mannx Postat Septembrie 6, 2021 Partajează Postat Septembrie 6, 2021 Treaba cu senzorul și suprafețele de reflexie intra la curățirea primară. Praf fin fum de țigară etc ajung ...peste tot. Pe redare capul Tesla merge bine, cu refacerea caracteristicii de frecvență. Dar pe înregistrare e mai dificil nu e suficient doar refacerea premagnetizarii. Am văzut pe site.ul de vânzări românesc capete sovietice de Soiuz, moi nu ferită cam la același preț cu cele Tesla. Acum depinde cât dorești să pui investiție in agregat. Am recapat și eu etajul final. Nu ascultasem niciodată cu boxe atașate de mag. Tot timpul cu amplificator separat. Primul lucru ce a apărut a fost brum. 10000 microF am pus filtrare. Și...senzational...când se aprinde led.ul peak cu volumul minimal se aud pocnituri !! Am scos cupla și am lăsat intrarea in gol. Nu mai are brum ci doar un pic de fis. Pe sunet un canal nu reacționa la bass. Am schimbat modulul corector de ton cu un altul și s.a rezolvat. Dar tot cu problema led peak și cu brum. Am încropit un potentiometru de volum și am cuplat intrarea amplificatorului la iesirea de linie. Nu mai are nici brum și nici pocnete de la leduri. Deci problema apare datorită modulului corector de ton. Posibil să meargă tatonat legături de masă dar toată configurația e un pic ciudată, potentiometru de balans are o valoare mare (470k) deci in serie cu semnalul tot timpul e o rezistentă de peste 200k. De fapt am observat că mai peste tot semnalul inițial e micșorat și reamplificat. Pe intrarea de linie de exemplu un cd player care are semnal cca 1.5-2v e redus la cca 50 mv și reamplificat la 120 mv. La fel și la etajul final primește initial 1.2 V din același punct cu vu metrul, redus la 120 mV și reamplificat la 500 mV. Și încă ceva am observat, corectorul "coloreaza" sunetul cu un timbru propriu interesant dar nenatural. Cu ani in urmă ('90) am făcut un corector de ton cu ddr.istul A274 compatibil pin la pin cu ăsta din rostov și atunci ca și acum mi-a părut zgomotos (fîs mult). Voi renunța la modulul corector de ton și o să incerc altă variantă poate chiar pasivă de corector. Etajul final îmi pare ca sună bine, nu am avut timp suficient să mă edific dar sigur merge făcut ceva din el. Toate astea așa ca activitate recreativ educativă. De nostalgie. Oricum magnetofonul per total e bun, robust și stabil. Link spre comentariu
wwilly Postat Septembrie 15, 2021 Partajează Postat Septembrie 15, 2021 Am reusit sa achizitionez de la un coleg de aici de pe forum, multumesc si pe aceasta cale ,o pereche de capete de tesla ANH 200/210. Pe partrea de redare a necesitat doar o mica ajustare a nivelului de redare, la inregistrare insa a fost mai mult de munca si la partea electronica in asa fel incat sa se poata asigura curentul de premagnetizare optim capului nou , deasemenea si la nivelul de inregistrarea fost putin de lucru... dar in final rezultatul este peste asteptari. Sunt foarte multumit ! O sa revin cu ceva filmari, dar sa reusesc sa inchid magnetofonul , deocamdata e "dezbracat complet" In alta ordine de idei, daca vreun coleg dezmembreza rostov, sau are componente, as fi interesat de: 1 buc. Tambur dreapta ( al meu e cam descentrat se pare din fabrica ) 1 buc. Capac de la podul cu capete varianta scrisa in engleza 1 buc. Maner de transport ( nu stiu exact cum arata, dar in partea superioara exista niste fante in carcasa, si imi imaginez ca de acolo lipseste manerul de transport ) Multumesc. Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 15, 2021 Partajează Postat Septembrie 15, 2021 A fost un coleg din Ardeal care avea Rostovuri dezmembrate. Inclusiv capete. Cap de redare se gaseste nou la fratii din rasarit. De unde ati luat Tesla ANH200/201? Parca mi-ar trebui si mie. Link spre comentariu
wwilly Postat Septembrie 16, 2021 Partajează Postat Septembrie 16, 2021 Asa cum am promis, un scurt video facut in graba, in timpul unui test de inregistrare de pe telefon. https://youtu.be/E4ngyMMPAjI Am incercat sa fac cateva fotografii la capetele vechi. Se observa uzura prin "ciobire" caracteristica capetelor de sticla/ferita. Cel de redare in poza arata mai bine, dar el era cel mai afectat in ceea ce priveste performantele. Prima data am inlocuit doar capul e redare.. si am efectuat teste de inregistrare, capul vechi de inregistrare se mai descurca cate de cat, dar dupa inlocuirea si acestuia, diferenta este incredibila. Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 17, 2021 Partajează Postat Septembrie 17, 2021 Din câte stiu, numai capetele din seria 510 sufera de chipping (ferita policristalina). Cele din seria 710 nu (ferita monocristal). Link spre comentariu
Sorin Soryn Postat Septembrie 30, 2021 Partajează Postat Septembrie 30, 2021 Buna ziua. De curând am achizitionat un Rostov 105. Mergea bine dar s-a stricat butonul speakers. Nu se mai aude o boxa. Stiti daca se mai poate repara butonul? Sau ce este de facut? Multumesc Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 30, 2021 Partajează Postat Septembrie 30, 2021 Probabil nu e de la buton. Verifica daca ai semnal pe iesirea pt casti sau iesirea de linie Link spre comentariu
Sorin Soryn Postat Septembrie 30, 2021 Partajează Postat Septembrie 30, 2021 Din buton cred ca este. Cind apăs butonul, merg ambele căi pret de 1 secunda apoi una se intrerupe. Link spre comentariu
mannx Postat Septembrie 30, 2021 Partajează Postat Septembrie 30, 2021 "Butonul" comanda simultan ieșirea catre boxe. Dacă era defect ambele se manifestau la fel. Posibil să fie ceva la releul din placa amplificator. E dificil să ajungi la el. După cum povestești e ceva care te depășește tehnic. Apelează la cineva avizat. Sau poți sa.ți faci mâna pe el. ☺ Link spre comentariu
Sorin Soryn Postat Octombrie 3, 2021 Partajează Postat Octombrie 3, 2021 Sigur ma depaseste. Multumesc pentru sfat. Voi cauta pe cineva care se pricepe dar in Craiova nu am gasit. Multumesc. O seara buna. Link spre comentariu
Sorin Soryn Postat Octombrie 4, 2021 Partajează Postat Octombrie 4, 2021 Pe amplificare merg ambele boxe. O zi buna. Link spre comentariu
gusti_73 Postat Decembrie 10, 2021 Partajează Postat Decembrie 10, 2021 Referitor la capete de TESLA B115 pe ROSTOV 105 poate ne ajuta domnul WWILLY cu cateva indicatii........cam ce ar trebui facut pe partea de inregistrare. Pe redare este simplu. Cum bine stim cu totii, ROSTOV 105 este un magnetofon bun, daca ar avea si capete bune. Din pacate nu are si foarte multe se aud foarte prost (inclusiv al meu). Ar fi pacat sa ramana asa sau sa mearga la gunoi din aceasta cauza. Multi colegi ar aprecia. Multumim! Link spre comentariu
Lonerider Postat Decembrie 16, 2021 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2021 Este cineva dispus să mă ajute, prin a explica pas cu pas procedura, cu reglajul întinderii benzii la rulare? Nu reuşesc să înţeleg principiul, în sensul că nu ştiu ce tensiune şi unde trebuie măsurată, folosind reglajul din semireglabilul R5 şi a poziţionării senzorului de sub palpatorul din stânga al benzii, precum şi a tensiunii la motorul stâng, în modul "Redare". În momentul de faţă, pe înregistrare, nivelul imprimării pe bandă este relativ scăzut, cu creştere semnificativă daca presez cu o pâslă banda pe capul de înregistrare, sau dacă frânez manual rola debitoare. Capul de înregistrare "calcă" pe bandă cam 2mm (în lungul benzii). Forţa de frânare creşte odată cu golirea tamburului debitor, în sensul că dacă rola este plină, frânarea este mică (banda relativ moale), iar pe cum se goleşte, frânarea se intensifică (banda se intinde destul de tare). Link spre comentariu
tenzen Postat Decembrie 17, 2021 Partajează Postat Decembrie 17, 2021 Mai pe scurt,nu va merge deloc tensionarea.Ca asta se intimpla,din ce descrieti.Semireglabilul ala doar stabileste destul de fin nivelul de la senzorul optic al palpatorului si nimic altceva.Nu e un reglaj de forta in sine,nu va asteptati ca la reglarea acelui semireglabil sa creasca semnificativ frinarea.Mai bine descarcati schema acestui Rostov si aveti acolo tensiunile si punctele de masurare.Un ud 2 a murit subtil.Daca ghicitoarea e corecta,la apasarea butonului 18-22 nu se intimpla nimic.De obicei,banda se tensioneaza mai mult sau mai putin vizibil,in play,daca totul merge corect,ceea ce ma indoiesc in cazul dvs.Sint multi experti in acest mag,Zal fiind unul dintre ei.De asemenea,trebuie,mai inainte de orice interventie,capetele curate si in stare optica foarte buna,inspectate la lupa. Link spre comentariu
mannx Postat Decembrie 18, 2021 Partajează Postat Decembrie 18, 2021 Dacă se poate modifica viteza de derulare din R23 (la varianta S1, cel cu rola presoare mare, știu că sunt diferite pe placa de control) atunci vt 18 lucrează. Și puntea uz1 e bună. Aici am întâlnit defecte. E o chestie uricioasa rusească cu 6 pini. Masurați in punctul k.k2 sau pe dioda vd2 dacă atunci când mișcați senzorul benzii aveți variație de tensiune. Găsiți în schemă valorile. O metodă simplă să simțiți modificarea de cuplu, fără bandă țineți cu mâna tamburul din stânga cât să se rotească, modificati reglajul tensionarii benzii și ar trebui să modifice forța tamburului. Dacă folositi bandă mai groasă ea este cea care cauzează lipsa contactului ferm cu capul de înregistrează. Și da, dacă acționați butonul din spate pentru rola 18 - 22 trebuie să se simtă o mișcare a palpatorului de bandă. Deasemenea, puteti masura variația tensiunii fotocelulei. Se poate ajusta poziția acesteia față de obturator și alegeți optimul care vă avantajează. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum