Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Salvare Technics SU-V2X


paul_ral

Postări Recomandate

L-am gasit la un REMAT, aruncat intr-o gramadă de fier vechi. In ciuda acestui fapt, are cateva zgârieturi minore. Cu sigurantaeste nefunctional si nu m-am grabit sa-l bag in priza. Cred ca a prins si cateva ploi căzute în ultimele zile. Am adunat câteva kg de fier de prin garaj si le-am dat la schimb. Acasa am desfăcut amplificatorul si, pe lângă kg de praf, am gasit câțiva rezistori arși și cel putin un condensator bombat

Praf

Posted Image

Posted Image

Posted Image

 

Un Gold Cap de 3,3F bombat, cred ca si scurs, după cum se prezintă PCB-ul. Am căutat si am vazut că au cei de la TME

Posted Image

 

Componente deteriorate, vizibil: R516 si R520.

Posted Image

 

Idem, PCB-ul în zona goldcap-urilor, probabil din cauza scurgerii electrolitului. Circuitele nu sunt intrerupte.

Posted Image

 

Mă gândesc să acord o șansă acestui amplificator, cu toate că, in general, aparatele de acest gen nu prea mă încântă, eu fiind fan al altei generații și altei mărci.

Doresc sa verific toți tranzistorii, in special Q609, Q610 si Q503, Q504 și apoi să inlocuiesc piesele deteriorate. Cine are expertiză în depanarea acestui gen de aparat, rog să posteze păreri pe parcursul depanării.

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • paul_ral

    14

  • maxente

    5

  • gusti_73

    2

  • Dominicue

    1

Top autori în acest subiect

Am demontat amplificatorul, aspirat plăcile de praf, după care le-am spălat cu apă călduță și detergent lichid și apoi uscate cu foenul.Apoi am înlocuit rezistorii arși, verificat tranzistorii -ok și scos condensatorii deteriorati

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Piesele deteriorate. Vinovat cred că este condensatorul de sus, se vede cum a curs electrolitul.

Posted Image

Link spre comentariu

Am gasit ars Q501 (2SA1123 pre-driver) si l-am inlocuit cu Q702 (tot SA1123), iar in loc de Q702 am pus un SA916. Inlocuit rezistorii din emitor cu unii noi. Astept TME pentru restul de piese.

Link spre comentariu

Din condensatorul ala nu cred ca a curs electrolitul, poate mai degraba are un adeziv acolo sa il fixeze mecanic pe placa. Daca ai un ESR-metru masoara-l

STK-ul ala mai e functional ?

Link spre comentariu

Nu sunt lipiți cu adeziv, oricum îi schimb, fiindcă cel bănuit are si o altă coloratură față de cel ce pare ok. Nu am verificat SVI-ul, nu am introdus curent în aparat până nu am făcut un control vizual și până nu înlocuiesc tot ce nu este bun.

Link spre comentariu

Cine stie, poate chiar acel STK a fost motivul pentru care a ajuns acel amplificator la gunoi.

Oricum e frumusel amplificatorul privit din fata. Eu i-as inlocui acel STK cu altceva chiar pe tranzistoare

Link spre comentariu

Ba da, dar in caz ca e dus cum il mai depanam, ca altele originale ioc !?!?!?

Asa cu alte module facute ''in casa'' e alta treaba.

In plus e posibil ca upgrade-ul sa fie mai audiofil decat STK-ul ala  :rade:

Editat de maxente
Link spre comentariu

Studiind schema si comparând cu placa amplificatorului, am constatat că rezistentele 517, 518, 625, 626 din circuitul de control BIAS au alta valoare decât cea din schema: 8,2kohm pe placă in loc de 10kohm pe schemă.

Link spre comentariu

Atunci merg puse de 10k, dar nu cred ca asta e motivul pentru care ampliful a ajuns la gunoi si nici trz Q501...mai degraba tot spre SVI m-as uita. Daca ar fi fost publica schema electronica a integratului, mergea facut cu componente discrete si gata. Condensatorul cred ca totusi este bun (doar sa nu fi fost lovit) , japonezii stau bine la capitolul condensatoare electrolitice.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Terminat de înlocuit piesele pe placa de bază.

Posted Image

 

Am verificat becurile indicatorului Computer Drive, erau arse; Fiat lux

Posted Image

Posted Image

 

După asamblarea amplificatorului, am făcut proba. Rezultat:

- se aprinde ledul rosu Safety operation, clipeste de cateva ori după care rămâne aprins;

- după cateva secunde (vreo 10), se aprinde ledul verde Computer drive/ auto și rămâne aprins;

- se incălzesc tranzistorii, regulatorul, circuitele integrate

- se incalzeste usor radiatorul SVI-ului

- nu am sunet. Nu se aude cuplarea releului după ce ledul rosu termină de clipit (am vazut pe youtube un filmulet cu V2X in funcțiune.Nu am sunet nici la iesirea pe căști.

Cam atât pentru astăzi, am experiența SD-8020 și am căpătat răbdare în rezolvarea defecțiunilor. E bine pentru un amator!

Link spre comentariu

Am desfacut releul de pe placă și după masurarea bobinei am constatat că releul este defect. Se pare că am noroc, sper ca asta să fie defectul. Releul este Matsushita JR2a-DC24V-Y2, vedem ce inlocuitor gasim.

Editat de paul_ral
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări