Florin berdila Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 domnilor am un frigider artic din 2013 si acum face figuti adica se aude un bazait fin de la motor precum ar merge dar nu ingheata daca il scot din priza si il las scos doua ore apoi il bag ,porneste bazaie mai tare si ingheat dupa un timp motoru isi pierde din acel barait si iar intra in acel bazit fin si iar nu ingheata plasa neagra din spatele frigiderului acel condesator de racire este rece ia ar trebui sa fie calda cand mrrge si ingheata frigideru nu? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 A pierdut freonul, cheamă un frigotehnist, că nu ai ce-i face. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 Face dop de gheata in vaporizator din cauza ca exista apa in circuitul freonului (a mai pierdut odata freon iar cine v-a facut umplerea ultima oara nu a vidat instalatia sau macar sa o purjeze). Cand il lasati 2 ore se dezgheata vaporizatorul si functioneaza pana ingheata iar. Incalziti vaporizatorul cu o carpa calda sau o sticla cu apa calda si daca reincepe sa inghete asta este cauza. Vaporizatorul este serpentina din interior, la congelator, care ingheata. Urmariti stratul de gheata unde se opreste si acolo este dopul. Bazaitul nu se mai aude pentru ca din cauza dopului compresorul nu mai are unde pompa. Faptul ca de fiecare data ingheata la inceput ma face sa cred asta. Sa nu incercati dezghetarea cu flacara, este periculos. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 am umblat la el acum doua ore motoru pornea apoi dupa trei patru secunde se oprea il scoteam din priza si il bagam iar nu mai pornea motoru probabil ca si frigideru era asezat stramb si o intrebare, daca frigideru nu este perfect pus la drept motoru poate sa nu plece sa nu functioneze corect? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 Nu are prea mare importanță poziția perfect orizontală la frigiderele cu compresor. Chiar și dacă are dop de gheață, nu ai ce-i face singur. Numai un frigotehnist îl poate remedia, chiar dacă trebuie doar să curețe serpentina și să umple iar agregatul frigorific cu agent termic. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 Daca se opreste dupa cateva secunde inseamna ca este capsula compromisa sau releul termic de protectie decalibrat. Cea mai simpla si ieftina optiune este inlocuirea releului termic de protectie cu altul identic. Daca tot asa face...alt compresor (motor, agregat, etc) sau alt frigider. Cereti parerea unui frigotehnist in acest caz, va poate scuti de mult timp pierdut. Aceeasi parere ca si @validae. Link spre comentariu
PINTI Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 Schimbati motorul si a-ti rezolvat problema. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 9, 2017 Partajează Postat Iunie 9, 2017 @Pinti, ați făcut acest lucru singur vreodată ? Mă refer doar cu uneltele pe care le are un gospodar prin casă.... Ce i-am tot repetat în postările anterioare (#17, #20) ? Link spre comentariu
paul_78 Postat Iulie 6, 2017 Partajează Postat Iulie 6, 2017 Citind tot felul de pareri din diferite pozitiii, vad ca aici se dau ceva raspunsuri mai pertinente si poate gasesc cauza defectiunii. Am un congelator Arctic cu 6 sertare iar problema sta in felul urmator . -Nu se opreste din mers ( am pus un termometru in compartimentul acestuia iar temperatura ajunge la -22 in pozitia 2 unde sta deobicei . - am pos sotia sa mute tot ce era in el in congelatorul frigiderului, sa-l dezghete si sa-i igenizere . -dupa aceste operatii congelatorul gol fiind 3 zile functiona normal. -Am pus in 3 sertare din sase carne ( provenite din taierea ......animale ) , au trecut 3 zile ci congelatorul iar nu se mai opreste . In momentul cand i-l scot din priza 20-30 min si il introduc inapoi sub tensiune acesta porneste cam la 5-10 min dupa ce a fost introdus in priza , mai precis il introduc in priza face un ciclu de pornire de max 5 sec apoi se opreste si porneste dupa aele 5-10 min, opoi nu se mai opreste decat daca il scot din priza , O alta nedumerire este aceea ca nu se opreste din potentiometrul frontal , cel care regleaza temperatura ( cel gradat de la 1 la 5 ) Din ce i-mi aduc aminte in momentul cand invarteai stanga de tot aparatul trebuia sa se opreasca . Acum am scos placa electronica am facut un strap si merg cu o priza programabila 30 pornit 15 pauza . Link spre comentariu
validae Postat Iulie 6, 2017 Partajează Postat Iulie 6, 2017 Dacă e termostat electronic, e posibil ca senzorul de temperatură să nu mai fie în contact ferm cu placa răcitorului, cauza fiind o eventuală manipulare neglijentă la dezghețare. Vedeți că există termostate universale digitale, care se pot monta și pe frigidere sau lăzi frigorifice.Se găsesc și pe forum la unii colegi ce vând chinezării la Bazar.. un exemplu http://www.elforum.info/topic/84357-lcd-uri-surse-dc-voltmetrevolt-ampermetretermometre/page-73 Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 Eu am montat o chinezarie din asta de mai bine de 5 ani,si inca e in uz,isi face treaba cu prisosinta. Link spre comentariu
valny Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Am probleme cu un frigider Candy, cu lada frigorifica, cu 4 sertare, jos si frigider deasupra, cu un singur motor. A venit meseriasul l-a palpat la interior, l-a ascultat, dupa care i-a bagat freon cu motorul oprit si frigiderul a pornit dupa ceva timp, cand el deja plecase. Cica nu stiu ce protectie nu-l lasa sa mearga. Problema initiala a fost ca ingheta pana pe la -9/-12C dupa care zgomotul motorului se accentua, i se racea radiatorul din spate si temperatura de la interior incepea sa creasca. Nici gand sa-si mai revina, pana nu-l opream, scotandu-l si bagandu-l din nou in priza. Si din nou povestea cu protectia... Bazaia si decupla de nu stiu cate ori in cateva ore, pornea intr-un final si din nou ajungea la -9/-12 cand incepea sa se incalzeasca inauntru in loc sa inghete. Azi a venit din nou frigotehnistul. A scos freonul din el si cica era prea mult. A bagat freon cat a stiut el, motorul a pornit caci era oprit de cateva ore, radiatorul din spate s-a incalzit, dupa cele observate, omul a plecat urmand sa-i comunic mersul sculei dar surpriza... La inceput a racit rapid apoi de pe la -7*C din ce in ce mai lent pana la -8,4*C, cand s-a lasat. I s-a racit radiatorul si a inceput sa se incalzeasca la interior. Toate astea cu motorul mergand. Ce ar putea sa aiba? Voi a-ti mai intalnit asa ceva? Link spre comentariu
valny Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Chiar nu știe nimeni? Link spre comentariu
blacired Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Buna. Probabil vaporizatorul are pori pe undeva. Freonul modern lucreaza in vacum si trage prin pori aer(care contine umiditate) in circuitul frigorific, ceea ce face dop de gheata in capilar, oprind astfel circulatia agentului frigorific prin sistem. Link spre comentariu
valny Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 O explicatie plauzibila. Cred ca... chiar asa este. Acum depinde pe unde s-o fi amplasat respectivul dop si daca mai poate fi eliminat. Oricum mesterul meu dupa ce i-am povestit ultimile simptome mi-a indicat sa-mi iau altul ca pe asta nu-l mai poate face, cu toate ca venise si cu motor dupa el, sa-l schimbe. Mai incerc varianta cu incalzitul serpentinelor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum