Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sfat mig-mag


dany_cta

Postări Recomandate

Nu stiu daca chiar ar fi o solutie, noi nu vrem sa tinem amperajul constant marind sau micsorand viteza sarmei. Poate ar fi o idee dar e prea complexa pentru mine si nu stiu cum as putea calibra chestia respectiva.

Pe cand un arduino care da impulsuri regulate unui driver cu motor mpp e usor de construit, de fapt este o banalitate.

Sigur sunt posibilitati nelimitate daca vrei sa dezvolti aparatul de sudura, encoderul cu roata de cauciuc direct pe sarma este una dintre ele ca sa masori exact viteza sarmei, ai detecta si daca patineaza asa si sa generezi o eroare sau maresti viteza pana compensezi pentru patinare, asiguri mereu aceeasi viteza a sarmei.

Eu sunt doar stresat de faptul ca nu imi apare viteza sarmei, ci doar un encoder cu leduri pentru viteza. As fi putut chiar sa masor tensiunea pe care o primeste motorul si sa estimez viteza de acolo, dar cu motor pas cu pas e cel mai simplu in cazul meu.

Link spre comentariu

Dupa cum urmaresc acest topic rezulta ca in fapt vei reface un MIG pe care inca nici nu l`ai folosit.

Dupa parerea mea daca reusesti sa faci ansamblul de avans al sirmei mai bine mai faci o sursa de tensiune continua de la 12-27Vdc de 150Adc

si ai facut un aparat MIG/MAG nou nout.

Mai trebuie un pistolet , euroconectorul si valva.

Ca sursa gata facuta merge un invertor de sudura de 160-200Adc modificat in bucla de reglaj sa dea tensiune constanta, asta daca nu

ai fi dorit sa faci si sursa de la 0.

 

Grig

Link spre comentariu

De la rola de impins sarma pana la alt aparat este distanta lunga. Nu l-am folosit pana in prezent ca nu am avut la ce. Asta ca sa reamintesc cat de mult folosesc eu aparatul respectiv. Pe la primavara o sa am cateva suduri de facut cu el.

Doar faptul ca vreau eu sa pun un arduino sa ma joc cu el si cateva componente recuperate nu inseamna ca il reconstruiesc. In multe locuri am pus arduino si pentru un simplu senzor de temperatura cu afisaj sau sa porneasca un ventilator cu turatie reglabila. Asta inseamna ca trebuia sa reconstruiesc toate echipamentele respective pentru ca am refacut modulul de racire ?

 

Si iarasi am specificat ca nu imi plac sursele cand vorbesc de sudura, nu cred ca niste tranzistori si alte cateva componente sunt mai rezistenti si mai usor de reparat decat un transformator de 20kg plin de cupru, cu senzor de temperatura pe el, pentru un utilizator casnic.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Am terminat mecanismul de impingere si partea electronica, mai am doar de conectat releul si cum nu am avut unul de 5v 16A prin casa a trebuit sa aman finalizarea lucrarii.

Motorul folosit este un motor demontat de la o imprimanta, senzor de temperatura lm335 direct in locul sondei de pe transformator, arduino mini pro, lcd 1602 si un encoder rotativ. Alimentare separata 30v/8A (atat am avut disponibil) si stabilizare la 5v pentru electronica folosind un lm317 si un condensator, transmisia 4:1 intre motor si roata care impinge cu roti dintate facute din poliamida.

 

Deja am testat sistemul si impinge frumos sarma, si am si posibilitatea sa o trag inapoi apasand pe butonul de la encoder, dar bineinteles ca pot sa o trag putin ca sa nu o incurce pe bobina, doar cativa cm. Viteza este setabila intre 0-12m/min in pasi precisi de 0.1m/min cu afisarea in ambele unitati de masura (mps si ipm) si a temperaturii transformatorului in grade celsius.

As putea sa ii fac lejer program in care sa ii selectez grosimea materialului, sarma, si el sa imi seteze viteza recomandata, si chiar sa trec voltajul tot reglabil prin arduino cu cateva relee.

Daca as fi un mare sudor as putea sa ii pun un afisaj grafic si sa fac un grafic frumos la anumiti parametrii (voltaj) in timpul sudurii.

 

Problema cu electrovalva am rezolvat-o mult mai elegant. Din momentul in care primeste semnal, modulul impinge sarma dupa 0.2secunde, deci timp destul ca sa se umple zona de sudura cu gaz si de asemenea timp destul ca sa intre transformatorul in capacitate maxima si chiar sa incarce condensatorii. In felul asta nici nu se pierde gazul de pe furtun si nici nu trebuie sa umple tot furtunul la pornire ca sa acopere zona de sudura.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Cred ca vorbim de lucruri diferite. In sistemul de avans original la toate aparatele pe care le-am vazut, rotile sunt din plastic, ori poliamida cu siguranta nu este un material moale ca un plastic mai ales cand vine vorba de uzura.

Eu sunt gata sa pun pariu ca o sa ma tina toata viata roata aia dintata din poliamida.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

S-ar putea ca roata mea de poliamida sa tina mai mult decat alea de otel tratat de la Selco, Kempii si Telwin.

 

Eu nu am 1000 de rotite mici, am o singura roata mare de 40mm groasa de 12mm (foarte lata). Pe motor roata dintata este mica si este din otel. Nu am nevoie de tot felul de reductoare, am stepper, viteza o setez din soft.

 

Rola care impinge sarma este rola originala din otel cu zimti pe ea ca sa agate sarma, montata pe un ax de otel pe rulmenti care are la celalalt capat piulita de poliamida mare.

 

Si nu, se pare ca si kemppi si toti ceilalti au roti de plastic. Daca ar fi de metal ar ajunge curentul de la sarma de sudura pana in carcasa motorului, masa si pe unde o mai face el atingeri.

Kemppi: http://www.weldmet.co.uk/shop/images/6828/hwindex.htm?lc=en&cc=global

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Si cum o poza face cat 1000 de cuvinte, atasez 3000 de cuvinte.

Posted ImagePosted Image

Posted Image

 

Roata dintata este data cu vaselina. Este lata si solida dupa cum se vede si contactul cu celalalt pinion este pe toata lungimea, de sus pana jos, probabil ca o sa reziste mult mai mult decat tot aparatul in toti km de sarma impinsa.

Intr-adevar nu am punctat la capitolul artistic, dar scopul a fost sa am aparatul functional asa cum vreau eu nu sa fie frumos, momentan. Nu stiu daca os a ma apuc sa refac altceva afara de rotita de reglat viteza, ramane de vazut. Am facut din ce materiale am avut la dispozitie, o bucata de textolit, putina poliamida si cateva bucatele de aluminiu.

Momentan functioneaza perfect si motorul are destula forta sa faca cuiburi de vrabie daca blochezi sarma. Nu am reusit sa blochez motorul. Totul se misca foarte frumos, rulmentii isi spun cuvantul.

Motorul fiind stepper asigura si franarea la oprire, nu exista nici un fel de inertie.

 

In final reamintesc ca nu stiu daca modificarea asta este necesara sau nu, eu nu am intalnit nici o limitare, am facut-o doar pentru ca am vrut sa pot sa setez viteza in valori exacte ca in tabel, nu masurat cu ruleta, doar ca sa imi faca viata mai usoara.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Teflonul si poliamida sunt materiale excelente mai ales pentru roti dintate, o gramada de angrenaje functioneaza cu asa ceva. In multe cazuri sunt superioare rotilor metalice.

 

Discutia nu isi are rostul. Rotile metalice pot sa fie izolate facand exteriorul din plastic si atunci unde mai e rostul ? sau axul din plastic ? e si mai rau asa.

In orice aparat de sudura rotile din interior sunt din plastic normal, casant, nu poliamida, si mereu vorbim de niste roti mici cat unghia, nu de o roata cat o rola de izoler band, pentru ca toti folosesc motoare DC cu perii, de turatie mare, si fac reducerea turatiei din rotite. Nu am vazut nicaieri controlul sarmei cu motor de precizie, pas cu pas, automat nu pot sa faca reductia dintr-o singura roata dintata mare. Deja dupa aparatul meu poti sa iti calibrezi ruleta cu un cronometru.

 

Roata aia din poliamida o sa fie in stare perfecta si dupa ce isi termina aparatul viata.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Am pus si poza, se vede despre ce roata dintata vorbesc, da ? Si la mine este din otel rola care impinge sarma dar nu a fost niciodata vorba de rola respectiva ci de transmisia din interior.

 

Poti sa pui o poza la mecanismul din interior de la axul motor pana la roti sa vad si eu cat metal 100% este acolo si cat de solide sunt rotile alea ?

Nu de alta dar eu oriunde ma uit vad tot role de plastic fie la exterior, fie la interior, oricat de Fronius as scrie. Poate nu vorbesc eu limba romana.

Daca asta este rola in totalitate din otel inseamna ca avem definitii diferite pentru ceea ce inseamna totalitate sau otel.

 

Posted Image

 

 

La pretul ala, sper sa te tina mult altfel as plange multe zile dupa ea... pe mine daca ma lasa rola o cumpar din magazin cu 10-15lei de la telwin, asta daca nu am chef sa o fac singur (de 0.6 am facut-o eu).

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Nici nu-ti dai seama cat de mult te-ai complicat cu montajul tau dar daca esti multumit ce mai conteaza restul, mai ales daca functioneaza si bine.

Totusi, te-ai intrebat de ce nici o firma nu a folosit MPP in mecanizmul de avans? la ce concluzie ai ajuns?

Cite mecanizme de antrenare a sirmei ai vazut pina acum? nu ma refer la jucari ci la masini adevarate, ca sa putem discuta despre asta.....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări