Vizitator Daniel Slugoschi Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 Rezultatele diluantului asupra tonerului sunt asemanatoare ca cele ale acetonei asupra markerului. Probabil de asta ii se spune "nitro" :> Au ramas doar niste dungi negre care cred ca nu afecteaza deloc. @Rudi, dispozitiul si rezultatele sunt foarte bune. Mai ai un pic de indreptat placuta (numai sa nu o indrepti la fel de mult ca mine :smile:) Avand in vedere ca Marian foloseste metoda foto iar eu am folosit-o pe cea a transferului se poate observa ca pdf cu mirror nu era cel potrivit pentru mine. Alta chestie e taietura aia de jos pe care am facut-o cu o panza de bomfaier (ca asa am citit), dar nu e problema, ca bag polizorul unghiular (i se mai spune si flex, dar nu stiu de unde; probabil e ca si chestia cu dero) si il fac dragut. Cat despre stanare, inca nu am inteles exact care e sacazul. Am vazut ceva care era ca o pasta de culoare galbuie, dar era lichida, adica era pasta si era folosita pentru o mai buna lipire a cositorului. Dar din cate vad pe net si din cate stiam, aceasta solutie ar trebui sa fie destul de "tare" astfel incat, doar prin incalzire sa o folosesti. Exista anumite destinatii de uz sau cel care o folosea, o folosea direct dizolvata cu ceva alcool? PS: Cum fac sa pun imaginea mai mica a.i doar prin zoom sa se vada detaliile? Ii multumesc anticipat acelui moderator ce are vointa de a da un aspect mai placut paginii. Link spre comentariu
Marian Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 Cand ti-am recomandat diluantul nitro stiam eu ce zic, am testat eu insumi. Din pacate ai ales partea care nu trebuie la printare ( varianta mirror ), in arhiva pusa de mine am ambele variante, nu pot insa spune eu fiecaruia in parte exact ce are de facut, tine de voi sa faceti alegerile corecte, asa cum este acum cablajul este inutil, vrei nu vrei, il refaci deoarece este fix pe dos. La stanare se foloseste din ce am observat solutie realizata din sacaz diluat in diluant nitro, n-as putea sa-ti spun procentajul deoarece n-am facut asa ceva, nu fac cablaje pentru vanzare, ( sunt destui care fac asta ), ci doar pentru necesitatile proprii si de obicei le cositoresc. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 (editat) La stanare se foloseste din ce am observat solutie realizata din sacaz diluat in diluant nitro Cred ca va referiti la pregatirea stanarii, nu la stanare care presupune staniu(cositor).Pentru aceasta operatie de pregatire a suprafetei, eu utilizez colofoniu(sacaz) dizolvat in alcool izopropilic, dar poate fi si alocool sanitar. Editat August 8, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
Marian Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 Da aveti dreptate, la asta m-am referit. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 O alternativa la stanare este zincarea cu Rosol 3 https://www.youtube.com/watch?v=qqgGD0XEqdI in acest clip se foloseste un cuptor, dar am vazut si o varianta la care incalirea esre realizat cu un https://www.youtube.com/watch?v=XArLpayZ-Zc pistol cu aer cald. Eu n-am folosit aceasta metoda, deci nu pot da detalii. Link spre comentariu
UDAR Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 Am folosit metoda stanării cu Rosol. E drept că nu am făcut-o în modul cel mai corect , am topit pasta cu un pistol cu aer cald , nu pe o plită cu temperatura cât de cât constantă. Rezultate : după topire rezistența de izolație între trasee este grav afectată . Pe cablaj ordinar , efectul este practic iremediabil . Pe FR4 , după curățare cu praf de curățat și burete , se revine la strea normală a cablajului. Am făcut o singură dată pe pertinax cu rezultatele arătate , de mai multe ori pe FR4 .Menționez că ce am spus mai sus este strict aplicabil la cazul meu și modul meu de lucru . Sunt însă convins că se poate dezvolta o metodă utilizabilă. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 ... Din pacate ai ales partea care nu trebuie la printare ( varianta mirror ), in arhiva pusa de mine am ambele variante, nu pot insa spune eu fiecaruia in parte exact ce are de facut, tine de voi sa faceti alegerile corecte, asa cum este acum cablajul este inutil, vrei nu vrei, il refaci deoarece este fix pe dos... Poate folosi cablajul deja realizat "mirror" din greseala, daca lipeste piesele pe partea traseelor. Link spre comentariu
Vizitator Daniel Slugoschi Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 Am ditamai placa de unde sa tot tai, deci nu e o problema. Eu ma bucur ca a iesit atat de bine din prima. Fara stanare cat rezista un cablaj? Oricum pot sa-l scot dupa o perioada de timp si sa-l dau cu un antioxidant (nu pastila:P ) Link spre comentariu
Rudi1982 Postat August 22, 2014 Partajează Postat August 22, 2014 Mentionez ca am incercat un cablaj mai mare si n-a iesit ,cred ca metoda foto merge la noroc. Am scris sa stie si altii cine se apuca de asa ceva ca e foarte greu si nu-i ceva sigur ,eu m-am lasat . Link spre comentariu
Marian Postat August 22, 2014 Partajează Postat August 22, 2014 Doar pentruca tu nu intelegi procedeul nu inseamna ca metoda nu este viabila, un singur cablaj am ratat anu asta si evident din vina mea, mi-am dat seama imediat de eroare si am corectat. Metoda foto este mult mai performanta decat cea de transfer tonner, si foarte sigura. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 23, 2014 Partajează Postat August 23, 2014 Metoda foto este intradevar o metoda "pretentioasa", dar ca sa-l citez pe colegul @marian, metoda foto este cea mai performanta care poate fi executata in regim de amator. Are multe variabile, dar odata puse la punct (timp de expunere, distanta fata de cablaj, concentratia solutiilor, tipurile de cablaje cu fotorezist) aduce satisfactie deplina. Dupa realizarea cablajelor prin metoda foto, parca nu iti mai vine ca sa revii la transfer de toner, decat in cazul unui cablaj de dimensiuni mici si realizarea lui rapida. Mentionez ca am incercat un cablaj mai mare si n-a iesit ,cred ca metoda foto merge la noroc. Am scris sa stie si altii cine se apuca de asa ceva ca e foarte greu si nu-i ceva sigur ,eu m-am lasat . Greu este, nimic nu este usor. Probabil tu nu ai respectat cateva conditii. Poate cablajul nu era expus uniform (conteaza expunerea uniforma pe toata suprafata cablajului). Poate solutia era prea concentrata/diluata, etc. 1 Link spre comentariu
maxente Postat August 23, 2014 Partajează Postat August 23, 2014 (editat) Revin si eu cu vopseaua albastra foto din China, in sfarsit am primit-o dupa mai bine de doua luni Am reusit sa fac un cablaj, a fost mai mult un experiment Csblsjul a iesit aproape bine, am mai retusat eu pe ici pe colo Din cate am observat eu solutia trebuie aplicata cu un strat mai subtirel, nu trebuie sa fie prea multa vopsea pe cablaj, in orice caz mai trebuie experimentat cu aplicarea Asa cum a zis si Marian intr-un post mai sus nu exista o metoda batuta in cuie, fiecare trebuie sa isi ''regleze tirul'' ca sa prinda metoda Editat August 23, 2014 de maxente Link spre comentariu
costyy86 Postat August 23, 2014 Partajează Postat August 23, 2014 Nu stiu daca ai citit, dar trebuie diluat 1:3 cu diluat sau ceva ulei, apoi aplicat. Vad ca nu au iesit maginile traseelor grozave,e de vina filmul? Si eu am comandat pentru experiment, astept luna viitoare sa vina. Link spre comentariu
maxente Postat August 23, 2014 Partajează Postat August 23, 2014 Nu e de la film, tot de la aplicarea vopselei e, mai trebuie sa experimentez si cu diluatul Asta e primul cablaj si mai mult m-am jucat Link spre comentariu
costyy86 Postat August 23, 2014 Partajează Postat August 23, 2014 Ar fi bun de gasit o metoda pentru aplicarea vopselei uniform, dar greu de gasit...astfel ar iesi mult mai bine.. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum