Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Driver letcon JBC T245


XAN77

Postări Recomandate

Gresesti. Eu sunt minuscul producator de stii de lipit. Uite cum sta treaba:

 

Termocuplul, ca si tot termostatul (circuitul electronic de comanda) nu este pentru user primordial. El este acolo ca sa protejeze de topire rezistenta, pentru ca ea este mult supra-voltata, chiar si la Gordak. Adica intre 10 si 15V undeva este punctul in care daca conectezi letconul fara termostat rezistenta se va arde. Mai sus de 15 V se arde sigur si repede.

Cand pornesc un Gordak sa sti ca dupa 30 de secunde se ajunge la temperatura de lucru pe ecran, si termostatul porneste / opreste rezistenta, face cicluri normale, dar eu pot pune mana pe varf, pentru ca temperatura nu s-a propagat. Ajunge la varf dupa un minut.

 

Daca as avea senzorul pe varf sa stii ca in minutul asta nu s-ar decupla rezistenta si ea s-ar topi cel tarziu dupa cateva porniri.

 

Deci senzorul este in rezistenta.

Cu atat mai mult la JBC care pompeaza in rezistenta puteri uriase.

Adevarat ca la JBC banuiesc (deocamdata) ca conductia spre varf este major mai rapida, deci si randamentul mai bun, si diferenta de temperatura varf-rezistenta mai mica. Dar diferenta de temperatura sigur este si sigur termocuplul masoara temperatura rezistentei, altfel s-ar defecta rapid.

 

Ce spui este corect aici "diferit e doar transferul termic".

 

Crede-ma ca am mai avut discutia asta cu un amic, si stiu ca este greu sa te fac sa intelegi daca nu doresti, eu mi-am spus argumentele sper sa le analizezi corect, pentru ca vei ajunge la concluzia corecta.

Este foarte greu sa lucrezi cu asa ceva daca nu ai clarificate femonenele, dar sa stii ca nu este nicI o rusine sa le clarifici chiar si mai tarziu.

Oricum ca persoana si independent de discutia de aici, ai toata stima mea.

 

 

A, mai era ceva, daca vrei sa vezi un letcon cu senzor in varf, exista si asa ceva, am vazut pe siteul Hakko, era un exemplar folosit in cercetare, avea data o gaura chiar in varf si aproape de zona activa. In gaura era introdus un senzor minuscul, habar-n-am cu ce era izolat.

Cu asa ceva se faceau graficele unde tempertura varfului coboara cu peste 100 grade in momentul lipirii... si tot cu el se pun in evidenta parca si cele 100-150 grade diferenta intre rezistenta si varf, daca cauti vezi ca si Hakko confirma asta...

Oricum nimeni nu ar conecta un astfel de senzor la termostat pentru ca pana ajunge temperatura la el rezistenta e topita...

Link spre comentariu

Înțeleg fenomenul descris de tine, dar îl supraevaluezi, adică exagerezi efectul acestuia.

Pe transferul termic se poate da vina la temperaturi mari. Însă la temperaturi mici, în jurul temperaturii camerei, se vede clar diferența de tensiune generată de senzor. Și cum solomon clar are K, atunci gordakul înseamnă că are altceva. La temperaturi mari intervine întradevăr diferența dată de transferul termic, de aceea și lucrez cu parametrii PID diferiți.

Cred că exagerezi și cînd zici că letconul tău după 30 secunde ți mîna pe el deși stația e la echilibru, sau o fi o chinezărie ordinară, la mine în mod clar nu puteam face așa ceva, aveam o abetere vîrf-display, dar îmi lipseau 10 - 20 de grade dar nu mai mult, am făcut o groază de măsurători pornind cu el de la rece că testam overșutul.

Prin urmare eu rămîn la părerea mea.

Editat de XAN77
Link spre comentariu

OK, nu e problema, dar daca iti demonstrez ca este tip K, cum ramane?

 

Sa sti ca la inceput si eu oscilam despre ce anume se masoara si ce anume se afiseaza, dar ulterior toate s-au clarificat, si intre realitate (masuratori, nu vorbe) si explicatia fenomenelor nu a aparut nici macar o singura contradictie, deci eu sunt sigur de ce am sustinut.

 

Cred ca daca te conving ca termocuplul de la Gordak este identic cu cel de la avometru (sau ca merge exact ca tabelele de termocuplu K) va trebui sa-mi dai dreptate, si poate o sa ma angrenez in asfel de demonstratie, pe care nu as face-o decat pentru foarte putini dintre colegi, pentru care am consideratia necesara... dar problema este timpul.

 

In plus as prefera ca sa continuam pe un thread separat ca deja am divagat mult.

Imi exprim regretul ca nu exista o rubrica speciala pentru dotarile de baza laborator, adica letcon si surse de alimentare - poate mai exista si altii care sa sustina o astfel de idee...

Acolo ar merita astfel de discutii.

 

 

 

PS -

"Cred că exagerezi și cînd zici că letconul tău după 30 secunde ți mîna pe el deși stația e la echilibru"

 

Poate exagerez cu cateva secunde, vezi in acest video, pe care l-am facut demult (anul 2014), intre minutul 2:45 si 3:30.

Defapt acolo cam despre ce discutaram noi se vorbeste, poate merita vazut tot; am sapat mult pan' sa dau de el...

 

Link spre comentariu

se poate incarca si la JBC testul cu degetele pe varf dupa ce a ajuns la temp setata dar nu dupa 30 secunde si dupa 15 dar cine inceaerca asa manance nespalat pe degete :reytre

Link spre comentariu

Sigur de ce nu, eu la montajul la care lucrez acum așa am procedat, folosesc un MC34063 pentru că necesarul de curent e mic. Încă nu am ajuns la citirea termocuplei deci nu știu încă dacă va merge mai prost.

Cu un convertor DC-DC scapi de pierderea inutilă pe regulatorul serie. Dacă vrei să ști că ai stabilizare cît mai bună, poți lăsa 7805-ul și vi în el cu 8V de la DC-DC dacă nu ai decît o tensiune prea mare pentru 78.

Deci în mod cert poți încerca.

Editat de XAN77
Link spre comentariu

ma gandeam ca daca se arde 7805 sa nu ard si cartusul sa se alimenteze continu si sa crape dai mam gandit la lm 2576 iar ca modul cu mc 34063 poti folosi un charger de telefon de masina dar modelul vechi cand inca se faceai calumea care este cu mos p ch ceva de la nokia sony ,belkin

Link spre comentariu

a manerului mai exact? mam inspirat din idei lu xan de la pagina 4 postu 52, iar lamele de contact lem facut din platbanda argintata otelita luata de prin talcioc ,manerul este din textolit iar bucsa din fata de aluminiu (fost distantier de la pedala de moto)

traiasca mini freza

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

ca să vedeți că am progresat un pic:

 

 

Asta ar fi un prim test. Alimentarea este cu o sursă de laptop 19V/4,7A pe care o conectez manual la secunda 20 în clip.

Aproximativ 4 secunde pentru a ajunge la 300 de grade cu o sursă de laptop nemodificată, nu e rău.

Mai am însă multe de făcut în soft.

Link spre comentariu

super ok eu o folosesc pe cea actuala zilnic, nerge ok dor ca inca are acele salturi de temperatura de 30 grade

 

poti sa aduci o modificacre si Pentru (gordak sa o utilizeze si DXXX ) :aplauze

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări