Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

solutii pentru executarea circuitelor imprimate


Vizitator fumil

Postări Recomandate

pai, poate fii problema de la tonner, dar daca s-a prins doar putin, atunci ar trebui sa se prinda tot.eu unul nu am avut experienta prea buna cu foi foto, cel mai bine mi-a mers cu foi de reviste, lucioase si subtiri. apoi, nu trebuie doar sa pui fierul peste, trebuie sa apesi uniform peste tot cablajul, plimbi fierul de calcat. trebuie sa prinda foarte bine pe margine, de acolo incep problemele. si incearca sa folosesti temperatura mai mare eventual. Eu unul nu las 4-5minute, cam intr-un minut e gata.

Link spre comentariu

trebuie sa prinda foarte bine pe margine, de acolo incep problemele.

Daca nu-ti prinde bine marginile se datoreaza faptului ca dupa debitarea cablajului nu ai indepartat cu o pila bavurile ramase, iar acestea fiind mai groase sau inalte nu lasa apropierea in totalitate a foliei de cablaj.
Link spre comentariu

dar nu se imprima si scrisul de pe foile de pe revista??

unele trasee au iesit bine dar altele le-am corectet cu un marker ohp SCHNEIDER 130

 

am omis sa spun: fierul l-am tot plimbat pe cablaj

 

mi sa prins si pe margini in unele locuri destul de bine iar in altele mai putin

 

stie cineva cum pot scoate din cablajul facut in eagle simbolurile componentelor?

adica sa nu se mai imprime C1 R2 valorile lor ,cerculetele de la condensatoare etc

deci sa imi ramana doar cum se vede in atasament

 

la voi cand dezlipiti foaia de pe cablaj,daca dati cu unghia pe trasee se duce tonnerul?deoarece mai raman unele capetele de hartie care impiedica corodarea

Link spre comentariu

salut,nu, nu se imprima ce e scris in revista pentru ca revista nu e scrisa cu tonner ci cu cerneala. eu folosesc in genral Chip. urmeaza sfatul de mai inainte, adica dupa ce tai cablajul pileste magirnile, sau da-le cu smirghel pana cand sunt suficient de netele(se simt la mana).eu nu dau cu smirghel pe partea de cupru. asta o curat cu burete plus praf de curatat(in general bref soda effect). se curata bine pana se duc orice urme si ramane cupru foarte lucios si uniform. apoi spalat bine cu apa, fara sa il mai atingi. il lasi la uscat apoi, daca il stergi cu ceva exista riscul sa ramana scame. tonnerul nu se da jos foarte usor, si mie imi ramane hartie printre trasee, dar asta o curat usor cu buretele si cu apa. traseele raman intacte.

Link spre comentariu

stie cineva cum pot scoate din cablajul facut in eagle simbolurile componentelor?adica sa nu se mai imprime C1 R2 valorile lor ,cerculetele de la condensatoare etc deci sa imi ramana doar cum se vede in atasament

Selectezi in stinga sus la layere si dai sa se vada bottom, pads si dimension.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

doctore lampa... sa speram ca nu-l ajutzi pe bunicul irinei sa se transforme in vre-un... mutant x!!!! :rade:

dezvolta si pt incepatori postul tau
daca citeai cu o pagina in urma (sau doua :rade: ) intelegeai despre ce e vorba !
Link spre comentariu
Vizitator Adrian_p
:nas: Salut!M-am hotarat si eu sa spun despre metoda mea de a face cablaje:mi-am construit o lampa de expunere cu ultraviolete din placaj(dimensiuni 23x17x21 latime inaltime adancime), in care am pus circa 54 de leduri UV aranjate intr-o matrice de 9x6 leduri.Am facut un temporizator cu 555 pe care l-am bagat in cutie impreuna cu transformatorul.Astfel pot expune cablaje foto de 17x11 cm fara nici o problema. Desenul cablajului facut cu orice soft i-l transpun pe folie de calc cu o imprimanta laser, dupa care suprapun cablajul peste desen si expun. Pentru ca hartia sa fie transparenta folosesc spray "Transparent" care se gaseste in magazinele de specialitate. Dupa expunere urmeaza developarea care o fac cu solutie de soda caustica.Dupa ce soda caustica si-a facut treaba clatesc cablajul si corodez cu clorura ferica. Calitatea obtinuta este foarte mare cea ce recomanda metoda.
Link spre comentariu
Vizitator mario

Am deschis acest topic spre a fi util celor care vor sa execute cablaje doar prin printarea directa (cu imprimanta cu jet de cerneala) pe PCB-uri.

 

O varianta este de a modifica imprimanta veche de-acasa (un Lexmark z605, in cazul meu).

Presupun ca asta implica sa demontez "plasticaraia", sa ridic rolele care trag hirtia pentru a accepta grosimea unui PCB, si probabil trebuie si inaltimea sinei pe care culiseaza cartusele sa fie ajustata.

O alta varianta la care ma gindesc este sa-mi cumpar o imprimanta care sa aiba capabilitate de scris cd/dvd-uri. Am in vedere un Epson Stylus R285, sau un HP Photosmart C5280 (multifunctionala), sau D5360.

Un link despre scris cd-uri cu HP, pentru a-si face o idee cei care nu stiu cu ce se maninca:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... 03&lang=en

 

Ma atrage multifunctionala, dar nu sint sigur daca cerneala de la HP rezista macar la apa, asa cum se spune despre cea de la Epson.

 

O prima intrebare, are cineva o astfel de imprimanta si poate face un simplu test, in care sa desneze un cd, si sa verifice daca cerneala rezista la clorura ferica?

Stie cineva daca softul pentru printat pe spatele cd-urilor, poate fi facut sa scrie si in zona in care, teoretic, exista gaura cd-urilor? Stiu sigur ca sint niste restrictii legate de forma cd-urilor.

Oare se poate lista un document normal, selectind input tray ca fiind suportul pentru cd/dvd? Asta in vederea ocolirii softului dedicat pentru cd/dvd.

 

Atasez si niste link-uri postate de RoGeorge intr-un alt topic, pe unde s-a mai scris despre subiect:

http://techref.massmind.org/techref/pcb ... resist.htm

 

Urez succes tuturor care urmaresc sa puna la punct aceatsta metoda si sint dispusi sa impartaseasca si cu ceilalti. Sau multumiri, celor care-au reusit si ne vor povesti.

 

P.S. Era sa uit, am vazut HP-urile intr-un supermarket, si m-am uitat putin la ele. Din cite-mi dau seama, au si suport special pentru fotografii (cu dimensiune reglabila), unde s-ar putea pune pcb-ul direct. Problema este ca imprimanta s-ar putea sa faca un zoom, asupra caruia sa nu poti avea control. Stie cineva mai multe despre asta? Cred totusi ca este putin probabil sa mearga pcb-ul direct pus acolo pentru ca este posibil ca hirtiile foto sa fie indoite in decursul printarii.

 

Pina una-alta, priviti aici:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... ct=3194503

Link spre comentariu
Vizitator mario

Bun, acum am observat ca de fapt mai exista un topic asemanator, unde se discuta ce ma intereseaza pe mine. Se numeste "Conversia unei imprimante, pentru a tipari direct pe cablaje".Rog moderatorul, sa mute postul meu anterior, la sfirsitul acelui topic, pentru a continua acolo. Mi se pare mai potrivit, si nu as vrea sa pun acelasi text in 2 topic-uri. Multumesc.

Link spre comentariu

Din ce am auzit/stiu eu,este o metoda destul de buna.Se scoate la imprimanta(obisnuita) schema(pcb-ul).de la un magazin de birotica si papetarie se cumpara "coala lucioasa"(format A4) cu schema scoasa la imprimanta(pe o hartie obisnuita) si cu coala lucioasa te duci la un xerox si il convigi sa iti traga foaia cu schema la xerox pe coala lucioasa.apoi cu ajutorul unui fier de calcat imprimi circuitele pe cablaj. :101deocamdata nu am folosit aceasta metoda pentru ca mi s-a stricat imprimanta :))

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări