Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

solutii pentru executarea circuitelor imprimate


Vizitator fumil

Postări Recomandate

esti in ceata pentru ca primesti sfaturi incomplete (sa nu zic gresite).cand spui folie transparenta (sau de retroproiector): trebuie sa precizezi pentru ce tip de imprimanta a fost conceputa, sa spui daca acel mat are si asperitat si sa faci difenta intre folia pnp si folia simpla pentru laser/jetpentru inceput foloseste hartie lucioasa sau suportul cerat de la autocolante.Metoda transferului termic, ca despre asta vorbim, se poate realiza doar daca layout-ul a fost imprimat cu toner (adica imprimanta laser sau fotocopiator)

Link spre comentariu

Nu vad ce e gresit sau incomplet in ce am zis eu. Am spus clar ca e prin analogie si ca folosesc doar imprimanta laser. De aici rezulta ca folia este pentru imprimanta laser. Cel putin eu asa zic. Faptul ca e mata rezulta clar din faptul ca are "asperitati". Am pomenit oricum de folia de retroproiector pentru ca este o diferenta mare de pret intre ele (cea pnp si cea de retroproiector) si toti incercam sa realizam placile cat mai ieftin. Oricum odata ce pune mana pe ea se va lamuri cum arata fiecare parte. Ce am uitat sa zic e ca pe partea mata, pe lateral are o fasie de hartie (pentru indosariat si apucat cu mana). Sa cumpere autocolant (A4) doar ca sa ramana cu folia suport nu mi se pare cea mai buna solutie vis-a-vis de pret. Cu altceva nu am incercat. Un alt avantaj al foliei de retroproiector este ca e transparenta si se vede foarte bine cand traseele s-au transferat de pe folie pe placa. Si fata de hartiile de orice natura (oferte magazine, hartie lucioasa, etc) nu mai trebuie sa treci pe sub jet de apa. Folia se poate desprinde de pe placa si calda sau dupa ce se raceste. Recomand cand se mai raceste ca sa nu va frigeti. Si inca ceva: peste folie se pune o hartie simpla si se calca peste ea. Altfel, folia care este plastic (sau PVC sau ce e) se va lipi de fierul de calcat. Daca am deranjat pe cineva prin postare sau se considera anapoda rog sa fie stearsa.

Link spre comentariu

folia cu o parte lucioasa si una cu asperitari este pentru imprimanta inkjet, asperitatile respective retin cerneala pe hartie.

Ce am uitat sa zic e ca pe partea mata, pe lateral are o fasie de hartie (pentru indosariat si apucat cu mana)

fasia aia imi spune si mai mult ca e pentru inkjet (se vada tot omu' ca pe acolo se printeaza, altfel ii curge cerneala), hatia pentru laser este mai rezistenta d.p.d.v termic. Daca imi aduc bine aminte, si imi aduc, folia pentru inkjet e mai scumpa ca folia pentru laser si mai scumpa ca etichetele autocolante.
Link spre comentariu

E pt laser sigur. La munca numai d-astea avem, nimic cu jet. Fasia respectiva e pentru apucat cu mana sa nu lasi amprente pe folie si pt indosariat. E pusa pe verticala in locul unde se dau gaurile pt dosar. Am zis cu asperitati in sensul ca e mata.

In fine, important e ca merge perfect la cablaje. Testata in repetate randuri. Ca pret, da, vad ca e mai ieftin cu aia de autocolante, chiar mult mai ieftin.

-Folie Laser Xerox A4 85 RON (pretul contine TVA) 100 coli

-Folie Ink-jet Xerox A4 122 RON (pretul contine TVA) 50 coli

-ETICHETE AUTOADEZIVE A4, XEROX pret cu TVA: 42.15 RON/top 100 coli

 

Oricum vad ca el zice ca si-a cumparat folie PNP deja, asa ca discutiile noastre raman doar pt viitor.

Totusi pe ambalajul foliilor PNP nu povesteste nimic de modul de lucru cu ele?

Link spre comentariu

Salut tuturor si LA MULTI ANI!!Pentru realizarea cablajelor eu unul folosesc folie transparenta pentru INKJET.Desenul se printeaza pe fata MATA iar, ulterior, la expunerea la UV aceeasi fata MATA trebuie sa fie in contact cu suprafata fotosensibila, altfel se inverseaza cablajul si ajunge la ... marele cos. Am renuntat sa mai calc cablaje de vreo 4 ani dupa ce am ratat cateva, poate din graba, poate din nestiinta, cine stie?un pic mai tarziu:pretul unei folii transparente de INKjet este de 2 - 2,5 lei

Link spre comentariu

Stiu ca e "groaznic" dar am redus metoda PNP la o foaie simpla A4 de 100g/mp densitate (adica e un pic mai fina decat cea ordinara de 80g/mp), am niste baieti peste drum cu un xerox antic .. ei bine pur si simplu trag la xerox pe foaie si o calc peste cablaj. Dupa aia la apa calda frec usor hartia ca sa ramana doar tonerul pe cablaj si direct la clorura ferica . Mai ieftin de atat ? e sa nu te apuci de treaba. A mers la trasee mai mici de 2mm dar nu prea multe . Pentru cablaje cu fata dubla , ca sa nu gresiti prima fata o fixati un pic cu fierul de calcat caldut , dupa aia dati 3-4 gauri in colturi si potriviti cealalta fata cu rabdare si atentie , operatia nu dureaza mai mult de 15 minute. Clorura ferica e bine sa fie un pic calduta la 28C. Pe mine m-ar interesa unde sau ce fel de tus as putea folosi ca sa colorez cablajele ?

Link spre comentariu

dupa corodare si spalarea cablajului , cum se poate face sa imprimam pe partea cu piese valorile pieselor , iar pe partea traseelor de cupru cum se poate sa aplicam masca de lac verde sau rosu in asa fel incat sa raman doar gaurile de lipire cu cositor? :nas: cunoaste careva vreo metoda diy ? :nas:

Link spre comentariu

Sa le colorez pt protectie la praf , apa , etc. adica . Am vazut link-ul si da e bun , stiam de el ,multumesc, dar ma gandeam sa-l gasesc pe undeva mai pe aproape (prin bucuresti) ,adica o "calimara" cu potiune magica chiar asa rara sa fie ?

Link spre comentariu

Sacaz si acool .. Asta folosesc dar fara tus ... Cand lipesti nu scoate fum tusul ? nu se arde ??? Adica sa pun tus de imprimanta ink jet(ca am asa ceva ) si sa-mi colorez boardurile visurilor mele ? Hm ... si pot sa le fac in degrade...picatzele ... e o idee...

Link spre comentariu

Sacaz si acool .. Asta folosesc dar fara tus ... Cand lipesti nu scoate fum tusul ? nu se arde ??? Adica sa pun tus de imprimanta ink jet(ca am asa ceva ) si sa-mi colorez boardurile visurilor mele ? Hm ... si pot sa le fac in degrade...picatzele ... e o idee...

Buna ...suna ciudat dar asta este o solutie veche ...prezentata chiar si intr-un nr. din Tehnium prin anii 80. Adica se face un amestec din sacaz si alcool izopropilic la care se adauga putina pasta colorata de pix. Dar bine alte timpuri....alte mijloace de realizare a cablajelor (atunci nici macar marker permanent nu exista :nas: ...se faceau cu smoala sau cu vopsea pentru piele naturala ...de tip sigmaron :rade: ...iar corodarea se realiza cu acid azotic sau cu clorura ferica...)eu zic sa experimentezi pe o placa de test si daca te satisface ..... :freaza: bafta!
Link spre comentariu

Sa fie de la faptul ca e cerneala pt imprimanta? Eu cu sacaz+alcool dau pe pcb-uri (fara cerneala) imediat ce am corodat si curatat de toner placa (folosesc metoda aia cu calcatul) si se mentin foarte bine in timp, plus ca ajuta si la lipire. Amestecul de sacaz+alcool e pus intr-o sticluta de picaturi Olinth (d-aia cu pulverizator) si il pulverizez direct pe placa. Iese bine, dar de obicei ajunge si pe maini. O sa incerc si cu o pensulica.Eu as zice sa faci un test si cu cerneala de stilou sau chiar cu pasta de pix (asta fiind mult mai densa, nu prea inteleg cum s-ar amesteca).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări