Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pierderea eficientei spalarii


Vizitator iuliean

Postări Recomandate

Vizitator iuliean

Buna ziua ! De aproape un an fica-mea se plinge ca masina de spalat Indesit wil 105 nu mai spala cum trebuie desi foloseste acelasi detergent, acelasi program de spalare si acelas tip de apa ! De vreo citeva luni a inceput sa se plinga de aceiasi problema si o alta ruda apropiata care are o masina Electrolux Inspire Eco Valve . Aceasta ruda locuieste in alta localitate, foloseste apa din reteaua publica locala , foloseste alt tip de detergent decit fica-mea ! V-as ruga pe cei care cunoasteti sa comentati daca s-a mai intanlit "fenomenul" si care ar fi remediul ! Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • manolo

    3

  • validae

    3

  • belasajgo

    2

  • mac01

    2

Top autori în acest subiect

Este posibil sa se fi schimbat duritatea apei (din reteaua publica) intretimp? In cele doua cazuri se alimenteaza masinile de spalat din aceasi retea publica? Se foloseste si Calgon? Se dozeaza detergentul conform instructiunilor, tinand cont de incarcatura si de duritatea apei? Eventual producatorii detergentilor au "imbunatatit" formula chimica!? De multe ori detergentii provin din aceleasi fabrici, chiar daca ambalajele sunt diferite.

Link spre comentariu

Buna ziua Domnule @iuliean

 Pentru inceput trebuie sa ne spuneti si noua unde locuiti.  La ce etaj sunteti?

 Nu de alta dar sa stim si noi cum aveti presiunea de apa acolo sus.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Se pare că totuși detergenții au cea mai mare parte din vină.Nu mașina, fiindcă ea face tot ce-a făcut și acum cinci-zece ani.....tot cu apă spală. Duritatea apei este cam constantă, fiind destul de mare pe toată țara, dat fiind că în timpuri străvechi pe aci era fundul unei mări și toate cochiliile alea de trilobiți și alte ființe marine s-au depus în straturi și le găsim acum prin nisip și pietriș....  Dacă pe rufele albe apar însă pete închise, acolo poate fi vorba de prezența unor depuneri în zona rezistenței sau de scăpări de vaselină din cauza uzurii simeringurilor și rulmenților. Dar noii detergenți ies mai mult în evidență prin arome exotice, fulgi colorați și tot felul de vrăjeli de marketing, se laudă că poți folosi mai puțin detergent la aceeași cantitate de rufe, dar spală mai prost decât săpunul de casă....ăla făcut de bunici la țară.

Link spre comentariu
Vizitator iuliean

Dragii mei, fica mea locuieste la casa linga Alexandria si foloseste apa (destul de dura) din reteaua publica, foloseste Calgon iar incalzirea apei functioneaza normal(verificat) ! Cealalta ruda locuieste in Pitesti si foloseste apa din reteaua publica de acolo , foloseste si ea Calgon dar in loc de Ariel foloseste Tide ! La fica-mea am verificat si dozarea detergentului si este OK ! Daca detergentii folositi nu si-au modificat de-a lungul vremii parametrii (componenta) de performanta cum zice  dl.validae inseamna ca doamnelor respective le-o fi venit ideea de innoire si nu stiu cum sa motiveze !

Link spre comentariu

Si eu sustin parerea colegului validae. Pentru testarea detergentilor exista niste norme, niste pete standard cu compozitia chimica bine cunoscuta de producatori. Producatorii se axeaza tot mai mult pe curatarea acestor pete standard (ca sa poata sustine "oficial" in reclame ca ei au detergent mai performant decat ce au competitorii), ignorand o mare parte a petelor obisnuite din viata de zi cu zi.

 

In Germania cei de la Stiftung Warentest (o organizatie independenta a consumatorilor care se ocupa de investigarea, testarea si compararea produselor si a serviciilor in mod cat mai obiectiv) a dovedit de mai multe ori in anii trecuti eficienta scazuta a multor detergenti, testand detergentii cu pete obisnuite din viata de zi cu zi, nu cu cele din normele de testare. Producatorii tot au insistat ca si ei sa foloseasca petele standard prescrise de norme, ca detergentii sa obtina si in testele lor un punctaj mai mare, dar cei de la Stiftung Warentest au refuzat aceasta varianta.

 

Rezultatele testelor respective sunt facute publice si accesibile pentru toti, dar produsele respective sunt cele din Germania, la noi unele se gasesc sub alte denumiri si cu alt ambalaj, altele se gasesc sub aceasi forma ca in Germania in marile lanturi de magazine straine:

 

- detergent lichid pentru rufe colorate (15 produse testate - note obtinute: 0 x foarte bine, 5 x bine, 8 x satisfacator, 2 x insuficient)

https://www.test.de/Fluessigwaschmittel-19-Waschmittel-im-Test-4494903-4495014/

 

- detergent lichid pentru rufe negre (4 produse testate - note obtinute: 0 x foarte bine, 0 x bine, 4 x satisfacator)

https://www.test.de/Fluessigwaschmittel-19-Waschmittel-im-Test-4494903-4495015/

 

- detergent tip pudra pentru rufe (12 produse testate - note obtinute: 0 x foarte bine, 1 x bine, 8 x satisfacator, 2 x suficient, 1 x insuficient)

https://www.test.de/Fleckentferner-Pulver-loest-die-meisten-Flecken-4458289-4459116/

 

- detergent tip spray / gel pentru rufe (13 produse testate - note obtinute: 0 x foarte bine, 0 x bine, 7 x satisfacator, 5 x suficient, 1 x insuficient)

https://www.test.de/Fleckentferner-Pulver-loest-die-meisten-Flecken-4458289-4459116/?sort=gesamtErgebnis&seite=2

 

Nota finala de la fiecare produs s-a calculat din mai multe note primite de exemplu pentru indepartarea petelor, pastrarea culorilor, etc.

Link spre comentariu
Vizitator iuliean

Va multumesc pentru comentarii si daca tot discutam , care este nivelul de apa care ar trebui sa fie in cuva? Ma gandesc ca desi presiunea retelei este buna(cca. 3 bar), sita de la intrare curata sa nu se fi obturat(micsorat) sectiunea din electrovalva de la intrarea apei datorita depunerilor de calcar ,apa fiind dura ! Chiar daca se foloseste la masina produse anticalcar prin acea electrovalva acestea nu trec ca sa o mai curete iar in ani de functionare stratul de depuneri este destul de gros!

Link spre comentariu

Nivelul de apă din mașină este de obicei constant, fiindcă de asta se ocupă presostatul mașinii.Periodic trebuie făcută o curățare a cuvei programând o spălare rapidă în gol, adăugând o sticlă de oțet în cuvă, pentru îndepărtarea depunerilor.Eu aș prefera curățarea cu acid citric cristalizat (sare de lămâie), fiindcă nu are miros, dar procurarea în cantitate mare e mai dificilă. Am mai scris asta, acidul citric cristalizat (sarea de lămâie) se folosește în cantități industriale (în saci) la exploatările petroliere. Tot pentru curățarea depunerilor de pe instalații.

Link spre comentariu

Dar fabricanții se laudă în schimb că detergenții lor sunt de două ori mai eficienți.Eu cred că de fapt sunt mai diluați și mai puțin eficienți decât în trecut.Eu folosesc în paralel cu detergenții uzuali și o mică doză de fosfat trisodic la spălare.  Ca detergenți universali, am fost foarte mulțumit de detergenții italieni (aduși din Italia, nu importați) un exemplu fiind Sgrassatore Marsiglia. Dacă dai cu ăsta pe o pată, iese garantat ulterior la spălat.

Link spre comentariu

Duritatea apei variaza sezonier, dupa cum apa din retea contine mai multa apa de ploaie sau mai multa apa de adancime. La mine masina este legata la teava de unde se alimenteaza centrala termica si pe care este pus un filtru anticalcar cu polifosfat de sodiu. In masina se pune si Calgon. Nu se observa diferente sezoniere privind calitatea spalarii.

Link spre comentariu

Daca se pune calgon la fiecare spalare, in doi trei ani se mai cumpara o masina de spalat cu banii de pe calgon...

Nu-i chiar asa ieftin calgonul asta...iar o masina de spalat are o limita de viata, chiar daca se foloseste calgonul...nu-i prelungesti viata. Rulmentii si simeringurile tot se uzeaza, armortizoarele tot se strica, programatoarele la fel, furtunele imbatranesc, etc...

Prefer s-o folosesc fara calgon cat ii este viata...si sa cumpar alta noua cand cea veche decedeaza.

Socotiti cat va costa calgonul si o sa-mi dati dreptate. 

Editat de mac01
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări