Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

o sursa de server pusa in paralel cu o alta sursa diferita


Postări Recomandate

Vizitator avocatul

Of domnilor , stau si citesc aici cat de departe pot fi unii colegi de fata de realitate in special domnul Marian cit si inca cativa colegi forumisti.

 

 

Cu o astfel de putere nejustificat de mare pentru ascultat in casa, as zice ca afectarea iremediabila a auzului este inevitabila, si asta doar pentru ca vrem sa ne saturam de bass iar la un moment dat ne vom multumi sa auzim cat de slab sunetele din jur...Adica eu imi cer scuze daca sunt offtopic insa mi se pare o inconstienta sa-ti doresti woofer de 1,6kW in casa, si sper ca cititorii neinitiati sa inteleaga asta.

 

Condul ala poate sustine varfuri instantanee de curent ceva mai mari, insa nu poate suplimenta curentul continuu, adica nu-ti da el mai multi amperi pentru ca n-are de unde, el se incarca si retransmite energia de la sursa, personal nu cred in utilitatea unui astfel de condensator, sursa oricum are un rezervor de energie format din condensatori pozitionati pe placa inaintea trafului, deci varfurikle de curent de acolo se extrag, deci condul asta reprezinta o fita, bani aruncati pe geam.

 

In primul rand dumneavoastra nu prea aveti legatura cu amplificatoarele destinatie auto si in special cu alimentarea lor cu energie electrica dupa cum se poate vedea. Intamplator unul dintre prietenii ginerelui meu se ocupa cu asa ceva , printre altele firma la care lucreaza monteaza si instalatii audio pe autoturisme.Intr-o zi erau pe la mine pe acasa si discutau despre un client pretentios care doreste pe masina 2 tuburi de bas si amplificarea corespunzatoare lor.Tot intamplator am asistat si eu la discutie devenind curios.Vorbeau ceva despre un condensator suplimentar cu capacitatea de cativa farazi ce trebuie pus obligatoriu dupa bateria de acumulatori , pentru protejarea lui impotriva distrugerii premature si pentru varfurile instantanee de curent necesare amplificatoarelor.Fiind un baiat profesionist in meseria lui , au tot discutat si au ales capacitatea de minimum 1,5 Farazi pentru fiecare 500 wati ai amplificatorului , vorbeau de ceva amplificatoare speciale dedicate pentru acele tuburi de bas.

Cum dumneavoastra scrieti ca nu credeti in utilitatea unui astfel de condensator , ma determina sa cred ca sunteti pe departe de acest domeniu dar va place sa va bagati in discutii , aiurea si chiar offtopic dupa cum ati scris personal.

Vin si eu cu ceva intrebari daca nu va suparati pe mine:

Ce calificare in domeniul electronica  si electrotehnica detineti , in special pentru zona joasa tensiune auto?

Ati calculat vreodata necesarul de curent si varfurile instantanee de curent pe care un amplificator de 800Wati il cere din bateria de acumulatori de 12 volti?

Stiti dumneavoastra ce inseamna supunerea unui acumulator auto la regim prelungit de 60-80-100 Amperi?

Distrugerea prematura a acestuia prin scuturarea de pe placile tip gratar  a bioxidului de plumb , micsorandu-i capacitatea acestuia.

Sper sa nu ma amendati cu cele 9 puncte de penalizare , pe care in cazul in care o faceti trebuie sa vi le acordati intai dumneavoastra conform citatului de mai jos.

 

Adica eu imi cer scuze daca sunt offtopic insa mi se pare o inconstienta sa-ti doresti woofer de 1,6kW in casa, si sper ca cititorii neinitiati sa inteleaga asta.

 

Sunteti total in eroare sa spuneti ca acel condensator este o fitza , si ca nu este folositor strict in aplicatia pentru care a fost proiectat sa functioneze.

Referitor la legarea a doua surse de curent continuu in paralel , exista deja diodele din partea de redresare a secundarelor sursei , deci folosirea celor doua diode de separare intre surse nu face altceva decit pierderea suplimentara pe acele diode a tensiunii lor in direct , deci disipatie inutila mai ales ca este vorba de curenti mari de lucru.

Parerea mea umila este ca initiatorul topicului sa incerce sa faca rost de undeva de o baterie de acumulatori de 12V, pe care sa o puna ca un tampon imediat dupa sursa de 82A , iar condensatorul sa il puna cit mai aproape de amplificator.Cablurile de conectare intre sursa-baterie acumulatori-condensator-amplificator sa fie cat mai scurte de minim 10-16 milimetri patrati ca sectiune a conductorului multifilar , exact cum a mai spus si un coleg inainte.Exagerarea cum ca se sparg geamurile la 200-300 Wati in casa , este de rasul curcilor sau ca masina se dezmembreaza , poate nu ati vazut masini chiar si Logan echipate cu sonorizari de sute de Wati sau chiar peste.Fiti mai realisti domnilor , faptul ca domnul ce a deschis acest topic doreste subwoofer de 1600 Wati in casa este alegerea dumnealui nu a dumneavoastra.

Editat de avocatul
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 70
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Vizitator avocatul

V-am mai spus si pe alt topic , sunt un user care a fost blocat de catre dumneavoastra in sectiunea vanzari a acestui forum pentru ca nu am avut poze la nimicurile pe care le vindeam desi scrisesem acolo ca vor urma curand si poze reale cu ceea ce vindeam.

Nu asta este atit de important ce vindeam , important este ca nu m-am mai putut loga pe acest forum , nu aveam permisiunea de a accesa continutul forumului.Banuiesc ca accesul meu fusese blocat pentru niste poze nevinovate.Totusi ce legatura are cine sunt eu comparativ cu calificarea dumneavoastra in acest domeniu , vad ca dati sfaturi peste tot doar ca sfatul condensatorului care este pus acolo de fitze precum spuneti va cam depaseste nivelul de cunostiinte.Acel condensator folosit in cazul auto in configuratia alternator-acumulator auto-condensator-amplificator are un rol bine definit , dumneavoastra spuneti ca personal nu ii vedeti scopul si este de fitza.Nu dezinformati colegii , acestia o pot lua de buna si daca folosesc amplificatoare de putere mare pe autoturisme , pot distruge ireversibil bateria de acumulatoare ba chiar si puntea trifazica a alternatorului.

Mai bine va documentati inainte de a da sfaturi inutile ba chiar daunatoare pe forum.

Link spre comentariu

Avocatule, superba solutia ta: descarci un acumulator ca sa incarci un condensator de 2.4F. Realizezi ca in 1-2 ore acumulatorul tau scade sub 12V. Atunci, si numai atunci, sursa de 12V va intra in peisaj. Colegul fenomenul va asculta muzica numai dupa incarcarea, in prealabil, a acumulatorului auto... fara cuvinte. Ce redresor auto ii recomanzi?Marian, nici nu merita raspunsuri. Indiferent cine e.

Link spre comentariu
Vizitator avocatul

Daca veti cauta in istoricul dvs de banari ma veti gasi garantat pe acolo , daca este prea stufos atunci sa nu va suparati nu este problema mea.Vad ca aveti un avocat care se baga peste tot pe unde apareti si dumneavoastra , va este cumva vreun prieten apropiat sau aveti o clona? L-am vazut pe majoritatea topicurilor unde colegii v-au admonestat , imediat aparea si el daca cineva indraznea sa se ia de dumneavoastra.

Apropos offtopicul dumnealui nu trebuie pedepsit cu 9 puncte? Domnule thundererer sau cum va intitulati , la auto tensiunea cea mai matre este data nu de bateria de acumulatori  ci de alternator.Acesta va incarca si bateria de acumulatori , si condensatorul de 2400000uF care are rol de un rezervor de curent cu un ESR mult mai mic decit al bateriei de acumulatori pentru varfurile de curent mare extrase de catre amplificatorul respectiv si va alimenta si restul de consumatori cind turatia motorului este suficienta pentru ca acesta sa debiteze tensiunea de 14,2-14,4Volti.

Varfirile de sarcina vor fi trase din capacitor intai.

Ca sursa i-as recomanda una care este prin sectiunea vanzari a forumului, cea de 149A parca , am inteles ca iesirea de 12 Volti este reglabila pina pe la 14,4Volti adica ideal.A , sa nu uitati condensatoarele pentru auto in special cele de capacitati mari sunt inteligente, se incarca progresiv pina la tensiunea nominala si pana la aparitia unui varf de curent mare. Ar trebui sa puneti un pic mana pe carte sa studiati , sunteti penibil si evident offtopic!

Link spre comentariu

Avocatule: aici vorbim de o instalatie acasa (in casa). Sau propui fenomenului sa mute masina in sufragerie? Topicul trateaza un amplif alimentat de la 230V printr-o sursa 230/12V de server. Acum e clar ce si cum? Poti posta la subiect?Sursa de fata scoate 12.15V la 82A. Ca sa stim despre ce vorbim.

Link spre comentariu

Ca sa fie clar pentru toata lumea, nu banez pe nimeni doar pentru lipsa unor poze, cand se posteaza astfel de anunturi in cel mai rau caz doar le inchid pentru ca asta nu-i motiv intemeiat sa banezi pe cineva. Suspendari permanente ( banari ) acord doar in situatii deosebite. I-am cerut avocatului in 2 randuri sa spuna a cui clona este, sa dea un nume explicit, de fiecare data a tergiversat si ocolit raspunsul, cu povesti cu a fost o data. Din punctul meu de vedere credibilitatea sa este 0, si la fel si postarile sale de aici, nu merita nici un fel de replica din partea mea. Condul ala ramane in continuare din punctul meu de vedere o fita tocmai buna de stors banii fraierilor, nu este nimeni obligat sa fie de acord cu mine, este parerea mea, si atat.

Link spre comentariu

Eu am pus 600F/16V in paralel cu iesirea de 12V a unei surse de PC bune, nu a intrat deloc in protectie sursa, si astfel a devenit posibila alimentarea unui amp in clasa D de 2x100W. Fara supercapacitor, nici pomeneala sa mearga...sursa PC-ului are in secundar doar un 2200uF/25V low-ESR.

Link spre comentariu

@Marian, un lucru poate adevarat zice avocatul: incarcare progresiva controlata a condensatorului de catre electronica proprie. Ma intreb insa cum reactioneaza la incarcari-descarcari multiple si repetate des. Restul e aiurea.Exemplul lui Spitfire are putine in comun cu subiectul actual. Dar probabil valideaza posibilitatea incarcarii progresive. @Iop95, sursa din acest subiect este tot cu 5, 12, 3.3V.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări