dreamcat4 Postat Februarie 18, 2019 Partajează Postat Februarie 18, 2019 Some more LCD modules list https://github.com/notro/fbtft/wiki/LCD-Modules Link spre comentariu
bandutoiu Postat Februarie 18, 2019 Partajează Postat Februarie 18, 2019 Afisaj 2x16 mai am citeva bucati si se vede destul de bine intradevar sint caracterele mai mici dar pe un diplay nokia 3310 alb negru sa dau 50 lei mi se pare mult,cit a costat afisajul color . Link spre comentariu
XAN77 Postat Februarie 18, 2019 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2019 E 7,5 lei la chinezi. E drept ca vine într-o lună două dar e ieftin. Problema e ca are nevoie de acel adaptor de 5v la 3v3. Link spre comentariu
gabiz_ro Postat Mai 4, 2019 Partajează Postat Mai 4, 2019 On 10/14/2017 at 2:22 PM, x_dadu said: față de setările de fabrică schimbi pentru 8MHz oscilator intern, în rest nimic deosebit. Ar trebui specificat in primul mesaj din subiect. Stiam ca e o problema de frecventa ca prea clipeau digitii dar nu retinusem aceasta informatie. La o citire rapida a subiectului nu am vazut mesajul,la o citire mai atenta am gasit asta plus inca un mesaj cu aceasta informatie. Voiam demult sa realizez si eu versiunea aceasta. Ghinionist cum sunt,la o comanda pun un afisaj cu trei digiti anod comun,apoi pun in cos si unul catod comun. Bineinteles ca a venit doar cel catod comun. Transformator mai potent am luat de pe forum 24V 8A secundar,dar nu prea incape in carcasa disponibila.Am comandat unul cu secundar 2x12V 6A,azi cand sa-l pun vad ca primarul e intrerupt. La alta comanda in alta parte am luat ceva voltmetru cu ideea sa-i iau digitii,dar nu se poate,au alt pinout mult mai ciudat decat standardul. Anod comun doar 4 digiti,si pe rosu,si alta capsula deci alte dimensiuni,in fine pana la alte comenzi improvizez cu astea. Cam asta a iesit,deocamdata. Ceva teste facute cu un traf anemic (din ceva statie de lipit cu aer cald si letcon) scoate vreo 28V in gol si vreo 18 in sarcina dar deja letconul era cald,posibil ca multimetrul sa aiba ceva intarziere si cum pulsurile erau scurte ... cine stie,oricum e anemic.Plus alimentare externa 12V Asa are un overshoot destul de mare.Cu un transformator OK sper sa fie OK Singura problema care o vad e ca este alimentat continuu in lipsa comenzii sau alimentarii sau vreun defect pe partea cu Atmega. Daca se arde 78L05 sau Atmega sau vreo problema software,rezistenta este alimentata. Link spre comentariu
gabiz_ro Postat Mai 4, 2019 Partajează Postat Mai 4, 2019 Si letconul manufacturat. Nu mai retin ce am folosit ca e facut mai demult. Pentru pin,ceva de la mufa de sursa ATX de PC,pentru zona mediana tot conector de sursa de la mufa de HDD si pentru cea mare nu-mi amintesc,tot ceva conector,posibil de la auto. Originalul o sa-l folosesc la varianta cu Arduino,sper. Fara cod sursa sa poti schimba afisajul mai greu,depinde ce mai face x_dadu Link spre comentariu
dreamcat4 Postat Mai 4, 2019 Partajează Postat Mai 4, 2019 english ================== Nice work with the handle / tip / letcon there @gabiz_ro !! Very good. Thank you for sharing that. Unfortunately you guys keeps using 'postimg' here for sharing images to this forum. But that image website is not good for long term records. Because I come back here after 2 years+ after you guys. And the original links (ones too old) are now broken, the original images no longer kept. But at least I got to see this lovely handle, may I upload it elsewhere to share if you don't mind? Just people on other electronics forums / discord chat. Who also talk about this same iron. Kind regards. ================== tradusă în limba română Frumos lucru cu mâner / tip / letcon acolo @ gabiz_ro! Foarte bine. Vă mulțumim că ați trimis acest lucru. Din păcate, voi continuați să utilizați "postimg" aici pentru a partaja imagini în acest forum. Dar acel site de imagine nu este bun pentru înregistrările pe termen lung. Pentru că mă întorc aici după 2 ani + după voi. Iar legăturile originale (cele prea vechi) sunt acum rupte, imaginile originale nu mai sunt păstrate. Dar cel puțin am ajuns să văd acest mâner minunat, pot să-l încarc în altă parte pentru a-mi împărtăși dacă nu te deranjează? Doar oameni de pe alte forumuri electronice / discord chat. Cine vorbeste si despre acelasi fier. Salutări calde. Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 4, 2019 Partajează Postat Mai 4, 2019 You are absolutely right about that image hosting site. Now, about the handpiece made by Gabiz there is a major problem: As it is (present state) there is too much thermal conduction through the metal parts - and part of it is copper. You can nicely get along using PCB, but you have to design it so that the FR4 is mostly uncovered, and the copper area reduced to the max. Looking at the original - mostly is plastic (presumably thermo-resistant) which conducts heat significantly less. Salut Gabiz ideea de handpiece are nejunsul ca ai folosit metal in contact cu cartridge-ul si va conduce termic - ar fi bine sa vezi daca nu poti folosi fie majoritar FR4 in zonele de contact dar fara nici o metalizare de cupru sau poate silicon/teflon. Link spre comentariu
XAN77 Postat Mai 5, 2019 Autor Partajează Postat Mai 5, 2019 Acum 11 ore, gabiz_ro a spus: La 14.10.2017 la 14:22, x_dadu a spus: față de setările de fabrică schimbi pentru 8MHz oscilator intern, în rest nimic deosebit. Ar trebui specificat in primul mesaj din subiect. Da, este o scăpare a mea pe care nu am cum să o repar, eu neputând edita acel post. Acum 11 ore, gabiz_ro a spus: Asa are un overshoot destul de mare.Cu un transformator OK sper sa fie OK Asta pentru că parametrii PID sunt nepotriviți transformatorului respectiv. Cu un transformator pe măsură va fi ok. Acum 11 ore, gabiz_ro a spus: Fara cod sursa sa poti schimba afisajul mai greu,depinde ce mai face x_dadu Dar ce afișaj ți-ai dori ? Acum 11 ore, gabiz_ro a spus: Si letconul manufacturat. Văd că ai implementat și tu ideea asta. Problema cea mai mare este contactul electric, adică să fie ferm. Zice bine @Dxxx ca partea metalică să fie de volum redus. Țin minte când făceam teste, posibil să mă repet dar așa e la o vârstă, foloseam niște fire groase cu crocodili, încă nu cumpărasem holderul original. Unu din crocodili era recuperat de la fire chinezești de la miva, niște mizerii (firele), din cauza căruia aveam ovărșut mare și nu înțelegeam de ce. Cum am schimbat crocodilu respectiv, fără modificare la soft, era mai stabil decât speram. Ce vroiam să subliniez este că la un holder diy, ovărșutu are și alte posibile cauze. Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 5, 2019 Partajează Postat Mai 5, 2019 Spune-mi te rog, nu retin daca ai pus niste forme de unda cu ce intra in cartridge: ai numai impulsuri (fie ele si de 50Hz sau 100Hz) sau ai si ceva PWM la frecvente superioare fata de 1kHz. Daca alimentezi de la 24V atunci o modulare PWM este strict necesara pentru a compensa dispersia varfurilor... Poate daca discutia nu-si gaseste locul aici vom continua pe privat. Link spre comentariu
gabiz_ro Postat Mai 5, 2019 Partajează Postat Mai 5, 2019 (editat) @dreamcat4 Feel free to share them,no copyright. Also with a liitle trick you can access older postimg content. First photo on this thread https://postimg.cc/RN93khqb No longer works,but if you replace org with cc you can get posted image. @Dxxx O sa tin cont de asta la urmatorul,totusi in scurtele teste parca nu se incalzeste asa tare in partea aia,rezistenta fiind in capatul opus. O sa fac ceva comparatii si cu manerul original dupa ce primesc conectorul pentru el. @x_dadu Luasem ceva afisaje spi mici si unul mai mare,daca tot e dubla trebuie sa afiseze mai multe,o sa le caut sa vad ce cod au. Editat Iulie 9, 2020 de nico_2010 Link spre comentariu
XAN77 Postat Mai 5, 2019 Autor Partajează Postat Mai 5, 2019 Acum 4 ore, Dxxx a spus: Spune-mi te rog, nu retin daca ai pus niste forme de unda cu ce intra in cartridge: ai numai impulsuri (fie ele si de 50Hz sau 100Hz) sau ai si ceva PWM la frecvente superioare fata de 1kHz. La prima versiune, cea cu transformator: Am un fel de PWM, în sensul că letconul primește mereu perioade întregi, adică ambele semialternanțe. PWM ia valori de la 0 la 100. Astfel la PWM=1 letconul primește o perioadă completă și următoarele 99 perioade le stă. La versiunea cu alimentare în CC e similar doar că nu mai citesc treceri prin zero ale rețelei ci ale unui timer care se produce la aproximativ 1ms și număr de 20 de ori. Din cele 20ms cât are un ciclu (similar perioadei de 50hZ) 1ms letconul este off pentru citire termocuplă, celelalte poate fi pornit sau nu funcție de valoarea PWM. Link spre comentariu
dreamcat4 Postat Mai 5, 2019 Partajează Postat Mai 5, 2019 1 hour ago, x_dadu said: unui timer care se produce la aproximativ 1ms și număr de 20 de ori. Din cele 20ms cât are un ciclu (similar perioadei de 50hZ) 1ms letconul este off pentru citire termocuplă, celelalte poate fi pornit sau nu funcție de valoarea PWM. Thank you for providing this information !! Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 5, 2019 Partajează Postat Mai 5, 2019 OK - insa inteleg ca factorul de umplere al PWMului poate fi intre 0 si 100% comandat de termostat? Sau comanda si altceva factorul de umplere... in speta fie curentul absorbit, fie puterea absorbita? De ce te intreb, pentru ca la un moment dat terminasem de masurat un lot semnificativ statistic de cartridgeuri, si dispersia rezistentei obliga sa existe in statia de lipit egalizarea necesara. Asta diferit de orice letcoane pe care le-am studiat pana in prezent - probabil facuta si cu ceva intentie de JBC pentru a fi mai dificil de copiat. Link spre comentariu
XAN77 Postat Mai 6, 2019 Autor Partajează Postat Mai 6, 2019 Umplerea este funcție de termocuplă, după un calcul PID. Nu controlez curentul sau puterea. Cand este alimentată rezistența trage cât poate. Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 6, 2019 Partajează Postat Mai 6, 2019 Pai aici ai o problema, daca alimentezi din 24V. Daca dorim sa respectam ce zice JBC - adica putere intre 120 si 150W atunci sa "traga rezistenta cat poate" inseamna sa ai tensiune intre 16 si 24V, in functie de exemplarul concret. Altfel spus trebuie sa alimentezi la numai 16V daca doresti sa nu depasesti puterea specificata. Problema este ca daca faci asa vei avea 130W pe varful cu cea mai mica impedanta si vei avea numai 85W pe cel cu impedanta maxima. Daca alimentezi la 24V vei avea150W pe cel de impedanta maxima (deci deja la limita maxima), dar vei avea 288W pe cel de impedanta minima. Asta daca poate si sursa si daca conexiunile/firele au impedanta neglijabila. Cred ca oricine a pus mana pe un varf 245 isi da seama ca 288W sunt deja exagerati cu mult, si sigur se degradeaza varful - poate nu imediat, dar oricum se cumuleaza. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum