Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

zgomot rulaj anvelope


turcu_dan

Postări Recomandate

Urmeaza sa-mi fac o programare la geometria rotilor, am vorbit cu tipul de la service si zicea ca s-ar putea sa trebuiasca chiar schimbat ceva (bucsa/ceva suruburi sau elemente de cauciuc care se pot uza in timp).

Link spre comentariu

La masina mea, la o varsta de 7 ani impliniti (am trecut in al 8-ulea) si 83000km (reali!), cu probabil o treime din acest rulaj facut cu setul de iarna, in acest an am "dezafectat" 3 din cele 4 pneuri Kumho originale, care, chiar daca mai aveau ceva profil, au facut galma pe banda de rulare (cu zgaltaituri ca de roata dezechilibrata). Deci uite ca cel putin unele pneuri "se termina" si prin imbatranire in timp (oricum, au rulat destui km!!).

 

In caz de dubii, o verificare a geometriei (unghiurilor) rotilor (chiar si cele din spate au niste unghiuri!) e o "investitie" foarte utila, mai ales ca drumurile sunt destul de denivelate, si ati achizitionat masina rulata, cine stie cum a "trantit-o" fostul posesor?

 

Mie imi "zuruie" mai tare pneurile de iarna, care au profil mai "mare", mai aderent pentru "mud and snow"!

 

Bafta la drum!

Link spre comentariu

In caz de dubii, o verificare a geometriei (unghiurilor) rotilor (chiar si cele din spate au niste unghiuri!) e o "investitie" foarte utila, mai ales ca drumurile sunt destul de denivelate, si ati achizitionat masina rulata, cine stie cum a "trantit-o" fostul posesor?

 

Mie imi "zuruie" mai tare pneurile de iarna, care au profil mai "mare", mai aderent pentru "mud and snow"!

 

Bafta la drum!

Desi am cumparat masina la putini km (18.000), drumurile din orasul in care locuia fostul proprietar erau destul de rele, multe gropi si denivelari. Dar totusi nu suna nimic la denivelari etc, insa se poate ca unele elemente de articulatie sa nu mai fie in parametrii. Se poate sa aveti dreptate. Cred ca toate anvelopele de iarna fac un zgomot mai mare la rulaj fata de cele de vara, o data din cauza crestelor mai mari si probabil si din cauza materialului mai moale din care sunt confectionate.

Link spre comentariu

Poate km nu sunt chiar cei reali, dar honda ar trebui sa reziste.

Un vecin are civic in 2007 si inca are suspensiile si bratele originale. A ajuns la 120 cu ea, parca. Sau 140, nu mai tin minte.

Imbatranesc bucsele, dar nu chiar asa repede.

La opelul meu vechi au tinut bucsele de la brate din 2003 pana anul asta. Doar un cap de bara am schimbat.

Eu l-am avut din 2009 pana anul asta, 47kkm, proprietarul anterior din 2003 pana in 2009 90kkm.

Dar un reglaj tot merita sa faci pt ca nu cunosti masina si e bine sa sa stii ca e in regula decat sa mergi la ghici.

Link spre comentariu

O sa fac un reglaj, mai ales ca am de gand sa cumpar anvelope noi de vara si mi-e putin teama sa nu le uzeze neuniform. Sunt 100% sigur ca km erau reali, pentru ca am sunat si am verificat la 3 reprezentante, de fapt la mai multe din tara, insa unii nu au vrut sa dea detalii decat cu aprobarea fostului proprietar pentru ca le considerau date confidentiale. Si in plus masina mirosea a plastice noi in interior, discurile de frana nu aveau deloc rugina pe ele, roata de rezerva nefolosita, aspect interior impecabil, iar cartea de service cu intervalele de schimb ulei corespundea cu km.

Link spre comentariu

Inainte de geometrie ar trebui verificati pivotii de la bascula inferiora si cea superioara. Daca au uzura pronuntata pot influenta inclinatia rotii. (se modifica unghiul de inclinare transversala a pivotului). Trebuie verificate si basculele sa nu fie indoite (lovite) ca nu iese unghiul de fuga sub nici o forma.

Cauciucuri de iarna silentioase: Goodyear ultra grip 9. Iarna trecuta am fost foarte multumit de ele, chiar m-au scos dintr-o incurcatura (frana pana la fund pe polei)...nu era vina mea, dar oricum ma bucur ca am evitat...

O sa le pun cand vine iarna cu adevarat, in rest merg cu unele All season (M+S), in felul asta nu mai depind pe data 1 noiembrie, ori de fulgii de zapada asternuti peste noapte pe asfalt. :)

Editat de marius75
Link spre comentariu

Pozele sunt f slab calitative. Mie mi se pare uzura normala, dar cu accentuare mai mult pe interior. Nu e nimic de ingrijorat din moment ce le-ai uzat de tot.

Din ce vad (atat cat pot) nu au mai mult de 3mm, deci si urmatoarele daca ajung asa inseamna ca a si-au facut treaba cu bine si o mica uzura nu e importanta.

Pivotii bat urat cand is uzati, dar la km ala nu au cum.

Rezolvi convergenta si va fi ok.

 

Te mai poti uita la piese de suspensie indoite, brate, etc. Ajunge sa fie indoite un pic cat sa provoace o dezaliniere. De batut nu bate nimic, dar totusi nu e ok. :)

Iar indoitul pe drumuri romanesti se poate intampla inca din prima zi. :)

 

Dar eu zic ca nu e dracul chiar asa de negru si o sa se rezolve ieftin.

Link spre comentariu

Nu prea e deloc OK sa fie uzura inegala vizibila , nici la masinile vechi intretinute cat de cat nu apare , ar trebui sa controlezi la service ce e pe acolo ... poate avea sau nu legatura cu sunetul .

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu

Aia oricum trebuie sa faca, eu spun in ideea in care asta e uzura finala si asa s-au ros inca de la inceputul vietii cauciucurilor.

Daca initial gumele erau noi, si pana acum uzura a ajuns in starea asta, nu e nici o problema reala.

Adica daca initial ai 8mm si la final ai 2mm interior si 4mm exterior, e o uzura decenta! Probabil ca cu uzura normala te-ar mai fi dus gumele vreo 5mii in plus pana sa ajungi la 3mm, deci mare diferenta nu e.

 

sunt masini care de noi fac uzura vizibila, in sensul in care interiorul e cu vreo 1-2mm mai subtire ca exteriorul. Dar din moment ce gumele ar trebui schimbate la 3-4mm, nu e o tragedie. Dar fiind civic din cate am vazut nu face asta. Stiu pt ca am un vecin cu un civic din aceeasi generatie si amandoi mesterim la masina.

In general convergenta e de vina. Si inca ceva, e recomandabil sa faci asta cu setul de cauciucuri noi.

 

Plus alta chestie, mai sunt gume deformate care strica geometria.

Eu aveam o pereche, cum o puneam imi tragea masina dreapta in mod deranjant. Dupa ce am schimbat-o s-a rezolvat.

Link spre comentariu

Astazi am fost la service pentru verificarea geometriei. Mecanicul care a facut testul a spus ca unghiul era foarte putin dereglat, asa de putin incat el nu crede ca putea duce la o uzura mai pronuntata pe interior. La test aveam deja montate anvelopele de iarna Nokian, cumparate de noi cu care am circulat doar sezonul trecut, undeva la 6000km deci sunt noi. Am primit si fisa testului, eu nu inteleg mare lucru din ea, o sa pun mai jos o poza. Am mai facut 2 poze putin mai calitative la anvelopele cu probleme, unde se vede destul de clar pe langa uzura pe interior, si unele creste mai putin uzate decat celelalte (fenomenul dinte de fierastrau) care probabil ca generau zgomotele la rulare.

Am facut si o masuratoare cu sublerul a adancimii profilului, am intre 2 - 1.8mm pana la martorul de uzura (care are 1,6 mm din cate am citit pe net), deci profilul total ramas este de aproximativ 3.4mm minim, pe partea de mijloc a anvelopei.

Daca aveam elemente de directie indoite, defecte, din cate am inteles nu se putea corecta geometria. Peste vre-o 2 saptamani o sa fac un test al telescoapelor, desi cred ca sunt bani aruncati degeaba, trebuia sa simt daca erau ineficiente. Urmeaza sa cumpar 4 anvelope noi de vara si sa urmaresc daca fenomenul mai persista. A....... abia acum am observat ca la geometrie a ales in calculator Honda 2 usi in loc de varianta sedan cu 4 usi pe care o am eu, sper ca e relevant testul ......

https://postimg.org/image/706zkcrgn/

https://postimg.org/image/o562u772n/

https://postimg.org/image/4e51b84of/

Link spre comentariu

E foarte posibil ca vanzatorul sa fi pus anvelopele de la o rabla sau sa fi circulat cu ele si pe alta masina ... nu te poti lua dupa ce ti-a spus .

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu

Exact asta vream sa spun si eu...de obicei inainte de vanzare, cauciucurile si bateria (in caz ca sunt bune) zboara catre prietenii vanzatorului. Mie imi e clar ca acele cauciucuri n-au fost rulate pe masina pe care o aveti acum (de catre fostul propietar). S-a facut o rocada inainte de vanzare...

Editat de marius75
Link spre comentariu

Nu exclud varianta, insa vanzatorul statea destul de bine financiar, si parea un om serios. Am dubii pentru ca rezerva este identica cu anvelopele si neutilizata, noua - nouta. Momentan o sa caut un set de anvelope noi de vara, s-ar putea sa ma opresc la Hankook KINERGY ECO K425 205/55 R16 91H, as iesi la 950ron cu toate. @Sharky mi-a recomandat Michelin Primacy 3 205/55 R16 91W, insa ajung undeva spre 1300ron si parca n-as da chiar atata pe ele, as ramane undeva la un buget de 1000ron.

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări