oasisone Postat August 31, 2016 Partajează Postat August 31, 2016 Salut, vreau sa fac un proiect de iluminare cu LEDuri si benzi LED pentru o un tavan, care va fi si comandata wireless dupa aceea. Si vroiam sa cer sfat de alimentare pentru acestea. 1. sa merg cu o sursa mare de 10-20A si apoi sa merg pe controllere LED la 12V gen F&Wave FW-LED2P 2. sa merg pe controllere de 220 cu fiecare banda cu sursa sa. Mentionez ca vor fi 4 benzi de vreo 3-4 m albe si inca un set color. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 1, 2016 Partajează Postat Septembrie 1, 2016 Pentru iluminare iti trebuie o instalatie temeinica, mai ales pe partea de racire si leduri bune, cu randament mare si CRI superior. Nici una din conditiile de mai sus nu sunt satisfacute de "banda led" uzuala. In plus, daca scopul este iluminatul este suficient sa controlezi in cateva (putine) trepte intensitatea, deci ajung niste comutatoare banale/uzuale si complicatii gen controller propriu-zis sunt inutile si complica lucrurille inutil. Cu atat mai mult banda color chiar nu are ce cauta. Adevarat ca unele instalatii foarte avansate pot regla oarecum temperatura de culoare, dar asta este ca si cand ai compara un grafitti indoielnic cu un Rembrandt... Daca nu doresti iluminat, ci jocuri de lumini etc, atunci probabil esti pe calea buna, dar trebuie sa pui intrebarea concret, cu detalii concrete, pentru ca ce ceri tu acum este prea vag si nu are rost sa piarda cineva timp incercand sa ghiceasca ce doresti, defapt. Link spre comentariu
oasisone Postat Septembrie 2, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2016 (editat) Sa inteleg ca benzile LED uzuale nu dau destula lumina din commentul de mai sus, nu este vorba despre lumina de birou, este pentru sufragerie si vreau sa pun ascunse intr-o nisa benzile. Daca nu dau destula lumina pot sa am si varianta de neon cu tub pentru cand trebuie facut curat sau alte treburi ce necesita lumina multa. La benzile led nu am vazut pusa niciodata problema de racire. Am avut ocazia sa vad si varianta profi, cu niste bari cu leduri alternate albe si calde care aveau tot spatele radiator si care se puteau regla ca intensitate si temperatura dar nu intra in discutie pentru ca nu am buget pentru asa ceva. Dar controllerul ce are, merge la 12V stie sa dimeze, si suporta pana la 6 amperi pe fiecare canal, deci macar ala e un punct de pornire Editat Septembrie 2, 2016 de oasisone Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 Hai sa mai explic o data, desi ma repet. Pentru iluminare vrei: - CRI mare, adica lumina care reda culorile fara aberatii mari. Pentru asta actual CRI=+80 este accesibil ca pret, daca iei produse de la firme de la mediu in sus. - pentru ca discutam de puteri mari atunci conteaza mult si randamentul, deci iti recomand peste 150lm/W in punctul de functionare, si in nici un caz sub 120. - racire oricum trebuie pentru ca iluminat nu inseamna puteri mici Majoritatea benzilor au CRI sub 50 si randamente bine sub 100lm/W. oricum daca le soliciti spre maxim trebuie lipite in contact termic pe un profil de aluminiu cu rol de disipatie. Chiar voi face un topic cu un exemplu, cu ceva detalii in plus, insa din toate punctele de vedere banda este de evitat pentru sufragerie. Te poti descurca cu pret comparabil cu COB (probabil cu ceva mai multa munca). Dimmerul ala sau oricare este pentru mine o jucarioara, fara scop serios, dar asta... ma rog... Daca este PWM merge, indiferent daca e util sau nu, insa trebuie sa existe compatibilitate driver-dimmer - mare atentie! Link spre comentariu
oasisone Postat Septembrie 8, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2016 (editat) Multumesc pentru detaliere, din pacate nu cred ca voi merge pe benzi led prea pretentioase din motive financiare. Ce inseamna compatibilitate driver dimmer, cine este driverul adica.Daca sursa este driverul, atunci nu var de ce ar fi o problema, alimentarea benzilor fiind facuta direct din controller.SAUsa incerc asta Controller LED wireless Exta Free RDP-02 aceeasi marie alta palarie Editat Septembrie 8, 2016 de oasisone Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Vad ca nu ne intelegem. Driver inseamna montajul care alimenteaza ledul in curent constant (sau controlat...). In cazul benzilor driverul este serial pasiv, adica o rezistenta in serie cu (tipic) 3 leduri. Ideea estec a daca pe rezistenta respectiva cade tensiune constanta si curentul care trece prin toate componentele va fi constant. Din pacate tensiunea pe rezistenta nu este de fel constanta, deci stabilizarea este proasta. Mai mult, stabilizarea este cu atat mai buna cu cat pe rezistenta cade tensiune mai mare, deci la randamente mai mari stabilizarea este si mai proasta. Un montaj adevarat nu se alimenteaza cu rezistenta serie, adica se foloseste un driver adevarat activ fie serial fie in comutatie. De altfel parerea mea este ca in general actualmente orice putere peste 1W merita driver activ. Pentri ca probabil nu ai inteles mare lucru: de la retea se pune un alimentator/redresor, care da o tensiune continua, apoi asta intra in driver si la iesirea driverului se pune ledul... Sau folosesti un SMPS/CC, adica direct o sursa de curent continuu care da curent constant. Daca folosesti un "dimmer" (uf ce usor inteleg unii si isi insusesc diverse cuvinte fara sa aiba habar ce inseamna) de principiu el realizeaza PWM (cauta Google). In rezumat acest PWM stinge/aprinde foarte repede ledul, incat ochiul nu sesizeaza. O astfel de aprindere/stingere merge OK cu rezistenta serie. Insa cu drivere active nu merge cu toate, daca asociezi un driver care nu suporta PWM pe alimentare cu dimmerul tau - driverul nu isi va face datoria, in loc sa dea curentul lui constant de , sa zicem 100mA poate va da varfuri de 1A care iti ard aproape iunstantaneu ledul. In mod normal iti trebuie un driver cu intrare PWM si nu este necesar un dimmer, care este un generator PWM cu iesire de putere, ci doar un PWM de semnal. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Ca si in topicul precedent , de vreo 5 ani asta am eu in Bucatarie. Pentru telecomanda ai varianta pe 433Mhz parca cu patru sau doua relee. Aici vezi telecomanda mea . Atat emitator cat si receptor 55RON. Si varianta cu patru relee cat si cea cu doua este acelasi pret set-u;. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Toti care ma stiti pe aici stiti ca nu sunt impotriva solutiilor cu driver COB-uri , etc , etc. insa sun aplicatii si aplicatii , bugete si bugete. Cel mai bine este ca Omul sa Vada o aplicatie practica decat sa ii povestim. Pozele si filmarile sunt cele mai elocvente. Am uitat sa mentionez ca sursa la acea banda LED este de 12Volti si 1Amper recuperat de la ceva router. Link spre comentariu
oasisone Postat Septembrie 11, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2016 Vad ca nu ne intelegem. Driver inseamna montajul care alimenteaza ledul in curent constant (sau controlat...). In cazul benzilor driverul este serial pasiv, adica o rezistenta in serie cu (tipic) 3 leduri. Ideea estec a daca pe rezistenta respectiva cade tensiune constanta si curentul care trece prin toate componentele va fi constant. Din pacate tensiunea pe rezistenta nu este de fel constanta, deci stabilizarea este proasta. Mai mult, stabilizarea este cu atat mai buna cu cat pe rezistenta cade tensiune mai mare, deci la randamente mai mari stabilizarea este si mai proasta. Un montaj adevarat nu se alimenteaza cu rezistenta serie, adica se foloseste un driver adevarat activ fie serial fie in comutatie. De altfel parerea mea este ca in general actualmente orice putere peste 1W merita driver activ. Pentri ca probabil nu ai inteles mare lucru: de la retea se pune un alimentator/redresor, care da o tensiune continua, apoi asta intra in driver si la iesirea driverului se pune ledul... Sau folosesti un SMPS/CC, adica direct o sursa de curent continuu care da curent constant. Daca folosesti un "dimmer" (uf ce usor inteleg unii si isi insusesc diverse cuvinte fara sa aiba habar ce inseamna) de principiu el realizeaza PWM (cauta Google). In rezumat acest PWM stinge/aprinde foarte repede ledul, incat ochiul nu sesizeaza. O astfel de aprindere/stingere merge OK cu rezistenta serie. Insa cu drivere active nu merge cu toate, daca asociezi un driver care nu suporta PWM pe alimentare cu dimmerul tau - driverul nu isi va face datoria, in loc sa dea curentul lui constant de , sa zicem 100mA poate va da varfuri de 1A care iti ard aproape iunstantaneu ledul. In mod normal iti trebuie un driver cu intrare PWM si nu este necesar un dimmer, care este un generator PWM cu iesire de putere, ci doar un PWM de semnal. Inteleg ca driverul acela este in banda direct montat. Si in cuvintele tale incerci sa-mi zici ca daca driverul din banda, care poate fi o sursa (activ) sau o rezistenta (pasiv) poate sa-mi strice functionarea. Si, sa intreb cand cumpar banda LED daca este dimabila PWM, dimmerul fiind PWM. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 11, 2016 Partajează Postat Septembrie 11, 2016 Pentru iluminare nu folosesti banda led, nu folosesti driver pasiv. Ce spune Aygun este valabil, dar pentru cineva necunoscator sau cu prag de pretentie foarte redusa, care va avea satisfactia ca a cheltuit pe jumatate, dar ilumineaza la toti parametrii prost - daca vrei asa ceva, iei banda. BANDA SE POATE DIMA CU DIMMERE DE ALEA, DE 2 BANI. La o instalatie adevarata, dimmingul se face diferit... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum