Vizitator picnic Postat Februarie 3, 2009 Partajează Postat Februarie 3, 2009 eu am luat din carrefour, departamentul papetarie Link spre comentariu
fratello Postat Februarie 4, 2009 Partajează Postat Februarie 4, 2009 Tonerul transferat pe placa prin metoda "fierul de calcat" rezista la actiunea acidului azotic ? Eu cu asa ceva corodez cablajele...Multumesc ! Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 4, 2009 Partajează Postat Februarie 4, 2009 da rezista , probat de mine dar ca sa nu ai neplaceri diluaza-l (eu aveam cam 99% concentratie si l-am cam facut 50) Link spre comentariu
GeoMar Postat Februarie 7, 2009 Partajează Postat Februarie 7, 2009 cauta prin topic,sigur gasesti informatii folositoare(desi e mult de citit)pt neoane,poti folosi cate un montaj electronic de la becurile economice(de 15w e suficient) iar ca temprozator,in 555 ar trebui sa-si faca treaba Am citit si topicul cap-coada. As vrea sa intreb,am 6 neoane "negre" tip F6T5/BLB de cate 6W fiecare. Vreau sa fac o cutie de expunere de 35cm lung si 25 cm lat.Neoanele vreau sa le montez la o distanta de 4-5 cm intre ele si fata de cablajul care trebuie expus la o distanta de circa 10-15 cm.Oare este suficienta distanta intre neoane de 5 cm pentru o expunere uniforma a cablajului de la o distanta de circa 10-15 cm fata de neoane?Neoanele intentionez sa le alimentez dintr-un convertor ptr neon de 40 w(6w x 6 neoane inseriate= 36W). Sunt bune cotele de constructie ale cutiei,sau mai trebuie sa fac modificari??Nu vreau sa stric materialul degeaba, sau sa muncesc inutil.As fi bucuros de unele sfaturi,sau de ce nu si critice. MULTUMESC anticipat Link spre comentariu
nickrvl Postat Februarie 8, 2009 Partajează Postat Februarie 8, 2009 Zici ca ai citit tot? Uite aici: viewtopic.php?f=14&t=97&st=0&sk=t&sd=a&start=930al patru-lea post (si nu numai) Link spre comentariu
NumLock Postat Februarie 13, 2009 Partajează Postat Februarie 13, 2009 http://www.hobby-elec.org/e_pwbm.htm Link spre comentariu
ywar2 Postat Februarie 24, 2009 Partajează Postat Februarie 24, 2009 Salut, folosesc cu succes metoda cu fierul de calcat si in loc de PNP, folie transparenta de imprimanta laser. De curind am vazut pe un video cum cineva folosea in loc de fier de calcat un cuptor (cred ca asa ii zice) de imprimanta laser. Era un motor care actiona o rola care presa cablajul si hirtia in cazul respectiv. Intrebare: foloseste cineva asa ceva la realizarea cablajelor? Am un prieten care are o imprimanta terminata si as putea refolosii mecanismul respectiv, dar cu folie laser. Ma gindesc ca temperatura si presarea ar fi constante si impilicit calitatea cablajului ar avea de cistigat. Mercii anticipat!!! Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Februarie 24, 2009 Partajează Postat Februarie 24, 2009 Eu folosesc un cuptor de imprimanta. Pentru termoreglare folosesc circuitul de aici: http://home.highertech.net/~cdp/fridgctr/fridgctr.htm si invart cu mana rola Merge excelent Link spre comentariu
cosmin_h Postat Februarie 24, 2009 Partajează Postat Februarie 24, 2009 Poti sa pui o poza sa vedem si noi exact ce si cum. Intra placa de cablaj prin cupro sau trebuie ceva modificari avand in vedere ca e mai groasa ??? Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Februarie 24, 2009 Partajează Postat Februarie 24, 2009 Nu am facut modificari la cuptor, cablajul intra (un pic fortat) prin cuptor. Cablajele le introduc cu latura lor lunga perpedincular pe role astfel incat sa exercita o presiune cat mai mica pe arcurile de tensionare a rolei de silicon.Poze nu prea are rost sa pun, este un cuptor obisnuit, singura modificare a fost ca am mai taiat din suport ca sa fac loc de trecere cablajului. Link spre comentariu
Vizitator eddyb Postat Martie 1, 2009 Partajează Postat Martie 1, 2009 salut! nu prea am mai bantuit pe forum pentru o vreme...am cam inteles ce-mi trebuie pentru metoda fotorezistenta/UV. tin minte ca am vazut pe undeva un spray cu care dai peste hartia imprimata cu ink-jet de o face transparenta(adica adio folii transparente si imprimante cu laser ).stiti cumva unde as putea gasi toate materialele(spray fotorezist, spray transparent, soda caustica, clorura ferica - sau inlocuitori) ? Link spre comentariu
nickrvl Postat Martie 1, 2009 Partajează Postat Martie 1, 2009 ...stiti cumva unde as putea gasi toate materialele(spray fotorezist, spray transparent, soda caustica, clorura ferica - sau inlocuitori) ? http://www.tme.eu/ro/katalog/artykuly.p ... art%3DB327 Link spre comentariu
Vizitator eddyb Postat Martie 2, 2009 Partajează Postat Martie 2, 2009 http://www.tme.eu/ro/katalog/artykuly.p ... art%3DB327 multumesc, pe siteul TME am gasit tot ce am nevoie . m-ar costa cam 60 lei pentru inceput. daca ies vreo 10 cablaje, merita banii . EDIT: ~100 lei cu tot cu transport. Link spre comentariu
nana Postat Martie 12, 2009 Partajează Postat Martie 12, 2009 Am si eu o intrebare folosesc metoda foto cablajele ies perfect insa apar unele probleme se intreup traseele. Cand fac developarea lacul pare intact care ramane pe cablaj in schimb dupa corodare ma trezesc cu trasele intrerupt ma ref la trasee subtiri de sub 0.5mm pt SMD-uri sau chiar corodat tot traseu daca e f subtire. Ca solutie de corodare folosesc clorura ferica si timpu de corodare e destule de mare 30-40 de min chiar si mai mult. Filmele le fac pe foli transparente de retroproiector la xerox pt ca acasa am imprimanta inkjet iar ca sub de developat folosesc seno4007 ceea mai buna ... Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Martie 13, 2009 Partajează Postat Martie 13, 2009 Incalzeste putin clorura ferica (iarna o poti pune pe calorifer daca este cald) si asa micsorezi timpul de corodare la aproximativ 10-15minute. Reduci riscul sa se corodeze de tot traseele subtiri. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum