adydep Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 (editat) Redresor în comutație,nu "compostație " ...dacă matale nu te descurci cu un transformator și patru diode,nu știu cum te vei descurca cu o sursă în comutație Pe tractor se încarcă bateria,chiar dacă are un element mai slab,deoarece alternatorul de tractor livrează cam 50A(din ce știu eu s-au folosit alternatoarele și releele de încărcare de pe Dacia 1310).Oricum din ce spuneți bateria e la capăt de drum,iar redresorul construit se încinge pentru că nu poate debita curentul de încărcare,mai ales pentru o baterie obosită.Din ce zici matale sunt convins că transformatorul este din Tv Sport. Editat August 23, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
Mircel Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 (editat) Dacă nu ai cu ce să măsori diodele, schimbă-le pe toate. diodele le-am fixat pe o placa de aluminiu Păi aşa nu ai scurtcircuitat 2 diode? Cel puțin! Ar trebui să folosești RA220 2 roșii și 2 negre și să le fixezi pe 2 plăci de Aluminiu. Sau cum a zis pe prima pagină Sesebe: cu punte originală din alternator. Uite cam așa: Editat August 23, 2016 de Mircel Link spre comentariu
vera Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 Acel redresor, cu transformator de TV Sport, furnizeaza sub 3A, suficienti pt. revigorarea unei baterii de Dacie (care are acumulator sub 65Ah). La tractor, acumulatorul de 180Ah, se poate incarca cu acest redresor, in mai mult de 60 ore (daca are limitare de curent, daca nu ia foc).Pt. a incarca bateria tractorului, ai nevoie de un transformator care sa debiteze 18A (putere 18A x 14,5V=261VA).Diodele sunt de 25A (bune pt. scopul propus, daca nu sunt defecte), numai ca trebuie puse pe radiatoare diferite (cele negre pe un radiator, cele rosii pe altul) si neaparat cu limitare de curent (in cel mai rau caz, un bec de far, cu ambele faze legate in paralel, inseriat cu acunulatorul).Fara limitare de curent, bateria fierbe, daca nu se defecteaza inainte redresorul. Link spre comentariu
adryano Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 (editat) Sara buna,doresc sa construiesc un redresor cu care sa-mi incarc bateria de la tractorul U650 .Am o baterie de 12V si 180A. Am folosit un transformator pe care-l am dintr-un televizor mai vechi,portabil care am masurat cu aparatul 16V.Am pus la el 4 diode de la alternatoru de dacie dacie deacelea cu rosu ra220.cind am legat redresorul la bateriii o flamat cam tare apoi diodele sau incalzit si traformatorul o inceput sa miroase si nu stiu dece?ca daca pun bateria pe tractor si pornesc cu curent dela tractoru vecinului tractoru meu porneste,iara cu motorul pornit am vreo 14V.ieu voi sa incarc bateria ca-i vechii si daca nu folosesc tractorul citeva zilie nu mai pot porni.ca redresorul asta am incarcat si bateria la dacie carei mai mica da o merscum pot sa fac sa incarc bateria la tractor? Io gindesc ca diodele de dacie au ceva mai bine de 20 de amperi si ar cam trebui sa reziste,da mai multe electricitarte nu cunosc.E mult 16V, de asta se incalzeste tot. Plus ca 14V la turatii mici e suficient(13,8v la Mercedes Sprinter este) Editat August 24, 2016 de adryano Link spre comentariu
dan cod Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 O incarcare buna este de 14,4v 13,8V este minimul de jos. Link spre comentariu
adryano Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Pai in mers, cind se maresc turatiile, creste si tensiunea. La Ford Transit dimpotriva am observat ca la pornire e 14,5-14,6, apoi coboara un pic. Link spre comentariu
QQme Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Unele auto modifica tens. de incarcare functie de temp. mediului,vara 13,8-14V ,,iarna 14,4-14,6V. Sunt unele inc. destepte ce utilizeaza un termistor pe baterie pt. analiza temp. Link spre comentariu
yo9hrb Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Transformatorul se incalzeste deoarece I se cere mai mult current decat poate da. Cel mai simplu e sa limitezi curentul la o valoare acceptabila pentru traf, adica vreo 2.5A. Asta inseamna sa inseriezi in circuit (dupa diode), un bec de vreo ... 30W (iese din calculi). Adica 2 becuri de 15W in parallel. Incarcarea va dura mult, in mod normal ai nevoie de 18 A, dar pentru intretinere este mai bine decat nimic. Link spre comentariu
Vizitator Theodorescu Teofil Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Oi fi eu de la tara dara n-am scurtcircutat nimica,diodele sint pe placa de aluminiu fiecare,prinse cu eclise de aluminiu,gaurite cu spiral de 10,prinse cu surub de 5 si piulita,doua bucati la dioda,eu is putin meseriasi cum se zice.. Incarcarea pe tractoru meu e buna la 14v,alternator am batut rulmenti noi am pus carbune nou curatat cu abraziv la colector,n-are treaba,facut de mina mea,face servici,baga curent nare treaba,stiu eu,n-are a face. 16v iese la transformator in gol,adica la alternativ,eu is putin electrician,aici mai repar la vecini,un aparat,doua,nu-i curent continu cu plus si minus,ca continu vine dupa diode. Atuncia sa fiu ajutat co schema de aceea cu compostatie,ca-am cam vazut ca baga mai bine curent la baterie Eu pun becu sa escite alternatoru cind se strica releu,adica duc de la baterie fir laun bec,si dau la alternator ecscitatie,da releu e bun face servici Link spre comentariu
validae Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Dacă ai un transformator de sudură prin curte, poți să încerci să-i scoți o priză la 12V de pe ultimul strat al secundarului și să pui puntea de diode între ultima spiră și priza de 12V. Mare atenție, multă lume crede că 12Vc.a. este cam același lucru cu 12Vc.c. uitând că cei 12Vc.a. reprezintă o valoare eficace, tensiunea de vârf ajungând la circa 16,9V. Pentru acumulator asta contează, fiindcă se comportă ca un condensator și aduce tensiunea redresată la valoarea de vârf atunci când e încărcat complet. Nu ai nicio șansă să construiești un încărcător în comutație, e nevoie de mult mai multă experiență și scule decât pentru unul cu transformator. Încearcă cum am scris mai sus, modificarea unui traf de sudură nu ia mai mult de o oră, dacă ai spațiu de bobinaj, poți eventual să adaugi 10-15 spire cu sârmă de minim 2-3mm diametru la secundar, astfel vei avea un secundar separat pentru încărcător. Dar nici scoaterea unei prize de 12V nu încurcă cu nimic funcția de originală de traf de sudură.....ai două funcții într-un singur aparat. Pe unul din firele ce duc la punte să pui neapărat o siguranță de 15A, astfel protejezi puntea în caz că acumulatorul cere mai mult de 20A sau în cazul inversării plusului cu minusul la acumulator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum