Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

control sens rotatie la un motor AC


Postări Recomandate

Nu exista de 5A din ce cunosc. Exista de 1A, 2A, 4A, 6A, 10A,16A etc. presupun ca una de 3A poate fi simulata cu una de 1A plus una de 2A amandoua in paralel. Rationamentul este corect la declansarea la scurtcircuit dar din pricina diferentelor constructive va declansa undeva intre 5 si 10 ori curentul nominal, la clasa C.

 

Folositi doi senzori in acelasi loc sau folositi un senzor tristate, daca exista. Nu renuntati la senzorii de capat numarand. Nici la CD sau DVD playere nu s-a renuntat la contactul mecanic. Acolo exista un microintrerupator care indica capat de cursa si este luat ca reper la initializarea circuitului miscarii lentilei inainte sa caute track 0.

 

Nu stiu cat de diferite sunt bobinele dar in poza pare ca au fost bobinate cu aceeasi sarma. Presupun ca difera numarul de spire.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 149
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Năstruşnica ideea cu punerea in paralel a fuzibilelor... sper ca e clar ca orice fuzibil e o rezistenta prin constructie. Restul e usor de dedus.Oricum, mai mult decat sa echivaleze unui fuzibil de 2A nu poti obtine, oricate de 1A si de 2A ai pune in paralel.

Link spre comentariu

@thunderer: nu prea înțeleg. Dacă am 5 siguranțe fuzibile identice (la modul ideal) de 1A legate în paralel, atunci curentul principal se distribuie egal pe fiecare siguranta conform legii I a lui Kirchhoff, deoarece fiecare are aceeași rezistență electrică. Deci, la modul teoretic (ignorând toleranțele sau defectele constructive), daca se atinge 5A toate se ard simultan, deci am o siguranță echivalentă de 5A. De ce spui ca nu se poate depasi 2A?

 

Aș dori dacă se poate să discutăm un pic pe schemă ca să rămânem cu ceva clar după atâta dezbatere.

Editat de vlad2005
Link spre comentariu

Ideal ar ceda simultan. Real cedează mai întâi una, apoi rapid cedează celelalte deoarece preiau curentul întrerupt de cea care a cedat. Oricum când va ceda prima, vom avea un curent total de aproximativ 5A. Aceasta este părerea mea.Dar nu aș dori să începem o discuție despre siguranțe, eventual mai dă o lămurire @thunderer deoarece a postat o părere care mie cel puțin nu mi se pare corectă sau poate nu am înțeles eu bine și sunt curios cum a gândit.Eu aș vrea să lucrăm pe schemă să ajungem la o formă bună de aplicat, nu neapărat ideală.

Editat de vlad2005
Link spre comentariu

Nu se pun sigurante in paralel... nu sunt rezistente. Procesul termic/electromagnetic dezvoltat in timpii f mici de supracurent nu se rezolva cu teorema K1...

Sigurantele nu declanseaza la curentul nominal. Acela este curentul la care NU declanseaza pentru un timp infinit de mare.

Ideal ar fi sa declanseze la curentul nominal +0.00000000001%.... asa ceva nu exista, nu se poate fizic.

Functie de aplicatii se fac sigurante mai lente sau mai rapide.. dar fiecare urmeaza o curba de declansare data de fabricant (i2t).

Link spre comentariu

Vlad, analogia mea cu rezistentele e nepotrivita fiind incompleta.

 

Un fuzibil e o rezistenta... care se topeste cand curentul depaseste anumite valori. Orice curba de fuzibil este formata din 2 curbe apropiate. Cea din stanga e cea de topire (cand se declanseaza topirea metalului lamelei), cea din dreapta este cea care defineste unde curentul a fost intrerupt total.

 

Posted Image

 

Este cert ca rezistenta echivalenta fuzibilului nu are o valoare suficient de mare cat sa limiteze curentul. De aceea ideea distributiei egale a curentului este neaplicabila.

 

Daca ai 2 fuzibile de 2A, pune-le in paralel si spune-ne cand s-au ars. Va trebui sa incerci cu variatii de 0.1A la fiecare 3-5 minute.

Link spre comentariu

Mda, dupa mesajul lui iop95 am înțeles ideea. Eu gândeam lucrurile din perspectiva unei creșteri lente a curentului, ceea ce nu este cazul la un scurtcircuit. Apoi mi-am dat seama ca atunci când închizi circuitul (să spunem de 4A), din perspectiva siguranței de 1A este ca și cum ai avea un scurtcircuit. Fiind un regim dinamic (nu curent statționar), probabil că nu mai funcționează legile lui K exact cum se știu ele și de aici concluzia ca nu se obține efectul dorit montând siguranțe în paralel. Probabil că aici contează și viteza de declanșare a siguranței.

 

Putem discuta acum pe schema? Este bine, mai trebuie protejat cumva vreun element de acolo?

post-183731-0-30888600-1478688048_thumb.jpg

Link spre comentariu

In primul rand nu am pomenit de fuzibile, recititi postul #119. Ce am specificat este partea de declansare magnetica care nu reactioneaza la incalzire termica asa cum s-a mentionat pana acum. Intr-un sistem cu doua intrerupatoare automate in paralel de obicei curentii de declansare magnetica se impart proportional pe fiecare cale de curent, acestea avand caderi de tensiune pe element aproximativ la fel.

Link spre comentariu

Este greseala mea cu fuzibila. Am citit "una..." si am asumat ca nu poate fi "una" disjunctor.Rezistenta de contact a unui disjunctor la cativa amperi este de ordinul a 200-500mohmi. La 12V acea rezistenta de contact "limiteaza" la 24A... mult peste 1-2A. Deci, nu prea conteaza.Ideea de baza e ca nu se pun dispozitive de protectie in paralel, contacte de relee/contactoare in paralel, etc. Sa-l lasam pe Vlad sa dezvolte schema.

Link spre comentariu

Pai nu stiu ce sa îi mai dezvolt, acasta am avut-o în minte de la început. Așa cuma rată acum schema, mai întâi opresc SSR-ul apoi releul energizat. Nu prea îmi place caracterul empiric al solutiei, pentru ca nu stii dupa cat timp sa deconectezi si releul, eventual ceva masuratori cu osciloscop dar e mai complicat.

La deconectarea SSR-ului situația aratată ca în atașament (am presupus că releul 2 este energizat)

Din imagine se vede că înfășurarea L1 e descarcă prin releul 1 (ca un scurtcircuit) și de asemenea în pământ. Înfășurarea L2 se poate descărca doar în pământ (prin contactele releului 2) dar se va descărca probabil mai greu. Nu îmi dau seama de soluție pentru a descărca energia din bobine.

post-183731-0-83979400-1478716717_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări