merck Postat Ianuarie 8, 2022 Partajează Postat Ianuarie 8, 2022 (editat) Acum 6 minute, Liviu M a spus: Hendlerii nemți au două soiuri de mașini second-hand - pentru piața internă (mașini la care sunt obligați să dea garanție 2 ani) și mașini "de export". 2 ani??? Pai numai SH as lua daca imi da cineva garantie pe bune 2 ani! Sau 2 ani dau doar la masinile care aveau de noi 5 ani garantie? P.S. 2 ani cu ce limita de km? Editat Ianuarie 8, 2022 de merck Link spre comentariu
Liviu M Postat Ianuarie 8, 2022 Partajează Postat Ianuarie 8, 2022 Nu știu exact cât de "acoperitoare" e (probabil sub ce dau producătorii), dar e. Nu se cheamă garanție (Garantie), se cheamă Gewährleistung și diferă de garanție, dar nu mi-e prea clar cum. Oricum, de când cu legea asta piața second-hand s-a schimbat. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 8, 2022 Partajează Postat Ianuarie 8, 2022 Sigur nu pot sa mai ridice din umeri daca dupa 2km le crapa motorul. Ca ii bate o bucsa e alta poveste. Vio, daca nu ma insel ala e semnul de 3-4mm, ca semnul de 1.6mm (cel legal si periculos) e continuu. Am niste contiuri si eu si asa e pe ele. Faine roti. Se dau clar. 100lei buc pe baza de repede. Au tinut bine la 47k. Am o pereche de conti sport 245 40 18 si inca un gy asym 3. Gy a fost luat sh de la un prieten, f putin rulate. Conti u l am luat doar ca sa vad cum merg jantele pe 18. Aveam jantele nu aveam gume am zis hai sa pun ceva cat pt proba. 3mm, 3 ani vechime. Le am facut praf cand am fost pe circuit. Se usureaza cu bolta pe gy. Am fost nevoit sa mut gy pe fata ca prea imi fugea spatele de nu eram atent. Era mult prea enervant sa fiu atent sa nu cumva sa plece spatele. Si cum l am pus pe fata am simtit ca directia e mult mai nehotarata, fata de cat de ferm era conti ul. Si goodyear nu e tocmai o firma ieftina. Bine, urmatoarea guma care o iau e clar noua. Link spre comentariu
cornel c Postat Ianuarie 8, 2022 Partajează Postat Ianuarie 8, 2022 Acum 16 ore, Rammstein a spus: Recunoaște că folosești anvelope sh fabricate acum mulți ani și rulate de alții mulți km. Eu le schimb cam la patru ani pentru că circul destul de mult, mă refer la anvelopele de iarnă. Am văzut destule anvelope de iarnă uzate pe mașini, unii circulă cu ele chiar dacă a ajuns uzura sub semnul care indică uzura maximă a anvelopei. Spor la rulat cu anvelope sh. N-ai nimerit-o. Nu folosesc anvelope sh, desi nu as avea nici o retinere daca as gasi unele de max. 2-3ani si cu uzura minima. Si sa fie gratis, caci nu as da nicodata bani pe anvelope vechi. Dar, cum a zis cineva mai sus, sunt foarte greu de gasit. Anvelopele mele au 10ani pentru ca atit are si masina si pentru ca nu am multi km cu ea nu s-au uzat. In octombrie 2011 mi-a venit masina cu gume de vara si in noiembrie mi-am luat 4gume de vara noi + 4jante noi(ca abia aparuse legea cu gumele de iarna). Cele de iarna au vreo 6-6,5mm pentru ca au fost ierni in care le-am folosit doar 100-500km sau deloc(ca iarna trecuta). Decit Sailun, Ling Long sau alte chinezarii sau decit resapate, mai bine cu astea de calitate dar mai vechi. Chiar daca au 10ani sunt rulate doar de catre mine si nu multi km. Stai linistit ca nu string din buci daca e sa-mi iau altele(noi nu sh), dar cit inca ma simt in siguranta cu ele si nu au crapaturi nu vad rostul sa le schimb. Cine face multi km sau nu are ce face cu banii poate sa le schimbe si anual. Am rulat mult cu anvelopele de vara in decembrie-ianuarie sau in combinatie de 2vara+2iarna si nu m-am simtit deloc in nesiguranta. Drumuri de peste 2000km pe sens, DK, BE, CH, dar asfalt uscat. Acum 16 ore, Rammstein a spus: Recunoaște că folosești anvelope sh fabricate acum mulți ani și rulate de alții mulți km. Eu le schimb cam la patru ani pentru că circul destul de mult, mă refer la anvelopele de iarnă. Am văzut destule anvelope de iarnă uzate pe mașini, unii circulă cu ele chiar dacă a ajuns uzura sub semnul care indică uzura maximă a anvelopei. Spor la rulat cu anvelope sh. N-ai nimerit-o. Nu folosesc anvelope sh, desi nu as avea nici o retinere daca as gasi unele de max. 2-3ani si cu uzura minima. Si sa fie gratis, caci nu as da nicodata bani pe anvelope vechi. Dar, cum a zis cineva mai sus, sunt foarte greu de gasit. Anvelopele mele au 10ani pentru ca atit are si masina si pentru ca nu am multi km cu ea nu s-au uzat. In octombrie 2011 mi-a venit masina cu gume de vara si in noiembrie mi-am luat 4gume de vara noi + 4jante noi(ca abia aparuse legea cu gumele de iarna). Cele de iarna au vreo 6-6,5mm pentru ca au fost ierni in care le-am folosit doar 100-500km sau deloc(ca iarna trecuta). Decit Sailun, Ling Long sau alte chinezarii sau decit resapate, mai bine cu astea de calitate dar mai vechi. Chiar daca au 10ani sunt rulate doar de catre mine si nu multi km. Stai linistit ca nu string din buci daca e sa-mi iau altele(noi nu sh), dar cit inca ma simt in siguranta cu ele si nu au crapaturi nu vad rostul sa le schimb. Cine face multi km sau nu are ce face cu banii poate sa le schimbe si anual. Am rulat mult cu anvelopele de vara in decembrie-ianuarie sau in combinatie de 2vara+2iarna si nu m-am simtit deloc in nesiguranta. Drumuri de peste 2000km pe sens, DK, BE, CH, dar asfalt uscat. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 9, 2022 Partajează Postat Ianuarie 9, 2022 Asta cu anvelopele sunt "vechi dar sunt rulate de mine" e duma. Mergi pe ceva drumuri private fara gropi? Tii masina doar la umbra? Mergi cu maxim 80 ca sa protejezi cauciucurile? Sau esti ca noi ceilalti? Dupa 10k de rulaj anvelopa e sh categoria buna. Dupa 40k anvelopa e sh lepadatura. Idem si cu anii. Ca ai luat o tu de noua e irelevant. Acu ca iti da tie incredere mai multa cand guma e de 3mm ca stii ca ai luat o tu de noua, e doar o chestie subiectiva. Obiectiv tot cu o guma uzata rulezi. In alta ordine de idei am mai scris ca din 4 gume michelin una batea mai tare si celelalte mai putin. In schimb la cele mega uzate cu care a venit cazanul, la conti mega uzate sh luate de test sau la o pereche de iarna, luata la mega pret/an/profil bun suprafata e perfect rotunda. Asa ca ce concluzie sa mai tragi? Una singura: poti lua tzeapa cu gume noi si guma sh e deja testata, plus un depozit serios nu iti stramba din nas si o inlocuieste daca bate. Unu care o vinde noua incepe cu dumele: platesti demontarea, stai sa o trimitem, stai sa o analizeze, stai sa... stai sa... Si in timpul ala ce faci? Asa ca mergi cu guma de bate ca oricum pe spate vroiam sa schimb telescoapele, un telescop fiind mai ieftin ca o guma. Asa ca are si o guma noua ghinioanele ei pt ca din pacate traim in Romania. Link spre comentariu
merck Postat Ianuarie 9, 2022 Partajează Postat Ianuarie 9, 2022 (editat) Acum 9 ore, cornel c a spus: Anvelopele mele au 10ani pentru ca atit are si masina si pentru ca nu am multi km cu ea nu s-au uzat. In octombrie 2011 mi-a venit masina cu gume de vara si in noiembrie mi-am luat 4gume de vara noi + 4jante noi(ca abia aparuse legea cu gumele de iarna). Cele de iarna au vreo 6-6,5mm pentru ca au fost ierni in care le-am folosit doar 100-500km sau deloc(ca iarna trecuta). Decit Sailun, Ling Long sau alte chinezarii sau decit resapate, mai bine cu astea de calitate dar mai vechi. Chiar daca au 10ani sunt rulate doar de catre mine si nu multi km. Stai linistit ca nu string din buci daca e sa-mi iau altele(noi nu sh), dar cit inca ma simt in siguranta cu ele si nu au crapaturi nu vad rostul sa le schimb. Cine face multi km sau nu are ce face cu banii poate sa le schimbe si anual. Am rulat mult cu anvelopele de vara in decembrie-ianuarie sau in combinatie de 2vara+2iarna si nu m-am simtit deloc in nesiguranta. Drumuri de peste 2000km pe sens, DK, BE, CH, dar asfalt uscat. Daca masina ti-a venit in octombrie 2011, pneurile nu sunt fabricate in octombrie 2011 ci minim cu cateva luni inainte. Daca deja ai trecut de octombrie 2021, pneurile au peste 10 ani. Poti sa circuli cu ele si 15-20 de ani, insa nu recomanda si la altii acest lucru! De la Bridgestone citire: Citat Tyres should be removed once they reach ten years of age, regardless of appearance, mileage or actual wear De la Michelin citire: Citat 2- Ten years is a maximum If the tyres haven't been replaced 10 years after their date of manufacture, as a precaution, Michelin recommends replacing them with new tyres. Even if they appear to be in a usable condition and have not been worn down to the tread wear indicator. This applies to spare tyres as well. Editat Ianuarie 9, 2022 de merck Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 9, 2022 Partajează Postat Ianuarie 9, 2022 E normala uzura pe margini, pt ca ele asa vin "uzate" din fabrica. PRboabil pt zgomot redus. Link spre comentariu
cornel c Postat Ianuarie 11, 2022 Partajează Postat Ianuarie 11, 2022 La 09.01.2022 la 7:30, Sharky a spus: Asta cu anvelopele sunt "vechi dar sunt rulate de mine" e duma. Mergi pe ceva drumuri private fara gropi? Tii masina doar la umbra? Mergi cu maxim 80 ca sa protejezi cauciucurile? Sau esti ca noi ceilalti? Dupa 10k de rulaj anvelopa e sh categoria buna. Dupa 40k anvelopa e sh lepadatura. Idem si cu anii. Ca ai luat o tu de noua e irelevant. Acu ca iti da tie incredere mai multa cand guma e de 3mm ca stii ca ai luat o tu de noua, e doar o chestie subiectiva. Obiectiv tot cu o guma uzata rulezi. Nu, nu sunt ca voi ceilalti, desi merg tot pe drumuri publice dar fara gropi. Voi o tineti cu schimbul la 4-5ani ca asa va recomanda ''specialistii'' si campaniile de marketing, eu zic ca se poate merge si dublu. Si da, tin masina in marea majoritate a timpului la umbra sau in garaj. Nu protejezi nimic daca mergi cu 80 in loc de 100-120. Am zis ca gumele sunt rulate doar catre mine pentru ca nu sunt rulate de altii si nici multi km cum comenta unu' . Citi km crezi ca are o anvelopa de iarna care de noua a avut 7-8mm adincime profil si acum are 6-6,5mm? Nu cred sa aibe mai mult de 15k km. In nici un caz nu e o lepadatura. Da, teoretic e o anvelopa sh sau uzata cum zici tu. Dar nu se compara cu o anvelopa care a stat toata viata pe masina si pe strada in plin soare. Si o anvelopa rulata un an tot una sh este si poate fi chiar uzata daca masina a facut cei 40k km de care zici tu . La 40k km e o cazatura? Eu te asigur ca mai merge mult pina la semnul de uzura. De ce nu schimbi anvelopele anual? La 09.01.2022 la 9:30, Rammstein a spus: 10 ani....... Sunt curios ce marcă sunt și ce rulaj ai cu ele în 10 ani, cred că măcar 40000km ai rulat cu ele în 10 ani, consider la 10 ani vechime...... numai de calitate nu mai sunt, indiferent de ce marcă scrie pe ele. Ai raspunsul mai sus. Cele de vara au cam 50-55k km si sigur mai duc 20k km pina la semn. Nu are rost sa iti zic marca din moment ce pentru tine sunt tot stifturi. La 09.01.2022 la 10:33, merck a spus: Daca masina ti-a venit in octombrie 2011, pneurile nu sunt fabricate in octombrie 2011 ci minim cu cateva luni inainte. Daca deja ai trecut de octombrie 2021, pneurile au peste 10 ani. Poti sa circuli cu ele si 15-20 de ani, insa nu recomanda si la altii acest lucru! Si crezi ca nu stiam asta daca nu imi spuneai tu? Daca te ajuta cu ceva, au aproape 3luni in plus. Au 10ani, dar inca nu au 11. O sa le folosesc cit voi crede ca prezinta siguranta, dar in nici un caz cit zici tu. Nu ma impiedica nici o lege sa mai circul cu ele . Chiar ieri am facut itp-ul si nu s-a legat nimeni de ele. Nici politia din Germania, desi nu este data sa nu ma opreasca pentru control. Nu sunt uzate sau crapate, au aderenta. Nu am recomandat la nimeni sa circule cu anvelope de 15-20ani, desi am vandut cuiva niste gume de fix 20ani care aratau ca noi. Erau nefolosite, dar state prin depozite. De curiozitate o sa il caut si o sa ii cer parerea despre ele. Nu a fost deranjat de vechime, ba chiar era bucuros ca le-a gasit. Eu ziceam doar ca nu e musai sa schimbi anvelopele la 4-5ani cum bat toba ''specialistii''. Daca nu au stat tot timpul la soare tin si 10-12ani fara probleme. La 09.01.2022 la 7:30, Sharky a spus: Asta cu anvelopele sunt "vechi dar sunt rulate de mine" e duma. Mergi pe ceva drumuri private fara gropi? Tii masina doar la umbra? Mergi cu maxim 80 ca sa protejezi cauciucurile? Sau esti ca noi ceilalti? Dupa 10k de rulaj anvelopa e sh categoria buna. Dupa 40k anvelopa e sh lepadatura. Idem si cu anii. Ca ai luat o tu de noua e irelevant. Acu ca iti da tie incredere mai multa cand guma e de 3mm ca stii ca ai luat o tu de noua, e doar o chestie subiectiva. Obiectiv tot cu o guma uzata rulezi. Nu, nu sunt ca voi ceilalti, desi merg tot pe drumuri publice dar fara gropi. Voi o tineti cu schimbul la 4-5ani ca asa va recomanda ''specialistii'' si campaniile de marketing, eu zic ca se poate merge si dublu. Si da, tin masina in marea majoritate a timpului la umbra sau in garaj. Nu protejezi nimic daca mergi cu 80 in loc de 100-120. Am zis ca gumele sunt rulate doar catre mine pentru ca nu sunt rulate de altii si nici multi km cum comenta unu' . Citi km crezi ca are o anvelopa de iarna care de noua a avut 7-8mm adincime profil si acum are 6-6,5mm? Nu cred sa aibe mai mult de 15k km. In nici un caz nu e o lepadatura. Da, teoretic e o anvelopa sh sau uzata cum zici tu. Dar nu se compara cu o anvelopa care a stat toata viata pe masina si pe strada in plin soare. Si o anvelopa rulata un an tot una sh este si poate fi chiar uzata daca masina a facut cei 40k km de care zici tu . La 40k km e o cazatura? Eu te asigur ca mai merge mult pina la semnul de uzura. De ce nu schimbi anvelopele anual? La 09.01.2022 la 9:30, Rammstein a spus: 10 ani....... Sunt curios ce marcă sunt și ce rulaj ai cu ele în 10 ani, cred că măcar 40000km ai rulat cu ele în 10 ani, consider la 10 ani vechime...... numai de calitate nu mai sunt, indiferent de ce marcă scrie pe ele. Ai raspunsul mai sus. Cele de vara au cam 50-55k km si sigur mai duc 20k km pina la semn. Nu are rost sa iti zic marca din moment ce pentru tine sunt tot stifturi. La 09.01.2022 la 10:33, merck a spus: Daca masina ti-a venit in octombrie 2011, pneurile nu sunt fabricate in octombrie 2011 ci minim cu cateva luni inainte. Daca deja ai trecut de octombrie 2021, pneurile au peste 10 ani. Poti sa circuli cu ele si 15-20 de ani, insa nu recomanda si la altii acest lucru! Si crezi ca nu stiam asta daca nu imi spuneai tu? Daca te ajuta cu ceva, au aproape 3luni in plus. Au 10ani, dar inca nu au 11. O sa le folosesc cit voi crede ca prezinta siguranta, dar in nici un caz cit zici tu. Nu ma impiedica nici o lege sa mai circul cu ele . Chiar ieri am facut itp-ul si nu s-a legat nimeni de ele. Nici politia din Germania, desi nu este data sa nu ma opreasca pentru control. Nu sunt uzate sau crapate, au aderenta. Nu am recomandat la nimeni sa circule cu anvelope de 15-20ani, desi am vandut cuiva niste gume de fix 20ani care aratau ca noi. Erau nefolosite, dar state prin depozite. De curiozitate o sa il caut si o sa ii cer parerea despre ele. Nu a fost deranjat de vechime, ba chiar era bucuros ca le-a gasit. Eu ziceam doar ca nu e musai sa schimbi anvelopele la 4-5ani cum bat toba ''specialistii''. Daca nu au stat tot timpul la soare tin si 10-12ani fara probleme. Link spre comentariu
cornel c Postat Ianuarie 11, 2022 Partajează Postat Ianuarie 11, 2022 La 08.01.2022 la 11:36, Rammstein a spus: O anvelopă care a fost folosită 2..3 ani de alții și are 5...6 ani vechime, este mult mai proastă decât cea mai slabă anvelopă nouă. Românul nu are în cap decât un singur lucru "are carne anvelopa", ce mai contează dacă materialul a pierdut 70% din proprietățile inițiale, dacă sunt ovalizate sau uzate neuniform. Daca sunt ovalizate sau uzate neuniform nu le cumperi, iar 70% nu pierd nici in 10ani. Se intareste putin cauciucul, dar nu se transforma in ebonita. Cred ca vara la 40-50C la nivelul asfaltului, merg mai bine niste gume (de vara) de 5-10ani, intarite de vreme si care nu se intind pe asfalt ca alea proaspete. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 12, 2022 Partajează Postat Ianuarie 12, 2022 Cazane si cotetze. la 80 la ora protejezi mai mult guma ca la 120+. Dovada e ca michelinurile primacy 3 ale mele s-au dus la 45k, hai ca ar mai merge pana la semnul legal inca pana la 55-60. Dar masina a mers preponderent repede si inafara orasului. Pe ford, tot primacy 3 dupa 70k rulaj inca mai au 3-4mm! Dar circulat preponderent in oras. Pe Pãsat sunt gume de iarna conti luate noi in 2015 inca au multi mm 6-7mm, ai zice ca-s noi, pt ca se folosesc preponderent in oras din Noiembrie/Decembrie pana in Martie. Apoi se depoziteaza in Beci la maxim 22C vara pe arsita. Le-am bagat prin zapezi anul trecut si merg fara probleme. Si peretele e moale si lipicios cand tragi cu mana pe el. Nici vorba sa le schimb mai ales tinand cont de destinatia masinii respective. Link spre comentariu
Ujio Postat Ianuarie 12, 2022 Partajează Postat Ianuarie 12, 2022 Din ce stiu,cea mai buna aderenta la gume de vara o au cele proaspete,e de ajuns sa privim gumele de uscat de formula 1,cit mai moi,fara striatii,si implicit au aderenta maxima.Pe alea am pus mana,sunt incredibil de moi.Apoi tot acolo sunt cele de ploaie,nu am pus mana pe ele,dar au striatii si canale pentru scurgerea apei,si nu stiu daca sunt la fel de moi.Prin analogie,anvelopele de autoturism moi au aderenta cea mai buna,adica cit mai proaspete posibil.Tuv si Dekra recomanda 7 ani din ce imi amintesc. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 12, 2022 Partajează Postat Ianuarie 12, 2022 Nu toate au aceeasi compozitie chimica. Asa ca nu le poti compara. Link spre comentariu
merck Postat Ianuarie 12, 2022 Partajează Postat Ianuarie 12, 2022 Acum 11 ore, cornel c a spus: Nu, nu sunt ca voi ceilalti, desi merg tot pe drumuri publice dar fara gropi. Voi o tineti cu schimbul la 4-5ani ca asa va recomanda ''specialistii'' si campaniile de marketing, eu zic ca se poate merge si dublu. Si da, tin masina in marea majoritate a timpului la umbra sau in garaj. Drumurile pe care circulam noi sunt drumuri publice ... cu gropi, nu stiu unde ai tu drumuri publice fara gropi. Umbra cu care te lauzii nu cred ca iti acopera si pneurile in integralitate. Eu in ultimii ani am vazut foarte multe ramasite de pneuri pe autostrazi (toata partea de rulare era desprinsa de partile laterale ale anvelopei). Daca ar fi mers cu pana, s-ar fi taiat anvelopa aproape de janta, ori ce am vazut era doar pneul fara partile laterale. Tind sa cred ca din saracie oamenii pun ce prind pe masini. Si incidenta masinilor cu probleme tehnice oprite pe banda de urgenta a crescut cam de cateva ori in ultimii 2-3 ani. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 12, 2022 Partajează Postat Ianuarie 12, 2022 Autostrazi... Acolo ii dai sustinut cu viteze mari. Nu ca pe dn unde stai la pas. Iar daca o tii sustinut cu 130+ guma se uzeaza repede si nu se invecheste. Plus tampitii care nu umfla rotile... Link spre comentariu
Atlas nou Postat Ianuarie 12, 2022 Partajează Postat Ianuarie 12, 2022 Acum 18 ore, cornel c a spus: Nu, nu sunt ca voi ceilalti, desi merg tot pe drumuri publice dar fara gropi. Voi o tineti cu schimbul la 4-5ani ca asa va recomanda ''specialistii'' si campaniile de marketing, eu zic ca se poate merge si dublu. Si da, tin masina in marea majoritate a timpului la umbra sau in garaj. Nu protejezi nimic daca mergi cu 80 in loc de 100-120. Am zis ca gumele sunt rulate doar catre mine pentru ca nu sunt rulate de altii si nici multi km cum comenta unu' . Citi km crezi ca are o anvelopa de iarna care de noua a avut 7-8mm adincime profil si acum are 6-6,5mm? Nu cred sa aibe mai mult de 15k km. In nici un caz nu e o lepadatura. Da, teoretic e o anvelopa sh sau uzata cum zici tu. Dar nu se compara cu o anvelopa care a stat toata viata pe masina si pe strada in plin soare. Si o anvelopa rulata un an tot una sh este si poate fi chiar uzata daca masina a facut cei 40k km de care zici tu . La 40k km e o cazatura? Eu te asigur ca mai merge mult pina la semnul de uzura. De ce nu schimbi anvelopele anual? Ai raspunsul mai sus. Cele de vara au cam 50-55k km si sigur mai duc 20k km pina la semn. Nu are rost sa iti zic marca din moment ce pentru tine sunt tot stifturi. Si crezi ca nu stiam asta daca nu imi spuneai tu? Daca te ajuta cu ceva, au aproape 3luni in plus. Au 10ani, dar inca nu au 11. O sa le folosesc cit voi crede ca prezinta siguranta, dar in nici un caz cit zici tu. Nu ma impiedica nici o lege sa mai circul cu ele . Chiar ieri am facut itp-ul si nu s-a legat nimeni de ele. Nici politia din Germania, desi nu este data sa nu ma opreasca pentru control. Nu sunt uzate sau crapate, au aderenta. Nu am recomandat la nimeni sa circule cu anvelope de 15-20ani, desi am vandut cuiva niste gume de fix 20ani care aratau ca noi. Erau nefolosite, dar state prin depozite. De curiozitate o sa il caut si o sa ii cer parerea despre ele. Nu a fost deranjat de vechime, ba chiar era bucuros ca le-a gasit. Eu ziceam doar ca nu e musai sa schimbi anvelopele la 4-5ani cum bat toba ''specialistii''. Daca nu au stat tot timpul la soare tin si 10-12ani fara probleme. Nu, nu sunt ca voi ceilalti, desi merg tot pe drumuri publice dar fara gropi. Voi o tineti cu schimbul la 4-5ani ca asa va recomanda ''specialistii'' si campaniile de marketing, eu zic ca se poate merge si dublu. Si da, tin masina in marea majoritate a timpului la umbra sau in garaj. Nu protejezi nimic daca mergi cu 80 in loc de 100-120. Am zis ca gumele sunt rulate doar catre mine pentru ca nu sunt rulate de altii si nici multi km cum comenta unu' . Citi km crezi ca are o anvelopa de iarna care de noua a avut 7-8mm adincime profil si acum are 6-6,5mm? Nu cred sa aibe mai mult de 15k km. In nici un caz nu e o lepadatura. Da, teoretic e o anvelopa sh sau uzata cum zici tu. Dar nu se compara cu o anvelopa care a stat toata viata pe masina si pe strada in plin soare. Si o anvelopa rulata un an tot una sh este si poate fi chiar uzata daca masina a facut cei 40k km de care zici tu . La 40k km e o cazatura? Eu te asigur ca mai merge mult pina la semnul de uzura. De ce nu schimbi anvelopele anual? Ai raspunsul mai sus. Cele de vara au cam 50-55k km si sigur mai duc 20k km pina la semn. Nu are rost sa iti zic marca din moment ce pentru tine sunt tot stifturi. Si crezi ca nu stiam asta daca nu imi spuneai tu? Daca te ajuta cu ceva, au aproape 3luni in plus. Au 10ani, dar inca nu au 11. O sa le folosesc cit voi crede ca prezinta siguranta, dar in nici un caz cit zici tu. Nu ma impiedica nici o lege sa mai circul cu ele . Chiar ieri am facut itp-ul si nu s-a legat nimeni de ele. Nici politia din Germania, desi nu este data sa nu ma opreasca pentru control. Nu sunt uzate sau crapate, au aderenta. Nu am recomandat la nimeni sa circule cu anvelope de 15-20ani, desi am vandut cuiva niste gume de fix 20ani care aratau ca noi. Erau nefolosite, dar state prin depozite. De curiozitate o sa il caut si o sa ii cer parerea despre ele. Nu a fost deranjat de vechime, ba chiar era bucuros ca le-a gasit. Eu ziceam doar ca nu e musai sa schimbi anvelopele la 4-5ani cum bat toba ''specialistii''. Daca nu au stat tot timpul la soare tin si 10-12ani fara probleme. Buna Poi nu esti in RO(probabil). Logan MCV nou,cumparat de la reprezentanta.La 30k pe drumuri RO destul de OK sunt la semn. Cauciuc de marca,nu dau firma.75% extern,25% urban.Au fost de fabrica(cu masina). Oricum am fost dezamagit,masina este din martie 2021,si iarna(cam 3k) am folosit alte cauciucuri. Problemă.Garantie 5 ani(fara consumabile).Schimbat 5 becuri in garantie,la 1,5 ani mi se pare mult. Schimbat un senzor(pentru gaz,gaz care e de fabrica,cam repede spun eu),fara costuri,garantie. Dar ma gandesc eu,cauciucurile sunt tot consumabile,in primavara vor necesita schimbare si nu e acoperita de garantie.Fiind masina de naveta(a sotiei) vor trebui schimbate,altfel adio asigurare.Si avem CASCO pe masina. Spor tuturor Alex Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum