AlexDima Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Va salut , am o skoda 120 an 1986 , aveam probleme cu alternatorul original si m am g Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Dac? alternatorul de Matiz are o putere sub cea a alternatorului ?kodei, nu e normal s? scad? tensiunea Link spre comentariu
AlexDima Postat Octombrie 20, 2016 Autor Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Alternatorul original al skodei are 45A, mai sunt si unele alternatoare originale care au 55A , asta de matiz are 65A...deci ar trebui sa faca fa?? cu brio mai ales c? skoda este veche si nu are a?a multi consumatori... Ce poate s? fie? O problem? pe traseul cablurilor ? Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Cred ca majoritatea masinilor au alternator de 60-70A, cele din clasa superioara cu dotari si multa electronica au alternatoare de 90-100A sau putin peste. Problema dumneavoastra nu este alternatorul ci turatia pe care o are acesta la reanti pe Skoda. Se poate ca acesta pe masina pt care a fost conceput (Matiz) sa se fi rotit mai tare la relanti decat se roteste acum pe Skoda, sunt 2 masini diferite totusi. Sau e posibil ca asa sa fie el construit...... ca si ex avem daciile 1310, care la fel se comportau: daca porneai farurile si ventilatorul pt caldura la relanti aveai o tensiune scazuta, se vedea ca scade si intensitatea data de faruri cand stateai pe loc la relanti. Daca turai putin motorul, intensitatea farurilor revenea concomitent cu tensiunea. Asa era fabricata masina...... Eu asta suspectez daca supneti ca la cresterea turatiei tensiunea este 14V cu consumatorii porniti. Editat Octombrie 20, 2016 de turcu_dan Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Eu zic ca diodele. Daca era releul de incarcare ori incarca peste 14,4V ori nu incarca deloc. Verificati daca alternatorul functioneaza la relanti scotand firul spre baterie si urmarind variatia de tensiune pe voltmetru sau variatiile de luminozitate la faruri sau masurati direct tensiunea debitata de el. In general acele diode daca se intrerup (caz putin probabil), alternatorul ramane in "2 faze" adica 66% putere. Daca diodele intra in scurt atunci puterea scade ceva mai mult pentru ca o bobina este scurtcircuitata. Primul caz tine alternatorul rece iar al doilea il incalzeste mai mult comparativ cu unul bun. Din ce cunosc fiecare alternator are o turatie minima de la care incarca asa ca nu strica sa masurati tensiunea debitata in relanti. Poate sa fie necesara modificarea fuliei alternatorului sau marirea turatiei de relanti. Vad in manualul de la matiz ca exista 3 conexiuni. B+ la baterie, 1 la becul de incarcare si 2 activare incarcare. In teorie, daca ati legat asa, cu plusul la 2 si becul se aprinde dar problema se manifesta atunci sa verificati diodele. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 Am avut aceast? problem? cu ma?ina unui coleg. A schimbat trei alternatoare ?i degeaba, p Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 faceti si o verificare temeinica a bateriei,nu va rezumati doar la masurarea tensiunii.aceasta manifestare apare si in cazul unei baterii sulfatate. Link spre comentariu
Faker Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 Si legaturile de masa. Link spre comentariu
bamseflorin Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 Dimensiunile la fulii sunt identice? Link spre comentariu
AlexDima Postat Octombrie 21, 2016 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2016 Dimensiunea fuliei este foarte pu?in mai mic? la acest alternator de matiz fa?? de cel original, deci asta Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 (editat) In manualul de matiz care este pe net gasiti si procedura de verificare a alternatorului inclusiv verificarea diodelor. Daca diodele sunt defecte atunci decideti daca le inlocuiti sau faceti rost de altul. Nu strica sa verificati si acumulatorul incarcandu-l la redresor si sa urmariti pulsatia luminii cand adaugati diferiti consumatori. Editat Octombrie 21, 2016 de The Stressmaker Link spre comentariu
adydep Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 Era bine de reparat alternatorul original.Fiind de tip vechi,cu releu exterior,repara?ia lui e floare la ureche!Iar releul de Link spre comentariu
AlexDima Postat Octombrie 22, 2016 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2016 Astazi am fost inapoi la dezmembrari si am inapoiat alternatorul de matiz care pana la urma era defect, nu functiona cum trebuie dupa cum i-am demonstrat si proprietarului de acolo si mi-am primit banii inapoi, am cumparat mai devreme un releu de dacie cu 16 lei ,am ajuns acasa, am dezmembrat de tot alternatorul original al masinii, am verificat diodele cu multimetrul dupa un tutorial vazut pe net dupa am spalat alternatorul cu benzina, l-am lasat sa se usuce, i-am uns rulmentii cu vaselina, l-am asamblat, l-am montat, si alternatorul functioneaza ok acum, la relanti imi baga 14.3V , pana la urma tot al ei original e mai ok , intradevar, la relanti scade la 13.4 volti cu consumatorii, dar dupa cum a spus "turcu_dan" mai sus asa sunt ele facute din fabrica probabil...sa bage mai multi volti atunci cand cresc turatiile, nu si la relanti, totusi o sa caut un alternator mai nou cu fulie cu ''caneluri'' tip nou, si o sa ii pun fulie trapezoidala, multumesc pentru ajutor Link spre comentariu
AlexDima Postat Noiembrie 14, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 Va salut , am facut rost de un alternator mai vechi nu stiu de la ce tip de masina este, din ce am gasit pe net ar fi pentru dodge charger de 50 amperi ,are seria asta 3438713 5305 , problema este ca la ambii papuci scrie "FLD'' , am inteles ca unul este minus si unul este plus, sau nu stiu..., rog pe cineva sa ma ajute daca se pricepe , eu vreau sa stiu care este excitatia, oare ambele sunt pentru excitatie? screen cap Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 14, 2016 Partajează Postat Noiembrie 14, 2016 https://www.google.ro/search?q=dodge+charger+alternator+pinout&client=opera&hs=jo6&biw=1366&bih=658&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiKj7iYnKnQAhXMXhoKHXgRDL4Q7AkIJw#imgrc=_qM1f43enIvbiM%3A Ambele sunt de la excitație, e un sistem de legare pe care nu l-am întâlnit la alternatoarele cu care am mai avut de-a face.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum