Vizitator [email protected] Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 salutare, am nevoie de o sursa puternica cu care vreau sa alimentez niste LED-uri care functioneaza la 5V si consuma destul de mult curent, asa ca am ales asta: http://ro.farnell.com/fairchild-semiconductor/fan23sv10mmpx/buck-synch-adj-10a-1-5mhz-34pqfn/dp/2355372?ost=2355372&selectedCategoryId=&categoryNameResp=Toate%2Bcategoriile&searchView=table&iscrfnonsku=falseiar problema este ca am incercat o sa fac un cablaj de test si sursa nu functioneaza deloc...daca are cineva o idee despre asta o sa atasez o poza si schema, pentru ca recunosc, nu prea am lucrat cu surse in comutatie.multumesc! Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Intrebare: De ce ai pus condensatorii de filtrare in polaritati opuse unul fata de celalalt? vad aceeasi chestie atat pe intrare cat si pe iesire, un electrolitic cu plusul in jos si celalalt cu plusul in sus... Nu inteleg logica, si ma mir ca n-au pocnit... Link spre comentariu
cristi7521 Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 (editat) Eu zic sa cauti ceva mai accesibil. Referitor la circuitul de mai sus cred ca nu ai citit capitolul PCB Layout guidelines. Circuitul trebuie sa disipe putere, de aceea are pad-uri sub el, trebuiesc conectate la plan. Mai bine incearca http://www.elforum.info/topic/87480-sursa-coboratoare-de-la-12v-la-5v-de-putere/ Editat Octombrie 24, 2016 de cristi7521 Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Montajul nu-i ideeal insa asta nu poate sa-l faca direct nefunctional, si la el asta-i baiul, nu merge deloc. Ca nu exista pad pentru disipatie este adevarat, ca asa ceva de regula se monteaza de catre masini specializate, iarasi este adevarat, insa asta tot nu explica nefunctionalitatea. Eu inca sunt curios pentru ce motiv a inversat condensatorii de filtrare. Si mai vad o chestie care nu-mi este clara dar nu ma pronunt pana nu verific pdf-ul mai atent. Editare ulterioara: Revin asupra celuilalt aspect ce-mi este neclar, este vorba despre pinul EN pe care in schema il vad direct legat la alimentare, insa in pdf-ul integratului se specifica necesitatea unei rezistente inseriate cu pinul asta spre alimentare pentru limitarea curentului, este posibil ca integratul sa fie deja compromis sau poate ai noroc si este in vreo protectie ceva... Link spre comentariu
Vizitator [email protected] Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 in pdf am observat ca pe iesire imi trrbuie condensatori nepolarizati, nu am avut asa ca am facut varianta asta cu electrolitici, este o manarie, sunt de acord, dar daca ai nevoie merge...cat despre PCB o sa urmeze sa fie facut asa cum trebuie, momentan am nevoie de prototip pentru teste.multumesc si pentru alternativa, insa as vrea sa folosesc cea ce am aici pentru ca la final trebuie sa iasa mic PCB-ul Link spre comentariu
Stefan Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Asa cum spune Marian, citez cam des din el , pe pinul EN nu trebuie depasita tensiunea de 6V (are un zenner dar fara rezistor de limitare a curentului e degeaba) Manaria aia cu condensatorii o stii, dar incorect, din audio. Condensatorii aia trebuie inseriati asa in paralel nu-i deloc sanatos, dar sa nu faci asta la o sursa in comutatie. Pune condensatorii cum trebuie! Desfaci pinul de enable si masori fata de AGND daca e in scurt. Fara ofensa: Asa-i ca ai trecut de la amplificatoare direct la surse in comutatie? Link spre comentariu
modoran Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 La ce sa mai desfaca pinul EN daca e legat direct la + este toata alimentarea in scurt Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Victor te poti considera norocos ca nu a pocnit electroliticul de pe intrare inversat. Nu este obligatoriu sa folosesti bipolari pentru filtrare, electroliticii aia cu polimer pe care i-ai pus sunt foarte buni, un ceramic de 100n in paralel cu ei este deajuns ca sa ai o filtrare buna. Deci fa bine si inverseaza la loc electroliticii, atat pe intrare cat si pe iesire, pui neaparat plus la plus ( la plusul alimentarii si dincolo al iesirii ), si minus la minus ( la minusul alimentarii si dincolo al iesirii ). Neaparat fa asta. Apoi neaparat o rezistenta inseriata intre pinul EN si +12V, curentul in pinul EN nu trebuie sa depaseasca mai mult de 24uA daca tensiunea la care este dus este mai mare de pragul zenerului intern de 4,3V ( internal clamp ), deci rezistenta aia ar trebui sa aiba minim 360-390k. Daca ai noroc si nu ti-a crapat intrarea aia, ar trebui sa mearga, altfel integratul este compromis ( adica ars ). Link spre comentariu
modoran Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 In datasheet rezistenta de de 64.9K pentru alimentare de 12V, cum ai scos valorile alea ? Link spre comentariu
Vizitator [email protected] Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Montajul nu-i ideeal insa asta nu poate sa-l faca direct nefunctional, si la el asta-i baiul, nu merge deloc. Ca nu exista pad pentru disipatie este adevarat, ca asa ceva de regula se monteaza de catre masini specializate, iarasi este adevarat, insa asta tot nu explica nefunctionalitatea. Eu inca sunt curios pentru ce motiv a inversat condensatorii de filtrare. Si mai vad o chestie care nu-mi este clara dar nu ma pronunt pana nu verific pdf-ul mai atent. Editare ulterioara:Revin asupra celuilalt aspect ce-mi este neclar, este vorba despre pinul EN pe care in schema il vad direct legat la alimentare, insa in pdf-ul integratului se specifica necesitatea unei rezistente inseriate cu pinul asta spre alimentare pentru limitarea curentului, este posibil ca integratul sa fie deja compromis sau poate ai noroc si este in vreo protectie ceva...initial avea o rezistenta de 10k la mine pe cablaj, dar am scos-o pentru ca ma gandeam ca asta este problema, in orice caz o sa fac un alt montaj cu alte componente, dar sunt sigur ca nu a mers nici cand aveam rezistenta pe EN Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Modoran, rezistenta aia de 64k din schema din pdf este partea de sus a unui divizor rezistiv cu 64k9 si 10k, deci fixeaza pinul EN la aproximativ 1,6V, mult sub pragul zenerului intern de 4,3. Daca rezistenta de jos lipseste atunci intreg curentul de pe rezistenta de sus ramasa, se scurge in pinul EN, si acesta nu poate fi mai mare de 24uA. 12VIN-4,3VZ=7,7V. 7,7/0,000022=350k ( 22u fiind valoarea recomandata in pdf pentru acest calcul ). Victor tot n-ai inteles, deci si 10k erau mult prea putin, pinul ala EN nu accepta mai mult de 24uA, citeste paragraful anterior sa te lamuresti ce si cum. Apoi ca o informatie utila pe viitor, daca alimentezi un electrolitic polarizat conectat invers ai toate sansele sa-ti pocneasca in fata, NU este voie sa faci asa ceva ca face BAU! Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Poate era mai bine de consultat sectiunea LED-uri mai inainte.Daca LED-urile se alimenteaza la 5V (fara driver), atunci mai bine le pui in serie. Curentul va fi mai mic (curentul unui singur LED), iar tensiunea 5V Link spre comentariu
Vizitator [email protected] Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Asa cum spune Marian, citez cam des din el , pe pinul EN nu trebuie depasita tensiunea de 6V (are un zenner dar fara rezistor de limitare a curentului e degeaba)Manaria aia cu condensatorii o stii, dar incorect, din audio. Condensatorii aia trebuie inseriati asa in paralel nu-i deloc sanatos, dar sa nu faci asta la o sursa in comutatie. Pune condensatorii cum trebuie! Desfaci pinul de enable si masori fata de AGND daca e in scurt. Fara ofensa: Asa-i ca ai trecut de la amplificatoare direct la surse in comutatie?se poate spune ca am trecut de la amplificatoare la surse, eu am mentionat ca nu prea am lucrat la surse...nu este in scurt pentru ca montajul nu mananca nici un pic de curent...Victor te poti considera norocos ca nu a pocnit electroliticul de pe intrare inversat. Nu este obligatoriu sa folosesti bipolari pentru filtrare, electroliticii aia cu polimer pe care i-ai pus sunt foarte buni, un ceramic de 100n in paralel cu ei este deajuns ca sa ai o filtrare buna. Deci fa bine si inverseaza la loc electroliticii, atat pe intrare cat si pe iesire, pui neaparat plus la plus ( la plusul alimentarii si dincolo al iesirii ), si minus la minus ( la minusul alimentarii si dincolo al iesirii ). Neaparat fa asta. Apoi neaparat o rezistenta inseriata intre pinul EN si +12V, curentul in pinul EN nu trebuie sa depaseasca mai mult de 24uA daca tensiunea la care este dus este mai mare de pragul zenerului intern de 4,3V ( internal clamp ), deci rezistenta aia ar trebui sa aiba minim 360-390k. Daca ai noroc si nu ti-a crapat intrarea aia, ar trebui sa mearga, altfel integratul este compromis ( adica ars ).am reparat deja problema cu condensatorii, numai ca valoarea rezistentei de 360-390 K mi se pare prea mare... cred ca mai bine pun cele doua rezistente ca in documentatie. Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 Nu inteleg ce-i asa greu de priceput, ca este fix acelasi principiu ca la rezistenta inseriata cu orice zener, sau si mai simplu, cu rezistenta inseriata cu un led. Ai o tensiune de alimentare din care scazi ce cade pe led, si ce ramane imparti la curentul pe care il doresti prin led. Fix asa este si aici, singura diferenta este curentul foarte mic de maxim 24uA sau 0,000024A. Ai alimentare de 12V, si ai zener intern la pinul ala de 4,3V, deci daca scazi 4,3 din 12 ramai cu 7,7. Si daca imparti 7,7 la 0,000022 iti da 350000, sau pe scurt 350k, eu am recomandat valorile standard urmatoare in sus pentru a nu depasi maximul admis de curent, cu 360k ai 21,3uA iar cu 390k ai 19,7uA. Ceea ce mai trebuie sa intelegi este ca acel pin nu consuma curent, adica nu are nevoie de un curent anume ca sa functioneze ci este o intrare digitala cu impedanta foarte mare, si are un curent de fuga foarte mic. Fa ce zic eu, nu te hazarda cu divizorul ala, cu el ai si UVLO dar trebuie atent calculat in functie de ce ai tu, te poti trezi ca nu-ti merge regulatorul pentru ca nu ai calculat divizorul ala cum trebuie. Asa doar cu o rezistenta de valoarea recomandata de mine, inseriata catre alimentare nu-ti mai faci griji. Fa ce zic, ca stiu ce spun, intreaba pe cine vrei si-ti va spune acelasi lucru Link spre comentariu
Vizitator [email protected] Postat Octombrie 24, 2016 Partajează Postat Octombrie 24, 2016 In datasheet rezistenta de de 64.9K pentru alimentare de 12V, cum ai scos valorile alea ? sincer, nu am gandit prea mult... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum