Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat acordati garantia reparatiilor?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 90
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Nu-l folositi ca sa-l aveti !

 

Am vazut la astia care repara TV-uri ca trimit clientul la magazin sa-si cumpere piesa (trafo de linii, tranzistoare, integrate) pentru ca sunt aduse piese contrafacute, total nesigure. Adica cer bani pentru manopera si restul e treaba clientului.

 

Cu noul Cod Fiscal mai renteaza sa faci ceva ? Am auzit ca la PFA iti ia statul 57% din ce incasezi. Tehnocratii aveau de gand sa ridice impozitarea la 67%.

Editat de VAX
Link spre comentariu

Garantie? Ce-i aia garantie? Garantie nu exista decat la lucrul nou cumparat din magazin.

Oricum clientul nu intelege ca tu i-ai reparat sursa si nu esti vinovat ca peste doua saptamani i-a crapat traful de linii sau alta piesa din aparatul respectiv.. Clientul nu pricepe electronica si se uita in aparat ca gaina in lemne. El stie doar una si buna...trebuie sa-i mearga aparatul...iar daca nu merge inseamna ca tu nu l-ai reparat cum trebuie....nu ca piesele imbatranesc sau sunt de proasta calitate.

Am avut d'aface cu multi ciudati in viata mea. Mi-a iesit fire de par alb explicandu-le ca aparatul nu este compus doar dintr-o piesa.

Exact ca la o masina. Mecanicul umbla la articulatie si a doua zi se strica motorul. Mecanicul este vinovat ca n-a schimbat bieleta cum trebuie si din aceasta cauza s-a defectat pistonul nr 3 de la motor sau injectia.

Cand repari ceva clientul are impresia ca-i acorzi garantie pe tot produsul.

Mai am un client care mai in gluma mai in serios imi arunca momeala" Garantie pe viata?".

Si ii raspund si eu scrasnind din dinti sa nu ma inteleaga: "Garantie pe mata !".

Editat de mac01
Link spre comentariu

Exact. Si la obiectele noi cumparate, garantia este praf in ochi. Gasesc ei o solutie sa te faca sa crezi ca de fapt tu esti vinovat, deoarece nu ai stiut sa folosesti aparatul corespunzator. Si uite cum platesti bani pe reparatie si in tipul garantiei.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Service-ul a slabit rau, dar se acordau si se acorda 6 luni sau 1 an garantie reparatiei. Garantia reparatiei se acorda pentru componentele inlocuite si manopera aferenta inlocuirii lor, aceasta este normalitatea pentru efecturea unui serviciu de reparare in afara garantiei (altfel, cand schimbati roata defecta la masina in service, va ofera service-ul o noua garantie si la motor, transmisie si caroserie?!)... Atunci cand se impune, se inlocuiesc preventiv si alte componente (ieftine) pentru a evita o defectare ulterioara probabila (de ex. se inlocuiesc electroliticii din sursa daca sunt cunoscuti ca problematici pentru produsul respectiv).

Componentele provin numai din surse sigure, respectiv stocul de piese originale al producatorului iar pentru discrete pasive Farnell. Nu se folosesc alte piese de schimb si niciodata nu trimit clientul sa alerge prin magazine dupa piese si cai verzi pe pereti, ar fi o tampenie. S-a lucrat mult timp cu stoc mare de piese de schimb, de cativa ani se lucreaza mai mult cu piese la comanda pentru majoritatea reparatiilor.

Garantia acordata produselor noi comercializate este de 2 ani, este reala si conforma cu drepturile consumatorului, nici vorba de altceva, si asta de vreo 20 de ani, azi fiind suportata (ca si costuri) de producator. Niciodata nu poti multumi pe toti, orice inginer de service stie asta, dar macar pot fi linistit ca pentru conditiile din Ro am facut tot ceea ce s-a putut mai bine (ba chiar mai bine decat insusi producatorul in unele tari din regiune), iar fata de conditiile medii oferite in Ro am fost mereu deasupra, chiar fiind odata desemnati de cititorii celei mai importante publicatii de profil ca fiind cel mai bun service din Ro pe gama respectiva de produse (iar sondaje de acest gen nu s-au facut deloc multe), lucru pe care eu l-am aflat atunci de la... altii!

Service-ul a scazut muuult, viitorul pare incert dar de fapt este ... previzibil, am spus mereu ca este suficient a ne uitam la ceea ce se intampla in acest domeniu in tarile europene si astfel ne putem vedea viitorul apropiat. Este cazul sa trecem si la altceva, mai ales ca varsta incepe sa nu mai fie nici ea foarte potrivita cu aceasta activitate si nu as vrea sa ajung sa ma pensionez din service, ci din altceva, imaginea depanatorului batran cu 10 dioptrii pe nas lucrand domol intr-o seara tarzie la repararea unui TV la lumina unei veioze chioare intr-un atelier stramt plin de TV-uri prafuite, abandonate sau dezmembrate nemaifiind de actualitate...

 

Link spre comentariu
si nu as vrea sa ajung sa ma pensionez din service, ci din altceva, imaginea depanatorului batran cu 10 dioptrii pe nas lucrand domol intr-o seara tarzie la repararea unui TV la lumina unei veioze chioare intr-un atelier stramt plin de TV-uri prafuite, abandonate sau dezmembrate nemaifiind de actualitate.

 

In privinta asta,eu pot sta linistit,m-am lasat de tv-uri de prin anii 95,iar acum chiar nu-mi vine sa ma bag nici ocazional,pt ca am ramas mult in urma.Probabil pt mine daca voi fi nevoit imi voi baga nasul la modul superficial,dar nu cred ca voi mai asimila noile generatii de tv-uri.Chestiunea cu garantia am auzit-o la un vanzator din E-Gros,un fel de bazar de la noi.Probabil omul stia foarte bine ce prevede legea,dar la marfa cumparata din astfel de locuri e bine sa nu te astepti la prea multe.De regula cei care cumpara de acolo stiu ca preturile sunt mici si nici nu emit pretentii ca pt alte categorii cumparate din magazine consacrate.

N-am fost pus in fata faptului implinit,de regula ce s-a defectat,s-a defectat dupa 2 ani si o luna,deci n-am apucat sa vad reactia magazinului cand te duci cu pretentii peste 23 luni de la cumparare. :rade:

Link spre comentariu

Pentru atrage clientul ,garantia este de un an de zile.(garantie verbala) Sunt axat pe un domeniu restrans si am componente la orice ora.De cele mai multe ori nu am legatura cu clientul final ci cu intermediari.La garantia de un an sunt incluse costurile de transport in functie de locatie.Majoritatea cazurilor trimit produsul prin curierat cu plata la destinatie.(in functie de situatie trimit un alt produs si primesc ulterior produsul defect)

Editat de q_acdc
Link spre comentariu

O cunostinta de-a mea (inainte de lovilutie) s-a lasat de reparatii radio-tv si a trecut la poze color (cum era atunci, cu chimicale). Nu le avea bine cu electronica si ii veneau des clientii pe cap, cu reclamatii. Le punea poza in mana si nu se mai intoreau cu ea, ca n-a mers.

Eu zic ca a trecut epoca reparatiilor. E multa munca, nu sunt piese si documentatie pentru orice, se castiga putin.

Link spre comentariu

Exact. Si la obiectele noi cumparate, garantia este praf in ochi. Gasesc ei o solutie sa te faca sa crezi ca de fapt tu esti vinovat, deoarece nu ai stiut sa folosesti aparatul corespunzator. Si uite cum platesti bani pe reparatie si in tipul garantiei.

si ce mai faci cand il iei de nou si el este reconditionat!?mi-a adus un preten tv-ul sa schimb selectorul deoarece nu prindea bine canalele pe cablu,cand il desfac el era reparat si modificat la sursa,se cunostea clar umblat!cand l;-am intrebat unde l-a mai dus la mester a zis ca este nou,el nu l-a dus la nimeni!

Link spre comentariu

Eu locuesc intro comuniotate unde sunt cinci comune si cateva sate unde sunt singurul care repara asa ca nu ma plang de clienti,ba din contra nu mai repar la orisicine,ai tin minte pe cei care a facut figuri,am un ucenic cu varstra de 20 ani pe care l-am initiat in depanare si mai mult el repara,bineinteles ca este platit bine,iar in privinta garantiei am un caiet studentesc in care intocmesc un mic proces verbal cu tot ce am facut si il pun pe client sa semneze ca este de acord cu garantia pe care o acord,iar asta fiind de 3 luni,nu am firma si nici nu dau vreodata bani la stat,ca nici statul nu-mi deconteaza nimic.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări