Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

solutii pentru executarea circuitelor imprimate


Vizitator fumil

Postări Recomandate

Am si eu o intrebare ce suport folosesti pentru film, hartie normala si o dai cu spray transparent 21 sau folosesti foli de retroproiectie pentru INKJET si eu am tot imprimanta inkjet. Am incercat cu metoda pe foli de retroproiector inkjet dar am intampinat probleme mai trece lumina UV prin cerneala si :d probleme ca apar pori mici pe trasee si de aici lumina intra prin ei ca adrequ are lungimi de unda de 400nm.

Folosesc film pentru retroproiector, pentru imprimanta inkjet.Nu am problema cu opacitatea traseelor, imprimata printeaza foarte, foarte bine, folosesc un hp.Dupa ce aplic filmul pe cablaj, pun un geam subtire peste ele (de 3mm) ca sa stea apasat pe cablaj filmul.
Link spre comentariu

asa fac si eu dar acu se pare ca am o problema cu cerneala ne mai find cerneala originala se pare ca acest refil nu mai este la fel de dens ca prima deci va trebui sa caut alta metoda sau sa schimb cerneala :(. Imprimanta folosesc un canon MP520 e o bijuterie de imprimanta atat rezolutie cat si calitate(cel putin cu cartuse originale), pt print normal merg si refilate.

Link spre comentariu

am incercat si chiar cu 2 suprapuse cand am bagat placa in developant sa revelat toata. si se vedeau clar urmele pe fotorezist unde sa facut expunere si unde nu. Unde sunt traseele se vede catre o nuanta de verde mai deschis si lacu e un verde albastrui in mod normal unde e expus. Dar cum am bagat-o in developant 10 s cred ca am tinut-o sa inmuiat tot :cry: si nu mai prea am nici spray.

Link spre comentariu

am incercat si chiar cu 2 suprapuse cand am bagat placa in developant sa revelat toata. si se vedeau clar urmele pe fotorezist unde sa facut expunere si unde nu. Unde sunt traseele se vede catre o nuanta de verde mai deschis si lacu e un verde albastrui in mod normal unde e expus. Dar cum am bagat-o in developant 10 s cred ca am tinut-o sa inmuiat tot :cry: si nu mai prea am nici spray.

Nici eu nu mai am demult cerneala originala insa merge bine si asa. Am renuntat demult la Spray fotorezist pentru ca la mine merge bine doar la trasee grosiere, pentru trasee fine tot PCB cu fotorezist e mai bun. Un alt "secret" consta in determinarea unui timp de expunere cit mai aproape de limita si asta se poate numai cu un cronometru pus la UVBox, banuiesc ca tu ai, la mine o expunere dureaza 10min daca setez la 9,30 min cablajul nu se expune complet daca il las mai mult i-mi apar intreruperi, oricum intre Spray si PCBfotorezist e diferenta mare. Un alt "secret" e si setarea imprimantei, trebuie intrat in setarile manuale si configurata imprimanta in asa fel incit sa depuna cit mai multa cerneala posibil. Tipul hirtiei, cantitatea si finetea la cerneala are un mare cuvint de spus.
Link spre comentariu

@ djlove - becul economic care-l folosesti, este banal din comert sau ceva UV?@ restu' celor care folosesc metoda foto - ce developant folositi? Am incercat cu soda caustica da' nu ii prea sigura metoda.

Link spre comentariu

@ djlove - becul economic care-l folosesti, este banal din comert sau ceva UV?@ restu' celor care folosesc metoda foto - ce developant folositi? Am incercat cu soda caustica da' nu ii prea sigura metoda.

SENO-4007 Revelator pentru Positive 20, e 6 Lei punga pentru 1/2Litri insa tine destul de mult si e perfect.
Link spre comentariu

SENO-4007 Revelator pentru Positive 20, e 6 Lei punga pentru 1/2Litri insa tine destul de mult si e perfect.

Cum il folositi? Amestecati tot continutul sau doar de cat e nevoie pt. o developare? Daca amestec tot din start si folosesc doar de cat am nevoie am aceeasi problema ca si cu soda? (adica imi fac 2 litrii de zeama cu combinatia optima dar a doua oara cand il folosesc nu mai e ca inainte).
Link spre comentariu

SENO-4007 Revelator pentru Positive 20, e 6 Lei punga pentru 1/2Litri insa tine destul de mult si e perfect.

Cum il folositi? Amestecati tot continutul sau doar de cat e nevoie pt. o developare? Daca amestec tot din start si folosesc doar de cat am nevoie am aceeasi problema ca si cu soda? (adica imi fac 2 litrii de zeama cu combinatia optima dar a doua oara cand il folosesc nu mai e ca inainte).
Amestec tot continutul odata in 1/2Litru apa si tine la multe cablaje. Cind lucrez cu el il torn intr-o tavita foto pun cablajul expus il agit in permanenta ca sa-mi dau seama cind sa terminat procesul, se vede fotorezistul expus de culoare rosiatic maroniu cum se dizolva si o ia la vale, dupa care il pun la loc in sticla/PET si-l pun la pastrat. Tot procesul dureaza cam 30sec. Cu timpul acest timp creste insa cum am zis poti face lejer 3 placi format A3 fata/verso.
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Pentru cei care au nevoie de marker pentru a realiza cablaje mai putin pretentioase,cautati in librarii cele pe care scrie "fibre tip" "sans xylene".Sunt foarte bune.Am pus un exemplu mai jos cu tipurile gasite de mine care functioneaza foarte bine.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Referitor la metoda pres and peel, am vazut acest clip

Tipului ia iesit se pare foarte bine.

Proble e alta, peste tot pe unde am umblat astazi, nu reusesc sa imprim cu LASER pe hartie FOTO, peste tot imi spun ca numai cu cearneala, sau cu substante cum se face in studiourile foto, voi ce ziceti? credeti ca merge cu jet?

Link spre comentariu

Salut. Tipul care a realizat filmul sunt eu. Folosesc o imprimanta laser monocroma Samsung ML-2010PR. Nu toate imprimantele au capabilitatea de a putea conduce cu valturile hartia foto, din cauza ca aceasta este mai groasa decat hartia normala si pe deasupra ii si lucioasa ( si eu o ajut putin cu mana pana o prind valturile).

credeti ca merge cu jet?

Nu nu merge cu jet pentru ca fata de tonner imprimanta cu jet foloseste tus care are in el un solvent care se evapora si tusul ramane uscat pe hartie, in schimb tonnerul ii un praf negru (sau colorat, depinde de imprimanta) care se lipeste de hartie datorita caldurii (ii activat de de caldura).In momentul in care imprimi pe o hartie foto (pe partea lucioasa, care nu are pori ca hartia obisnuita) cu imprimanta laser tonnerul nu se fixeaza puternic de hartie si de aceea cand dau cu fierul de calcat peste el il activez si se transfera pe cablaj.P.S. nu am pus o poza cu hartia foto ca sa nu fac reclama. La cerere pot trimite prin MP sau daca mi se da voie o pun si aici.
Link spre comentariu

nu conteaza ce marca e hartia/cartonul, foto sa fie si mai groasa. :rade: eu ii spun la librarie ca vreau deaia mai groasa,daca nu specific imi da una mai subtire si mai putin lucioasa.2010PRfolosesc si eu, merge perfect (problemele sunt cu hartia foarte subtire si lucioasa)setarile le las default,daca ii dau DARK si "save toner off" deja se depune prea mult toner si nu se mai lipeste de coala.o operatie importanta este si curatarea cablajului, inainte il curatam perfect si il faceam foarte lucios cu cif/tix si pasla,acum dau cu smirgel de 400 sub jet de apa si tonerul adera mult mai bine.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări