bentanioan Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 Din poza eu trag concluzia ca motorul este la 2 poli , deci cam 2800 RPM. Motorul se pare ca a fost rebobinat si bobinatorul a folosit cabluri cu izolatie de diferite culori (deci acel cablu galben-verde nu este pamantare,MARE ATENTIE , nu-l legati la pamant. Pamantarea se leaga de obicei in interiorul cutiei de borne direct la carcasa.Ca sa puteti schimba sensul la acel motor trebuie desfacute legaturile din interior si scoase afara toate capetele celor doua bobine (4 cabluri) . Eu recomand sa apelati la un bobinator pt. ca trebuie incalzit motorul intr-un cuptor ca lacul sa devina mai moale si sa nu se rupa izolatia la desfacere iar dupa refacerea legaturilor ar trebui lacuit si uscat din nou. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) Sunt 5 fire care ies din bobinaj. Doua duc la condensator si trei la un switch. Daca gasiti manualul ei, vedeti daca nu cumva avea doua viteze. Editat Noiembrie 4, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) Am gasit o schema care ar justifica cel de al treilea fir care ajunge la intrerupator, daca acesta din urma contine un releu. P.S. Actionarea portii cum ati gandit-o, cu cremaliera? Editat Noiembrie 4, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 4, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 Puterea unui motor.. de orice fel, se refera la puterea la ax. Cat consuma e alta problema... ce tine de randament si regim de lucru. Cei 2.2A masurati reprezinta un curent de mers in gol care este puternic inductiv (PF probabil maxim 0.5).Sunt vreo 500VA, nu W. In sarcina PF creste mult, spre 0.75-0.85 iar curentul nominal cred ca e undeva 5A, astfel ca puterea nu e mai mare de 750-800W. Corect, am vrut să scap mai repede. Dar așa este corect. De fapt în mintea mea estimam o creștere a curentului în sarcina, destul de logică până la urmă. Dar eticheta nu are pe el? Nu În legătură cu împământarea. Evident că nu leg acel fir la împământare dacă pleacă din bobinaj. Nu prea cred că este așa complexă schema, s-ar putea să fie un fir legat la carcasă. Când o să desfac izolațiile am să văd exact ce este cu ele. Mulțumesc pentru sfatul cu bobinajul. Dar nu cred că am să ajung să desfac bobinajul. Mai bine folosesc alt motor. Acționarea cred că o vrea proprietarul cu cremalieră, deși personal aș fi mai tentat de varianta cu șufă. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) 1)Nu prea cred că este așa complexă schema, 2)s-ar putea să fie un fir legat la carcasă. 1)Este schema electrica de la betoniera.IMER Sintesy.https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjD3cDisY_QAhWFkywKHWd0Bq4QFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.italiastar.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F02%2FManual-de-utilizare-Syntesi-190-250-300-350.pdf&usg=AFQjCNHcx539qcxAN73YIeT0YKmvzfLsKg 2)Masurati cu ohmetrul, daca este conectat la intrerupator nu cred ca este legat la carcasa. Editat Noiembrie 4, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 4, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 La carcasa întrerupătorului ajung cablurile de la motor si de la alimentare care evident conține și împământarea. Dar acestea sunt chestiuni ușor de lămurit, nu e bai. Important este că avem un motor cu condensator permanent, probabil în jur de 800W. În acest moment aș vrea să știu: 1. soluția punte relee+ssr este viabilă? 2. unde conectez varistorii? Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) La carcasa întrerupătorului ajung cablurile de la motor si de la alimentare Dar in interior cum sunt conexiunile, contine si un releu acea carcasa, o poza cu interiorul? Ce marca este betoniera? Editat Noiembrie 4, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 Motorul pare sa aiba 3 fire cu unul din fire comun la ambele infasurari. Solutia de rotatie in ambele sensuri se complica pentru ca ori alegeti o varianta mecanica pentru inversarea turatiei ori folositi un transformator de putere pentru generarea unei tensiuni in antifaza fata de tensiunea de retea cand trebuie inversat sensul si care sa alimenteze infasurarea auxiliara. Celelate fire fac parte dintr-un regulator de turatie sau pentru decuplarea condensatorului la turatia de regim ori sunt un senzor termic care comanda acel releu din schema postata anterior si care decupleaza releul cand temperatura motorului depaseste limita maxima admisa. Varianta cu transformator inversor este mai convenabila decat interventia in motor pentru ca trebuie sa gasiti doua transformatoare de UPS (de preferat cu parametri identici) la care uniti secundarele formand un transformator separator care va alimenta numai infasurarea auxiliara impreuna cu condensatorul acesteia. Avantajul este ca puteti lucra comanda la tensiuni mici cu conditia ca secundarele sa fie identice (12V sau 24V). Adica, puteti inversa alimentarea secundarului transformatorului de iesire cu o punte H (in curent alternativ) sau releu, la o tensiune mica si fara a folosi tensiuni periculoase. Dezavantajul este volumul ocupat de acestea. Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 4, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) Motorul este clasic, simplu, fara nici o complicatie. O fi ce spuneți voi la betonieră (relee, protecții termice), dar aici nu este cazul. M-am uitat la comutator, este un simplu intrerupator. Are 6 borne, 4 sunt cu fire. Doua duc la infășurări (am continuitate) si doua la cablul de alimentare. Se conectează firele două câte două la acționarea comutatorului. Cablul de masa este taiat, nu este folosit. O sa vad in motor unde este conectat firul galben-verde, deoarece el nu este conectat la nimic in exterior. Ținând cont de conectarea înfășurărilor am masurat cu condensatorul conectat rezistența și mi-a dat 6,5 ohmi. Asta ar trebui sa fie rezistența înfășurării principale, condensatorul comportându-se ca o întrerupere taindu-mi infășurarea secundară. Dupa aceea am scos condensatorul si am masurat rezistența pe firele care ajung la el. Ar trebui sa fie cele doua înfășurări în serie. Mi-a dat 27,5 ohmi. Aceasta înseamnă că cea auxiliară are cam 21 ohmi ceea ce confirmă estimările pe care le-am găsit pe un site cum că înfășurarea secundară are rezistență cam de trei ori mai mare decât cea principală, care la acest regim de putere este cam de 6,5 ohmi. ( link ) Acum, legat de firul al treilea, cel galben-verde. Eu zic că este fir de masă altfel nu ar porni motorul deoarece acel fir nu este folosit. După mine este clar că în interior am acces la cel puțin trei fire. Cel comun care trebuie să iasă la alimentare + 2 fire pentru conectarea condensatorului. Eu trebuie sa ies din motor cu firul comun (oricum iese), il anulez pe al doilea si am sa folosesc un releu ca sa conectez faza la una din bornele condensatorului. In felul acesta asigur schimbarea sensului la acest motor. Faza este ca atunci cand este folosita infășurarea auxiliară drept înfășurare principală puterea va scădea datorită rezistenței mai mari. În plus nici defazajul între curenții prin înfășurări nu va mai fi identic tot datorită diferenței de rezistență, deci este posibil să plece mai greu. Sper că ce debitez aici este corect. L.E. acum realizez, dar am să fac mâine, că este destul de simplu să îmi dau seama și care este firul comun fără să mai desfac motorul. Eventual fac și o probă de inversare a sensului. Editat Noiembrie 4, 2016 de vlad2005 Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) 1)Aceasta înseamnă că cea auxiliară are cam 21 ohmi ceea ce confirmă estimările pe care le-am găsit pe un site cum că înfășurarea secundară are rezistență cam de trei ori mai mare decât cea principală, care la acest regim de putere este cam de 6,5 ohmi. ( link ) 2)este fir de masă altfel nu ar porni motorul deoarece acel fir nu este folosit 1)In clip am vazut un motor cu contact centrifugal, sau gresesc? 2)Ce are comun masa cu pornirea motorului? Editat Noiembrie 4, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 Puterea va scadea foarte mult!...sub 200W...si,este posibil ca defazajul introdus de cond+bobina principala sa nu fie suficient pentru start....de asta am specificat expres ca este nevoie de acces la terminalele bobinei auxiliare.... Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 4, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 Link-ul este pentru o anumita informatie, nu tot materialul trebuie citit. Masa nu are legatura cu pornirea motorului, tocmai de aceea am si zis ca este fir de masa. Avea legatura cu un mesaj anterior. Sincer, nu cred ca am masurat gresit, iar observatia in legatura cu grosimea bobinajului era pur subiectiva. În plus rezistența nu depinde doar de grosime ci si de lungime. Puterea va scadea foarte mult!...sub 200W...si,este posibil ca defazajul introdus de cond+bobina principala sa nu fie suficient pentru start....de asta am specificat expres ca este nevoie de acces la terminalele bobinei auxiliare.... La asta ma aștept și eu, văd că mi se confirmă raționamentul. Accesul la terminalele bobinei secundare cel mai probabil nu este, o să văd. Mai întâi vreau să văd dacă funcționeză teoria și pot inversa sensul doar pe măsurătorile făcute dine exterior. Problema pierderii de putere rămâne. Link spre comentariu
iop95 Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 @ The Stressmaker Despre ce transformator inversor vorbiti? Aveti o schema? Link spre comentariu
vlad2005 Postat Noiembrie 4, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) In sarcina PF creste mult, spre 0.75-0.85 iar curentul nominal cred ca e undeva 5A, astfel ca puterea nu e mai mare de 750-800W. Am o nelămurire, ce înseamnă PF? Presupunând că este vorba de defazajul dintre curent și tensiune, că cele două bobine împreună cu condensatorul formează un circuit de curent alternativ, RLC serie cu RL serie și împreună în paralel. La astfel de circuite, defazajul curent-tensiune va depinde în final de caracteristicile elementelor de circuit (rezistență, inductanță, capacitate) precum și de frecveța tensiunii de alimentare. De ce s-ar modifica? Editat Noiembrie 4, 2016 de vlad2005 Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Noiembrie 4, 2016 Partajează Postat Noiembrie 4, 2016 (editat) Cred ca asezarea firelor in motor seamana cu cele de aici http://www.builders.ro/index.php?page=home/file&k=473 la pagina 11 cu specificarea ca firul de intoarcere nu trece efectiv prin motor Mai este o metoda dar implica calcularea inductantei necesare schimbarii defazajului creeat cu aceeasi valoare ca si a condensatorului dar de semn contrar. Adica, daca cu condensator se roteste intr-un sens, cu o inductanta (drosel magnetic) se roteste in celalat sens. Pe scurt, daca se foloseste un balast magnetic de 125W sau 250W (acestea sunt mai accesibile) sau echivalentul lor din balasturi magnetice obisnuite de 36W legate in paralel, montate in locul condensatorului, se poate inversa sensul de rotatie. Daca exista 3 fire la motor iar unul este comun atunci nu se poate face inversarea de fazare a bobinei de pornire fara interventie in interiorul motorului. Ansamblul cu doua transformatoare identice cu secundarele unite (dar legate inceput cu sfarsit) realizeaza inversarea fazei aplicate bobinei de pornire cu 180 grade fata de cea aplicata bobinei primare. Adica vor fi 460V intre capetele bobinei primare si a celei de pornire si aici intervine problema, izolatia motorului sa reziste la aceasta tensiune. Inversarea sau functionarea normala se realizeaza inversand capetele unei bobine secundare in partea de joasa tensiune a circuitului, putand folosii tehnologii mai accesibile. PF este power factor adica defazajul dintre tensiune si curent prin motor masurate la firele de alimentare si indica cu cat creste puterea aparenta absorbita fata de ceea ce scrie (puterea reala). Adica un PF de 0,5 inseamna ca la o putere de 10W puterea reala, cea absorbita aparent este de 20VA (sau 20W echivalent rezistiv). In traducere, daca aveti un motor de 500W care are PF de 0,5 nu il veti porni niciodata cu un generator de 650VA. Editat Noiembrie 4, 2016 de The Stressmaker Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum