NICA Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 va salut,iata ca cineva face si asa ceva modo/groso si nu-i este frica de explozia acumulatorilor.dar doar 36 de volti sunt suficienti pentru initializarea arcului?sau toata poza o fi la bascalie? ati incercat asa ceva? Link spre comentariu
VEF Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 N-am incercat si nici n-as incerca . Poti sa scoti dopurile de la baterii dar tot n-as incerca nu e eficienta metoda sudezi un minut si se descarca bateriile Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Aia e o metodă perfect posibilă dar nerecomandabilă decât în cazuri de forță majoră (lipsă rețea sau o urgență majoră) fiindcă nu poți menține decât foarte puțin timp un curent mare (90-120A) cu baterii auto tip Starter.... Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Am văzut la tv pe discovery la emisiunea "the colony". Suda cred că la 24 de v. Link spre comentariu
QQme Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Am sudat eu indirect 12V bat.70 Ah doi electrozi din grafit de la R20 arc intre ei si poti topi orice. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 era metoda folosita la sudarea legaturilor intre elementi ,cand se reparau acumulatori auto .bornele erau din plumb dar cred ca se poate folosi si la alte metale. Link spre comentariu
cristi_908 Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Eu find off grid sudez de pe acumulatori de 24v 1200 Ah si sudura e mai buna ca de pe invertor poti incerca cu acumulatori de pornire dar de cel putin 180 Ah cu 2-3 inseriati si te asigur ca nu se inrmpla nimic cu acumulatori si poti suda cel putin 45-50 minute fara a descarca sub 23 v acumulatori testat de mine acum 6 ani cind nu aveam decat 3 acumulatori de 180 Ah de camion. Link spre comentariu
dark_angel Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Cred ca o astfel de sursa de alimentare se preteaza la sudura in puncte. Nu o sudura de tip "cordon". E clar ca acumulatorii aia plumb-acid nu au fost proiectati sa fie descarcati atat de rapid... Poate aia sigilati cu gel folositi in sistemele de captare a energiei solare suporta mai usor un astfel de regim de descarcare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 Și merge cu electrod oarecare? Din câte știu, sudura in cc e diferita de sudura in ac si prin tipul de electrod utilizat. Poate știe cineva mai multe și ne spune si noua. Link spre comentariu
nickrvl Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 Astfel se poate suda cu orice tip de electrod chiar si Wig, bineanteles ca nu o sa mearga bine dar te poti carpi. In AC e o problema cu electrozii nu in CC..... Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 Nu mă pricep, doar întreb să mor cunoscător. Link spre comentariu
NICA Postat Septembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2016 Am sudat eu indirect 12V bat.70 Ah doi electrozi din grafit de la R20 arc intre ei si poti topi orice. Te rog fa o schita cu aceasta metoda. La 24v merge? Mai demult am vazut la un bobinator ceva asemanator care folosea un transformator si suda terminalele din cupru gros si zicea ca este mult mai bine decat a fi cositorite.Folosea doar un carbune de baterie ,parca "masa" era legata direct fara carbune. Link spre comentariu
cristi_908 Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 In cc se poate suda cu orce tip de electrozi, chiar si invertoru de sudura nu scoate cc un fel de Dc pulsatoriu dar de frecventa mare 35-50 Khz. Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 Pentru sudarea cu arc electric este necesara o tensiune minima de 10 - 15 V. Pentru aprinderea usoara a arcului este necesara o tensiune de 40 - 45 V. Pentru stabilitatea arcului este necesar ca sursa sa dea tensiune mare in gol si tensiune cu atat mai mica cu cat curentul este mai mare, iar in scurtcircuit curentul sa fie limitat. Cartacteristica tensiune - curent depinde de grosimea electrodului. Bateria auto nu indeplineste conditiile necesare sudurii, dar se poate suda la nevoie cu unele modificari. Daca in serie cu bateria de 12 sau 24 V se leaga o inductanta mare, un drossel cu sectiune mare si grosime suficienta a sarmei, arcul se aprinde usor si este stabil. Rezistenta bobinei drosselului trebuie sa limiteze curentul de scurtcircuit (cand electrodul se lipeste de piesa). Cu o baterie auto obisnuita, 12 V si 50 Ah, se poate suda cu electrod de 2 si de 2,5 mm in reprize de maximum 10 secunde si cu pauze de cel putin un minut. Orice electrod este acceptabil, dar unul pentru c.c. este mai bun. Problema este procurarea sau confectionarea drosselului. Este ceva mare si greu, cam cat bateria, cu sarma de 3 mm si cu intrefier. Link spre comentariu
cristi_908 Postat Septembrie 9, 2016 Partajează Postat Septembrie 9, 2016 Eu folosesc o dioda de putere de 800 A in serie cu cablu de sudura si o sursa care scoate 48vcc de pe 24v cc cu o rezistenta de 12 omi de 500 w legata dupa dioda pentru a avea tensiunea de amorsare a electrodului, ca inductanta folosesc o bobina de cupru cu diametru de fi 4mm cu miez reglabil. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum