Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Frigiderul nu se mai opreste din mers!


Vizitator gavril marius

Postări Recomandate

Este sansa sa se poate rezolva. Trebuie facut un test de presiune si masurat, cu un detector de pierderi freon, tot circuitul vaporizator accesibil. Daca se dovedeste intact, dar presiunea din sistem tot scade, probabil scapa undeva teava de vaporizator incorporat in spuma poliuretanica, inaccesibila. Se repara prin aplicarea unei panou racitor si reincarcare cu agent frigorific.

Link spre comentariu

Am gasit unde e dopul. E in congelator , acolo unde se unesc teava subtire cu serpentina congelatorului. L-am dezghetat de cateva ori cu o carpa calda si mai apoi cu un feon, dar tot se formeaza. Acum am infasurat locul cu o carpa ca sa nu mai intre in contact direct cu gheata de pe serpentina. Slabe sanse, dar sunt un optimist. Mai incerc. Varianta cu o noua placa aplicata in interiorul frigiderului o aveam pana sa renunte mesterul. L-a ciocanit el, usurel la interior si mi-a spus ca serpentina aia prinsa in spuma ar fi fisurata. Deci trebuie aplicata alta. Dar asta cica nu ar rezolva problema dopului.

Link spre comentariu

Dopul dispare daca portiunea cu scapari e eliminat, sistemul va fi suflat cu azot uscat, apoi vacumat ca lumea.

Daca are cine sa faca aceste operatiuni...Mai bine dati-mi o ideie ce scula sa cumpar ca de la asta mi-am luat gandul.

Link spre comentariu

Depanarea corecta, cu garantia lucrarii, al frigiderului dvs se poate face intr-un atelier dotat cu sculele si materialele necesare operatiunilor descrise mai sus, mai putine sanse la domiciliul clientului. Pretul reparatiei nu va depasi o treime din pretul unui aparat frigorific asemanator celui ce trebuie repus in viata si cu un panou de racire montat in compartimentul racitor va fi mult mai eficient decat a fost.

Nici aparatele vandute momentan in comert nu-s capodopere de arta, chiar sunt mai slabe constructii decat cele de acusi zece ani...

Link spre comentariu

In postul #32 asa scrieti: "Slabe sanse, dar sunt un optimist. Mai incerc." Parerea mea ca numai cine nu vrea, nu poate.

Sunt sigur, ca in zona unde locuiti dvs, gasiti un atelier axat pe frig, cu meseriasi competenti sa va rezolve aparatul.

Link spre comentariu

Daca stii unde este dopul poti incerca o varianta mai "ciudata". Plasezi in vaporizator (sub el mai degraba), in locul unde se formeaza dopul, o rezistenta ceramica de 5W alimentata de un mic redresor care sa fie comandat de un temporizator si care forteaza incalzirea locala dezghetand dopul. Daca termostatul are si contacte care se inchid cand decupleaza motorul e ok daca nu un mic releu cuplat la alimentarea motorului da comanda. In acest caz temporizatorul doar controleaza cat timp tine rezistenta alimentata iar releul cupleaza alimentarea rezistentei cand motorul frigiderului este oprit. Alimentarea sa nu fie mai mare de 12V pentru a nu creea mai multe probleme decat vreti sa rezolvati.

Metoda seamana cumva cu dezghetarea automata la instalatiile frigorifice mari de pe vremuri.

Editat de The Stressmaker
Link spre comentariu

Mai bine ca s-a dat batut meseriasul, probabil era de-ala care a lucrat o viata intreaga in domeniu instruit pe vremea comunistilor. Agentul frigorific nu se baga la ochi fara sa pornesti motorul, pe langa ca cantitatea de freon necesara se vede si in consumul de curent electric al motorului, consum care nu trebuie sa depaseasca valoarea de fabrica, cu motorul oprit nici nu ajunge freonul sub presiune in partea de inalta presiune, bagat la gol nici nu are cum sa bage destul astfel incat cand il comprima compresorul o sa ajunga sa ramana fara freon pe partea de joasa.

 

Sculele necesare sunt:

- kit de sudura/alamire/cositorire

- tub capilar de schimb

- filtrul desicant - toti "meseriasii comunisti" pe care i-am intrebat nici nu stiu ce e ala, nici nu umbla la el, desi este exact filtrul care inghite umezeala din sistem ca sa nu se mai formeze dopuri de gheata si are o viata limitata odata deschis circuitul. De asta "nu se mai repara frigiderele" odata ce incep sa faca dopuri de gheata.

- agent frigorific

- ceasuri/manometre de freon

- valve - adaptoare

- pompa vaccum

- agent frigorific

- ulei si solutie de contrast

- lumina uv

- aparat de masura

 

Cu astea se poate incepe diagnosticarea si reparatia, urmand ca daca e vre-un element defect sa fie adaugat la lista.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Sfaturile dvs. sunt foarte bune, asa ca as vrea, daca se poate, un sfat. Ce frigider sa cumpar!? Am un Artic la tara care merge de foarte multi ani dar asa ceva nu cred ca se mai gaseste. Cerintele ar fi: sa fie doar frigider, fara lada, sa fie cat mai simplu de depanat, sa fie rezistent si bineinteles ieftin. Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Salutare experti; Pun si eu o intrebare mai aiurea.

 

Plecand de la consumul lunar care mi se pare putin cam mare 100kw am ajuns sa pun o priza ce masoara consumul pe frigider deoarece mi s-a parut ca merge cam des compresorul

 

A reiesit un consum de 2,3kwh in 24h iar la un consum de 130w al motorului rezulta ca acesta sta pornit 15-16 ore din 24.

 

Acum nu prea stiu cat ar fi normal sa stea pornit dar mi se pare cam mult.

Link spre comentariu

Depinde de model, ce temperatură are setată pe termostat, dacă e ,,No frost,, sau nu, iar dacă nu e, dacă nu cumva are gheață pe răcitor și randamentul i-a scăzut.....poate dai detalii.

Practic, am verificat consumul unei combine proprii mai vechi,,Whirlpool,, cu două compresoare și al unei combine recente LG cu motor liniar și invertor. Combina Whirlpool mai veche consuma cam 1-1,5kWh pe zi, iar cea LG cam 0,8-0,9kWh pe zi. La o temperatură în frigider de circa 4 grade și în congelator de -15. Aveți acum un soi de referință. Eu cred că aveți un consum exagerat, acesta poate fi cauzat de o pierdere parțială de freon, de dop pe serpentină, de gheață în exces, de o accesare prea deasă a ușii frigiderului, etc...

Link spre comentariu

OK, am cautat mai bine eticheta si are mai multe detalii decat ma asteptam

In primul rand o corectura, e combina nu frigider simplu. E no frost , de deschis usa nu deschidem asa mult pt ca suntem plecat la munca in timpul zilei iar seara si dimineata cat sa si umbli in firgider

am atasat poza etichetei conform careia consumul declarat e de 1,5kwh/24h Acum nu stiu daca e consum ideal de fabrica cum se dau la masini sau ar fi un consum real

 

pozahttps://imgur.com/quBCMQn

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări