Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

solutii pentru executarea circuitelor imprimate


Vizitator fumil

Postări Recomandate

nu e chiar foto dar e suficient pt mine. Folosesc niste coli lucioase dar nu foto . Efectiv am mers din papetarie in papetarie pana am gasit ceva lucios, am incercat , am vazut ca e buna si de atunci ma duc cu cate o coala deaia in mana sa mai cumpar altele. Nu sunt rare . De obicei imi fac cablajele in sprint layout apoi iau programul pe un stick si ma duc cu el la un centru de materiale deastea promo . Ma stie donsoara de acolo , ii dau coala , stickul si ii spun ce sa fac in program . Inainte ma duceam la un centru de printare unde iesea si mai bine, cred ca aveau toner mai bun, dar nenea de acolo incepuse sa ma enerveze , ca imi pierd vremea cu electronica si alte bla blauri.Ambele imprimante erau destul de noi, una cred ca era konika evident model deala mai maricel.ce recomand eu e sa lucrati pe o suprafata dura, eu folosesc o bucata de placa de parchet. Puneti coala pe parchet cu desenul cu fata in sus si peste ea cablajul, apoi aplicati presiune cu fierul de calcat direct pe cablaj. Dupa 1min-2 deja s-a lipit foaia si intoarceti ansamblul cu foaia in sus . Aici eu fac urmatoarea chestie: pun peste ansamblu(foaie_cablaj) o alta bucata de cablaj mai mare decat cablajul de facut si pe asta pun direct fierul de calcat la maxim si apas cat mai tare. Inainte puneam direct fierul de calcat pe foaie dar talpa fierului nu este perfect plana , si asa nu se aplica presiune pe toata suprafata foii, asa ca pun o bucata de cablaj intre fier si foaie.De asemenea atentie la marginile cablajului, alea nu ies fara sa nu insistati special pe margini.

Link spre comentariu

da alta moneda in afara de aia de 10 bani numai are nimeni?glide a fost primul si de atunci toata lumea pune de 10 baniin rest a iesit super , si eu tot foto credeam ca e facut

Link spre comentariu

pe alea de 50 bani le-am folosit la racirea ledurilor :))Azi l-am refacut ca ma enerva faptul ca am corodat din greseala spatele ce trebuia sa fie cu masa si cateva alimentari.Cu cea de 5 bani mi s-a parut ca e prea putina masa care sa preia caldura

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator teqmihai

Dupa un esec de a face cablaje prin metoda p&p ce-i drept cu hartie obisnuita deoarece nu am imprimanta pe laser si a trebuit sa scot cu imprimanta mea si sa fac copii la un xerox (de fapt doua) ma cam bate gandu sa-mi cumpar o imprimanta ieftina second hand numai pentru acest scop pentru ca vad ca nu prea am sanse sa-mi copieze pe coli aduse de mine sau pe folie de retroproiector si oricum se uita cam ciudat la mine cand le spun sa dea la maxim ca sa am depunere cat mai mare de toner pe hartie. Intrebarea este daca este de ajuns una de rezolutie 600dpi intrucat n-as investi prea multi bani in chestia asta mai ales ca daca fac 3-4 montaje pe an si am vazut chiar sub 100ron o astfel de imprimanta. Ideea e ca ma intereseaza sa fac cablaje cu trasee de circa 0,5 mm poate chiar si mai subtiri cu treceri printre pinii integratelor .....etc

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Nu tine .Pt trasee f subtiri si exactitate e mai buna metoda foto ,PCB cu fotorezistiv gasesti pe la orice mag care aduce marfa de la TME si e relativ ieftina . Pe o imprimanta profesionala iese mult mai bine decat orice imprimanta ai avea acasa .Ce daca le ceri sa puna toner la maxim? In definitiv tu esti clientul si tu platesti iar daca nu vor cere sa imprime negru din culori -in felul asta se depun 4 straturi de toner iar la metoda foto merge f bine ,la P@P nu stiuca nu am incercat.

Link spre comentariu
Vizitator teqmihai

Ok...se pare ca m-ati convins sa trec la varianta foto .... dar nu m-am lamurit daca merita sa dau 100 ron pentru o imprimanta laser cu rezolutia de 600x600 dpi sau mai bine sa fac cu imprimanta mea pe cerneala care cica ar printa cu 2400x1200 dpi. Voi ati scos cablaje pe o astfel de imprimanta de 600 dpi?

Link spre comentariu
:speriat cum pe cerneala sa faci cablaje? ca nu mergeaia de 600x600 e buna daca e laser , dar ai grija sa vezi ce iei , eu unul am cumparat una sh si era destul de uzata , scrisul ils cotea bine dar pozele nu , asa ca nu a fost buna pt ceea ce voiam eupana la urma mi-am cumparat una noua
Link spre comentariu

:speriat cum pe cerneala sa faci cablaje? ca nu merge...

Merge si pe cerneala, daca face cablaje prin metoda foto. :da Depinde acum de imprimanta, cat de bine "acopera" traseele, ca sa fie opace la UV.
Link spre comentariu
Vizitator tyc

teqmihai se referea la foto acum .Nu stiu cat de bine iese din folia de inkjet ca are ceva galme pt aderarea cerneli dar cu 600x600 am facut ,respectiv o HP4Plus la care e setat toner la max . Cu doua folii suprapuse iese ca si la alea profesionale ,desenul se suprapune vizual pe o masa alba (un cearceaf pe post de fata de masa) si lipite intre el cu scoci. Iese la fix cablajul ,fara intreruperi si fara corecturi.

Link spre comentariu

N-am folosit niciodata cablajul fotosensibil,am citit topicul pe sarite ,sunt 137 de pagini.Acum:Cumpar cablaj fotosensibil pozitiv,de la Miv... de exemplu,revelator pt straturi de protectie la gravare tot de acolo(asa scrie),iau un bec cu vapori de mercur sparg balonul exterior,scot cablajul la imprimata pe o coala gen hartie de calc(ma refer la transparenta)pun hartia peste cablajul fotorezist, expun, spal cu revelator ,bag in clorura ferica si am cablajul.Intrebari: Revelatorul acela e bun pt cablajul fotosensibil de la ei? Cablajul il fac normal,se spala fotorezistul care e expus la lumina sau cel neexpus de sub trasee? Un bec cu vapori cu autoaprindere e ok?ca sa nu mai folosesc bobina.Multumesc.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

In loc de clorura incearca B327 (persulfat de amoniu) - nu pute, nu pateaza ,corodeaza mai precis ; trebuie sa aiba si Mivu ,adica toti care aduc de la TME au .Revelator poti folosi soda caustica (o lingura de fulgi-7g- la 1l de apa dar iarna poti sa pui doua la litru ,rapiditatea reactiilor chimice sant direct proportionale cu temperatura).Lasa becul cu vapori de mercur ,foloseste un bec ecomic de 15W asezat la o distanta de 15cm de cablaj timp de 7min si jumate .Pana determini exact timpul de expunere fa un cablaj de proba ,d'ala cel mai ieftin (fotosensibilul e acelasi) si imparte-l in 4 bucati de test.Timpul de expunere variaza in functie de vechimea cablajului foto -cu cat este mai vechi cu atat trebuie expus mai mult . La un cablaj de un an am expus 15' dar cu mai multe filme suprapuse .Imprima pe folie de retroproiector (transparenta) nu pe calc .Cablajul acesta e pozitiv in sensul ca ce e pe film iese si pe cablajul final.

Link spre comentariu

Folie de retroproiector?De unde? Multumesc pt raspuns.Persulfat de sodiu are la miv, de asta ziceai?LE.Cred ca de fapt de aceea ziceam, e alba si cam cerata,acum am cautat cu gogu si pare ca asta e.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări