Dr.L Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 mie mi s-a cam deformat in imprimanta folia(ca sa nu zic ca puneam intre ea si fier o hartie,ca altfel se topea),dar posibil sa fi fost proasta,o sa mai incerc si cu altadeocamdata folosesc partea care se arunca de la autocolant si cablajele ies decentcu fola transparenta e tare ca poti vedea exact cum vin traseele pe placa Link spre comentariu
ywar2 Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 Daca e de cumparat si nerefolosibila mai bine ma lipsesc.Am facut cablaje pana acum cu foaie de revista.Au iesit super dupa un calcat cu fierul ca la carte,o corodare ca la carte iar,si o inmuiere a hartiei de cateva minute si o curatare cu grija,inaintea corodarii.Te inseli, intr-adevar folia nu se mai recupereaza, dar tinind cont ca pretul ei este de la 0.6 la 1.5 RON, nu vad nici un motiv ptr care cineva ar dorii sa o recupereze. Eu folosesc APLI si costa anul trecut 0.6 RON si am cumparat atunci cca 15 bucati. Iata si cum arata folia si mostre din ce am cam lucrat cu ea: http://i35.tinypic.com/w7yf41.jpgHai sa va spun eu unul dintre dezavantajele foliei pe care l-am descoperit cind am tiparit la 1:1 un cablaj cu circuite integrate SMD: se dilata!!! Am avut surpriza ca desii era tiparit la 1:1, dupa calcare circuitele integrate SMD sa nu mai cada pin la pin datorita dilatarii foliei. In concluzie la SMD-uri... atentie mare!!! Link spre comentariu
gogoo Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 de-asta tot revista e mai buna .Dai un ban dar stai in fata.Am revista de 10 ron.joke Link spre comentariu
deep-blue Postat Iulie 17, 2008 Partajează Postat Iulie 17, 2008 M-am pornit si eu sa folosesc metoda foto. Doar ca din nerabdare am facut ceva greseli. Am dat cu spray POSITIV20 pe placa, am asteptat o zi sa se usuce, dupa care am facut expunerea. Doar ca deja, inainte de expunere am vazut pe placa niste pete, ca niste zone din care fotorezistul a plecat pentru un motiv oarecare. La developare am descoperit ca, cablajul arata cam la fel dupa stat in solutie 4 minute ca si dupa o jumatate de ora. Din ce am citit am inteles ca nu l-am expus cum trebuie. Am adaugat o poza la cum arata aseara. Tot aseara m-am hotarat, din cauza petelor, ca e un cablaj mare si mai bine nu ma risc, asa ca l-a lasat peste noapte in solutia caustica. Dimineata, in afara de a se fi inegrit pe o margine, eram sigur ca daca il pun la corodat inca mai obtin niste trasee bunicele (adica pe cea mai mare parte se vedeau f. bine si distinct traseele). Deci l-am luat din solutie si l-am spalat cu tix, vreo 20 minute. Traseele tot se mai vedeau, dar slab, si doar dintr-un anumit unghi. Mi-am zis ca o fi ok, si dupa ce l-am uscat l-am dat cu spray de sa nu mai ramana nici un micrometru neacoperit. Acu tocmai m-am uitat la cablaj sa vad daca s-a uscat (nerabdarea, ce sa-i faci), si surpriza: iar se vad traseele alea. Si se vad destul de clar. Dar mai am si alta problema: pe margini s-au facut siroaie ca l-am lasat in cutie in pozitie inclinata. Acum nu stiu ce sa fac. M-am gandit ca poate stie cineva de pe forum cum scap de afurisitul ala de fotorezist ? Si daca nu va e cu suparare, cum se da corect cu POSITIV 20. Adica se da putin, dar suficient, cat sa se formeze o suprafata lucioasa, sau se da pana ajunge in culoarea forumului de fata ? sau chiar mai inchis ? A-s fi cumparat cablaj gata tratat, doar ca la Baia Mare, vanzatoarele habar n-au ce-i ala cablaj foto. Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 17, 2008 Partajează Postat Iulie 17, 2008 la Pitesti cand am intrebat de Positiv20 credewa ca fac misto de ei . deep-blue citeste in urma cu cateva pagini ca gasesti raspunsurile. atunci cand cablajul e nou nu mai da cu tix sau substante abrazive. din experienta am observat ca cea mai buna substanta pentru curatat cablaje (fara materiale abrazive) este Cillit Bang (parca asa se numiste - oricum e roz si miroase putin a clor) . cu cilit m curatat perfect un cablaj care avea cativa ani si dupa spalare am frecat energic cablajul cu o carpa moale, a iesit super. daca stratul de positiv nu se indeparteaza curata cu tix sau smirgher (sau cum se scrie) cu cea mai mica granulatie pentru apa (se gaseste cam greu dar cu el faci oglinda si radiatoarele de AL + Cif pasta cu niste granule f. fine) incearca sa cureti si cu un diluant puternic dar ai grija ca la a dou aplicare de positiv cablajul trebuie sa fie perfect : - sa nu prezinte pete (de la uscarea apei neuniforme raman diferite pete - freaca energic cu o carpa moale, la mine nu prea da rezultate curatarea cu alcool)- sa nu prezinte urme de praf (camera trebuie sa fie f. curata)- sa nu prezinte zgarieturi/micro santuri de la tix.spray-ul e foarte pretentios si vezi in urma la acest topic (scrie cum se aplica - distanta,miscarea, temperatura, luminozitatea, etc) - incearca o uscare rapida cu un uscator de par (sau pistol cu aer cald) peste noapte sigur se depune praful si nu il lasa asa mult in soda (parca se lasa cateva sec-minute ).citeste cu atentie in topic pasii si timpii necesari pentru reusita !Bafta! :partyman: Link spre comentariu
Yo4You Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 O metoda de argintare a cablajelor http://www.msxpro.com/py2bbs/banho_estanho.php Link spre comentariu
adynis Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 dar nu inteleg mare lucru din explicatia respectiva :smt022 (in portugheza sau ce-o fi) Link spre comentariu
pitbull_bog Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 nu traduce chiar tot, dar se intelege cat de cat daca sti ceva engleza. :partyman: http://babelfish.yahoo.com/translate_ur ... =Translate Link spre comentariu
deep-blue Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 Nu-mi iese nici cum. :smt010 . Credeam ca o sa fie la fel de simplu ca PnP.Intre timp am gasit cablaj foto la Docom (nici ei nu stiau ca au). O sa incerc ceva simplu pe cablaj din ala, poate poate ...A, si inca ceva: daca va tenteaza neoane UV, din alea chinezesti la 12V cu alimentare de la bricheta auto, mai bine nu. Are vreo 2-3W, si o expunere de 1 ora jumate nu a fost tocmai suficienta. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 Nu-mi iese nici cum. :smt010 . Credeam ca o sa fie la fel de simplu ca PnP.Intre timp am gasit cablaj foto la Docom (nici ei nu stiau ca au). O sa incerc ceva simplu pe cablaj din ala, poate poate ...A, si inca ceva: daca va tenteaza neoane UV, din alea chinezesti la 12V cu alimentare de la bricheta auto, mai bine nu. Are vreo 2-3W, si o expunere de 1 ora jumate nu a fost tocmai suficienta.foloseste un neon normal si gata Link spre comentariu
Yo4You Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 Deci din cate am inteles eu din acel link se face o solutie pentru galvanizare.se toarna intr-un recipient tava de plastic vedeti acolo un bidon de 5 litrii taiat pe post de tava , se umple cu 2litrii de apa distilata, se introduce 100mililitrii acid sulfuric , se ia o bara de cositor lunga se turteste cu un ciocan sa aibe suprafata mai mare se intinde , la un capat aplicandu-se prin lipire un fir , se va izola lipitura cu superglue ca sa nu se desprinda la reactia de depunere.Pana aici avem katodul cositorul acela cu fir conectat la plus 12Volti 3-6-10amperi.Acum se executa din sarma de cupru cateva spire acesta va fi considerat anodul conectat la minus.Se introduc electrozii in cei 2litrii de apa distilata cu 100ml de H2SO4 , se lasa sa reactioneze prin electroliza solutia 1-2ore.Dupa 1-2ore solutia se poate folosii la depunere pe suprafata cablajelor.Cablajul curatat bine cu pasta abraziva (axion tix etc)se va introduce in solutia preparata de stratul de cupru la un capat se va lipii un fir care va fi minusul.In 2minute 3 se va depunde stratul de staniu uniform pe cablaj.Acuma vine vorba cine are de gand sa incerce daca are la dispozitie acid sulfuric apa distilata si cositor brut sa ne zica si noua rezultatele.PS: Nu uitati ca daca se galvanizeaza cu staniu placa de textolid se poate coroda in clorura ferica, stiu din experienta facusem mai demult o placa , pe care am cositorit , am bagat-o in clorura ferica a doua zi imi lipsea treaseul de pe care era stratul gros de cositor.Deci dupa galvanizarea stratului de cupru se spala placa si se poate trece direct la metoda PNP (fierul de calcat cu hartia de revista conexclub :smt036 ). :smt039 Link spre comentariu
adynis Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 In principiu era mai simplu mai intai sa faci traseele, si apoi "galvanizarea" asta. .. dar asa nu prea mai ai cum sa legi placa la minus :smt017 Partea nasoala e .. acidul sulfuric :smt009later-edit: +bara aia de cositor ... Link spre comentariu
Yo4You Postat Iulie 20, 2008 Partajează Postat Iulie 20, 2008 Cred ca o sa incerc eu zilele astea cu cositor normalAcidul zicea autorul ca se procura de la magazin de piese auto , eu m-am gandit sa il inlocuiesc cu otet este acid salicilic slab concentrat.Mai vad pana una alta. Link spre comentariu
cosmin_h Postat Iulie 20, 2008 Partajează Postat Iulie 20, 2008 Acidul se gaseste intradevar la magazinele de piese auto numai ca este in concentratie mica (este diluat incat sa fie numai bun pt bagat in acumulatorii auto)P.S. Nu este foarte scump, parca pe jumatate de litru am dat 5 sau 6 lei, dar repet este diluat cu apa distilata deci este in concentratie mica Link spre comentariu
pitbull_bog Postat Iulie 20, 2008 Partajează Postat Iulie 20, 2008 Acidul se gaseste intradevar la magazinele de piese auto numai ca este in concentratie mica (este diluat incat sa fie numai bun pt bagat in acumulatorii auto)P.S. Nu este foarte scump, parca pe jumatate de litru am dat 5 sau 6 lei, dar repet este diluat cu apa distilata deci este in concentratie micaPai nu vad problema concentratiei din moment ce si autorul din aceeasi sursa a folosit acidul.Deci si concentratia folosita de el era una scazuta, pentru a putea fi vanduta oricui. :smt021 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum