Stefan Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 metoda prealizare pcb: transfer termic, adica press and peel metode lipire: letcon + reglaj de temperatura si protectie ESD (aka statie home made) l x L: 20 x 45 Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 @mosfet -da,aveau la dristor,dar acum posibil sa nu mai aiba Link spre comentariu
Audio Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 metoda prealizare pcb: transfer termic, adica press and peel metode lipire: letcon + reglaj de temperatura si protectie ESD (aka statie home made) l x L: 20 x 45 Va multumesc,eu insa ma refeream la componente SMD ! Merci ! Link spre comentariu
mosfet Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 Am renuntat la ideea cu neoane, mi-am comandat deja led-uri UV. Mi se pare cea mai buna metoda pt mine unul. Ocupa cel mai putin spatiu, merg la sigur ca radiatia e de care trebuie si n-ar trebui sa am timpi de expunere mai mari de 5-10 minute si e si cam cea mai ieftina.Doar ca acum trebuie sa astept pana aduc astia de la Adelec.... led-uri UV, mai aveau doar 19 in stoc si am dat comanda de 24. Zic eu ca 6*4 led-uri ar trebui sa fie suficient pentru cablaje de maxim 10*15cm si ma costa putin peste 10 lei. Un alimentator din ala de priza de 16-18V am deja, doar sa vad cum grupez led-urile. Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 Va multumesc,eu insa ma refeream la componente SMD ! Merci ! pai si cablajul din poza pentru ce e? e adevarat ca am 1 mufa usb, un TSOP, un cuartz si 2 straputi in THT dar restul componentelor sunt SMD (inca nu am timp sa le lipesc)ia o rigla si vezi ce dimensiuni are cablajul, pe el o sa fie un ATtiny2313. Link spre comentariu
adicontakt Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 dar ce mesteresti acolo stefane? Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 asta -> viewtopic.php?t=12991 versiunea 2.0 de cablaj (ver 1.0 a iesit cam aiurea http://i29.tinypic.com/2mynkvo.jpg) Link spre comentariu
cnegrea0 Postat Iulie 22, 2010 Partajează Postat Iulie 22, 2010 impresionant cablajul, o intrebare pentru mosfet, nu sunt prea rare led-urile pentru o suprafata atat de mare? eu am vazut o sursa A4, dar avea cateva sute de led-uri; cat despre led-uri , trebuie sa aiba parametrii bine specificati, nu cred ca te poti baza doar pe faptul ca sunt in uv, la un numar mare e bine sa ai garantia ca provin din acelasi lot; fapt divers: eu am construit un ceas cu led-uri si a iesit un dezastru doar fiindca am cumparat led-uri rosii in 2 transe din acelasi magazin. Link spre comentariu
mosfet Postat Iulie 22, 2010 Partajează Postat Iulie 22, 2010 Ziceam ca voi face cutia de expunere pentru cablaje de maxim 10*15cm, nu-i o suprafata atat de mare. Ledurile vor veni la o distanta de 2,5cm intre ele, pe ambele axe; au unghiul de 140 de grade. Am gasit o discutie pe diyaudio.com unde cineva facuse o cutie de expunere cu 12 leduri UV parca (3*4 leduri) si poate expune cablaje de pana la 10*10cm, tot pentru 2 minute. Important e sa gasesc distanta optima fata de cablaj astfel incat sa am iluminare uniforma si daca sunt prea rare ledurile, in cel mai rau caz o sa cresc timpul de expunere. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 25, 2010 Partajează Postat Iulie 25, 2010 Am cochetat si eu cu folosirea ledurilor pt lampa de expunere...a ramas in faza de proiect,o folosesc tot pe vechea la care stiu timpii de expunere.Dar m-am gandit asa:distanta de 10 cm,iar la jumatate inserat un filtru de dispersie,sa omogenizeze lumina ledurilor ca iese placa cu 'pete'.Rezulta o cutie comprtimentata.Peretii de pe partea cu ledurile imbracati in staniol neintins,iar cealalta jumatate vopsita in alb mat.Cat despre leduri,e musai sa fie de aceelasi tip,daca le iei pe din doua,punele intercalat.Daca le pui in serie verifica cu o camera web/ de la telefon ,cate si cum lumineaza,de alimentat alimenteazale prin scc cu 137 (daca-s mai mari de 0,5W/buc). Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 25, 2010 Partajează Postat Iulie 25, 2010 sa incerc la Mc-ul de la Dristor? Spunea cineva acum mai mult timp ca se gasesc intr-un magazin acolo.Inca au la 3,8 lei. Tuburi de 8w Link spre comentariu
criss Postat August 27, 2010 Partajează Postat August 27, 2010 Buna ziua, Am realizat acest UVbox (format coala A4) pe ambele parti. Am utilizat 4 tuburi UV(ce se utilizeaza pt uscarea ungiilor 3155s-BgTwL.jpg[/attachment]. interiorul cutiei este acoperita de folie aluminiu. Pt teste am utilizat doar tuburile de jos, 2 la numar iar timpul de expunere au fost:1min, 2, 4 si 12. Pt developare am utilizat soda caustica(o lingurita la 0.5l). am utilizat hartie calc si 2 imprimante unul laser (Xerox Phaser 3117) si una cu jetcerneala (Canon Prixma MP160).. parca cea cu jet de cerneala acoperea mai bine traseele dar totusi cand ma uitam la lumina traseele erau semitransparente(la soare nu tuburile UV).Cablajul lam acoperit cu un strat de Poxitiv 20(cam gros am dat pt a acoperii bine + in momentul pulverizarii se formeau 'valuri' pe suprafata cablajului si am dat mai multe straturi). dar rezultatele sunt complet dezamagitoare :( UV boxul: Cablajele: Ce ar putea fi: - lumina sa fie prea puternica si sa treaca peste traseele imprimate?sa incerc sa suprapun 2 sau mai multe desene? - stratul prea gros de pozitiv 20 ar putea reprezenta problema? - sa utilizez alt tip de hartie? - prea putin timp expus? Multumesc. Link spre comentariu
cnegrea0 Postat August 27, 2010 Partajează Postat August 27, 2010 pai o problema ar fi faptul ca in cazul aplicarii manuale a pozitivului rezultatele sunt incerte, la fel folosirea sodei caustice. Link spre comentariu
criss Postat August 27, 2010 Partajează Postat August 27, 2010 am facut rost de folie pt retroproiector si am incercat cu 2 suprapuse la 4 minute. deja a aparut primul rezultat pozitiv. intregul traseu se vedea doar ca era cam slab nu era acel negru intens cum este pe coli. stratul de lac este destul de gros, se reflecta din plin. doar o singura placa mia mai ramas asa ca nu am mai putut sa continui testele si nu stiu daca timpul expus la uv era optim. Maine am sa curat placile si am sa le dau din nou cu lac. EDITAT: M-am uitat in oferta de la metrafo si am gasit 2 tipuri de PCB fotosensibil: 1.PCB cupru laminat w/strat fotosensibil. http://www.metrafo.ro/18387-pcb-cupru-laminat-wstrat-fotosensibil.html 2. PCB strat fotosensibil o faţă FR4 http://www.metrafo.ro/18376-pcb-strat-fotosensibil-o-fata-fr4.html stiti care este diferenta intre ele? inafara de pret! Multumesc. Link spre comentariu
thefirstdj Postat August 28, 2010 Partajează Postat August 28, 2010 Cablajul de la punctul 1 este tip laminat, cel de la punctul 2 este FR4, adica sticlo-textolit, deci difera calitatea materialului. criss iti recomand sa citesti tutorialul urmator: http://www.art-fi.ro/articole/realizare ... metoda-uv/ Prin metoda descrisa de mine acolo am ajuns la rezolutia din poza (este vorba de o capsulă MQFP 44 pini, 10x10mm): Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum