pop_ady44 Postat Noiembrie 9, 2016 Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 (editat) Rog a binevoi cei priceputi, sa ma ajutati sa aleg o pereche de tranzistoare Mosfet, pentru o punte H . Am gasit prin sertare ceva ce mie mi s-ar parea ok dar nu stiu care este perechea sa in canal P, http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/52856/FAIRCHILD/HUF76121P3.html. Aplicatia este fara pretenti ,si in consecinta se poate face si cu relee dar ma cam necajesc ca se perleaza contactele . Este un motor de stergator (12 volti)care acctioneaza un surub ,schimband pozitia la niste rame . Ma gandesc la schema urmatoare cu precizarea ca voi folosi PC817 la optocuplor . Prefer capsula TO220. Multumesc Anticipat. Editat Noiembrie 9, 2016 de pop_ady44 Link spre comentariu
winstyle Postat Noiembrie 9, 2016 Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 IRF530/IRF9530 Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Noiembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 Ok este o varianta care va fi aplicata daca nu gasesc corespondent la ce am eu ,si am si destul de multi. Ori cum iti multumesc Link spre comentariu
modoran Postat Noiembrie 9, 2016 Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 Nu e musai sa fie pereche, pune ce ai tu impreuna cu cel canal P recomandat, ca doar nu e pretentioasa aplicatia ta. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Noiembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 (editat) Eu am 76121P3 canal N, si caut ceva cat de cat apropiat canal P ,sa pot testa daca va merge si nu va face aceas problema ca cea cu relee. . Editat Noiembrie 9, 2016 de pop_ady44 Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Noiembrie 9, 2016 Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 (editat) Ce relee folosesti? Eu am folosit cu succes relee LY4 care se monteaza in soclu si nu am avut probleme cu vreunul din relee. Mai am un montaj asemanator cu asta facut acum vreo 4 ani si inca nu m-a sunat individul sa imi spuna ca i-a picat vreunul. Ps- postasem intr-un alt topic o punte H cu IR2110 si IRF3205 functionala. Ai incercat-o? Stiu ca spusesem ca ii fac o proba sa vad cum se comporta la curenti mai mari, dar nu am avut timp. Chiar acum ma duc sa ii fac o proba. Revin cu rezultatele. EDIT : Rezultate teste : Motor 24V cu 2 trepte Alimentare motor 13V Alimentare punte 13V Frecvente - 160 Hz si 260 Hz unda patrata. La frecvente mai mari nu vroia motorul sa porneasca. Nu am insistat mai mult. Curent pe prima treapta - 1,3 A .... Curent pe a doua treapta - 1,9 -2 A... Curent intre cele 2 trepte - 5,8 - 6A . Motorul nu vroia sa porneasca. La testul asta, cablajul incepuse sa dea semne de incalzire. Recomand lipirea unui fir suplimentar peste cablaj. Tranzistorii se simteau calduti dupa vreun minut de test la aproape 6A . Sa zic ca aveau undeva la vreo 35"C . Editat Noiembrie 9, 2016 de dj_ando_83 Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Noiembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 Sunt ceva relee de 16 A .daca e nevoie postez si cod ,dar ma supara ca ele la decuplare fac flama si termina platina incet dar sigur. Cuplarea am rezolvat-o cu o intarzaiere si un al 3-lea releu (Auto de 40A pe contacte)care cupleaza motorul,decuplarea ma supara . Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 9, 2016 Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 (editat) Ca sa nu ai scanteie trebuie sa dai motorului o cale sa elibereze energia acumulata. Nu sunt specialist, dar aceasta este ideea. Spre exemplu poti sa legi intre bornele motorului doua diode zener antiparalel cu un voltaj de 15V (pentru motoare de 12V). Ele blocheaza în ambele sensuri la tensiune de sub 15V la capete indiferent de polaritate si curentul va trece prin bobinaj. Cand decuplezi releul, la capetele motorului apare supratensiunea (peste 15V) ceea ce duce la aparitia scanteii. Insa supratensiunea va deschide una din diode (în funcție de polaritate) si curentul se scurge prin diode, cealalta fiind pe sens. În felul acesta eliberezi energia deoarece curentul ca avea pe unde sa circule. Eventual în serie cu diodele bagi si o rezistenta pe care sa se disipe energia mai rapid. Pentru punte cu mosfeti, ideea de compatibilitate se reduce în principal la tensiunea de deschide a portii, la Rdson pentru energia disipata si in final la timpii de comutare daca lucrezi cu semnale dreptunghiulare de frecvente mari. Cauta pe tme la mosfeti, selectezi parametrii doriti si gata. Apoi eventual cauti echivalenti pe siturile de specialitate sau vezi exact ce ai tu in sertar. Editat Noiembrie 9, 2016 de vlad2005 Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Noiembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 (editat) Lucrez cu, On dreapta 3 minute Off 6 ore ,ON stanga 3 minute OFF 6 ore si ciclu se reia . Am incercat sa pun condesator ca si la platina ,tine dar.... cat ?.dupa 1 an mi sa defectat si nu sa mai oprit motorul (sa lipit platina si a sarit siguranta de 10A )noroc ca nu a rupt numai limitatorul cap cursa ,si un sertar de plastic la contorsionat puternic distrugandul ,si distrugand si cea ce este in el. Cineva mi-o recomandat sa pun 2 rezistente de 100kilo 16W in paralel (50 kilo)in paralel cu motorul. Editat Noiembrie 9, 2016 de pop_ady44 Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 9, 2016 Partajează Postat Noiembrie 9, 2016 Ideea cu condensatorul este buna, eventual un snubber făcut cu o rezistență potrivită. Dar trebuie făcute niște calcule în funcție de inductanța bobinajului, de voltajul suportat de condensator. Pentru stricăciunile provocate, îți trebuie un sistem de deconectare a motorului la mai puțin de 10A ca să eviți distrugerile, eventual switch-uri de limitare. Orice piesă se poate strica la un montaj, trebuie să încerci să iei măsuri ca să nu se ajungă la stricăciuni mai mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum