Vizitator Ilarie Bucur Postat Septembrie 29, 2016 Partajează Postat Septembrie 29, 2016 Salutare! Masinuta mea iubita s-stricat in mod subit.Seara am fost cu ea in oras,cu gagica,totul a fost ok.A doua zi dimineata cand sa plec la serviciu,la prima cheie se aude un tzac!(ca cand bateria nu ar avea puterea sa invarta electromotorul).Bateria e noua,are sub o luna,se aprind farurile pe faza lunga,nu mor consumatorii(statia,CD-ul,tunul de bas,sau televizorul-am la bord un tv portabil-) cand dau la cheie...,nu ea e problema. La a doua cheie se blocheaza butucul:nu mai puteam roti cheia pana la pozitia de demarare(daca asa se numeste). Am schimbat butucul,dar problema cu electromotorul a ramas.Aveti vreo idee care ar putea fi problema?Ceva sfaturi...O schema electrica de comanda a electromotorului m-ar ajuta.Masinuta este o Dacia 1310 din 1997. Link spre comentariu
dan cod Postat Septembrie 29, 2016 Partajează Postat Septembrie 29, 2016 Trebuia sa postezi la auto.Probabil ca electromotorul e cu probleme. Link spre comentariu
leoncris Postat Septembrie 29, 2016 Partajează Postat Septembrie 29, 2016 (editat) SCHIMBA MASINA SAU , ... GAGICA ! SAU POATE BOBINA , BENDIXUL ... WHAT MATTERS Editat Septembrie 29, 2016 de leoncris Link spre comentariu
yokoono Postat Septembrie 29, 2016 Partajează Postat Septembrie 29, 2016 Sunt 2 contacte: unul pe o bobina care face ca axul electromotorului sa intre in coroana si altul care alimenteaza cu tensiune electromotorul (asta ca sa nu se roteasca inainte de a intra in coroana). Tacanitul pe care il auziti denota ca rotorul intra in bendix. Defect este contactul care alimenteaza cu 12v electromotorul (curenti mari, flama, oxizi, murdarie etc). La mecanic cu ea. P.S Sunteti sigur ca tacanitul nu este ....la volan ?. Link spre comentariu
Florinel TV Postat Septembrie 29, 2016 Partajează Postat Septembrie 29, 2016 Postati aici si sigur gasiti si raspunsuri http://www.elforum.info/forum/12-electronica-auto/ Link spre comentariu
Vizitator Ilarie Bucur Postat Septembrie 30, 2016 Partajează Postat Septembrie 30, 2016 (editat) Contactul e bun pentru ca l-am schimbat(am verificat si faza cu firul solenoidului pe +la baterie),so...am purces la demontat electromotorul,doar ca am renuntat repede cand am avut nevoie de a doua cheie de 13.Probabil o sa-mi trebuiasca si o tubulara pentru surubul de jos.Apropos e prins in 3 suruburi,sau il mai are si pe al patrulea ascuns in partea dinspre motor(ca bonus)? Ce precautii care trebuiesc luate cand il dau jos,trebuie sa fiu atent la ceva anume cand il montez la loc? Editat Septembrie 30, 2016 de Ilarie Bucur Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 30, 2016 Partajează Postat Septembrie 30, 2016 Alte vremuri...de regula din cele 3 suruburi,majoritatea montau doar 2...la tine inseamna ca au umblat din cei constiinciosi(ma indoiesc la vechimea ei sa nu mai fi umblat nimeni acolo). Trebuie demontat solenoidul de pe electromotor(electromagnetul care actioneaza bendixul)si dupa caz,se decapsuleaza si se inlocuieste puntea din tabla din cupru de 2,5mm grosime,care alimenteaza electromotorul,sau se cumpara alt solenoid nou sau din dezmembrari.Cazul din urma cu mari sanse sa fie in aceeasi stare cu a ta,adica sa nu mai tina mult si sa te necajeasca iar.Tine minte cum scoti electromotorul,pt ca are doar o singura pozitie in care poate fi scos si montat la loc(fara sa demontezi galeria de evacuare).In cel mai rau caz,schimbi tot electromotorul(in caz ca ai dare de mana si esti un tip comod),nu cred sa mai aiba pret prohibitiv cum era o vreme de te speriai cand vedeai cat costa unul nou. Link spre comentariu
QQme Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 Incercati intai sa scurtcircuitati contactele solenoidului(cele mari),daca se roteste e solen. def. daca nu,sunt periile,sau cont. imperfect. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 E o problemă care se poate rezolva simplu prin înlocuirea cu totul a solenoidului demarorului, dar uneori se poate și remedia, dacă se dispune de un minim de scule și ceva răbdare și atenție. Lamela care face contactul de forță se uzează în timp și apare o gaură la unul din capete, astfel că la un moment dat contactul nu se mai poate realiza corect. Dacă se decapsulează solenoidul cu o dăltiță îngustă și se dezlipesc firele ce vin pe contactul ce duce la cheia de contact, se poate scoate capacul izolant ce susține cele două contacte de forță.Acum aveți acces la acea lamelă mobilă care face contact și după demontarea ei de pe tijă, se poate întoarce cu partea nefolosită (neuzată) în sus, se fixează siguranța și se montează totul la loc.Eu am înlocuit o dată acea lamelă cu una construită de la zero dintr-o bucată de platbandă de cupru.Dacă nu aveți experiența și sculele necesare, mergeți la un atelier auto și vi-l remediază destul de rapid. Nu știu dacă mai sunt piese de schimb de Dacia clasică prin magazinele de profil, dar pe net sigur veți găsi pe cineva care vinde și așa ceva.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 daca nu,sunt periile,sau cont. imperfect. Cand periile sunt uzate si nu mai fac treaba,nici solenoidul nu se alimenteaza,deci nu se aude acel pacanit pe care omul spune ca-l aude cand da la cheie.Solenoidul are doua bobine,una de forta,inseriata cu electromotorul,si alta de automentinere,cu sarma mai subtire.Dupa ce a tras solenoidul,prin contactul de forta se scurtcircuiteaza bobina de forta,si se alimenteaza electromotorul,bendixul fiind mentinut in starea "aruncat" doar de bobina de automentinere.S-a apelat la acest artificiu taman pt ca toata rezerva bateriei sa fie consumata doar de electromotor,fara alte auxiliare.E drept ca daca il are in mana ar fi pacat sa nu-i verifice si eventual sa schimbe preventiv si periile,dar problema e de la contactul de forta din solenoid,care asa cum spuneam poate fi inlocuit(multa manopera,bani investiti putini) sau se schimba cu totul(manopera mica,valoare investita mai mare). Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 Eu as verifica si bucsele,cind sunt foarte uzate rotorul poate sa atinga de stator si fura tot curentul Link spre comentariu
PINTI Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 (editat) Eu as verifica si bucsele,cind sunt foarte uzate rotorul poate sa atinga de stator si fura tot curentul Nu putem spune ca acel curent "se fura". Acel curent creste datorita faptului ca rotoru se atinge de stator si se blocheaza. Este recomandat sa se inlocuiasca si bucsele cu ocazia demontarii. A nu se uita de curatirea lamelelor rotorului, si intre ele. Editat Octombrie 1, 2016 de PINTI Link spre comentariu
Vizitator Ilarie Bucur Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 Va multumesc pentru raspunsuri.Am atins cele doua suruburi de la spatele electromotorului si ups...a inceput sa se invarta, dar in gol de unde cred ca or fi arse contactele de care mi-ati spus mai sus,care am inteles ca se afla in acel cilindru mai mic. Cu mare greutate am demontat electromotorul,care era prins in 3 suruburi,si am cautat sa cumpar acel cilindru care am inteles ca se numeste starter si l-am gasit la 67ron. Am cautat si pe la dezmembrari si am gasit un electromotor complet si functional cu numai 50ron,pe care tot cu mare greutate l-am montat si acum masinuta mea porneste la sfert!Nu am reusit sa mai montez surubul de jos...o avea ceva in timp? Va mulltumesc pentru ajutor! Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 Dacă ți s-a părut greu de montat/demontat demarorul de Dacia, stai să vezi la mașinile străine ,,adevărate,,......la unele trebuie să dai jos jumate din botul mașinii sau să te bagi pe sub ea ca să-l scoți.. Link spre comentariu
PINTI Postat Octombrie 1, 2016 Partajează Postat Octombrie 1, 2016 In general la prima demontare si montare a electromotorului de la Dacie, nimeni nu a mai pus acel surub la loc. Si asa au mers milioane de Dacii, pe drumurile patriei, zeci de ani de zile. Nu iti face griji, nu se va intampla nimic. Ma mira faptul ca la tine mai exista acel surub. Oare sa nu fi fost demontat niciodata demarorul? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum