Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

solutii pentru executarea circuitelor imprimate


Vizitator fumil

Postări Recomandate

 

Sunt multe exemple pe youtube. 

Se aplica filmul placa cu aparatul de infoliat sau fierul de calcat la temperatura de 100-120 grade. Se printeaza pe coala  transparenta, se expune  in jur de 1 minut, se spala cu soda calcinata (soda de rufe) este la 3 - 4 lei/kg, mai expun 4-5 minute (nu-i chiar necesar), se corodeaza  apoi se pune in acetona pentru unghii si  se dizolva stratul albastru. 

Alt exemplu aici https://www.youtube.com/watch?v=2hQfGtSFe_0&list=PLSJ1BSunn2PU7QXj2Uv_Rc3nesZ39PEUD&index=3&t=627s

 

Editat de elman
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Bună ziua ! Mă bag și eu în seamă , se merită să fac un PCB cu un singur strat folosind un PCB dublu placat ? Pot apărea probleme , ar fii textolitul mai subțire fără o folie de cupru sau ce probleme pot apărea ... în audio mă refer ? Sau corodez doar pe o parte și lipesc componentele THT ca pe cele SMD (să spun așa) iar cealaltă parte să fie masa (GND) ? Mulțumesc , multă sănătate și o duminicā plăcută ! 

Link spre comentariu
La 04.07.2021 la 12:30, audio1984 a spus:

Sau corodez doar pe o parte și lipesc componentele THT ca pe cele SMD

Chiar daca neortodox, poate fi si asta o solutie, plus ca si solutia de corodat se degradeaza mult, prin dublarea suprafetei corodate. Folosirea dublului placat in loc de simplu, poate fi o solutie de moment, cand ai urgenta, nu ai simplu placat la indemana dar dispui de dublu placat la discretie. E ca in vorba aia, daca nu ai paine, ia cu cozonac. Rigiditatea mecanica nu ai cum sa o pierzi, pt ca nu un strat de cupru o confera. Daca placa e subtire, si flambeaza cu un strat, va flamba si cu doua. Metode de ecranare sunt destule si fara dublu placat, deci asta nu poate fi un argument forte in alegere, dar poate constitui un avantaj, in functie de ce amplificare are montajul. Una e un preu de microfon sau doza magnetica si alta e un preu cu intrare de 0,2V.

In concluzie, oricum ai face nu e gresit...cel mult, ineficient, dar la nivel de hoby nu stiu daca se pune problema. Spor la treaba.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, doru3160 a spus:

Chiar daca neortodox, poate fi si asta o solutie, plus ca si solutia de corodat se degradeaza mult, prin dublarea suprafetei corodate. Folosirea dublului placat in loc de simplu, poate fi o solutie de moment, cand ai urgenta, nu ai simplu placat la indemana dar dispui de dublu placat la discretie. E ca in vorba aia, daca nu ai paine, ia cu cozonac. Rigiditatea mecanica nu ai cum sa o pierzi, pt ca nu un strat de cupru o confera. Daca placa e subtire, si flambeaza cu un strat, va flamba si cu doua. Metode de ecranare sunt destule si fara dublu placat, deci asta nu poate fi un argument forte in alegere, dar poate constitui un avantaj, in functie de ce amplificare are montajul. Una e un preu de microfon sau doza magnetica si alta e un preu cu intrare de 0,2V.

Bună ziua ! Vă mulțumesc mult pentru sfat , aveam doar dublu strat și de acea am întrebat ! 

Multă sănătate !

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Salutare

Am reluat la citit acest topic doar asa de placere si am vazut ca cineva se declara dezamagit de solder mask-ul verde de la chinezi.

Precizez ca eu prefer realizare pcb-urilor cu film fotosensibil si o lampa de expunere realizata cu tuburile dintr-un aparat de bronzat facial ambalate ontr-o carcasa de scaner.Timpul de expunere este 10-15s (am observat diferente intre diferite loturi de folie)

La inceput am avut si eu rateuri cu el (cu lacul adica) dar am descoperit care era cauza (sau cel putin presupusa cauza):

Daca stratul de lac este mai gros polimerizeaza la suprafata iar stratul intarit cred ca nu mai este permeabil la UV. Asadar stratul inferior nu mai polimerizeaza si ramane lichid sau se ingroasa doar.

Pe straturi subtiri totul merge perfect.

O solutie care la mine functioneaza este intinderea unui strat subtire si ulterior las placa pe o suprafata orizontala cam 10 min ceea ce duce la autonivelarea lacului. Apoi aplic folia imprimata cu pad-urile si expun.

O alta varianta este aplicarea foliei si presare usoara si foarte uniforma pentru a evacua surplusul de lac.

 

... acum nu mai folosesc lac pentru ca ... mi-e lene iar daca nu ma grabesc foarte tare e bun si pcbway sau altele similare :)

 

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Salut. O sa-mi expun si eu formidabia relizare,in ghilimele, realizata acum aproxomativ 35-40 ani.... Realizam desenul pe partea placata "cupru" a placutei, cu un creion, dupa care , pe acel traseu foloseam oja de unghii "confiscata" de la mama....dupa ce se usca oja, aveam o solutie de acid azotic care coroda partile neacoperite de oja de ungii...astfel obtineam traseul cablajului imprimat. Deasemenea, aveam un motoras alimentat CC recuperat de la un casetofon, de pe vremuri, la care lipisem de axul sau un spiral de 1 mm cu care gauream cablaju oarecum "imprimat" obtinut anterior, prin corodare cu acid azotic. Pentru alimentarea motorasului de CC, recuoerasem un traf de la un radio pe lampi care "ducea" amperajul necesar...ce vremuri minunate......

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări