Vizitator CezarDeg Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Salutare tuturor si bine v-am g?sit! Va cer ajutorul in urm?toarea problema Editat Octombrie 20, 2016 de CezarDeg Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Parerea mea este sa cumperi una, sa faci o minifreza pe care sa o exploatezi in conditii de siguranta ...... in fine. Trebuie sa gasesti un cap cu pensete, axul pe care sa-l adaptezi la motor, eventual o carcasa, un regulator de turatie cc (schema o gasesti in paginile forumului), modifici sursa atx (hard way) sau faci un booster pentru 5v (nu stiu daca sursa ta are curentul necesar pentru 12v). Link spre comentariu
Vizitator CezarDeg Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Nu o sa o supun la sarcini mari. Poate doar pe perioade scurte, 2-3 secunde dupa care mers in gol alte cateva secunde. In principiu vreau sa pun pe ea discuri mici de p Editat Octombrie 20, 2016 de CezarDeg Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Bun. Intrebare: vrei sa reglezi puterea aplicata frezei/motorului sau vrei o reglare cu stabilizare a turatiei? Daca vrei numai o reglare a puterii (electrice sau mai exact a tensiunii) aplicata motorului atunci este simplu de facut, dar daca vrei o reglare cu stabilizarea turatiei atunci este "infinit" mai greu pt ca este dificil de stabilizat turatia fara a avea un feedback "clar" despre turatie. Ar fi de preferat sa ai un senzor de turatie cuplat mecanic pe axul motorului pt varianta cu stabilizarea turatiei. Daca vrei numai o reglare a puterii (tensiunii) aplicate motorului, atunci este suficient sa folosesti un buton cu reglaj cum au majoritatea surubelnitelor electrice pe acumulatori, buton la care deconectezi potentiometrul intern ( trebuie sa-l desfaci cu atentie pt asta) si conectezi un potentiometru extern de unde reglezi turatia. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Poti sa o alimentezi fara probleme din 5v de la sursa, pt aplicatia ta va fi poare suficient. O sa mearga mai slabut decat spune producatorul la 7,2 v dar iti poti face lustruirile si mai mult de 2-3 secunde, ai sa te convingi. Link spre comentariu
Vizitator CezarDeg Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Vreau sa reglez numarul de turatii al motorului. De exemplu, intre 100 si 22900 rotatii pe minut, fara prea mare precizie, ci "dupa ureche" mai mult. Asta daca motorul chiar atinge 22900 cum sustine producatorul. Daca nu, intre 100 si maxim, oricat ar fi acest maxim. Nu vreau stabilizarea turatiei. Daca trag bine concluzia din raspunsul tau, nu voi avea o turatie stabila printr-o reglare simpla a tensiuni. Dar o toleranta de bun simt tot va fi. Va varia cu cateva zeci, poate una, doua sute de turatii la viteza maxima. Iar asta mi se pare ok si aproape insesizabil pentru peste 20000 RPM si nivelul la care voi folosi minifreza.Sper ca nu ma exprim defectuos si ambiguu.Am banuit si eu cam care ar fi etapele. In primul rand tensiunea de 7,2 volti, apoi reglarea tensiunii prin regulator/ potentiometru. Dar nu stiu cum fac asta. Si nici ce face un regulator sau un potentiometru. Tin minte de la un radio casetofon mai vechi ca am vazut ceea ce credeam ca e un potentiometrul de volum al sunetului in difuzoare. Acela era de fapt un fel de rezistor variabil, daca nu ma insel, format dintr-un cursor si o banda de cupru acoperita cu un strat de praf de carbune de grosime variabila.Multumesc, Fanel! M-am gandit si la varianta aceasta iar in final asa voi face daca nu ma descurc altfel. Dar cu ocazia asta am zis ca pot sa invat cate ceva in plus intr-un domeniu in care nu stiu mai nimic. Cu legea lui Ohm si legile lui Kirchhoff m-am impacat bine in liceu, ba chiar am dat bacul la fizica. Dar se pare ca in practica nu mai e totul la fel de clar.Am comandat aceasta componenta https://goo.gl/eIkXKr si aceasta componenta https://goo.gl/pgX5z4Dupa logica mea de fier, daca pun voltmetrul la iesirea din regulator, o sa vad exact ce tensiune am si pot fi sigur ca nu trec de 7,2v astfel motorul fiind in siguranta.Sper sa fie compatibile componentele si sa le pot monta. In teorie ce parere aveti? E fezabil ce doresc sa fac? Editat Octombrie 20, 2016 de CezarDeg Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 1. Regulatorul ales de tine nu va face fata la curentul cerut de motor (eu estimez ca poate depasi 10 A). 2. Regulatoarele de tensiune pt motorase, nu toate - majoritatea lor lucreaza in PWM prin Motor (pt curenti mari e aproape obligatoriu sa lucreze in PWM) si punind un Voltmetru electronic la bornele motorului nu vei reusi sa masori nimic stabil. Ar trebui un instrument cu ac in cazul asta sau un filtru trece jos cit mai performant la intrarea in Voltmetrul electronic..... Link spre comentariu
Vizitator CezarDeg Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Ok. Nu voi folosi acel regulator in cazul acesta.Cineva spunea mai sus sa folosesc tensiunea de 5v cu booster.Asa ceva s-ar preta la a fi alimentat cu 5v ca apoi sa scoata 7,2v? https://goo.gl/b6VXQaP.S. Acum am vazut ca Output current este 6A maxim. Deci nu este bun nici acesta. Editat Octombrie 20, 2016 de CezarDeg Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 @Cezar, ar trebui sa modifici acea sursa de PC ca sa scoata 7-8V. Va trebui sa ceri ajutor la Alimentatoare.@Sesebe, de ce ar fi probleme sa citesti ceea ce ai spus la punctul 2. Eu am un V-A metru construit special pentru masurarea curentului si tensiunii unui motor. Se pune intre puntea H si motor. Fac si eu barcute RC, curentii sunt de cativa amperi. Citirile sunt stabile, in limita zecilor de mV/mA. Tensiunea citita pe un divizor (poate 10-100nF) la intrarea ADC. Curentul cu sunt amplificat de un LM358. Practic, nimic special.La citiri de amperi si volti nu se preteaza alt hardware. La o sursa de laborator insa 12-16biti... alta istorie. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 (editat) .......................................................... @Sesebe, de ce ar fi probleme sa citesti ceea ce ai spus la punctul 2. Eu am un V-A metru construit special pentru masurarea curentului si tensiunii unui motor. Se pune intre puntea H si motor. Fac si eu barcute RC, curentii sunt de cativa amperi. Citirile sunt stabile, in limita zecilor de mV/mA. Tensiunea citita pe un divizor (poate 10-100nF) la intrarea ADC. Curentul cu sunt amplificat de un LM358. Practic, nimic special. La citiri de amperi si volti nu se preteaza alt hardware. La o sursa de laborator insa 12-16biti... alta istorie. Bine domnu, daca asa zici tu.....eu vorbesc din proprie experienta . Un instrument digial lucreaza pe principiul Sample & Hold si face citeva citiri pe secunda, afisind de fiecare data valoarea gasita la intrare in momentul la "Sample". Punindu-l sa masoare o tensiune de "PWM" va afisa cind tensiunea de alimentare cind tensiunea de zero (daca nu tinem cont de tensiunea generata de motor) si din cind in cind o valoare intermediara. In cazul citirii curentului, PWM-ul de alimentare este oarecum netezit de inductanta motorului. Se poate citi dar numai si numai cu conditia ca la intrarea ADC-ului sa se gaseasca un filtru trece jos care rejecteaza frecventa de PWM pt ca altfel valoarea citita nu va fi stabila. Editat Octombrie 20, 2016 de sesebe Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Realizez ca am spus ceva incorect: aparatul il pun intre baterie si controller. Caci aparatul nu e bidirectional. Acolo nu e PWM, si nici nu are rost sa masor in alt loc, caci interesul meu e cat trag din baterie.Daca controllerul de freza e unidirectional, se poate filtra iesirea si efectul PWM e micsorat spre nul. La consumul frezei, nu prea conteaza descarcarea/incarcarea condensatorului la schimbarea turatiei.Scuze pentru eroarea facuta. Oricum, filtrul exista acolo in montajul meu (dupa cum sugerezi) caci divizorul este de 47k cu 10k. In paralel cu 10k este condensatorul 10-100n. Asta da o frecventa de 30-300Hz (filtru 47k cu 10-100n).Multumesc pentru ca m-ai adus cu picioarele pe pamant. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Nici o problema si ma bucur ca s-a clarificat confuzia. Numai bine. Ps: Sa nu te superi dar la calculul filtrului trebuie sa iei in calcul impedanta de iesire a divizorului (47K? II 10K?) nu numai rezistenta serie. Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 De ce sa ma supar?Ceva detalii despre calcul ai? Ca sa vad daca conteaza, caci filtrezi la o frecventa cu cel putin un ordin de marime mai mic. Link spre comentariu
spark Postat Octombrie 20, 2016 Partajează Postat Octombrie 20, 2016 Motorasele de la filetante sint de tip Johnson HC 48 xxxxx cu ax de 3.2mm diametru , sunt foarte rezistente in timp si au un rpm de 18.000-22.000 Personal eu am folosit o micro-mandrina proxxon infiletata pe un corp de penseta (de bronz) la care i-am marit gaura de la 3 la 3.2mm Sistemul de prindere trebuie sa fie solid ca sa eviti vibratiile pentru a nu rupe frezele din carbura mai ales cele de 0.8--1mmm__eu am folosit bratari metalice de 1 tol (1") de care se foloseste la instalatii_diametrul motorului are in jur de 36mm diametrul exterior Motorasul (in cazul meu de 16.8V) este foarte ""nervos"" nu te lasa la nevoie dar in sarcina ajunge si la 8A Solutia este un pwm lejer de 10A (Lm 555 plus MosFet) , si un numarator de impulsuri ca monitor bafta_____ Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 Cauta un modul step-down de putere mare (300w+) si foloseste alimentarea de 12v de la sursa calculatorului. Vezi unul care sa aiba si afisaj de voltaj pe el. Reglezi turatia din potentiometrul modulului pe care eventual poti sa il schimbi cu ceva mai mare si repozitionezi daca vine cu semireglabil de-ala mic. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum