aghora17 Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 eu am folosit faber castel, numai ca din pacate nu prea se ami gasesc la noi in tara. sunt extrem de apreciate si in alte domenii precum arhitectura sau desenul tehnic. Link spre comentariu
ionut20 Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 grosimile sunt pe litere ... F-ul e cel mai subtire .. 0.5mm, in rest am gasit in TM pana la 4 mm parca, dezavatajul e uscarea rapida a varfului la grosime redusa. Ca solutie, daca aveti markere cu varf uscat si continutul inca bun, se poate desface si verifica, bagati markeru cu varfu in jos intro cutiuta sau dop cu alcool tehnic (izoporpilic) si lasati-l cateva ore, si isi va reveni.Pardon F are 1-1,5mm chiar am unul la indemana ala de 0,5 nush cu ce litera e notatam pe masa un F si in sertar inca 5 si pe toate scrie 0.5mm deasupra de F si mai mult fi atent la poza postata pe pagina anterioara .. e un F de 0.5mm :smt005 Poate vb de alta firma de markere :smt017 Link spre comentariu
nicky_l Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 intra pe site la capodimonte si gasesti cu indicativul F si ieftin, notatia F inseamna ca rezista la clor nu dimensiunea varfului Link spre comentariu
ALEKS Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 Domnilor, tinand cont ca e vorba tot despre cablaje, propun o intrebare: Cum lipiti pe un cablaj dubluplacat cu un pistol de lipit, piesele de pe partea de suprafata ? Ex: se da un integrat ce are pini lipiti si pe o fata a cablajului si pe cealalta. Se presupune ca integratul e in soclu. Solutii? Astept sa vad cum faceti dvs. si apoi va zic si solutia mea (nu e prea practica, dar da rezultate cel putin satisfacatoare). PS: Cablajele mele (atunci cand nu lucrez cu tuburi) rezulta cam asa (sunt facute de mana... integral): (asta e un cablaj dublu strat pentru un tahograf cu microcontroller PIC) Alexe Link spre comentariu
Yo4You Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 grosimile sunt pe litere ... F-ul e cel mai subtire .. 0.5mm, in rest am gasit in TM pana la 4 mm parca, dezavatajul e uscarea rapida a varfului la grosime redusa. Ca solutie, daca aveti markere cu varf uscat si continutul inca bun, se poate desface si verifica, bagati markeru cu varfu in jos intro cutiuta sau dop cu alcool tehnic (izoporpilic) si lasati-l cateva ore, si isi va reveni. Pardon F are 1-1,5mm chiar am unul la indemana ala de 0,5 nush cu ce litera e notat am pe masa un F si in sertar inca 5 si pe toate scrie 0.5mm deasupra de F si mai mult fi atent la poza postata pe pagina anterioara .. e un F de 0.5mm :smt005 Poate vb de alta firma de markere :smt017 Salut revin si iarasi revin am cumparat markerul de la rubin e special ptr desenat cablaje scrie OHP i fac si poza si sa vezi ca scrie F 1-1,5mm Imi pare rau pozele nu sunt foarte clare dar se pot intelege Link spre comentariu
Yo4You Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 Domnilor, tinand cont ca e vorba tot despre cablaje, propun o intrebare: Cum lipiti pe un cablaj dubluplacat cu un pistol de lipit, piesele de pe partea de suprafata ? Ex: se da un integrat ce are pini lipiti si pe o fata a cablajului si pe cealalta. Se presupune ca integratul e in soclu. Solutii? Astept sa vad cum faceti dvs. si apoi va zic si solutia mea (nu e prea practica, dar da rezultate cel putin satisfacatoare). PS: Cablajele mele (atunci cand nu lucrez cu tuburi) rezulta cam asa (sunt facute de mana... integral): (asta e un cablaj dublu strat pentru un tahograf cu microcontroller PIC) Alexe Salut raspunsul este = se fac gauri metalizate cel mai simplu cu sarma de litza subtzire 0,3mm si se cositoreste apoi se introduce un soclu.Mai era o metoda in tehnium dar cam complicata cu foitza subtire de cupru prelucrata nu insist asupra metodei ca e cam greu la nivel diy Am vazut pe siteul http://www.dioda.ro/article7.html bombardament ionic sa faca gaurile metalizate nustiu daca mai este pe site acea metoda da mi se pare destul de practica :weedman: Eu raman la metoda cu litza subtzire face trecere buna :smt003 Link spre comentariu
ionut20 Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 @Yo4You cred ca e vb de o confuzie la mijloc eu ma refeream al litera ce scrie pe marker sub acei 1 1.5, adica in cazult tau M ... pe markeru meu de 0.5 scrie F, dar se poate sa fie cum zice @nicky_l ca litera F sa reprezinte si rezistenta la clorura.Eu i-au markere de la ret si acolo am vazut lista lor de comanda pe litere(grosimi). Link spre comentariu
ALEKS Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 Exact! Lita subtire si se cositoreste. Din pacate dureaza mult si e relativ greu de manegrat pistolul.De obicei cumpar socluri plate (nu stiu ce denumire stiintifica au) si este loc de bagat pistolul pe langa pini. In prealabil pun o "picatura" de fludor cu ceva sacaz in jurul pinilor de pe suprafata pe care-i vreau lipiti si apoi incalzesc si cu un ac fac gaura. Apoi plantez soclul si incalzesc foarte putin la baza pinului: fludorul inconjoara pinul. Si iaca asta e metoda mea... dupa cum zicea mai putin practica. Link spre comentariu
Yo4You Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 hopa mitica ai dreptate mesi fain ma tot uitam ce litera vezi :partyman:@AleKs cam greu multa munca eu lipesc cu letconul cu unu de 15W :goodman: Link spre comentariu
aghora17 Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 daca tot ati deschis discutia despre dublu strat, cum faceti alinierea celor 2 filme (top/bottom)? deoarece inainte de corodare cablajul este opac, si este nevoie de o precizie cat de cat buna. cu ce le fixati? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 S-a mai raspuns la asta, diparesti ambele fete si pe desen mai pui 2 sau 4 gauri in colturi, dai gaurile dupa desenul primei fete, pui pe geam, aliniezi si a doua fata si fixezi. Link spre comentariu
ALEKS Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 Metoda pe care am expus-o eu o folosesc de cca. 6 ani... deci pt. mine nu e ceva nou; voiam doar sa stiu daca sunt si alti colegi forumisti care au gasit si metode mai simple decat cea de am abordat-o eu. :rolleyes: Editare posteriora: Scuze, am citit aiurea, credeam ca se face referire la lipirea soclurilor. :partyman: Link spre comentariu
Yo4You Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 Am si eu o intrebare cu ce gauritzi in linie dreapta la circuitele integrateEu folosesc un motorash de casetofon 12V si un conector de la instalatzile electrice cu surub in care e rins burghiul de axVoi cum facetzi? Nu vi s-a intamplat niciodata sa va fuga burghiul sa gauritzi pe langa?Mai nou eu punctez gaura cu o "sula" ce folosea pantofarii si bat cu ciocanul si imi asigura o precizie mai buna la gaurire Link spre comentariu
aghora17 Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 se poate sa scoti filmul cu gauri in centrul padului, si asa nu mai fuge burghiul. vezi atasamentul Link spre comentariu
ALEKS Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 E buna si "sula" dar eu am ceva special. Niste "punctatoare" de la injectoarele de la locomotiva Diesel Electrica (LDE). Excelente piese cu varful care rezista la relativ multe punctari fara sa se toceasca. Si "punctatoare" din astea gasesti multe (uzate dar perfecte pentru cablaje) daca ai pe cineva care sa lucreze la vre-un depou sau institutie de intretinere / reparatie locomotive. Faci cum a spus aghora17 (intocmai procedez si eu): scoti filmul (sau hartia dupa caz) cu gaura in mijloc, punctezi si apoi folosesti ce scula vrei tu pentru gaurit. Alexe Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum