adicontakt Postat Aprilie 27, 2014 Partajează Postat Aprilie 27, 2014 revista Stil&Elan (e gratuita)de la benzinariile Mol este buna si ea un test la repezeala 1 Link spre comentariu
RETY Postat Aprilie 28, 2014 Partajează Postat Aprilie 28, 2014 (editat) problema care apare la mine la transfer este la trasee apropiate - i-mi apar intreruperi mici folosesc cablaj sticlo textolit dublu pt ca asta vreau sa fac si suprafete mari ~ A5 iar asta are suprafata ondulata usor dupa textura fibrei .ca si hartie folosesc alba lucioasa printata la un centru de copiere (aparate minolta) si pe un cablaj bun plan am facut si avr doctor - cablajul original., chiar si un usb asp smd dublu placat modelul asta http://donkey.vernier.se/~ghlargh/usbasp/usbasp_smd_back.JPG la cea foto inca ma mai balbai cu sprayatul -am facut cutie cu 4 neoane de 8w si timer capac si sticla scaner la developare (cu soda) inca e loterie.... Editat Aprilie 28, 2014 de RETY Link spre comentariu
tommymd Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 Azi, inspirat de cineva care a incondeiat oua de paste cu corector, am incercat si eu cu niste cablaje sa vad daca rezista la coroziune. Am fost incantat de rezultate. Am folosit un corector dinacela cu pasta alba tip pix. A rezistat destul de bine, avand in vedere ca am mai incercat cu marker edding si in unele locuri a patruns clorura ferica prin el, cu asta am obtinut rezultate destul de bune si este unul ieftin. Pentru cine doreste sa faca un cablaj fara prea multe pretentii si care se poate realiza in timp util, recomand utilizarea unui corector. (uscarea corectorului este aproape instantanee si se curata foarte usor prin razuire) Link spre comentariu
MifTy Postat Mai 3, 2014 Partajează Postat Mai 3, 2014 Tuburile de care vorbeam sunt BLB (black light bulb), din cele folosite (poate nu si in prezent) in lumina ambientala din discoteci si nu au nicio legatura cu lampile de uscat gelul de unghii. Eu folosesc aceste (si aceleasi) tuburi din 2004 si pana acum sunt foarte multumit de rezultate, fapt care m-a determinat sa nu incerc varianta cu LED-uri. Ca urmare nu-ti pot spune daca solutia cu LED-uri "este sfanta" sau nu, fiecare alege sa foloseasca ce considera (sau ce spun altii) ca este mai eficient.Ca idee, tuburile fluorescente (si cele UV) dau o radiatie luminoasa mai uniforma pe unitatea de suprafata decat un caroiaj de leduri.Si pentru cei care mai fabuleaza pe tema utilizarii lampilor fluorescente normale pentru expunerea cablajelor cu fotorezist, vizualizati spectrul tubului fluorescent normal si al celui BLB (UV) "acest produs are Codul UV 9W-L 365nm RoHS si este import Germania"deci poţi folosi senin becurile alea, pentru că au lungimea de undă necesară.apropo, se alimentează la 60 de volţi! Link spre comentariu
Marian Postat Mai 6, 2014 Partajează Postat Mai 6, 2014 Salutari. De ceva timp am pus la punct metoda foto de realizare cablaje si resultatele sunt mai mult decat satisfacatoare, expunere cu bec economic albastru cam 25 de minute, developare cu solutie de soda caustica dizolvata in apa, intr-o concentratie destul de mica ( minimul care asigura totusi developarea, proces pe care il ajut cu o pensula cu perii foarte moi ), si corodare cu clorura ferica uneori usor incalzita. Pana aici toate bune si probabil va intrebati de motivul acestei postari, ei bine cum chimia si cu mine nu prea am fost prieteni buni vreodata nu pot sa nu ma intreb oare cat de toxici sunt vaporii care inevitabil se genereaza in timpul celor 2 procese, si este suficienta o masca din aia de la farmcie pentru protectie? Developarea se face afara in aer liber, iar corodarea inauntru dar intr-o camera destul de bine ventilata, de obicei ma folosesc si de manusi din acelea de latex... Probabil multi din voi gasesc acest aspect lipsit de importanta, dar atunci cand in familie ai un caz medical care te trezeste la realitate, incepi sa-ti faci griji pana si de fumul de tigara de la cineva care fumeaza in apropierea ta...voi ce spuneti, sunt suficiente masurilede protectie de care am vorbit? Va asigur ca eu cel putin tratez acest asopect cu maxima seriozitate. Toate cele bune. Link spre comentariu
nico_2010 Postat Mai 6, 2014 Partajează Postat Mai 6, 2014 "acest produs are Codul UV 9W-L 365nm RoHS si este import Germania"deci poţi folosi senin becurile alea, pentru că au lungimea de undă necesară.apropo, se alimentează la 60 de volţi! Produsul pe care il mentionezi, desi adecvat ca lungime de unda, este incomod de utilizat intr-o instalatie de expunere (din cauza monturii/soclului ). Tubul se alimenteaza la 220V, prin intermediul balastului electronic/electromagnetic. Altfel, asa cum am mai scris, fiecare este liber sa foloseasca ce solutie tehnica ii convine (sau i-au spus altii ca este buna), inclusiv prin expunere la soare (ocazie cu care cetateanu' capata si o nuanta de bronz placuta daca nu face insolatie) sau la becurile stradale cu vapori de mercur. Link spre comentariu
tommymd Postat Mai 6, 2014 Partajează Postat Mai 6, 2014 Avand in vedere ca NaOH se foloseste si in alimentatie in solutii diluate, probabil ca nu reusesti sa inhalezi nici soda caustica nici clorura ferica incat sa fie nocive. Asta daca nu produci cablaje la nivel industrial. Cel mai indicat ar fi sa folosesti manusi de protectie si sa lucrezi sub nisa de laborator, eventual improvizata una. Daca lucrezi in aer liber si mai vrei si masca, incearca sa gasesti masca din aceea cu valva, eu recomand masca de protectie Gerson cu valve FFP2, ca aici http://www.afacerist.ro/catalog/masca_cu_supapa/ Totusi daca stai deasupra substantei, ceva tot vei inhala si prin asta, pentru ca moleculele din vapori sunt mai mici decat orificiile din materialul mastii. Sunt niste chestii la dede.... care se cheama minsere, poti improviza o nisa din alea. Spor! Link spre comentariu
maxente Postat Mai 16, 2014 Partajează Postat Mai 16, 2014 Pentru cei care is fac griji cum ca nu mai gasesc pliculete SENO, nu va mai faceti griji ca si eu developez cu cristale de soda caustica dizolvate in apa Intr-adevar trebuie jonglat putin la concenratie, dar nu e problema daca solutia e mai puturoasa, e mai bine ca se poate evita dizolvarea intragului strat de lac foto Link spre comentariu
VASTech Postat Mai 25, 2014 Partajează Postat Mai 25, 2014 Sincer imi place chimia dar mi se pare mai usor de folosit metoda de transfer termic iar rezultatele care le am sunt nu bune, sunt foarte bune. Nu corectez trasee, folosesc trasee de 0.2 mm...Din aceasta cauza nu pot verifica cat de bine ies print-urile pentru expunere UV. Cert este ca am tiparit aseara grafica cu suprafete negre si cand ma uitam in lumina se vedea cum lucea tonerul impecabil, fara gauri, si stratul era in relief.. Este adevarat ca de la ultimul refill am fost foarte multumit de calitatea print-ului, deci conteaza foarte mult tonerul. Salut! Ce marca de refill ai folosit ? Eventual de unde l-ai cumparat? Merci! Link spre comentariu
maxente Postat Iunie 14, 2014 Partajează Postat Iunie 14, 2014 Cu metoda asta folosind vopsea foto negativ a incercat cineva ? http://www.ebay.com/itm/190741561459?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Am facut eu comanda da pana vine din China mai am de asteptat Link spre comentariu
Vizitator Daniel Slugoschi Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 Trebuie sa folosesti cateva solutii in plus fata de la metoda clasica, dar e un procedeu mai spectaculos. Pana la urma, la toate procedeele ai nevoie de o imprimanta laser, care e cea mai costisitoare. Link spre comentariu
maxente Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 Nu e problema de imprimanta ca d-aia am, experienta cu filme foto negative am, doar ca aplicarea filmului negativ este mai urata si greoaie, am experienta si cu printarea filmelor pentru pozitiv si pentru negativ Ideea e sa incerc si metoda aia cu vopsea ca aia cu spray pozitiv e scumpa rau Link spre comentariu
Rudi1982 Postat Iulie 16, 2014 Partajează Postat Iulie 16, 2014 Salutari. De ceva timp am pus la punct metoda foto de realizare cablaje si resultatele sunt mai mult decat satisfacatoare, expunere cu bec economic albastru cam 25 de minute, developare cu solutie de soda caustica dizolvata in apa, intr-o concentratie destul de mica ( minimul care asigura totusi developarea, proces pe care il ajut cu o pensula cu perii foarte moi ), si corodare cu clorura ferica uneori usor incalzita. Pana aici toate bune si probabil va intrebati de motivul acestei postari, ei bine cum chimia si cu mine nu prea am fost prieteni buni vreodata nu pot sa nu ma intreb oare cat de toxici sunt vaporii care inevitabil se genereaza in timpul celor 2 procese, si este suficienta o masca din aia de la farmcie pentru protectie? Developarea se face afara in aer liber, iar corodarea inauntru dar intr-o camera destul de bine ventilata, de obicei ma folosesc si de manusi din acelea de latex... Probabil multi din voi gasesc acest aspect lipsit de importanta, dar atunci cand in familie ai un caz medical care te trezeste la realitate, incepi sa-ti faci griji pana si de fumul de tigara de la cineva care fumeaza in apropierea ta...voi ce spuneti, sunt suficiente masurilede protectie de care am vorbit? Va asigur ca eu cel putin tratez acest asopect cu maxima seriozitate. Toate cele bune. Salut! la metoda foto nu reusesc sa developez cablajul,toate bune pana ajung la pasul cand introduc cablajul in soda caustica apar traseele si se dizolva in cateva secunde (dispare lacul protector) ,indiferent de concentratia sodei am incercat 3g la 1 litru si cu 1g la 1 litru tot la fel. Exista cumva alta solutie de developare vad ca soda e prea puternica sau cablajele sunt de proasta calitate? Cablaje originale de fabrica folosesc ,nu am incercat sa fac cablaje cu spray Positiv 20 (bine ca n-am cumparat probabil dadeam banii degeaba). Link spre comentariu
Marian Postat Iulie 16, 2014 Partajează Postat Iulie 16, 2014 Salut. Pai sa nu crezi ca mie mi-ar fi iesit din prima... da de unde, cine mai tine minte cate placi am stricat pana am inteles ce si cum, si dupa parerea mea teoria acestei metode este buna doar pana la un punct, adica pot sa-ti spuna multi multe, dovada este chiar acest topic care contine cam tot ce este necesar de stiut si tot apar utilizatori cu probleme, dar pana nu intelegi tu insuti ce face fiecare pas si iti personalizezi si optimizezi metoda dupa posibilitatile proprii, nimic nu-ti garanteaza succesul. In cazul tau ar putea fi vorba de o expunere necorespunzatoare devreme ce concentratii la soda mici totusi strica placa, in mod normal n-ar trebui sa se intample asta, eu uneori las destul de mult placile in soda si nu se intampla nimic rau... Intrebare: Cum anume faci expunerea si pe ce printezi desenul? Link spre comentariu
Rudi1982 Postat Iulie 16, 2014 Partajează Postat Iulie 16, 2014 (editat) Salut. Pai sa nu crezi ca mie mi-ar fi iesit din prima... da de unde, cine mai tine minte cate placi am stricat pana am inteles ce si cum, si dupa parerea mea teoria acestei metode este buna doar pana la un punct, adica pot sa-ti spuna multi multe, dovada este chiar acest topic care contine cam tot ce este necesar de stiut si tot apar utilizatori cu probleme, dar pana nu intelegi tu insuti ce face fiecare pas si iti personalizezi si optimizezi metoda dupa posibilitatile proprii, nimic nu-ti garanteaza succesul. In cazul tau ar putea fi vorba de o expunere necorespunzatoare devreme ce concentratii la soda mici totusi strica placa, in mod normal n-ar trebui sa se intample asta, eu uneori las destul de mult placile in soda si nu se intampla nimic rau... Intrebare: Cum anume faci expunerea si pe ce printezi desenul? Expunerea cu un bec economic de 40w (am incercat si cu bec UV 25w n-am avut noroc cu ele 2 bucati ambele s-au ars in 5 minute nou noute nu stiu cum am avut asa noroc ) las aproximativ 10 minute ,desenul printez pe foaie de calc. Editat Iulie 16, 2014 de Rudi1982 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum