25L91N11 Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Eu folosesc pasta ptr. lipit cupru CU-ROfix3(tevi de cupru ptr. instalatii sanitare) sau Rosol 3. Cu o pensula acopar placa si dupa aceea o "pieptan" cu suflanta de aer cald pana devine un strat sec/uscat (apare un fel de fierbere lenta pana se elimina pasta decapanta, pana la uscare) Erau si pe net filmulete cu metoda asta. Stiu, este o metoda mai veche insa da rezultate bune. Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Exact asta am incercat eu acum 2 zile si merge brici . am descoprit ca daca doar incalzesc cu suflanta fara nici o reductie in varf iese uniform , cabaljul din pozele trecute e suflat cu o reductie de 3 mm in varful suflantei . Link spre comentariu
25L91N11 Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Foloseste o reductie, pe aceea medie sau mare, macar (in caz ca ai luat statia standard cu 3 reductii).Cateodata (depinde de pasta) se intampla sa sara in sus cate o bobita de amestec de la caldura.Daca ajunge pe partea metalica lasa semne ciudate de metal ars si oxidat.Off: Vorbesti de clona lui Palma (PicKit2+ZIF)? Este o clona buna si practica... felicitari.Acolo ai folosit temperatura mare, trebuie sa ai putina rabdare. Daca folosesti temperatura mare o sa apara ca si cum ai folosit letcon si fludor. Se topeste repede si unde a fost mai mult aliaj in pasta se depune acolo si apar denivelari. O nivelezi la inceput pe placa cu caldura mai la distanta si dupa aia o faci treptat de la un capat la altul.Cel putin asa am patit eu la inceput cand dadeam zor sa termin repede sa vad rezultatul.Este doar o parere personala, fiecare isi formeaza stilul ... Link spre comentariu
costyy86 Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 In primul rand fiecare imprimanta merge cu tonerul special conceput pentru ea. Sau sunt vreo cateva care folosesc acelasi toner, dar nu toate. Daca imprimanta scoate bine pe hartie, atunci trebuie sa gasesti hartia potrivita si temperatura potrivita la fierul de calcat. Eu curat cablajul cu un smirghel f. fin si imediat dupa aia il curat cu alcohool. Momentan folosesc acest tip de hartie lucioasa:Eu am folosit diferite hartii, si cel mai bine am constatat ca merge cu cea de autocolant (tapet),am incercat si cu cuptorul scos ca sa nu mai coaca tonerul de hartie, dar mai tare se imprima pe hartia autocolant decat pe cablaj, daca las cuptorul se transfera mai bine de pe aceiasi hartie, nu imi explic de ce.... Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Acolo ai folosit temperatura mare, trebuie sa ai putina rabdare. Daca folosesti temperatura mare o sa apara ca si cum ai folosit letcon si fludor. Se topeste repede si unde a fost mai mult aliaj in pasta se depune acolo si apar denivelari. O nivelezi la inceput pe placa cu caldura mai la distanta si dupa aia o faci treptat de la un capat la altul.Cel putin asa am patit eu la inceput cand dadeam zor sa termin repede sa vad rezultatul.Este doar o parere personala, fiecare isi formeaza stilul ...mare dreptate ai colega exact asa am facut am notat metoda mai am niste placi neacoperite o sa incerc pe ele Link spre comentariu
25L91N11 Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Orice chestie are un inceput. Sunt sigur ca o sa ajungi artist in foarte scurt timp.Vad aici pe topic la colegi o gramada de minunatii care vin in ajutorul unui electronist pro sau Hobby.Eu inca mai merg pe varianta veche pagini din reviste, hartie de la autocolant insa ma tenteaza tare un UV Box. O sa fie greu la inceput insa daca nu incerci nu o sa reusesti (alte cheltuieli). Personal eu am problema cu spatiul alocat ptr. hobby intr-un colt de camera. Link spre comentariu
Windows Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Eu am folosit diferite hartii, si cel mai bine am constatat ca merge cu cea de autocolant (tapet),am incercat si cu cuptorul scos ca sa nu mai coaca tonerul de hartie, dar mai tare se imprima pe hartia autocolant decat pe cablaj, daca las cuptorul se transfera mai bine de pe aceiasi hartie, nu imi explic de ce.... Eu dupa ce incalzesc cu fierul de calcat, nu stau sa cronometrez timpul, dar in general imi iese din prima sau a doua incercare, bag repede sub jet de apa rece si tin acolo pana se inmoaie bine hartia, care e cam groasa cand e uscata. Dupa ce se inmoaie bine rup bucati-bucati din ea, mai inmoi sub jetul de apa. Apoi la final sterg cu un burete de bucatarie cu partea cea mai aspra ( nu se duce tonerul chiar daca frec mai tare ). Usuc, corectez cu marker permanent daca e cazul, cu un varf ascutit elimin scurtul dintre trasee, daca exista, apoi corodez. Dar sper ca in curand sa fac si cu UV, am de facut teste ca nu stiu unde nu-mi iese - timpul de expunere, expunere directa sau prin sticla, sau e prea tare solutia de developare ( folosesc pliculete gata cumparate ca soda caustica nu stiu s-o dozez ). Pun un pliculet la 0,5 l o sa mai maresc cantitatea de apa, dupa ce o sa bag la developat cateva cablaje expuse timpi diferiti. Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Sunt in aceeasi situatie ca tine (face navasta clabuci cand las cate ceva pe jos sau pe masa) iar cu UV box eu am doar o arie de leduri (6X10 leduri), am cumparat de pe ebay ledurile 4$ /100 buc DAR au unghiul de difuzie mic si trebuie mai dese, am deja 3 cablaje facute cu UV si e MARE diferenta fata de cele cu fierul de calcat. Sper ca intr-o zi cu mai mult timp sa fac o arie cu toate ledurile de le am (200 buc) si o carcasa ca sa arate a ceva normal nu sa ma plimb cu placa cu fire dupa mine.Am dat comanda de niste Seno 4007 ca am facut doar cu soda caustica si vreau sa vad cum iese. Link spre comentariu
25L91N11 Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Am vazut la colegi cablaje facute cu UV Box, arata superb. Eu stau putin acasa (in tara) si stau la batranul meu si ma cert cu nevastasa (a doua) la greu pe tema asta. Asta este tot ce contine coltul meu (si cateva cutii cu alte scule), am un dremel cu suport ptr. gauri si cand il folosesc incepe "distractia". https://www.dropbox.com/s/2djop73h0iq4r ... 4-1411.jpg Scuzele de rigoare moderatorilor ptr. off topic. Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 OFF cu scuzele de rigoare super coltisorul de lucru Link spre comentariu
adicontakt Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 ala da coltisorrecomand la metoda pnp sa se caute printarea pe pagini albesi inca ceva cu inmuierea in apa , eu iau frumos placuta si o bag intr-o cutie sau borcan cu apa calda cu ceva sapun lichid si agit vre-o 2-3 minute dupa procedeul asta cam 80% din hartie se desprinde singura Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Am inteles, nu am tonere la mana ca incercam eu, nu aveam nimic de pierdut inafara de timp si poate nervi, deci totusi o sa caut de hp, dar nu am vazut niciunde toner refil original, sau ceva bun, am gasit ceva cartuse pe okazii spun ei "origiale" pe la 80 lei, dar parca nu prea imi vine a crede din moment ce la magazine cel original de paseste 260 lei....Sant original facute pe vapor . Link spre comentariu
Windows Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 recomand la metoda pnp sa se caute printarea pe pagini albeam si coli albe, dar merg si astea si mai am de un fel de pe care nu se ia decat tonerul.si inca ceva cu inmuierea in apa , eu iau frumos placuta si o bag intr-o cutie sau borcan cu apa calda cu ceva sapun lichid si agit vre-o 2-3 minute dupa procedeul asta cam 80% din hartie se desprinde singuraTonerul este un material termoplast, eu evit sa-l mai incalzesc inca o data, de aceea spal cu apa rece. Link spre comentariu
adicontakt Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 asta e metoda folosita de mine , nu trebuie neaparat sa fie si cea corecta , dar e metoda care a dsat cele mai bune rezultate la mine Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 asta e metoda folosita de mine , nu trebuie neaparat sa fie si cea corecta , dar e metoda care a dsat cele mai bune rezultate la mineCorect, fiecare arata metoda care a dat cel mai bun randament la el. Eu de exemplu, cand am de realizat rapid un cablaj care nu este "pretentios", imprim pe hartia suport de autocolant ( este lucioasa/cerata), o lipesc cu doua bucatele de banda/scotch de cablaj apoi calc cu fierul, setat cam pe la jumate.Dupa aceea pun placuta in congelator cat fumez o tigare. Cand scot placuta, se dezlipeste hartia complet si tonerul ramane pe cablaj.Eventual apoi mici corectari cu un marker permanent, depinde de "experienta calcarii cablajului" a fiecaruia. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum