Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

problema generator trifazic


catabest24

Postări Recomandate

buna seara am cumparat un generator de curent monofazic + trifazic 7kw din cate observ partea de generator este nou sefolsit, fara uzura pe colectori rotorului, sigiliu pe suruburi (piulitele de plastic le-am dat eu jos), si cu totate acestea nu scoate 230-400v, ci doar 25v maxim 90 turat la maxim, am desfacut generatorul este impecabil in interior, trebuie cumva alimentat separat sa produca curent? atasez cateva poze cu el si scheam lui. vamultumeschttps://static.md/77bb65e0-6a45-11e6-94d6-8b994e16ad4c

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • catabest24

    10

  • sesebe

    8

  • iop95

    4

  • franzm

    2

Top autori în acest subiect

Ingenioasa schema cu trafurile de curent ce cresc excitatia la generator pt stabilizarea tensiunii de iesire.

Un alternator de masina livreaza curent daca nu are alimentare?

Eu ma mir ca ai obtinut si asa tensiune la iesire.

Poate are rotorul putin mangetizat permanent ?!? Este in dreapta imaginii un bobinaj bifazic ce este redresat pt excitatie si are parca figurat un magnet linga el (ce ar trebui sa se gaseasca pe rotor, din pacate nu stiu germana)

 

Verifica diodele in primul rind si apoi conecteaza o sursa externa reglabila de laborator la cele doua contacte cu sageata din centrul schemei daca exista si in realitate. Daca nu exista, poti conecta sursa de laborator la iesirea puntii trifazate, de unde se alimenteaza excitatia.

Vezi mai intii si ce tensiune ai la iesirea puntii (intre cele doua table pe care sint fixate diodele) fara sursa externa.

 

 

PS: cam ce vechime are pt ca este posibil sa se fi demagnetizat magnetul de pe rotor.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

buna ziua, va multumesc pt raspuns

cred ca are cel putin 20 de ani ca vechime, el pe fata langa motorul mai are un electromotor + alternator care incarca bateria, mai are ceva relee care se cupleaza automat cred ca in interiorul cutiei exista ceva piese electronice, revin cu poze in cateva minute

Link spre comentariu

Electromotorul e pt pornire(probabil) iar "alternatorul" pare a fi dinam,daca il judecam dupa releul conjunctor-disjunctor din poza,pt compensarea curentului de pornire in baterie dupa pornire.

Faina scula,mai ales cand nu ai la indemana sarmele EON.

 

Verifica diodele in primul rind si apoi conecteaza o sursa externa reglabila de laborator la cele doua contacte cu sageata din centrul schemei daca exista si in realitate. Daca nu exista, poti conecta sursa de laborator la iesirea puntii trifazate, de unde se alimenteaza excitatia.

Vezi mai intii si ce tensiune ai la iesirea puntii (intre cele doua table pe care sint fixate diodele) fara sursa externa.

PS: cam ce vechime are pt ca este posibil sa se fi demagnetizat magnetul de pe rotor.

Mai mult nu se poate spune(cel putin pt moment).

Link spre comentariu

N-are nevoie de alimentare externa pentru functionare normala.

Trebuiesc verificate puntea cu cele 6 diode, conexiunile la cele 3 traf-uri si infasurarea de alimentare excitatie (Hilfswicklung).

Excitatia si infasurarea principala par ok, daca scoate pana la 90V cu infasurarea ajutatoare (cu magnet permanent).

Link spre comentariu

Porniti-l si masurati tensiunile la intrarea in cele 6 diode; cele 3 valori trebuie sa fie aprox. egale; daca sunt zero masurati la bornele infasurarii de alim excitatie (care intra in cele 3  infasurari ale transf.).

Daca tensiunile sunt ok si puntea la fel, ar trebui sa aveti tensiune continua dupa punte, probabil 25-40V.

Verificati periile si infasurarile de excitatie J-K-J'.

Link spre comentariu

Se pare ca e demagnetizat.

Folositi o sursa de cc variabila 0 - 30V / min. 2-3A si conectati-o pe iesirea puntii trifazate printr-o dioda; atentie la polaritate.

Cu sursa la minim porniti gen, puneti un voltmetru pe bornele 7-8 si mariti tensiunea din sursa progresiv; ar trebui ca tensiunea la bornele 7-8 sa creasca.

Incercati intai la turatie mica, apoi cresteti turatia progresiv pana cand tensiunea pe bornele 1-2 ajunge la 400V. 

Dupa 5-10min de functionare ar trebui sa functioneze fara sursa externa/ se poate decupla.

Atentie, curentul dat de sursa trebuie limitat la 3-4A pt. a nu distruge infasurarea de excitatie.

Link spre comentariu

Cu o baterie de masina sau UPS; decuplati iesirea puntii si conectati bateria la firele care merg la rotor printr-o rezistenta de 4-5ohm / 25-30W. Atentie la polaritate.

Il porniti si verificati tensiunea la bornele 7-8 respectiv 1-2.

Editat de iop95
Link spre comentariu

Din "Sollwerteinsteller" se ajusteaza tensiunea de excitatie si implicit cea de iesire. Cu cât e mai mare diferenta dintre tensiunile Ujk si Uj'k, cu atât e mai mare câmpul de excitatie. Observati vreo schimbare daca învârtiti de axul potentiometrului (de fapt e un reostat)?

Link spre comentariu

Conecteaza un acumulator printr-un bec de far auto direct unde scrie "-" si "+" la puntea trifazata de diode.

 

Nu ai spus cit ai la iesirile v' si u' , iesirile de la minigeneratorul pt startul excitatiei (cea mai din dreapta bobina).

Link spre comentariu

La ala cea mai mare problema poate fi schema de reglaj cu amplificator magnetic.

Daca magnetul permanent e denagnetizat cam greu de rezolvat.

Motorul e ILO ?

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări