catabest24 Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 buna seara am cumparat un generator de curent monofazic + trifazic 7kw din cate observ partea de generator este nou sefolsit, fara uzura pe colectori rotorului, sigiliu pe suruburi (piulitele de plastic le-am dat eu jos), si cu totate acestea nu scoate 230-400v, ci doar 25v maxim 90 turat la maxim, am desfacut generatorul este impecabil in interior, trebuie cumva alimentat separat sa produca curent? atasez cateva poze cu el si scheam lui. vamultumeschttps://static.md/77bb65e0-6a45-11e6-94d6-8b994e16ad4c Link spre comentariu
sesebe Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Ingenioasa schema cu trafurile de curent ce cresc excitatia la generator pt stabilizarea tensiunii de iesire. Un alternator de masina livreaza curent daca nu are alimentare? Eu ma mir ca ai obtinut si asa tensiune la iesire. Poate are rotorul putin mangetizat permanent ?!? Este in dreapta imaginii un bobinaj bifazic ce este redresat pt excitatie si are parca figurat un magnet linga el (ce ar trebui sa se gaseasca pe rotor, din pacate nu stiu germana) Verifica diodele in primul rind si apoi conecteaza o sursa externa reglabila de laborator la cele doua contacte cu sageata din centrul schemei daca exista si in realitate. Daca nu exista, poti conecta sursa de laborator la iesirea puntii trifazate, de unde se alimenteaza excitatia. Vezi mai intii si ce tensiune ai la iesirea puntii (intre cele doua table pe care sint fixate diodele) fara sursa externa. PS: cam ce vechime are pt ca este posibil sa se fi demagnetizat magnetul de pe rotor. Editat August 25, 2016 de sesebe Link spre comentariu
catabest24 Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 buna ziua, va multumesc pt raspuns cred ca are cel putin 20 de ani ca vechime, el pe fata langa motorul mai are un electromotor + alternator care incarca bateria, mai are ceva relee care se cupleaza automat cred ca in interiorul cutiei exista ceva piese electronice, revin cu poze in cateva minute Link spre comentariu
doru3160 Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 Electromotorul e pt pornire(probabil) iar "alternatorul" pare a fi dinam,daca il judecam dupa releul conjunctor-disjunctor din poza,pt compensarea curentului de pornire in baterie dupa pornire. Faina scula,mai ales cand nu ai la indemana sarmele EON. Verifica diodele in primul rind si apoi conecteaza o sursa externa reglabila de laborator la cele doua contacte cu sageata din centrul schemei daca exista si in realitate. Daca nu exista, poti conecta sursa de laborator la iesirea puntii trifazate, de unde se alimenteaza excitatia. Vezi mai intii si ce tensiune ai la iesirea puntii (intre cele doua table pe care sint fixate diodele) fara sursa externa. PS: cam ce vechime are pt ca este posibil sa se fi demagnetizat magnetul de pe rotor. Mai mult nu se poate spune(cel putin pt moment). Link spre comentariu
iop95 Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 N-are nevoie de alimentare externa pentru functionare normala. Trebuiesc verificate puntea cu cele 6 diode, conexiunile la cele 3 traf-uri si infasurarea de alimentare excitatie (Hilfswicklung). Excitatia si infasurarea principala par ok, daca scoate pana la 90V cu infasurarea ajutatoare (cu magnet permanent). Link spre comentariu
catabest24 Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 cele 6 diode sunt bune, le-am verificat Link spre comentariu
iop95 Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 Porniti-l si masurati tensiunile la intrarea in cele 6 diode; cele 3 valori trebuie sa fie aprox. egale; daca sunt zero masurati la bornele infasurarii de alim excitatie (care intra in cele 3 infasurari ale transf.). Daca tensiunile sunt ok si puntea la fel, ar trebui sa aveti tensiune continua dupa punte, probabil 25-40V. Verificati periile si infasurarile de excitatie J-K-J'. Link spre comentariu
catabest24 Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 am facut ceva masuratori, bornele 1,2,3 (u1, v1,w1) motor relantiu 50v, turat aproape maxim 121v. bornele 7,8,9 (u,v,w) 4v j,k,j 1,5v diode 1v Link spre comentariu
iop95 Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 Se pare ca e demagnetizat. Folositi o sursa de cc variabila 0 - 30V / min. 2-3A si conectati-o pe iesirea puntii trifazate printr-o dioda; atentie la polaritate. Cu sursa la minim porniti gen, puneti un voltmetru pe bornele 7-8 si mariti tensiunea din sursa progresiv; ar trebui ca tensiunea la bornele 7-8 sa creasca. Incercati intai la turatie mica, apoi cresteti turatia progresiv pana cand tensiunea pe bornele 1-2 ajunge la 400V. Dupa 5-10min de functionare ar trebui sa functioneze fara sursa externa/ se poate decupla. Atentie, curentul dat de sursa trebuie limitat la 3-4A pt. a nu distruge infasurarea de excitatie. Link spre comentariu
catabest24 Postat August 25, 2016 Autor Partajează Postat August 25, 2016 Nu am sursa de cc altceva ce as putea pune? Link spre comentariu
iop95 Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) Cu o baterie de masina sau UPS; decuplati iesirea puntii si conectati bateria la firele care merg la rotor printr-o rezistenta de 4-5ohm / 25-30W. Atentie la polaritate. Il porniti si verificati tensiunea la bornele 7-8 respectiv 1-2. Editat August 25, 2016 de iop95 Link spre comentariu
adydep Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 În lipsa rezistenței se poate conecta în serie și un bec de far auto tip H4,cu filamentele în paralel Link spre comentariu
franzm Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 Din "Sollwerteinsteller" se ajusteaza tensiunea de excitatie si implicit cea de iesire. Cu cât e mai mare diferenta dintre tensiunile Ujk si Uj'k, cu atât e mai mare câmpul de excitatie. Observati vreo schimbare daca învârtiti de axul potentiometrului (de fapt e un reostat)? Link spre comentariu
sesebe Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 Conecteaza un acumulator printr-un bec de far auto direct unde scrie "-" si "+" la puntea trifazata de diode. Nu ai spus cit ai la iesirile v' si u' , iesirile de la minigeneratorul pt startul excitatiei (cea mai din dreapta bobina). Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 25, 2016 Partajează Postat August 25, 2016 (editat) La ala cea mai mare problema poate fi schema de reglaj cu amplificator magnetic. Daca magnetul permanent e denagnetizat cam greu de rezolvat. Motorul e ILO ? Grig Editat August 25, 2016 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum