mars01 Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) Sa va dau un pont. Pentru ca folia transparenta cu design-ul PCB (sau de ce nu, foaia de calc) sa nu se miste din pozitia sa (si nu numai) de pe PCB cand o manevrati, puneti cateva picaturi de ulei pe PCB dupa care asezati folia transparenta si sincronizati-o cu gaurile. Evident procedeul este recomandat pentru cei care isi gauresc PCB-ul la inceput, mai ales cand se foloseste pentru aceasta un router CNC. Din cauza tensiunii superficiale folia transparenta va adera foarte bine la PCB si va sta ferm pe pozitie. Mai mult, deoarece adera foarte bine la PCB, va elimina posibilul spatiu/bule aer dintre PCB si folia cu design-ul PCB. Aceasta va conduce la trasee mai bine definite (pentru ca numai intra lumina UV pe sub folie) si va permite sa realizati trasee mai subtiri decat in mod normal. Evident sandwitch-ul PCB - folie transparenta se plaseaza apoi intre doua placi de sticla (cam de 4..6mm grosime fiecare pentru ca sa nu se flexeze) iar toata chestia o tineti stransa folosindu-va de cleme birotica cum sunt acestea: http://www.libraart.ro/detalii-produs/ProductsCatalog-Product/239-Clema-prindere-hartie-19-mm/ LE: folia de calc va beneficia si mai mult de pe urma uleiului devenind mai transparenta, conducand la un timp mai redus de expunere. Editat Ianuarie 21, 2016 de mars01 Link spre comentariu
silviutu Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Vad ca poti fi si serios cand vrei.Eu pentru metoda transferului de toner am folosit foaie de afis lucioasa dar nu numai ca mereu nu se transfera decat o parte din toner dar se intampla si sa mai curga tonerul.Poate daca as cunoaste pe cineva care sa se ocupe cu asa ceva mi-ar arata ce mama masii nu fac bine.In ceea ce priveste suprapunerea cand vine vorba despre metoda foto te-am intrebat deoarece am auzit ca pentru multi este chiar enervant deoarece nu reusesc sa expuna foliile 100%.Mie nu mi-ar trebuii un mentor pentru a ma ajuta sa fac un cablaj ci ca sa-mi explice si sa-mi arate mai multe lucruri care tin de electronica .Credema ca si eu am citit carti despre electronica(scanate) si citesc in continuare dar in multe dintre ele se explica prin tot felul de calcule matematice din care nu inteleg mare lucru fiind si eu tot fara pregatire in domeniu.Pomeneai despre acele vremuri de odinioara.Pai atunci erau la carti de electronica cu duiumul deci aveai de unde sa te documentezi plus ca se organizau si multe cercuri de electronica. poate gasesti un suflet bun sa te invete treaba cu transfer toner. unii nu reusesc cu foliile pentru ca nu folosesc foliile speciale pentru asa ceva. in imagine vezi folia mea imprimata pe epson inkjet Link spre comentariu
mars01 Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) Silviu, ce folie folosesti? Eu tot un Epson Inkjet folosesc dar am pus cerneala neagra in toate cartusele Editat Ianuarie 21, 2016 de mars01 Link spre comentariu
silviutu Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Silviu, ce folie folosesti? Eu tot un Epson folosesc dar am pus cerneala neagra in toate cartusele Eu am cumparat folie de la cei care se ocupa de serigrafie. este o folie cu un strat care absoarbe cerneala exact ca hartia aceia fotografica. am cumparat acu 4 ani un rul de 30 de metri pe 432mm, cred ca o sa-mi ajunga pina la adinci batrinete. am dat cam 120 de euro. stiu ca aveau si format A4 A3. Link spre comentariu
cipri_mury Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 poate gasesti un suflet bun sa te invete treaba cu transfer toner. unii nu reusesc cu foliile pentru ca nu folosesc foliile speciale pentru asa ceva. in imagine vezi folia mea imprimata pe epson inkjet Am vazut ca foliile press & peel dau rezultate foarte bune si de regula nici nu necesita sa fie introduse in apa pentru a se dezlipi de pe placa,numai ca sunt scumpe. Link spre comentariu
silviutu Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Am vazut ca foliile press & peel dau rezultate foarte bune si de regula nici nu necesita sa fie introduse in apa pentru a se dezlipi de pe placa,numai ca sunt scumpe. am folosit si eu de vreo cateva ori dar trebuia mereu sa retusez cate ceva. se mai intampla ca la corodare sa sara si tonerul in sus. Link spre comentariu
cipri_mury Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Eu am auzit ca foliile pnp depun pe placa ceva strat protector deasupra tonerului care face ca rezistenta la corodare sa fie mai buna.Cat o fi de adevarat... Link spre comentariu
silviutu Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Nu stiu nimic . nici nu o sa incerc. strada cea mai scurta e ceia pe care o stii. Link spre comentariu
mars01 Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) Eu am cumparat folie de la cei care se ocupa de serigrafie. este o folie cu un strat care absoarbe cerneala exact ca hartia aceia fotografica. am cumparat acu 4 ani un rul de 30 de metri pe 432mm, cred ca o sa-mi ajunga pina la adinci batrinete. am dat cam 120 de euro. stiu ca aveau si format A4 A3. Sa ai grija sa protejezi folia de umiditate excesiva ca se strica. Buna treaba cu folia aceea ... Am incercat si eu sa cumpar o rola, am gasit la chinezi (se vinde si la coala pe ebay) si foarte serviabili chiar au taiat rola in foi A4. Dar mi-am luat o tzeapaaa ... am dat cca 80...90 USD si nu e buna de nimic. De-abia absoarbe cerneala si daca tiparesc la o calitate mai mare de Photo ramane cerneala neuscata pe folie. Proasta, proasta, proasta ... si o laudau de mama focului, ca e speciala pentru PCB-uri, ca obtii nu stiu ce rezultate ... Aiurea. Pana la urma cat dai atata primesti. Ieftin dar prost. Ma rog, ieftin e relativ ca tot scump a fost, mai ales ca am ramas cu prostiile alea de coli si nu le pot folosi. Ca sa numai spun ca au pastrat curbura de la rulou si loveste imprimanta in coala mai ales mai pe la final. Probabil ca trebuie lipita pe o coala de hartie mai groasa ... LE: oops, acum am vazut in poza ca filmul este Waterproof deci nu ai de ce sa iti faci probleme de la umezeala. Scuze. Editat Ianuarie 21, 2016 de mars01 Link spre comentariu
danpin Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 http://www.pcbfx.com/main_site/pages/products/toner_foils.htmlhttp://www.pcbfx.com/main_site/pages/products/transfer_paper.htmlPt. metoda toner transfer eu folosesc produsele din linkurile de mai sus. Link spre comentariu
Kreator Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) Eu am auzit ca foliile pnp depun pe placa ceva strat protector deasupra tonerului care face ca rezistenta la corodare sa fie mai buna.Cat o fi de adevarat..."Bă, Adică!" Stratul protector il depune pe toner sau pe placa? Pune mana si fa un cablaj cu marker-ul, smoala, oja, sacaz etc (sânge dacă-l faci cu șurubelnița :-) ) dar fa-l odata, corodeaza-l si gaureste-l. Macar asa vezi si tu cum e treaba cu cablajele. Când crezi că ești expert in smoala si THD-ul este singurul tau inamic in electronica, treci la alte tehnici! Editat Ianuarie 21, 2016 de Kreator Link spre comentariu
adicontakt Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Kreator pacat ca nu mai pot da Like , ca sigur de la mine aveai unul Link spre comentariu
danpin Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Tonerul nu este ceva compact, fie el printat pe o coala de hartie, text sau grafica fie transferat termic pe cablaj. Prezinta pori prin care solutia, acidul pt corodat poate patrunde si afecta stratul de cupru. Cum am spus in topicul de mai sus pt. a sigila porii din toner folosesc folia verde. Folia PNP albastra are incorporata, ca sa zic asa, o substanta care sigileaza porii atunci cand se face transferul termic. Link spre comentariu
silviutu Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Sa ai grija sa protejezi folia de umiditate excesiva ca se strica. Buna treaba cu folia aceea ... Am incercat si eu sa cumpar o rola, am gasit la chinezi (se vinde si la coala pe ebay) si foarte serviabili chiar au taiat rola in foi A4. Dar mi-am luat o tzeapaaa ... am dat cca 80...90 USD si nu e buna de nimic. De-abia absoarbe cerneala si daca tiparesc la o calitate mai mare de Photo ramane cerneala neuscata pe folie. Proasta, proasta, proasta ... si o laudau de mama focului, ca e speciala pentru PCB-uri, ca obtii nu stiu ce rezultate ... Aiurea. Pana la urma cat dai atata primesti. Ieftin dar prost. Ma rog, ieftin e relativ ca tot scump a fost, mai ales ca am ramas cu prostiile alea de coli si nu le pot folosi. Ca sa numai spun ca au pastrat curbura de la rulou si loveste imprimanta in coala mai ales mai pe la final. Probabil ca trebuie lipita pe o coala de hartie mai groasa ... LE: oops, acum am vazut in poza ca filmul este Waterproof deci nu ai de ce sa iti faci probleme de la umezeala. Scuze. am grija ca ochii din cap, pina cind nu o expira, cine stie? nu are termen de valabilitate. oricum cred ca sint vreo 5 ani de cand o am pe aici. Link spre comentariu
mars01 Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 (editat) Tonerul nu este ceva compact, fie el printat pe o coala de hartie, text sau grafica fie transferat termic pe cablaj. Prezinta pori prin care solutia, acidul pt corodat poate patrunde si afecta stratul de cupru. Cum am spus in topicul de mai sus pt. a sigila porii din toner folosesc folia verde. Folia PNP albastra are incorporata, ca sa zic asa, o substanta care sigileaza porii atunci cand se face transferul termic. Dan, daca imprimanta pune toner suficient pe coala (iar tonerul ramane acolo ) problema cu porii dispare. Pentru ca poate ai observat, uneori cand "calci" puternic cu fierul incins peste coala, traseele se labarteaza si daca sunt prea apropiate risti sa faci scurturi. Iti dai seama ca tonerul se topeste si se intinde si in interiorul traseului nu doar la exterior. Si tonerul se topeste si cand se face transferul normal si chiar daca nu vedem cu ochiul liber, un pic de labartare tot este prezenta. Problema este atunci cand pe foaie nu este toner suficient. Atunci chiar daca tonerul prin topire se intinde, nu este suficient ca sa acopere peste tot. Asa numitele "pin pricks", punctele de pe traseele mai groase sau acele puncte (zone fara toner) care se vad pe planurile de masa apar deoarece imprimantele laser obisnuite sunt optimizate pentru linii, adica scris, si mai putin pentru grafica. Cel putin cele consumer la care avem acces. Din aceasta cauza, la un plan de masa, poligon, se vede mai mult toner pe contur decat in interior. Pentru mine tehnica toner transfer intotdeauna a dat rezultate foarte bune. Acum nu o mai folosesc din cauza ca mi-e lene sa dau gauri manual cand le poate da routerul CNC si este mai greu de facut alinierea dintre gauri si paduri cand foaia nu este transparenta. Silviu, sa o folosesti cu placere. Norocosule ... sunt invidios Editat Ianuarie 21, 2016 de mars01 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum