Dxxx Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 Voi ati cam deturnat discutia numai spre montajul lui Kinderu... Cred insa ca ar fi utile mai multe detalii, pentru cine doreste sa faca o statie pentru asa ceva. Presupun ca macar o parte din ele le-ai examinat inainte de a incepe testele / constructia. Le iau intr-o ordine nesistematizata: 1. Cred ca nu prea exista solutii cu manerul. O suma peste 300lei este cam maricica pentru un tub cu 3 contacte. Nu cred insa sa avem alta solutie.... 2. Borna aia cam "aiurea". Ce ai facut cu ea? Desigur ca taierea ei si inlocuirea cu ceva mai pamantesc nu are de ce sa nu mearga. Exista insa si perechea celei originale? 3. Deocamdata tot ce am "strans" este un cartridge. Rezistenta masurata la rece = 2,3 Ohmi. Termocuplul are polul negativ la contactul comun (cel mare ca diametru) si polul pozitiv pe pinul cel mai subtire. (mai bine era daca era pus invers...) 4. Ai o estimare / poate chiar un grafic cu variatia valorii rezistentei in functie de temperatura utila (afisata)? Din legea Ohm este clar ca in primul moment avem un curent de 10A daca sursa de 24V are rezistenta interna neglijabila. Cam mult. Asta contraindica sursele in comutatie, pentru ca uzual au protectii la supra-curent, deci ar trebui o sursa mult supradimensionata ca sa nu intre in protectie. Presupun ca la temperatura de utilizare rezistenta isi creste mult valoarea, totusi este data ca 50W, adica peste 11 Ohmi.... 5. Ai o estimare / poate chiar un grafic cu variatia valorii tensiunii pe termocuplu in functie de temperatura utila (afisata)? Vezi ca zic temperatura afisata, pentru ca aceea este temperatura estimata a varfului, in mod sigur rezistenta si senzorul sunt la o temperatura superioara. Cartridge-ul 245 este o chestie simpatica defapt cea mai importanta. Din pacate sunt si doua probleme: - era preferabil ESD total izolat de alte circuite, asa cum este la letcoane modeste ca Gordak... Dar asa este JBC, ESD este conectat constructiv la punctul comun dintre rezistenta si termocuplu. - cea mai mare problema este ca este dificil de folosit un etaj de intrare corect in structura diferentiala - care sa rejecteze paraziti. Normal punctul comun este conectat la V- (eventual la V+) deci un pol este din punct de vedere alternativ anulat - deci zero rejectie! Rezolvarea (cam complicata) ar insemna: [*]citirea temperaturii cu rezistenta deconectata [*]deconectarea ambilor poli de alimentare a rezistentei. In curent continuu ar insemna un Mosfet N spre masa si unul tip P in V+, cu comanda sincrona, dar evident una raportata la V- si alta la V+ Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 acuma temp afisata de cea setata (150) variaza undeva 4-6 grade dar aleatoriu sare la 164 si dupaia iara merge normal cu dif de 4-6 grade ,la 200, 4-6 grade dif de cea setata la fel sare la aleatoriu la 225 si revine si merge iar ok cu dif de 4-6 grade ,la 300 la fel dif 4-7 grade si iar la mument dat sare la 325 si revine la temp setata . salturile le face undeva la din 10 in 10 minute dar nu mai sare de aceste temparaturi 164,225,325. am revenit la rezistenta de 1k la optocuplor am observat ca daca maresc valoare variatile de temp sunt mai mari ma gandeam sa o duc la 900 ohmi Link spre comentariu
XAN77 Postat Ianuarie 24, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 (editat) Voi ati cam deturnat discutia numai spre montajul lui Kinderu... deocamdată e singurul care face montajul Referitor la detaliile invocate: 1. Eu cred că se poate face mînerul dar necesită atenție și răbdare. Totuși mînerul original este mișto, eu îl recomand, prețul e subiectiv, fiecare îl percepe prin prisma portofelului său. Trebuie trasă o linie sub care se merită diy cu compromisul cumpărării unor piese de schimb precum mînerul, sau linie peste care nu se merită trecut că mai bine iei stația originală. 2. S-a discutat în topic, borna nu e aiurea deloc, doar că perechea ei se găsește doar la farnell, și cum nu aveam de gînd să fac o nouă comandă coroborat cu faptul că eu folosesc carcasa gordakului pentru stație, că are și aer cald, am preferat schimbarea mufei. Borna, și mă repet, se scoate cu șurubelnița nu cu foarfeca, adică e demontabilă. 4.Nu am găsit un asemenea grafic și nici nu cred că mi-ar fi fost de vreun folos. Eu cred că merge foarte bine o sursă în comutație cu limitare de curent/putere, nu cu protecție tip stop. Am scris limitare de putere cu gîndul la UC3845 care are limitarea pe rezistorul din sursa MOSFET. Sursa lui Marian pentur încărcat acumulatoare auto sau sursa lui CIBY pentru bormașini cred eu că merg foarte bine. Dacă o sursă ATX întră în stop cînd îi pui un bec de far auto asta nu înseamnă că nu se poate folosi un smps pentru becuri. 5.Nu am un astfel de grafic, iar ca estimare poți lua în calcul termocupla tip N cu care seamănă. Să faci un astfel de grafic e ceva muncă, eu unu nu am fost interesat. Despre ESD așa e JBC, are vîrful la o bornă a rezistenței. Posibilitățile de comanda a rezistenței/citirea termocuplei le-am studiat în prealabil, acum am un montaj perfect funcțional. Citirea termocuplei o fac la trecerea prin zero după ce în întreruperea semnalată la zcd opresc alimentarea pe rezistență. Mă tentează să fac o versiune cu alimentare CC a rezistenței, dar recunosc că mă mișc foarte greu. Am pînă acum o primă formă semi-finală a pcb în sprint. Va fi în mod cert o versiune cu conectarea în 2 fire a vîrfului, pentru că se va dori să suporte și vîrfurile C105 (15W) pentru mînerele NT105. Încă nu am un astfel de vîrf, dar cineva aici pe forum care este interesat de folosirea C105 mi-a promis unul uzat pentru teste pe luna viitoare. Am înțeles că diferă termocupla și nu se potrivește pe driver de C245 un vîrf C105. Editat Ianuarie 24, 2017 de XAN77 Link spre comentariu
ion_vasile Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 Nu știu unde ai vrut să bați dar e neproductiv ca fiecare să reinventeze roata. Cei care nu au facut nimic niciodata,dau indicatii celor care realizeaza ceva concret [30 la suta- continut nou intrun proiect il duce in zona de originalitate] .Toata lumea copiaza,de la tota lumea. P.S. XANN77-Cainii latra,ursul merge! Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 ar fi ok acest cablu pentru alimentarea letconului ? http://www.tme.eu/ro/details/sihf3x0.75/cabluri-de-silicon-multifilar/helukabel/23002/ Link spre comentariu
XAN77 Postat Ianuarie 24, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 (editat) Avînd în vedere că nu folosești mînerul original, nu-i musai să folosești 3 fire ci doar 2. Astfel poți găsi alte variante de cablu. Eu știu sigur că am testat conexiunea în 2 fire și a funcționat la fel. Soluția cu 2 fire e bună mai ales pentru mînerele diy, avînd în vedere că tocmai contactele sunt problema. Se conectează astfel : -borna Rez/TC- de pe pcb se pune la contactul/inelul de mijloc al vîrfului -borna Rez de pe pcb se leagă împreună cu borna TC+ de pe pcb, deci în scurt, și ambele la pinul cel subțire al vîrfului (capătul opus vîrfului) Tensiunea mare ce va intra prin TC+ pe timpul alimentării rezistenței nu este o problemă. Am mai spus că pentru asta sunt cele 2 diode 1N4148 în antifază paralel pe intrarea în AO, după rezistorul de 10k.. Editat Ianuarie 24, 2017 de XAN77 Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 exista de cumparat ambele variante care ar fi mai ok 3x0,5, .5,9mm diametru exterior ,sau 3x0,75 6,8mm diametru exterior http://www.tme.eu/ro/details/sihf3x0.5/cabluri-de-silicon-multifilar/helukabel/22990/ http://www.tme.eu/ro/details/sihf3x0.75/cabluri-de-silicon-multifilar/helukabel/23002/ pretul este ok , vreu sa l folosesc exact asa cu la facut fabrica cu 3 fire ,manerul il fac la strung din aluminiu si bara de carbon Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 Multumesc, Xan. Orice detaliu este bine-venit. Graficele alea credeam ca te-au interesat, chiar si numai cateva puncte erau interesante - asta daca doresti sa faci ceva alimentat in CC si montaj conceput de la zero. Defapt in orice situatie iti place sa cunosti componentele cu care lucrezi cat mai bine. Eu inainte de a construi ceva cu letcoane Gordak am studiat un lot de mai multe bucati cateva saptamani... Si cu JBC voi face la fel. Cu sursa capabila in varf de 10A posibil sa fie OK daca o construiesti de la zero, insa eu nu intentionez. Asa ca practic 100% din sursele pe care le-as considera (ca subansamble gata facute) au protectie de supracurent, defapt este si de asteptat. Ce pot sa zic in mod cert este ca pragul de protectie este greu de prevazut, in sensul ca unele pot debita si peste dublul curentului nominal, dar unele nu suporta nici macar 150% suprasarcina. Deci cu putin noroc o sursa de 5A nu ar intra in protectie - dar asta inseamna o sursa de 120W, ceea ce este mult supradimensionat si asa. Ca sa fii sigur ca protectia nu intra, ar trebui mers pe ceva superior la 7-8A... Overkill! Kinderu Pot sa-ti dau eu detalii despre cablurile Helukabel. Uite cablul de la letconul pe care il folosesc eu (este o poza copiata dintr-un pdf ca nu am altceva): https://s25.postimg.org/3zmrvie9b/letcon_tough.jpg - culoare cam nereusita - diametru foarte mare de abia incape in borna si in manerul letconului, in borna nu a mers nici stress-reliever-ul (este cablu 5x0,5mm2) - este EXTREM de greu. Cantareste numai cablul dublu fata de letcon, desi nu are decat 60cm - si singurul aspect pozitiv: in pofida grosimii este foarte maleabil. Evident ca rezista cu brio la contact chiar si prelungit cu varful. Eu nu te prea sfatuiesc sa folosesti asa ceva, mai ales din cauza greutatii, pentru ca JBC inseamna uzual si un handpiece usor... Chiar daca varianta cu 3 fire este ceva mai mica in diametru - oricum va fi prea groasa. Iar ca sectiune de principiu ar trebui sa folosesti 0,35mm2 asa ca si 0,5 este cam prea gros Daca ramai la solutia asta trebuie sa-l faci foarte scurt ca sa fie acceptabila greutatea. Maner - cum vrei sa-l faci din materiale care conduc electricitatea? Ca si fibra de carbon conduce, daca nu stiai??? Si mai rau - ce te faci cu conductia termica a aluminiului care este foarte buna si ar ajuta la un radiator, dar in acest caz este exact ce nu doresti! Daca spuneai teflon sau ceramica - atunci mai intelegeam - si tot ramanea problema contactelor, dar si a mecanismului de retinere pe pozitie... Cred ca nu ai gandit prea profund... Eu studiez problema si nu am inca o solutie - evident ca sigur si comod ramane cum zice Xan! Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 mie nu mi se pare greu 44 de grame pentru 1M Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 Nu stiu despre cel ales de tine, ti-am spus ca la mine este unul cu 5 fire, nu 3. Este nu greu ci foarte greu - daca aluneca o bucla de pe masa imediat trage dupa el tot letconul, deci cade foarte usor, si se simte si la manevrare, in sine greutatea (este foarte elastic, nu elasticitatea e problema). Cand am luat, am luat impreuna cu cineva, care cum l-a vazut asa greu si maroniu a renuntat instantaneu la idee. Eu l-am folosit si este deosebit de rezistent, dar acceptabil numai la limita datorita greutatii, pe mine culoarea nu ma deranjeaza. Cantarit acum 2 letcoane similare, cam aceeasi lungime a cablului: 70 grame cel normal si 110 cel echipat cu Helukabel (am cantarit cu totul letcon + cablu + borna). Deci numai diferenta este 40 grame, pentru un cablu lung de 60cm. Nu am stat sa masor defalcat dar apreciez ca borna este cam 10g, letconul pe la 35 si restul cablu, adica 25 cel normal si 65 Helukabel... Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 24, 2017 Partajează Postat Ianuarie 24, 2017 http://www.tme.eu/ro/details/sihf3x0.5/cabluri-de-silicon-multifilar/helukabel/22990/ Link spre comentariu
adrian_gro Postat Ianuarie 25, 2017 Partajează Postat Ianuarie 25, 2017 (editat) teflon si delrin pentru hand piece ar merge ? teflonu pentru partea care se apropie de cartrige si delrinu spre final chiar si asa .. teflonu delrinu sunt materiale relative scumpe .. + manopera te cam apropii de piesa noua :| Editat Ianuarie 25, 2017 de adrian_gro Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 25, 2017 Partajează Postat Ianuarie 25, 2017 In primul rand si eu sunt aici cu scopul de a ma informa si de a cauta solutii, asa ca nu am ceva testat... Deci este imposibil sa-ti spun daca merge sigur, aia ar insemna sa fi si facut, sa fi si testat, sa fi utilizat in munca reala si sa nu fi fost probleme... Dar la nivel logic ce doresti acolo este: [*]carcasa care sa nu conduca electric, ca sa poti trage facil cele 3 trasee [*]carcasa care sa nu conduca termic, ca vrei manerul rece la mana si pierderi de energie termica reduse [*]contacte care sa reziste la 10A in varf!!! ca despre asta discutam mai sus. In plus, sa reziste la mii de cicluri. De asta sugeram la inceput pogo-pins care tipic rezista bine peste 10.000 de actionari ca sunt pe arc elicoidal. Problema este ca pentru 10A trebuie multe in paralel. [*]retainer (pentru fixare pe pozitie a cartridgeului) probabil tot pe arc, daca fixarea nu este suficienta in contacte... Daca faci ceva mai solid decat originalul nu are cum sa fie decat bine. Chiar daca la design si greutate nu esti chiar acolo. Din cauzele de mai sus pentru mine intra in discutie ceramica, teflon, compozit de fibra de sticla, FR4 adica cablaj normal. Din informatiile gasite rezistenta materialelor acceptabila pe la 150 grade ar ajunge, asa ca PCB si puncte cositorite pe el nu sunt problematice, eventual pentru a fi bine acoperit as folosi ceva aliaj ecologic fara plumb si cu argint - mai rezistent. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 25, 2017 Partajează Postat Ianuarie 25, 2017 (editat) crezi ca am putea sa folosim in loc de mcp6022 acest model MCP6V02-E/SN am vazut ca are si rail-to-rail si auto-zero Editat Ianuarie 25, 2017 de kinderu56 Link spre comentariu
XAN77 Postat Ianuarie 25, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2017 (editat) Ceva identic sau similar a folosit sparkybg bulgarul și a fost și prima mea alegere, eu am luat 6V07, nu mai știu acum diferențele față de 02, dar toate alea au ceva numit auto zero. Nu mă prea pricep eu la AO-uri. Mie nu mi-a mers cu el, nu am reușit să-i dau de cap, ceva îmi scăpa dar nu m-am prins ce. Aveam afișări aiurea a rezultatului măsurătorii. De aceea am comandat 6022 care e tot pe acolo ca performanțe dar nu are acel autozero care îl suspectam eu și cert e că apoi mi-a mers. Tu însă continui să ai problema, chiar nu știu ce să zic. Editat Ianuarie 25, 2017 de XAN77 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum