dany_cta Postat Noiembrie 14, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 (editat) Nu intrebam de sudat inox cu alt material, ci de sudat inox cu sarma de inox normala de 0.8, nu bobina speciala de sudura. Teoretic e acelasi material cu cel pe care il sudezi. Daca ne uitam la bobina de sudura vedem chiar preturi pe la 140ron/kg de la telwin in timp ce sarma inox normala de 0.8 e la o zecime din pretul asta. Nu stiu cum este javac-ul respectiv dar nu am vazut sa se remarce deasupra celorlalte, poate tie ti-a placut ca te-ai descurcat cu el dar nu ai incercat si altul sa vezi ca te-ai fi descurcat la fel cu oricare altul. Eu am fugit mereu de invertoare la sudura, mi se par curentii prea mari ca sa te bazezi pe componente electronice, prefer sarma groasa in transformator si fier serios care sa poata sa "inghita" socurile termice, de asta am si ales modelul respectiv pentru ca a fost cel mai greu dintre toate. Nu cumpar un mig sa ma plimb cu el peste tot, oricum ar trebui sa car butelia. Aparatul nu o sa plece nicaieri, sta fix in coltul lui din atelier. Eu traiesc cu impresia ca transformatoarele sunt mai fiabile si mult mai usor de reparat chiar si acasa decat electronica in comutatie. Nu as vrea sa pocnesc vre-un tranzistor/integrat intr-un invertor si sa stau sa caut echivalente, sa stric alte componente, sa il abandonez pe raft pana il arunc dupa cativa ani ca nu l-am putut repara, n-ar fi singura componenta pe care o arunc asa. Eu tot nu inteleg de ce ai schimbat javac-ul cu unul mult mai scump cand in sudura nu vad nici o diferenta. Editat Noiembrie 14, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 14, 2016 Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 Grig, ce intelegi prin electrod normal? Adica nu inox? Link spre comentariu
spik Postat Noiembrie 14, 2016 Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 In procedeul mig-mag inoxul se sudeza cu argon+2-5% co2, otelurile carbon cu corgon sau co2, aluminiul cu argon pur...asta asa in mod general!Cea mai mare problema este sistemul de transport al sarmei, care trebuie sa fie cat mai constant.Nu mai vorbesc de tipurile de tuburi de transport, pt. sarma de otel sau sarma de aluminiu, diuze... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2016 Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 Grig, ce intelegi prin electrod normal? Adica nu inox? Rutilic , E6013. Cu ala am sudat , a fost ceva ce trebuia facut rapid, n`am avut la mine decit ceva bride din inox si le`am folosit pe alea. A fost ceva imbinare de genul otel, inox , otel fauta cu E6013 Trebuia sa fie provizorie dar inca e OK de vreo 4-5 ani. Bineinteles data cu spray zinc. Grig Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2016 Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 Nu intrebam de sudat inox cu alt material, ci de sudat inox cu sarma de inox normala de 0.8, nu bobina speciala de sudura. Vorbesti despre aia de legat plante sau gard de sirma din inox? Nu stiu cum ar fi si mai ales daca iasa prost nu mai stii din ce cauza e, sirma, gazul , materialul de baza, aparatul , mina... asa ajungi sa te infunzi intr`o malstina a indoielior. De aia e bine ca incepator sa ai macar citeva elemente cunoscute si sigure, daca totul este aproximativ nu mai stii de unde ti se trage esecul. Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 15, 2016 Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 In procedeul mig-mag inoxul se sudeza cu argon+2-5% co2, otelurile carbon cu corgon sau co2................ Trebuie specificat ca acest "corgon" e o denumire a unui amestec de gaze, alti au denumirea de stargon, si tot asa.... corect se specifica partile de gaze din amestec, CO2 18% restul Ar, sau alte concentratii.... Link spre comentariu
Adrian Pruna Postat Noiembrie 15, 2016 Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 De ex Linde comercializeaza pt sudarea inoxului MAG, un amestec de 98% Ar + 2% O2 numit CRONIGON. Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 15, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 Dupa cum am specificat, nu ma intereseaza nimic de rezistenta. Daca ar fi vorba de rezistenta nu m-as juca cu sudura facuta acasa. Faptul ca au descoperit ei ca putin CO2 ajuta la nu stiu ce procedee si ca sudura este cu 0.003% mai rezistenta la fortele de forfecare sau rezista cu 3secunde mai mult inainte sa rugineasca dupa 20 ani, nu stiu daca chiar ne intereseaza la nivel hobby. Oare chiar e vreo diferenta reala intre argon 100% si corgon in anumite rapoarte la sudura unui cadru simplu de pus in baie sa tina chiuveta si cateva prosoape ? Acum dupa ce am luat aparatul incerc sa imi fac de lucru cu el, macar in primele zile pana ma plictisesc complet de el si il abandonez intr-un colt din atelier. Link spre comentariu
spik Postat Noiembrie 15, 2016 Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 Intr-o buna zi o sa constati ca un singur punct de sudura poate tine o tona, dar se rupe prin simpla apasare cu mana!La fel, intr-o buna zi, o sa vrei sa sudezi ceva mai "amplu", un cadru de rezistenta, o baie de ulei, etc., si atunci vei vedea ce si cum!Am inteles, de acum, ati investit ceva bani pt. cateva hafturi si putina joaca...apoi "aruncati" echipamentul, daar de ce ne tot scoateti ochii ?! Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 15, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 (editat) Nu am fost niciodata adeptul sudurilor, prefer prinderile mecanice demontabile acolo unde permite. Am mai multa incredere intr-un surub serios cu piulita decat intr-o sudura. Nu am avut suprize sa se rupa vreodata o sudura dar le-am dat pe toate incarcate serios unde a fost cazul, chiar daca urat. Mi se pare ca la un nivel foarte jos este cam imposibil sa nimeresti compozitia exacta a materialului pe care il sudezi si pe langa ca sudura nu reface structura ca la turnare, mai apar si diferentele de dilatatie care pot sa provoace fisuri nefiind materialele identice. De asemenea locul sudat nu are elasticitatea unei piese normale, are tendinta sa fie casant din cauza racirii bruste cauzate de transferul termic de la locul de sudare cu temperatura mare la corpul sudat care este relativ rece. Asta se poate observa incercat sa frezezi / strunjesti un loc de sudura, materialul devine "tratat" si automat tare si casant (cine a incercat stie ca deja hss-ul nici nu mai face fata acolo si trebuie sa treci pe pastile de carbura) si cedeaza primul la socuri mecanice fara alte tratamente ulterioare pe care noi nu avem cum sa le face. In schimb un surub de marimea potrivita este sfant. Am zis de la bun inceput ca nu o sa sudez decat extrem de rar, urasc sudura, din punctul meu de vedere nu as suda niciodata daca nu ar fi totusi cazuri in care nu ai alta solutie. Vechiul aparat l-am primit cadou, mai exact mi l-a lasat o ruda "in custodie" chiar daca eu nu l-am vrut. Asta l-am vrut doar asa, sa am o solutie sa sudez in atelier, ca dotare, chiar daca evit sa o folosesc. Acum ca am descoperit ca sudeaza aluminiu, deja este ideal, sunt aproape sigur ca, cu setarile si mana corespunzatoare e in stare sa scoata suduri cel putin competitive cu toate celelalte aparate. Dar eu probabil nu o sa reusesc asta niciodata pentru ca nu am ce sa sudez si nici nu ma grabesc sa folosesc sudura cand am alta solutie. Nu vad cu ce l-ar deranja sa sudeze o baie de ulei sau altceva similar. In timpul testului meu aparatul a fost la minim, piesa nu a fost incalzita, probabil nici bine curatata dupa cum se zicea mai sus, doar am dat cu peria de sarma pe care o folosesc la orice in atelier, perie plina de motorina si ulei. Nu am stiut cum sa setez viteza sarmei, cu siguranta am avut viteza sarmei mult prea mica de asta nici nu a incarcat si nici nu stiu cum sa setez debitul de argon sau voltajul. Toate au fost date la valori intamplatoare, fara teste reale de sudura ca sa le reglez pe valorile corecte. Doar am vazut ca face fum la anumite setari in prima incercare si am umblat la nimereala acolo, ca apoi sa imi dau seama ca e posibil ca fumul respectiv sa fi fost chiar grasimea de pe aluminiu ramas dupa peria de sarma. Editat Noiembrie 15, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
spik Postat Noiembrie 15, 2016 Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 Urasti sudura pt. ca nu o cunosti...in "ograda", de exemplu, e cea mai buna imbinare a metalelor.Singura opreliste este deformarea, drept pentru care la un toc de usa am folosit ceva autoforante!O sudura bine executata este mult mai binevenita decat prinderea mecanica, bineinteles in cazurile unde se preteaza!Acum sa va dau un exemplu: vreti sa ajutati pe cineva sudandu-i o baie din aluminiu de la masina si veti constata ca pe o lungime de 5-10 cm vi se va incurca sarma de 0,8 de "n" ori!Aici vreau sa ajung, intotdeauna se va ivi o situatie in care sa "supraestimati" aparatul! Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 15, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 (editat) Cu sarma nu o sa existe nici un fel de problema. Nu o sa se incurce niciodata. E un proiect simplu sa pun un motoras, 2 rulmenti mici si doua roti dintate de poliamida pe o bucata de bachelita cu un motoras stepper controlat de arduino cu alimentare separata si sa imi fac un feed/spoolgun care o sa poata sa traga sarma si din interior si poti sa ii montezi rola mica de sarma si pe el, si asa s-a rezolvat orice problema. Vreau sa fac asta oricum ca sa pot cand vreau sa schimb sarma sa nu stau sa ma chinuiesc, doar trag sarma de otel putin in interior si ii bag o bucata de sarma de aluminiu/inox/cupru direct in pistol si gata. Posibilele mele suduri sunt mereu mici, nu am ograda si piesele de sudat sunt de obicei sub jumatate de kg. De asemenea eu am o tentinta sa cred ca sarma se incurca cand incep sa se uzeze componentele, cel mai probabil canalul prin care intra sarma se roade si incepe sa nu mai ghideze sarma uniform, ceea ce nu se intampla cand sudezi de 5 ori pe an. Editat Noiembrie 15, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 15, 2016 Partajează Postat Noiembrie 15, 2016 ...in "ograda", de exemplu, e cea mai buna imbinare a metalelor.Singura opreliste este deformarea, drept pentru care la un toc de usa am folosit ceva autoforante!...Aici vreau sa ajung, intotdeauna se va ivi o situatie in care sa "supraestimati" aparatul! Nimic mai adevarat cu ograda! La fel si cu supraestimarea, am patit`o eu cu o tabla de 0,4mm ce din descriere era de 1mm! Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 16, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2016 (editat) Am tot cautat acum detalii despre sudura mig, incerc sa ma pun putin la punct cu reglajele. In primul rand trebuie sa specific ca daca aparatul era destul de destept sa isi faca singur reglajele cum s-a spus mai sus, nu il mai cumparam. Am mai facut eu prostia sa cumpar aparate foto de exemplu care au doar setari predefinite si cateodata vrei sa faci o poza mai deosebita si nu iti dau voie ca ele au doar programele lor. Cum s-a spus mai sus ca unele aparate nici nu merg daca detecteaza ca nu au CO2 la fier, poate ti s-a terminat gazul si vrei sa faci o sudura pe raspunderea ta, te multumeste rezultatul care o sa urmeze, nu iti da voie ? Si dai banii pe asa ceva ? Domnule Bumbu pentru mine o petarda de aparat este un aparat made in china (nu vorbesc neaparat de locul de productie, ci de firma proiectatoare/producatoare direct), de o firma care a aparut "peste noapte" si brusc produce aparate de sudura, ori aici cred ca se inscrie mai exact Javac-ul si in nici un caz nu se inscrie o firma ca Awelco/Stanley care produce aparate de sudura de pe vremea cand noi furam bobine de cupru de la uzine ca sa ne bobinam transformatoarele de sudura acasa. Nu gasesc nici un fel de evidenta ca Awelco ar avea vreo treaba cu china. peste tot scrie made in italy, pana si imprimat in cabluri, nu cred ca china ar face asa ceva. E usor sa puna o eticheta in tara de rebranduire dar deja e frauda sa scrie direct imprimat in materialul produsului asta. Intr-adevar sunt multe rebranduite dar toate sunt produse de awelco si vandute cu alte denumiri in toata lumea. Tot cautand despre setari si altele gasesc doar evidente ca nu ar fi o rebranduire chinezeasca ci din contra: "Neither one. It's made by Awelco, an Italian company. Definitely better than most Chinese inverters." Faptul ca este un transformator vs invertor a fost clar o alegere personala, nu cred ca asta il face petarda, in banii respectivi gaseam si invertor de la telwin cu aceleasi caracteristici, chiar am vazut unul in magazin si l-am intors pe toate partile, dar eu consider ca transformatorul e mult mai rezistent la fortari decat cateva integrate/tranzistoare. Majoritatea se gasesc direct la awelco pe site, asa "rebranduite" cum sunt: http://www.awelco.com/en/ http://www.awelco.com/en/category/stanley-en/mig-mag-mog-en-2/ http://www.awelco.com/en/category/awelco-en/mig-mag-mog-en/ Si alte denumiri in Australia. Editat Noiembrie 16, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 16, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2016 (editat) Si sa fim putin seriosi, nu scri asa de usor "Made in" pe un produs chinezesc cand esti o firma europeana. E usor sa scri firma si o tara cum ar fi Einhell Austria, dar nu "Made in" pentru ca asta este ilegal si exista legi clare si dispari instant de pe piata cand concurenta observa, adica inainte sa ajunga produsele tale pe raft. Firmele europene care vand produse chinezesti incearca sa ascunda etichetele cu "Made in" si evita sa sustina ca sunt produse intr-o tara anume, incearca sa tina asta neclar, dar nu pun etichete false, altfel pot sa se trezeasca cu procese pe cap pentru declaratii false. Daca cautam putin pe google vedem ca "Made in Italy" este marca protejata de legile italiene si sunt chiar foarte restrictive comparativ cu celelalte tari (Germania si ceilalti), mai exact nu permit aplicarea siglei pe produse care sunt fabricate in alte tari sau au componente fabricate in alte parti. Totul trebuie sa fie fabricat in tara respectiva 100% (in totalitate pornind de la proiectare si pana la ambalaj): "Made in Italy has begun to be protected by associations such as Istituto per la Tutela dei Produttori Italiani (Institute for the Protection of the Italian Manufacturers) and regulated by the Italian law. Compared with "Made in Germany" ('all essential manufacturing steps') and "Made in the USA" ('all or virtually all'), Italian regulation is more restrictive ('totally') in determining what qualifies for the use of the "Made in Italy" label." "In 2009, the Italian law (Law 135, September 25th, 2009 - Chamber of Deputies, Parliament of Italy) stated that only products totally made in Italy (planning, manufacturing and packaging) are allowed to use the labels Made in Italy, 100% Made in Italy, 100% Italia, tutto italiano in every language, with or without the flag of Italy. Each abuse is punished by the Italian law.[6]" sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Made_in_Italy Asa ca acum stim exact unde este produs aparatul respectiv de sudura si folosirea cuvantului petarda cand ne referim la el nu este chiar corecta, mai ales cand laudam un alt produs made in china 100%. Editat Noiembrie 16, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum