Marian Postat Iulie 16, 2014 Partajează Postat Iulie 16, 2014 Bec economic de 40W mi se pare totusi poate cam mult, banuiesc ca folosesti o singura foaie printata, astea 2 chestii cumulate fac probabil ca si partea de desen care in mod normal ar trebui protejata, sa fie afectata... Eu folosesc folie transparenta de retroproiector, printez la imprimanta laser in dublu exemplar apoi le surprapun cat mai exact si le fixez impreuna cu banda transparenta, fac astfel pentru orice desen de clablaj pe care am nevoie sa-l realizez, in acest fel partea de desen este mult mai opaca. Expunerea o fac fixand desenul pe un geam tot cu banda transparenta si cu bec economic albastru de 15W, tin aproximativ 25 de minute la cam 15cm distanta de placa. 1 Link spre comentariu
Rudi1982 Postat Iulie 16, 2014 Partajează Postat Iulie 16, 2014 Bec economic de 40W mi se pare totusi poate cam mult, banuiesc ca folosesti o singura foaie printata, astea 2 chestii cumulate fac probabil ca si partea de desen care in mod normal ar trebui protejata, sa fie afectata... Eu folosesc folie transparenta de retroproiector, printez la imprimanta laser in dublu exemplar apoi le surprapun cat mai exact si le fixez impreuna cu banda transparenta, fac astfel pentru orice desen de clablaj pe care am nevoie sa-l realizez, in acest fel partea de desen este mult mai opaca. Expunerea o fac fixand desenul pe un geam tot cu banda transparenta si cu bec economic albastru de 15W, tin aproximativ 25 de minute la cam 15cm distanta de placa. Mersi ,o sa incerc cu un bec de 15w , eu am tinut la o distanta de 4cm . Link spre comentariu
Rudi1982 Postat Iulie 21, 2014 Partajează Postat Iulie 21, 2014 Nu functioneaza nici asa : bec economic albastru de 15W, tin 25 de minute la 15cm distanta de placa. lacul de pe placa se dizolva in soda caustica ,se poate folosi altceva in afara de soda caustica ? Link spre comentariu
Marian Postat Iulie 21, 2014 Partajează Postat Iulie 21, 2014 Soda nu poate fi problema decat daca concentratia este prea mare, ceva mai mult de o lingura la 2l apa ar trebui sa ajunga destul cat sa se developeze corect fara a afecta partile protejate. Banuiala mea este ca expunerea in continuare este defectuoasa, am inteles ca folosesti foaie de calc, preferabil este folia transparenta pentru retroproiector dar in lipsa de asa ceva poti folosi si foaia aia de calc, din cate stiu sunt colegi care obtin cablaje ok si cu asa ceva, insa pentru ca partile de desen sa fie cat mai bine protejate la expunere, desenul trebuie sa fie cat mai opac, fa si tu ca mine ( si ca alti colegi ), printeaza desenul pe 2 coli si apoi lipeste-le impreuna avand grija ca traseele sa fie cat mai exact suprapuse si sa para de fapt o singura foaie ( sper ca intelegi la ce ma refer ), te uiti prin ele la bec si te asiguri ca se dinsting cat mai corect si cele mai mici detalii ( gaurile sa zicem ) apoi lipesti cu banda transparenta pe margini pentru a te asigura ca foile raman asa suprapuse, apoi lipesti foile respective de un geam cat mai curat tot cu ceva banda transparenta ( putina, nu trebuie sa exagerezi ) apoi dupa ce mai verifici o data ca desenul sa fie ok si foile corect suprapuse te apuci de faza de expunere, cablajul de prelucrat il lasi cu folia protectoare albastra lipita pe el pana in ultimul moment, desfacerea foliei protectoare si fixarea geamului cu desenul pe placa de expus se face neaparat intr-o camera cat mai intunecoasa posibil, eventual te poti folosi de o lumina rosie discreta pentru a fixa corect desenul pe placa, ( lumina rosie se afla la capatul opus al spectrului fata de zona la care stratul fotosensibil reactioneaza, aproximativ 400-420nM ) apoi asezi totul sub lampa cu care se face expunerea si abea dupa ce ai mai facut o ultima verificare aprinzi si lampa, lasi asa cca 20 de minute si ar trebui sa fie ok, eventual faci cateva cablaje mici de test, experimentand diferiti timpi de expunere incepand de la sa zicem 10 minute si mergi din 5 in 5 in sus si vezi unde se obtin rezultatele cele mai bune. daca expunerea este realizata corect si solutia de soda nu este foarte concentrata atunci aceasta nu are voie sa atace decat zonele expuse, desenul trebuie sa ramana intact. Link spre comentariu
Rudi1982 Postat Iulie 28, 2014 Partajează Postat Iulie 28, 2014 Soda nu poate fi problema decat daca concentratia este prea mare, ceva mai mult de o lingura la 2l apa ar trebui sa ajunga destul cat sa se developeze corect fara a afecta partile protejate. Banuiala mea este ca expunerea in continuare este defectuoasa, am inteles ca folosesti foaie de calc, preferabil este folia transparenta pentru retroproiector dar in lipsa de asa ceva poti folosi si foaia aia de calc, din cate stiu sunt colegi care obtin cablaje ok si cu asa ceva, insa pentru ca partile de desen sa fie cat mai bine protejate la expunere, desenul trebuie sa fie cat mai opac, fa si tu ca mine ( si ca alti colegi ), printeaza desenul pe 2 coli si apoi lipeste-le impreuna avand grija ca traseele sa fie cat mai exact suprapuse si sa para de fapt o singura foaie ( sper ca intelegi la ce ma refer ), te uiti prin ele la bec si te asiguri ca se dinsting cat mai corect si cele mai mici detalii ( gaurile sa zicem ) apoi lipesti cu banda transparenta pe margini pentru a te asigura ca foile raman asa suprapuse, apoi lipesti foile respective de un geam cat mai curat tot cu ceva banda transparenta ( putina, nu trebuie sa exagerezi ) apoi dupa ce mai verifici o data ca desenul sa fie ok si foile corect suprapuse te apuci de faza de expunere, cablajul de prelucrat il lasi cu folia protectoare albastra lipita pe el pana in ultimul moment, desfacerea foliei protectoare si fixarea geamului cu desenul pe placa de expus se face neaparat intr-o camera cat mai intunecoasa posibil, eventual te poti folosi de o lumina rosie discreta pentru a fixa corect desenul pe placa, ( lumina rosie se afla la capatul opus al spectrului fata de zona la care stratul fotosensibil reactioneaza, aproximativ 400-420nM ) apoi asezi totul sub lampa cu care se face expunerea si abea dupa ce ai mai facut o ultima verificare aprinzi si lampa, lasi asa cca 20 de minute si ar trebui sa fie ok, eventual faci cateva cablaje mici de test, experimentand diferiti timpi de expunere incepand de la sa zicem 10 minute si mergi din 5 in 5 in sus si vezi unde se obtin rezultatele cele mai bune. daca expunerea este realizata corect si solutia de soda nu este foarte concentrata atunci aceasta nu are voie sa atace decat zonele expuse, desenul trebuie sa ramana intact. Mersi ,tot n-am reusit si am incercat si cu folie retroproiectoare dublu ,deci acum pe o parte la mine partea stanga cablaj nu iese bine cred ca de la bec ,nu emite lumina uniforma ,ultima incercare incerc cu led-uri ultraviolete ,la ce distanta trebuie sa fie de placa ? Link spre comentariu
binox Postat Iulie 28, 2014 Partajează Postat Iulie 28, 2014 Distanta depinde de timpul de expunere dorit si de numarul de leduri. Ideea e sa se obtina o lumina cat mai uniforma. Fiecare led proiecteaza un cerc luminos pe placa . Distanta dintre placa si leduri trebuie reglata astfel incat cercurile proiectate de leduri sa se intersecteze un pic cat sa nu ramana zone neiluminate. Daca vrei timp mic de expunere vei folosi leduri multe pozitionate aproape de placa, daca timpul nu e critic merge cu leduri mai putine amplasate mai departe de placa. Eu de exemplu mi-am facut o cutie cu leduri ieftine plasate cam la 15-20cm de placa. Timpul de expunere pe care-l folosesc e de 5 minute daca folosesc folie si vreo 6 minute pt hartie de calc. Imprimanta mea nu tipareste grozav pe folie motiv pt care am incercat si cu calc si am fost multumit de rezultate. Link spre comentariu
costyy86 Postat August 6, 2014 Partajează Postat August 6, 2014 Cu metoda asta folosind vopsea foto negativ a incercat cineva ? http://www.ebay.com/itm/190741561459?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Am facut eu comanda da pana vine din China mai am de asteptat Salut. A ajuns vopseaua, ai incercat metoda? Link spre comentariu
Marian Postat August 6, 2014 Partajează Postat August 6, 2014 @Rudi ceva sigur gresesti tu, fie nu ne spui totul, fie nu-ti dai seama unde gresesti pentru ca eu spre exemplu am ratat doar un singur cablaj si asta datorita concebntratiei prea mari a solutiei de developare ( evident ca vina mi-a apartinut mie si numai mie ), am remediat problema si dupa asta nici un alt cablaj n-a mai ratat... Pune si tu niste poze cu ceea ce faci, cu lampa folosita la expunere, colile cu desenul, felul cum le fixezi pe placa... etc, nu se explica, metoda este totusi simpla si eficienta. Link spre comentariu
costyy86 Postat August 6, 2014 Partajează Postat August 6, 2014 Am folii de retroproiector si nu stiu cum au reusit dar s-au electrizat puternic, pana acum nu au fost asa, cum le pot descarca de energia electrostatica? Link spre comentariu
Rudi1982 Postat August 6, 2014 Partajează Postat August 6, 2014 @Rudi ceva sigur gresesti tu, fie nu ne spui totul, fie nu-ti dai seama unde gresesti pentru ca eu spre exemplu am ratat doar un singur cablaj si asta datorita concebntratiei prea mari a solutiei de developare ( evident ca vina mi-a apartinut mie si numai mie ), am remediat problema si dupa asta nici un alt cablaj n-a mai ratat... Pune si tu niste poze cu ceea ce faci, cu lampa folosita la expunere, colile cu desenul, felul cum le fixezi pe placa... etc, nu se explica, metoda este totusi simpla si eficienta. Acuma lucrez pe placa cu led-uri UV (10x10) ,merge mai incet decat am crezut plantarea led-urilor ,peste 2 zile cred ca termin atunci o sa revin si zic daca am reusit ceva. Link spre comentariu
Vizitator Daniel Slugoschi Postat August 7, 2014 Partajează Postat August 7, 2014 Azi am facut primul meu circuit prin metoda cu imprimanta laser. Merge excelent pe foile din reviste si am observat ca iese mai bine cu foi mai grosute. Probabil, fiindca ca poti sta mai mult timp cu fierul de calcat pe placa. Prima oara, cand am desenat cu markerul(sa incep si eu de "jos") a mers imediat procesul de diluare cu acetona. Acum am problema ca tusul nu se mai da jos. Merge cat se cat cu o periuta de dinti, dar ma gandesc sa nu slefuiesc prea tare parte de cupru a.i sa nu ajung sa intrerup unele trasee. Am facut o semnatura cu markerul, ea fiind prima care a aparut doar prin aplicarea acetonei pe suprafata fara alte procese. Voi ce metoda de diluat folositi? Link spre comentariu
adicontakt Postat August 7, 2014 Partajează Postat August 7, 2014 smirlgher fin sub jet de apa Link spre comentariu
Marian Postat August 7, 2014 Partajează Postat August 7, 2014 Am observat deasemenea ca rezultate in acest sens se pot obtine si cu diluant nitro care e ceva mai agresiv decat acetona, curata foarte frumos. PS: Nu sunt convins in ce masura ai sanse sa subtiezi periculos de mult cuprul cu periuta de dinti... Link spre comentariu
Rudi1982 Postat August 7, 2014 Partajează Postat August 7, 2014 (editat) Am reusit cu led-uri , 5 min maxim sub expunere si gata . atasez o poza cu cablajul ,tot de aici am luat de la marian Editat August 7, 2014 de Rudi1982 Link spre comentariu
Marian Postat August 8, 2014 Partajează Postat August 8, 2014 Felicitari, ti-a iesit perfect practic... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum