Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Driver letcon JBC T245


XAN77

Postări Recomandate

Care producator american ? Hirose e companie japoneza, JBC e companie spaniola. Oricum toata discutia nu duce nicaieri, se vrea o copie ieftina dupa JBC in topicul asta si se vrea conectori scumpi, nu-i vad rostul.

Link spre comentariu

Țineam minte că e american dar dacă zici că e spaniol înseamă că așa e.

Copie ieftină pentru controller dar la cât costa un cartuș + mânerul (noroc că are are cablul și mufă mamă incluse în preț) nu mai plătești câțiva lei pentru un conector?

 

Nu e mai ieftin sa lipești firele dirept pe cablaj? E destul de ieftin așa și nu vad de ce ai schimba zilnic mânerul pentru a necesita o mufă. :rade:

 

Dacă vrei ieftin iei cartuș clonă și mâner clonă ce vine cu mufa că asta (sau cu 4P și secțiune mai mare, nu mai rețin)cliff-mufa-microfon-6-pini.jpg

 

Editat de Stefan
Link spre comentariu

Cred ca am aflat cauza salturilor de temperatura. Bobina convertorului care era supradimensionata (mare ca gabarit) era foarte aproape de tabla ( de fier)  a cutiei din care se si auzea un țiuit ce nu imi parea cunoscut fata de testele facute fara cutie. Am inlocuit-o cu una smd cam la 50 mA si acum totul este ok. Imi pare rau ca nu am pus osciloscopul inainte de a o schimba sa vad cum arata forma de unda  . https://streamable.com/gl76w2

Editat de Mihai85
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

@Viorel A

 

Am incercat si eu hex-ul tau  ( adica JBC_code9.hex)  si am urmatoarele probleme :

- encoderul merge foarte rau. Conexiunile sunt facute ca in schema ta adica  A si B la PD5 si PD6, iar butonul la PD4. Poti sa-mi confirmi ca este corect ?

 

- temperatura nu este citita corect, ba mai mult de atat peste 400 si ceva de grade, o ia din nou de la zero.

Link spre comentariu

Eu am construit si varianta cu Nokia5110 si am folosit la alimentare sursa facuta de @CIBY2  (24V si ducea 10A). Montajul functiona foarte prost (salturi reale de temperatura de pana la 60 grade) , practic nu se putea lucra . Am alimentat de proba din alta sursa si problema s-a rezolvat (variatii de 3-4 grade). Am reusit sa introduc in cutie o sursa de laptop 19V 4,74A si acum functioneaza bine. Nu mai are aceeasi putere dar e suficient.

Editat de bentanioan
Link spre comentariu

Codul sursa este undeva mai in spate , chiar aseara l-am descarcat sa fac niste teste. Legat de sursa pe la 19 v am gasit pe ecranul sursei mele de laborator varfuri scurte de 150-160w. Asa ca este suficient zic eu. 

Editat de Mihai85
Link spre comentariu
Acum 2 ore, djvas a spus:

@x_dadu

Ai fi dispus sa faci publica si sursa de la varianta cu nokia 5110 ? Multumesc.

Il găsești la pagina 24. Într-o postare am pus pentru versiunile cu display digiti led si oled iar intro postare ulterioară pentru lcd nokia.

Link spre comentariu
Acum 8 ore, djvas a spus:

@Viorel A

 

Am incercat si eu hex-ul tau  ( adica JBC_code9.hex)  si am urmatoarele probleme :

- encoderul merge foarte rau. Conexiunile sunt facute ca in schema ta adica  A si B la PD5 si PD6, iar butonul la PD4. Poti sa-mi confirmi ca este corect ?

 

- temperatura nu este citita corect, ba mai mult de atat peste 400 si ceva de grade, o ia din nou de la zero.

Din pacate proiectul acesta a trecut pe un plan secundar asa ca nu m-am mai ocupat de el.

Pentru ca nu am licenta de CVAVR am incercat sa scriu codul in arduino si stiu ca nu este cea mai buna alegere.

Pentru JBC_code9.hex am encoderul este conectat astfel:

#define ENCM_PIN      4  //enter
#define ENCm_PIN      6  //minus
#define ENCp_PIN       5  //plus

 

https://streamable.com/5ezsjp

https://streamable.com/vn77yv

 

Dupa cum vezi in filmarile de mai sus , encoderul functioneaza decent si temperatura este masurata corect.

Dar daca nu folosesti pcb-ul de la mine cred ca e de preferat sa folosesti schema+codul lui @x_dadu

Daca sunteti amator sa dezvoltati varianta aceasta de firmware, voi publica saptamana viitoare codul arduino folosit de mine.

Editat de Viorel A
Link spre comentariu

M-am apucat si eu intr-un final de acest proiect. PCB-urile sunt facute de mine plecand de la schema lui Viorel.

Am refacut stabilizatorul de 3V3 cu MC34063 plus alte modificari la care voi reveni cu detalii.

Softul este cel al lui @x_dadu recompilat pentru ca configuratia butoanelor este alta.

Pana acum sunt foarte multumit de rezultat, driverul se comporta exemplar, temperatura este foarte precisa in limita de 5-6 grade .

Mai am de rezolvat partea de encoder pe care mi-o doresc si softul nu este prevazut cu asta... din pacate avr-ul este un taram necunoscut pt mine dar o sa-i dau de capat. Oricum cod-ul este foarte usor de citit si inteles asha ca inca o data multumesc.  Daca are cineva o librarie de encoder pentru CV AVR poate ma ajuta si pe mine, daca nu o sa o scriu de la zero.

La fel si partea iluminat... la afisajul pe care il am PIN-ul de LIGHT se pune la masa pentru a aprinde back lightul iar schema era prevazuta cu VCC pe pinul de LIGHT. Asha sunt toate sau doar al meu ?

 

O sa revin cu schema si firmware-ul cand vor fi gata .

 

20210218-175317.jpg


20210218-175335.jpg
20210218-175356.jpg
20210218-175431.jpg
20210218-175540.jpg

 

Link spre comentariu

Uităte la codul pentru versiunea cu alimentare în alternativ și afișare pe digiți LED, la care am folosit encoder. La acea versiune, care este și cea ce o folosesc în mod curent, encoderul merge perfect.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Daca vreti pot sa va dau cablaje dar mai dureaza un pic pana finalizez schema si codul. Statia merge impecabil si am folosit-o aproape zilnic. Proiectul este cu atmega 328

Link spre comentariu

Multumesc. Cu 328 si cu Arduino am facut dar as vrea sa fac si proiectul din topic cu Atmega8. Este pur si simplu chestiune de curiozitate. Dar n-am mai programat Atmega8 si nu stiu ce varianta - hardware si soft sa aleg. De aceea am intrebat ce procedura recomanda colegii care au facut asa ceva.

Link spre comentariu

Daca aveti cu ce programa Atmega328 atunci ar trebui sa fie simplu. Solutii pot fi mai multe:

- folosind un arduino (https://create.arduino.cc/projecthub/hami/programming-atmega8-using-arduino-ide-90c2ad);

- folosind un programator dedicat (USBASP AVR Programmer sau avrUSB500v2  ... si mai sunt si altele);

Iar softuri sunt de ademenea mai multe ... (bitburner,  cel inclus in Atmel Studio, Khazama, Extreme Burner, etc.) .. eu prefer avrdude de exemplu.

Trebuie sa aveti grija la programarea fusebits.

 

Sau versiunea cea mai simpla de aici: https://scienceprog.com/choosing-right-programmer-for-avr-microcontrollers/

Editat de Viorel A
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări