Vizitator gavril marius Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 Dupa cum suna si titlul topicului am un frigider Maxwell de prin 2005 iar de ieri am constatat ca merge continuu(3 ore dupa care l am scos de frica sa nu se arda motorul)practic il dau pe 0 din termostat ca sa l opresc iar dupa 10 minute fix porneste iar si merge continuu...m am uitat si la relelul motorului si este ok cupleaza si decupleaza deci ala sare din schema...de inghetat ingeata ok(practic ca si inainte) in congelator am -3 grade iar in frigider undeva la 8 grade.Am comandat un termostat pe acelasi cod acuma sa vedem ce si cum...Sa fie defect numai termostatul pentru ca practic este mort invart de rotita aia pana la 5 si degeaba(inainte in mers daca roteam de la 5 la 1 se oprea acum nu).Orice sfat este binevenit... Link spre comentariu
nico_2010 Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 In congelator ar trebui sa fie cam -18 grade, iar in frigider undeva la +3-4 grade. Verificati termostatul si inlocuiti-l. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 Pai daca nu are cat trebuie,ce treaba are termostatul? Daca avea -18(sau mai mult) si nu intrerupea,mai intelegeam,dar la -3 in congelator mai mult ca sigur are vagi urme de freon in instalatie.Zeama de frigotehnist ii trebuie,nu termostat. Link spre comentariu
Vizitator gavril marius Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 (editat) Asta nu am luat in calcul...am sa chem un depanator pana la urma ca se cam leaga treaba cu lipsa de freon pentru ca in frigider face zapada pe , perete... Revin cu update in congelator dupa 15 minute de mers sunt -12 grade acuma astept sa vad si in frigider. In frigider sunt 10 grade acum iar pe usa 13... Editat August 22, 2016 de gavril marius Link spre comentariu
belasajgo Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 Daca nu s-ar mai opri din mers, ai ajunge si in frigider la grade minus. Cel putin eu cand m-am mutat in alta locuinta, am avut un frigider acolo care chiar mergea non-stop din cauza termostatului defect si tot ce am avut in frigider a inghetat complet, pana si laptele din cutie. Daca merge non-stop dar nu scade temperatura din frigider / congelator la cat ar trebui, atunci as spune si eu ca problema este cauzata de lipsa de freon. Link spre comentariu
neluelectron Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 (editat) Sigur pierdere de freon ,depinde unde la pierdut ,prin ce loc ,de acest lucru depinde reusita reparatiei ,daca doar il incarca cu freon fara sa vada cauza pierderi dupa un timp face la fel un fricotermist va lamureste ... nu umblati la termostat degeaba deocamdata Editat August 22, 2016 de neluelectron Link spre comentariu
Vizitator gavril marius Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 (editat) Deci dupa 1:30 de minute de mers continuu in frigider sunt 6 grade iar in congelator -12 mai mult nu cred ca se poate in conditiile actuale...in camera 26 de grade. Editat August 22, 2016 de gavril marius Link spre comentariu
icar Postat August 22, 2016 Partajează Postat August 22, 2016 Racitorul e fisurat, perdere de freon. Schimbat racitorul si reumpluta instalatia cu freon. Link spre comentariu
neluelectron Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 Acum nu se stie sigur daca este racitorul s-ar putea sa fie s-ar putea sa nu fie , se mai pierde si pe la anticondens daca a ruginit conducta sau poate pe la vreo sudura in spate la compresor, mesterul vede exact ce si cum .......... Link spre comentariu
PINTI Postat August 23, 2016 Partajează Postat August 23, 2016 (editat) Acolo unde a aparut o fisura, exista si o umezire sau usoare pierderi de ulei. In acel compresor frigotehnic (motor), exista si o cantitate de ulei care are rol de ungere si de racire a acestuia. In interior nu exista trasee separate pentru freon si ulei. Acestea se amesteca in interiorul agregatului, dar fiecare isi face treaba sa. Este normal ca freonul, in circuitul pe care il face, pompat de agregat, sa antreneze si o mica cantitate de ulei. Aceasta nu este o problema deoarece in finalul excursiei sale,prin tevile frigiderului, uleiul ajunge tot in agregatul frigorific. Concluzie: Unde exista fisura..... exista si urme de ulei! In cazul de fata,daca in congelator se obtin - 12 grade, inseamna ca ceva freon mai exista in instalatie. Trebuie inspectatae conductele si vazut unde exista o scurgere de ulei. Desigur trebuie chemat un frigotehnist pentru remedierea defectiunii si refacerea presiunii de freon.Lasa termostatul la locul lui. Succes Editat August 23, 2016 de PINTI Link spre comentariu
icar Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Nelu, ai dreptate, fisura poate fi oriunde pe traseu! Corect ce zice si Pinti, sfat de urmat! Link spre comentariu
Vizitator gavril marius Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Abia ce am schimbat termostatul...am si vazut ceva urme de verdeata(cred ca freon)pe 2 conducte din spate acum sa vad daca se opreste macar elimin termostatul din ecuatie si mai ramane de incarcat cu freon ca daca nici dupa reincarcare nu merge imi cumpar altul. Link spre comentariu
Vizitator gavril marius Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Deci in congelator acum sunt -16 iar in frigider +4 grade dar tot nu se opreste decat manual...eu totusi sunt in ceata cu lipsa de freon... Link spre comentariu
Nikk Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 A explicat colegul Pinti . La cantitatea corecta de freon in circuit se obtin temperaturile corecte ( de exemplu -18 in congelator ,+4 in frigider ) la un anumit raport mers/pauza . Cand pierde freon , dar foarte putin, in timp raportul mers/pauza creste pana in momentul cand nu se mai opreste - freonul a scazut sub o anumita cantitate . Scazand in continuare freonul , nu mai poate mentine temperatura (creste ) necesara desi merge non stop . O incarcare ar trebui sa-l aduca in parametri pe moment , dar daca nu se poate opri pierderea in timp - cat de lung depinde de modul de pierdere - por,pori, etc., situatia actuala revine ... 1 Link spre comentariu
neluelectron Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Cel mai corect este sa umble un frigotermis, sa-l vacumeze sa vada daca tine vidul un timp mai idelungat ,si daca totul este ok sa-l incarce din nou poate sa puna putin mai mult freon pina brumeaza foarte putin aspiratia ,daca este un por foarte mic va merge citiva ani pina va perde acel surplus de freon si ca sa fie sigur ca nu este ruginit anticondensul trebuie anulat inainte de incarcare , la mine au ajuns multe frigidere cu valva de incarcare sudata ,deci incarcat cu freon, fara sa anuleze anticondensul au pierdut freonul din nou, dupa ce am anulat anticondensul nu a mai fost probleme, eu la fiecare incarcare de freon ,sa fiu sigur anulez conducta de anticondens..... .... freon fara sa anuleze anticondensul si iar au pierdut freon ,eu intoddeauna sa fiu sigur anulez anticondensul si nu am mai avut probleme ,dar asta nu inseamna ca nu poate fi por si in alta parte Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum