Dxxx Postat Februarie 4, 2021 Partajează Postat Februarie 4, 2021 (editat) Pentru @sesebe Da (si nu). Ideea este ca handpiece + cablu au peste 200 miliohmi (tipic 300), in timp ce rezistenta de incalzire poate sa aiba 2 Ohmi. Adica ~10% din putere va fi disipata in special pe cablu, de unde daca puterea de varf este 150W se ajunge la ce spuneam eu. INSA, sunt total de acord ca puterea medie (ca medie in timp) pentru lipituri normale nu trece de 20W, desi daca lipesti componente SMD pe placi proportional de fine nu trece nici macar de 10W. Caz in care cei 10% nu reprezinta decat 1-2W, corect. Cablul este improbabil (aproape imposibil) sa-l simti incalzit, mai ales tinand seama ca este si destul de lung, se si raceste nu are de ce sa acumuleze temperatura. Chiar si in cazul specificat ca lipitura dificila "indicele de umplere" al impulsurilor de pe rezistenta ramane scazut din cauza limitarii de conductie. Nu cred sa se poata depasi 30-40W in nici un scenariu real de lipire imaginabil. Desigur ca poti imagina un scenariu gen varful cufundat intr-un lichid, caz in care drenajul caldurii s-ar face pe toata suprafata varfului de lipit, ceea ce ar face ca limitarea de conductie termica sa dispara, statia sa debiteze in continuu puterea maxima... dar asa-ceva nu prea are obiect. Dar daca esti ecologist te enerveaza pierderea programata prin proiectare (nimic nu te forteaza sa sub-dimensionezi) fie ca este 15W, fie ca este numai 1-2W... din moment ce putea sa fie redusa de cateva ori. Editat Februarie 4, 2021 de Dxxx Link spre comentariu
djvas Postat Februarie 4, 2021 Partajează Postat Februarie 4, 2021 Acum 12 minute, Mihai85 a spus: 2. Mufa originala nu se gaseste chiar foarte usor. Vad ca se gaseste un exemplar la farnell , dar are si 1 review prost "The plastic melts if you fumble soldering to the pins a bit." . Mufa asta de o am nu e din aia de cea mai joasa speta si am vrut sa dau bataie la proiect. Cert este ca are suprafata de contact mult mai mare ca la mufa originala . Nu zic ca jbc este o firma indoielnica si ca nu ar fi trecut testul timpului dar daca se poate mai bine de ce nu. Mufa aia de la farnell chiar este folosita la JBC. Fix acum m-am uitat la JBC-ul meu si mufa este din plastic si scrie HIROSE pe ea. Cat despre review-ul ala ... eu cred ca mai si trebuie sa stii sa lipesti o mufa. Link spre comentariu
Mihai85 Postat Februarie 4, 2021 Partajează Postat Februarie 4, 2021 Da ,o aveam in cos deja pt urmatoarea comanda. Eram doar curios pentru moment sa vad cum functioneaza. Conectorul original este intact pus bine! Multumesc. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 4, 2021 Partajează Postat Februarie 4, 2021 (editat) @djvas daca borna realmente ar avea numai 5 miliohmi, ar fi OK oarecum. Ramane ca oricum este specificat maxim 5A si prin JBC trece curent sensibil mai mare. In rest probabil ca 13 lei nu este o suma mare... dar cu mai putini bani poti achizitiona o borna metalica cu specificatii similare. Editat Februarie 4, 2021 de Dxxx Link spre comentariu
bentanioan Postat Februarie 5, 2021 Partajează Postat Februarie 5, 2021 (editat) Azi am avut o surpriza , am pornit statia de lipit (driver JBC CA) realizata dupa acest forum si arata temperatura ambianta si atat. Am tras concluzia ca nu iese din st-by. Am masurat intre borna st-by si gnd aprox 200 ohm-i. Am scos controlerul si era ,,infinit". Portul PC4 (pin 27) s-a cam pus la masa,probabil ceva descarcare electrostatica , portul nefiind protejat .Am programat alt atmega si am adaugat 2 zenere si un condensator ceramic de 100nF , conform schemei atasate. Dupa aceasta modificare statia a devenit mult mai stabila, la pornire are un salt de 20-30 grade dupa care se stabilizeaza la +3-4 grade. Editat Februarie 5, 2021 de bentanioan Link spre comentariu
bentanioan Postat Februarie 5, 2021 Partajează Postat Februarie 5, 2021 M-am incurcat cu postarea schemei Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 5, 2021 Partajează Postat Februarie 5, 2021 Sincer ce rost are schema de mai sus, atat timp cat nu pui in serie o rezistenta (spre stand-by) nici nu filtreaza frecvente superioare, nici nu limiteaza tensiunile, daca vin dintr-o sursa cu impedanta joasa (DZ nu e nici TVS nici MOV,... se arde), singura protectie ar fi electrostatica... Si in mod clar nu ar trebui sa produca nici o "ameliorare" a ceea ce descrii tu. Presupun ca impedanta de intrare in procesor este mare, deci linistit poti inseria o rezistenta spre 100kOhmi. Link spre comentariu
bentanioan Postat Februarie 6, 2021 Partajează Postat Februarie 6, 2021 Ai dreptate , o sa pun si o rezistenta de cativa kohm-i desi acolo nu are cum sa ajunga alta tensiune decat cea electrostatica. ,,In mod clar'' functioneaza mai bine dupa modificare , explicatia nu o stiu. Inainte avea salturi de temperatura de +30 grade , acum sare +3;4 grade. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 6, 2021 Partajează Postat Februarie 6, 2021 Daca este numai electrostatica, atunci pui un singur DZ (cel de sus, din schema ta) pentru ca oricum in functionarea normala nu ai ce tensiuni negative sa doresti sa protejezi prin cel de-al doilea DZ. In plus condensatorul nu are absolut nici un rost. O schema, sau un grup de piese nu se pune ca asa ai vazut in curent alternativ, si ai copiat... se pune in idea unei functii clar definite si explicate. Daca faci ceva fara intelegere, probabil la nimereala, nu vad unde ajungi. Link spre comentariu
zsjkuki Postat Februarie 6, 2021 Partajează Postat Februarie 6, 2021 La 04.02.2021 la 16:02, djvas a spus: Mufa aia de la farnell chiar este folosita la JBC. Fix acum m-am uitat la JBC-ul meu si mufa este din plastic si scrie HIROSE pe ea. Cat despre review-ul ala ... eu cred ca mai si trebuie sa stii sa lipesti o mufa. mai gasesti asta : https://www.aliexpress.com/item/32822099507.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dLfsKCx daca ai rabdare sa astepti 2 luni. Link spre comentariu
modoran Postat Februarie 6, 2021 Partajează Postat Februarie 6, 2021 Ce sa faci cu mufa aia de mufa din ce era folosita acum 50 de ani pentru semnal audio/video ? Duce aia curenti mari ? Link spre comentariu
zsjkuki Postat Februarie 6, 2021 Partajează Postat Februarie 6, 2021 Duce.Eu acest fel de mufa folosesc de 10- 12 ani in statie de lipit pt letcon de 48W si niciodata nu am avut probleme. Aici este exact pentru asta pus la vanzare: https://www.aliexpress.com/item/32847687269.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.48827e53cZolWP&algo_pvid=d994f4c0-2c0f-45a8-9077-a7aad62a709a&algo_expid=d994f4c0-2c0f-45a8-9077-a7aad62a709a-6&btsid=0bb0622a16126286530453747eaa4b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Link spre comentariu
djvas Postat Februarie 6, 2021 Partajează Postat Februarie 6, 2021 Ideea era sa se foloseasca mufa originala ca in rest solutii sunt suficente. Link spre comentariu
Stefan Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 (editat) De ce nu folosiți totuși cabluri de sudură cu șuruburi și clește? Dacă producătorul american a pus așa ceva de ce romanul trebuie să fie mai cu moț? Dacă chiar "sudați" cu cartușele de JBC atunci folosiți mufe ca la Gordak, au secțiunea pinului mai mare și contact pe toată suprafața. Editat Februarie 7, 2021 de Stefan Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum