adicontakt Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 eu folosesc acid azotic , l-am pimit in concentratie de 99,99%l-am facut la jumate si tot are viteza si viteza nu gluma , nu ca la clorura ferica Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Viteza?Acid azotic -5s.Cu cloruri @Co lucrez de cand cu revolutia,nu se mai folosesc sticle de lapte/pt produse lactate ;astea se spalau cu acid azotic. Link spre comentariu
adicontakt Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 viteza= timpul de corodare Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 viteza= timpul de corodareDa,timpul de corodare se masoara in secunde,minute,ore daca-i solutia veche.Solutia de acid azotic e transparenta,incolora. Cu mana inmanusata bagai placa in tavita cu acid si prin ochelarii de sudor observai cum se 'manca' ,cu respiratia taiata. Al dracu gazul ce se degaja. Link spre comentariu
adicontakt Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 acidul cu timpul devine albastru de la urmele de cupru oxidatgazul degajat e monoxidul de azot , are tenta maronie Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 vedeti ca acel gaz degajat de acidul azotic este puternic cancerigen si este si foarte toxic eu cea ce va spun am invatat de la profuu de chimie in urma cu multi ani si de la inginerul care ne ajuta sa facem experimentele daca gresesc ceva ve rog sa ma corectatii Link spre comentariu
adicontakt Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 toxic stiu sigur ca este ca am inhalat involuntar si m-am inecat , mai mai ca simteam ca imi da sangele pe nasacuma corodez pe pervazul geamului in exterior asa ca numai am nici o treaba Link spre comentariu
dumitru_a Postat Septembrie 19, 2011 Partajează Postat Septembrie 19, 2011 Pana acum am facut cablaje cu ajutorul fierului de calcat , cablajele fiind printate pe hirtie fotografica la o imprimanta laser xerox , cu fierul de calcat la temperatura bumbac (am deja conflict cu nevasta la folosire fierului) circa 30 de secunde daca se tine mai mult traseele cablajului se intind si se lipesc unele de alteleAm facut o masa de expunere cu tuburi uv si temporizator si doresc sa le testez ,daca are cineva o imagine din aceea de test pentru cablaje va rog sa o postati din nou ca nu am gasit-o (poate nu am cautat atent) , vreau sa le incerc cu 5 minute pentru inceput cu imaginea tiparita pe o foaie de calc Link spre comentariu
GeoMar Postat Septembrie 19, 2011 Partajează Postat Septembrie 19, 2011 Pana acum am facut cablaje cu ajutorul fierului de calcat , cablajele fiind printate pe hirtie fotografica la o imprimanta laser xerox , cu fierul de calcat la temperatura bumbac (am deja conflict cu nevasta la folosire fierului) circa 30 de secunde daca se tine mai mult traseele cablajului se intind si se lipesc unele de alteleAm facut o masa de expunere cu tuburi uv si temporizator si doresc sa le testez ,daca are cineva o imagine din aceea de test pentru cablaje va rog sa o postati din nou ca nu am gasit-o (poate nu am cautat atent) , vreau sa le incerc cu 5 minute pentru inceput cu imaginea tiparita pe o foaie de calcIti poti face tu un pdf cu diferite tipuri de capsule DIP / SMD si trasee.Parerea mea ca este cam mult 5 minute, eu tot pe foaie asemanatoare calcului imprim si la 2:00-2:30 minute expunerea este ok.Succes. Link spre comentariu
wally_gatter Postat Septembrie 19, 2011 Partajează Postat Septembrie 19, 2011 sau incearca-l pe asta gata facut 75x100 mmTest mirrored.pdf Link spre comentariu
dumitru_a Postat Septembrie 20, 2011 Partajează Postat Septembrie 20, 2011 Multumesc mult astazi voi face proba ! Link spre comentariu
dumitru_a Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Am probat cutia expunere cu 4 tub-uri de 8w cablajul a iesit ok dar cu un timp de expunere de doar un minut pe o coala de retroproiector, as mai avea o intrebare daca in urma experientei voastre trebuiesc 2 coli imprimate cu cablajul respectiv la imprimanta laser sau ajunge doar una si daca se preteaza foaia de calc, parerea mea este ca traseele au iesit cam subtiri asa cum am facut .Va multumesc mult pentru rabdarea de a raspunde , am citit tot topicul si inca nu m-am lamurit complet despre o metoda sigura foto probata pe mai multe cablaje . Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 cu folie de calc stiu ca a lucrat un prieten ,desenare/imprimarea desenului si marita transparenta calcului (prin imbibare cu ulei sau cu spray).Traseele prea subtiri se pot datora:-corodari excesive-miceste timpul/miceste temperatura solutiei/mareste distanta sursa(tuburi) -tinta(PCB),stinge doua tuburi (1 si 3);-supraexpunere sau daca se incerca corectarea timpului de expunere la corodat,subexpunere. Link spre comentariu
GeoMar Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Am probat cutia expunere cu 4 tub-uri de 8w cablajul a iesit ok dar cu un timp de expunere de doar un minut pe o coala de retroproiector, as mai avea o intrebare daca in urma experientei voastre trebuiesc 2 coli imprimate cu cablajul respectiv la imprimanta laser sau ajunge doar una si daca se preteaza foaia de calc, parerea mea este ca traseele au iesit cam subtiri asa cum am facut . Va multumesc mult pentru rabdarea de a raspunde , am citit tot topicul si inca nu m-am lamurit complet despre o metoda sigura foto probata pe mai multe cablaje . Cu toate ca am scris ci cateva posturi mai sus, mai scriu inca odata. Eu folosesc o foaie de inkjet, asemanatoare hartiei de calc (o numesc de acum inainte "film"), imprim la imprimanta laser jet, NU inkjet ca nu am, de fapt am, dar nu mai are cartuse. Imprim prima data cablajul pe hartie normala ( mai tarziu o folosesc la taierea la dimensiuni a cablajului), apoi tai o bucata de coala asemanatoare calcului ("film") mai mare cu circa 1 cm decat desenul cablajului. Lipesc bucata de "film" peste desenul cablajului cu o bucata de scotch, apoi imprim din nou cablajul. Folosesc doar o singura foaie cu desenul cablajului, nu-i maresc transparenta deloc, o folosesc asa cum este ea. Verific corectitudinea traseelor, sa nu fie intrerupte, eventual imprim din nou cablaju pe alta bucata de "film". UV Box-ul meu este realizat cu LED-uri UV, distanta intre LED-uri si cablajul expus este de circa 3,5 cm. Pun "filmul" si cablajul foto suprapus exact peste "film". Expun cablajul (folosesc cablaj FR4 acoperit cu fotorezist din fabrica) timp de 2:30 min, timp care difera +/- 30 sec, la mine, in functie de cablaj (am luat din mai multe magazine si am testat). Introduc in SENO pana se dizolva stratul expus. Clatesc cu apa cablajul, verific daca este corect developat, eventual mai introduc putin in SENO, apoi introduc cablajul la corodat, B327 sau Clorura. Dupa circa 30-40 min este gata corodat, asta cand NU incalzesc solutiile. La tine, daca traseele ies mai subtiri, esti sigur ca ai pus "filmul" cablajului cu partea imprimata spre cablaj? Eventual testeaza diferiti timpi de expunere (mai mari), sau mareste distanta de la neoane la cablajul expus. Si sa nu uit, este bine sa presezi cablajul peste film cu ceva greutati, sa fie cat mai lipite unul de altul. Numai bine si ... succes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum