Vizitator Cris77 Postat Octombrie 12, 2016 Partajează Postat Octombrie 12, 2016 Buna ziua, Am bobinat un motor de 22 kw insa cand am scos legaturile in cutia de alimentare nu am notat firele. Stiu cele 3 intrari si 3 iesiri insa nu stiu in ce ordine sunt. Motorul merge in stea, insa cand trece in triunghi cade siguranta. Pe placuta motorului arata la 380V in triunghi 40 A, iar eu am o siguranta de 50 A. Am incercat sa-l leg direct in triunghi, si am facut legaturile ca in poza de mai jos. Am pus 3 betisoare ca sa va arat continuitatea firelor. Nu mai stiu ce sa fac sa-l pornesc in triunghi. Astept sfaturile voastre sau intrebarile daca nu am explicat destul de clar. Merci! Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 12, 2016 Partajează Postat Octombrie 12, 2016 (editat) Daca merge corect in stea atunci ar trebui sa mearga si in triunghi.Cred ca totusi siguranta este necorespunzatoare;ar trebui sa fie mai mare pentru ca in triunghi curentul de pornire poate sa ajunga la 4~7 ori curentul nominal de functionare.Asta pentru pornirea in triunghi de la zero fara sa fie trecut prin conexiunea in stea in prealabil.Ai masurat curentii pe fiecare faza?daca nu sunt egali(abatarea max. trebuie sa fie de max.3%)e posibil sa nu fie bobinat corect,sa fie spire in scurtcircuit sau barele din rotor sa fie cu probleme;banuiesc ca e un motor asincron cu rotor in colivie sau scurtcircuit. Editat Octombrie 12, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Cris77 Postat Octombrie 12, 2016 Partajează Postat Octombrie 12, 2016 Multumesc mult pentru raspuns. Motorul este cu rotor in scurtcircuit. Cati amperi trebuie sa aiba siguranta daca trece din stea in triunghi? Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 12, 2016 Partajează Postat Octombrie 12, 2016 40A e curentul nominal in triunghi. La pornire, chiar din stea, poate sa fie, cum s-a mai spus, de 3-5 ori mai mare, mai ales ca si tensiunea e ceva mai mare acum (400V fata de 380V). E nevoie de o siguranta cu caracteristica lenta (curba D). O tri sau tetrapolara de 63A cu curba D cred ca e ok. Pornirea se face in gol sau in sarcina? Link spre comentariu
Vizitator Cris77 Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 Pornirea se face in gol, urmand ca dupa ce vedem ca merge si in triunghi, sa-l cuplam la o pompa cu Q=200m3/h Pana fac rost de siguranta voi face si o proba cu el in stea cuplat cu pompa sa vad ce debit scoate. Multumesc mult! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 Prima data masoara curentul in gol. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 Salut, Chiar daca pornesti motorul in gol,in momentul comutarii in triunghi ai un spit de curent destul de mare,mai ales daca motorul este de 3000rot./min.,asa cum banuiesc...........in mod normal "tine" si o siguranta de 50A,cu conditia sa fie curba D sau E(mai degraba E). Alex Link spre comentariu
v67 Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 Ati verificat rezistenta de izolatie?legaturile sunt facute corect? -atentie la realizarea conexiunii triunghi ,daca in stea functioneaza corect (curentul egal pe cele trei faze) suntem siguri ca inceputul si sfirsitul fiecarei bobine nu este inversat .Curentul si cuplul de pornire sunt mai mici de cit in cazul pornirii directe ,comutarea din stea in triunghi se face cind turatia a ajuns la 90 la suta din turatia nominala .Daca folositi sigurante fuzibile pentru a suporta socul de pornire eu va recomand sidurante 120a,folosind un intreruptor automat magneto termic va ajuta mult el poate inlocui sigurantele fuzibile si releul termic si este mai sigur respecta o curba de declansare specifica porniri motoarelor electrice cu rotorul in scurtcircuit .Faceti on filmulet cu tabloul electric si mai ales realizarea conexiunilor Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 50A,cu conditia sa fie curba D sau E(mai degraba E). Alex Disjunctoare avind curba de declansare E n`am vazut, D am folosit, au alea undeva 10In deci la 63A ar suporta soc de peste 600A, absolut suficient pentru un motor. Link spre comentariu
vasile eugen Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 (editat) La motoare gen acesta se poate folosi :https://www.google.ro/search?q=smc-3+soft+starter&espv=2&biw=1280&bih=694&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTupHrstjPAhWJJSwKHcbACSwQ_AUIBigB#imgrc=txrviEzMMt0ngM%3A Editat Octombrie 13, 2016 de vasile eugen Link spre comentariu
flomar60 Postat Octombrie 13, 2016 Partajează Postat Octombrie 13, 2016 Pentru ca motorul dvs. sa functioneze in triunghi , trebuie sa fie bobinat la tensiunile de 660V stea si 380V triunghi...este posibil ca acest motor sa fie bobinat doar pentru stea 380V iar la trecerea in triunghi curentul sa fie f. mare si declansaza siguranta....porniti-l in gol si masurati curentul la turatia nominala...daca valoarea acestui curent nu depaseste 35% din nominal , motorul poate fi conectat in triunghi...daca valoarea este mai mare, nu poate fi conectat in triunghi... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum