Vizitator tyc Postat Februarie 10, 2013 Partajează Postat Februarie 10, 2013 Daca merge bine de ce sa modifici ? In plus ,ca merge bine e o certitudine dar ca lumina e prea puternica e incert. Link spre comentariu
costyy86 Postat Februarie 10, 2013 Partajează Postat Februarie 10, 2013 Si la ce dimensiune sunt leduriele unele de altele si fata de cabaj?Binenteles daca esti de acord sa mi raspunzi. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 10, 2013 Partajează Postat Februarie 10, 2013 Amu spune-i tat : nr folosite ,de care ,distanta ,etc. Link spre comentariu
briobit Postat Februarie 10, 2013 Partajează Postat Februarie 10, 2013 toata discutia este aici la UV ==> CLICK spun ca am senzatia ca e lumina prea tare ca pe un cablaj am avut niste linute foarte fine ca si cum ar fi trecut lumina prin folie ( ma refer unde era bucata mare de cupru care trebuia sa ramana), am folosit o singura folie nu dublata la expunere. e posibil sa fie si cablajul uitat de lume in magazin, e cumparat de la magazinul cu nume de retea telefonica mobila ca legatura 3 leduri serie cu 100 ohmi si paralel cat te tine sursa ( in cazul meu un acumulator de 12v/7 amper) Link spre comentariu
costyy86 Postat Februarie 10, 2013 Partajează Postat Februarie 10, 2013 Multumesc,mi-am adus aminte, am mai citit....dar am uitat Link spre comentariu
Vizitator teqmihai Postat Februarie 14, 2013 Partajează Postat Februarie 14, 2013 Am vazut recent intr-un market de cartier un bec care parea sa fie bec clasic cu incandescentza......mi-a atras atentia faptul ca era cam de vreo 80w si parca am auzit ca s-au cam scos de la vanzare astea de putere mai mare. Becul arata exact ca cel din poza atasata. Dupa ce l-am studiat un pic am realizat ca are in interior un bec cu halogen. Atunci mi-a venit ideea: oare un bec cu halogen n-ar fi bun pentru realizat cablaje? Nu ma refer la modelul din poza...(care mai are un balon de sticla in plus si care, cel mai probabil, ar cam trebui spart...ma refer la balonul exterior). A incercat cineva sa faca expuneri cu becuri cu halogen? Presupun ca emite si el ceva in spectrul UV (din moment ce tuburile de neon albe, becurile economice, chiar si cele cu incandescenta au scapari in UV nu vad de ce n-ar merge). Pana acum n-am gasit nimic pe net nici pro dar nici contra...dar , ce-i drept, nici n-am prea insistat cu cautarea. Eu zic ca ar merita incercat, chiar si daca teoretic sansele ar fi mici....... "uneori practica bate teoria". Bineanteles ca nimeni nu se asteapta ca rezultatele sa fie superioare celor cu leduri uv sau lampi black light...etc. Daca cineva n-are ce face ...eu as zice ca ar fi interesant un astfel de test si sa faca public aici pe forum rezultatul. Link spre comentariu
geomx Postat Februarie 15, 2013 Partajează Postat Februarie 15, 2013 Nu m-as mira deloc daca peste un an as vedea ca toti isi vor arunca UV BOX-ul si ca toata lumea , incepand cu cei de pe forumul acesta, va folosi pentru expunere pcb numai becuri cu halogen…. Hi hi hi Link spre comentariu
E-1 Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 Tocmai am testat adineauri, cu succes deplin, o metoda economica si rapida de utilizare a clorurii ferice descoperita acu' ceva vreme pe instructables.comEchipament si materiale necesare:- manusi de protectie (neaparat - de menaj, de latex, etc.)- un burete de vase (dedicat pentru asta, bineinteles)- cam o lingurita de clorura ferica sau chiar mai putin pentru cablaje mici (in fine, cat se ia pe un colt de burete)- cablajul cu desenul transferat (am folosit unu' mic trasat la mana cu vopsea, ar trebui sa mearga fara probleme si PnP / fotorezist, markerul s-ar putea sa fie prea fragil)Treaba e simpla si rapida: se pune un pic de clorura ferica pe burete si se freaca usor cablajul (cu atentie, pentru a nu indeparta desenul).Metoda merge nemaipomenit de repede chiar cu solutie rece (o tin la frigider) - avantajul fiind dat de indepartarea imediata a stratului de reziduuri de pe suprafata si respectiv expunerea continua a cuprului la actiunea clorurii ferice. Mi-a luat cam 30 de secunde la un cablaj de 30x25mm.Fara vapori toxici, fara stropeli accidentale de la agitarea tavii, vizibilitate excelenta a cablajului in timpul corodarii, consum foarte mic. Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 incearca si cu pnp si sa ne spui cum ieseeu unul cred ca risti foarte mult sa stergi si traseele Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 Si daca se sterg ,tot mai ramane ceva din trasee de 3mm ... Link spre comentariu
mosu20 Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 Ce clorura ferica este aia care papa cuprul in 30 secunde? Cred ca asta este cea mai mare revolutie in chimia moleculara.... Sau, si mai sigur, este vorba de cupru ai carui ioni au plecat la munca in strainatate. Este sigur faptul ca este o metoda minune. Link spre comentariu
homer Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 Am vazut si eu metoda de care spunea mai sus, dar nu am incercat. Mai multe detalii si poze gasiti aici. http://www.instructables.com/id/Sponge- ... /?ALLSTEPS Link spre comentariu
E-1 Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 Ce clorura ferica este aia care papa cuprul in 30 secunde? Cred ca asta este cea mai mare revolutie in chimia moleculara.... Sau, si mai sigur, este vorba de cupru ai carui ioni au plecat la munca in strainatate. Este sigur faptul ca este o metoda minune.Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep atat de bine incat sa pot discerne daca e o revolutie in chimia moleculara, emigrarea ionilor sau pur si simplu un semn al apocalipsei ce intarzie, dar propun un experiment: Data viitoare cand mai bagi cablaje la tava cu FeCl3, incearca urmatorul experiment: trage o manusa pe mana, baga dejtu' in clorura si freaca usor placuta. Vei remarca faptul ca indepartezi un strat fin de "negreala" de pe suprafata cuprului si ca in zona respectiva corodarea se va petrece mult mai rapid. Mi-am amintit de metoda respectiva (de care intre timp uitasem) facand chestia asta pe ultimele zone neatacate din mijlocul unei placute si s-a aprins beculetu' [LE] Multumesc pentru link, homer Azi-maine incerc si pnp (d'asta chior facut cu hartie de la pliantele spam din cutia postala) si anunt rezultatul, dar ca idee nu-i vorba de frecat insistent - doar "mangaieri tandre". Vopseaua aia nu cred ca era mai rezistenta, din cate am racait-o pentru corecturi. Link spre comentariu
mosu20 Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 Sa fiu cinstit, m-ar bucura sa mearga lucrurile asa de usor si de repede. Interesanta este si chestia cu hârtia Pulsar care cade singura de pe cablaj la o simpla scufundare in apa. Din cite spun baietii adaugind acid citric in clorura ferica se accelereaza procesul... Trebuie sapat, dupa cum spunea un clasic in viata. Referitor la chestia neagra care se desprinde de pe cablaj, este normal sa fie asa. Este exact produsul de reactie. Din cauza acestui produs se inegreste, pe masura utilizarii, solutia de clorura si tot el va di acela care se depune sub forma de cupru pe orice obiect din fier introdus in clorura ferica utilizata. Posibil sa se accelereze procesul de corodare prin inlaturarea acestui produs dar nu cred ca timpul se reduce de la 15 minute la 30 secunde. In concluzie, voi incerca si daca se adevereste, chiar este un lucru grozav care pune pe moate creierii chimistilor. Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 dar ca idee nu-i vorba de frecat insistent - doar "mangaieri tandre".mai da-l naibii de cablaj ca nu o sa il mangai parca ar fi o pi-daeu oricum folosesc acid azotic Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum