validae Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Ca să ajuţi o baterie ,,obosită,, sau descărcată parţial ai nevoie de un al doilea acumulator ,,ajutător,, de cel puţin 20Ah, unul de 7Ah nu are şanse. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Bine de stiut. Multumesc! Aveti idee ce curent poate da pentru scurta durata unul de 7Ah? Sau care este curentul de scurtcircuit al unui astfel de acumulator? Link spre comentariu
validae Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Probabil undeva până în 20-30A, iar dacă e nou şi bine încărcat poate chiar ceva mai mult... Link spre comentariu
kinderu56 Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 (editat) astia sunt singuri care te mai pot ajuta https://www.google.ro/search?q=acumulator+12v+7ah+20hr&client=opera&hs=vIR&biw=1280&bih=658&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiyjc6buLbOAhWBqxoKHdHDBgYQ_AUIBigB#tbm=isch&q=acumulator+12v+scuter&imgrc=yq2apQvCXtMEGM%3A Editat August 10, 2016 de kinderu56 Link spre comentariu
doru3160 Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Puteti spune ce baterie suplimentara mai mica ati utilizat? Am avut una de 45Ah,pe care o tineam la cald,incarcata pe un redresor automat(nici asta nu era noua,dar mai scapa cate o pornire cand era cazul).Dimineata doar cand era cancer afara(de la minus 25 in jos)o luam si o cuplam cu cabluri peste cea veche,pt ca altfel trebuia sa dau mai mult la cheie si de mai multe ori,si ma cam injura demarorul pt asta.Asta doar in ultimul an de folosire a bateriei originale,care era oricum pe duca.In vara am plecat normal la servici si la terminarea programului cand am vrut sa plec acasa,nici de claxon nu mai aveam,era moarta complet.Dupa 7 ani a picat fara avertisment.Acum am un Bosch de 72Ah(mai mare nu a incaput sub capota)care nu a cerut nimic suplimentar,dar nici iarna adevarata n-a prins pana acum.Ramane de vazut,insa cred ca tot un acumulator e mai practic si mai comod de folosit decat un robot...numai cand te gandesti ca trebuie sa aduci reteaua spre masina pe frig si zapada(in cazul cand n-o ai) si e destul ca sa renunti la solutie si sa te gandesti la baterie. Link spre comentariu
bcristian Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Probabil undeva până în 20-30A, iar dacă e nou şi bine încărcat poate chiar ceva mai mult... mai sus un pic, 85 la varta (http://www.vartapowersports.com/en-us/products/products/vtx7l) eu am pornit masina cu bacteria de pe mobra. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Eu mă refeream la alea din alarme cu 50 de lei. Varta e varta. Cred că și Dl Validae tot la acel tip s-a referit. Link spre comentariu
yo9hrb Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Alea pentru alarme nu cred ca sunt facute sa dea current de pornire. Eu am o baterie de 130Ah cu care nu cred ca poti porni o masina. Pentru ca nu este baterie de pornire, este de tractiune. O folosesc cu success la rulota, unde am nevoie de un current destul de mic (sa zic max. 10A daca folosesc si invertorul), dar pentru perioade lungi. Pana la urma, cu 2...300 lei iti iei o baterie si tragi de ea cativa ani. Nu mai e ca pe vremea lu' nea Ceasca, in care nu gaseai acumulatori auto si se foloseau tot felul de artificii (spalare, inlocuire electrolit, etc) ca sa-i mai lungesti viata. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 eu am pornit masina cu bacteria de pe mobra. Si de cat era bateria aia de pe mobra,ca m-ai facut curios.As ramane recunoscator daca mi-ai spune si unde era amplasata... Link spre comentariu
morocanosul Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 Mobra avea baterie?? Nu am avut Mobra...stiam ceva de magnetou care este altceva decat bateria... Link spre comentariu
sesebe Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 (editat) Un electromotor poate trage pina la 350A (cel putin asa era specificat intr-un manual de Dacie) si necesita cel putin vreo 5-6 V ca sa se invirta cum trebuie pt pornire. Legat de acumulator, este foarte simplu sa cautati in datasheetul bateriei care va intereseaza si sa vedeti curentul maxim de descarcare. La depasirea acelui curent exista riscul sa se topeasca diferite legaturi interne din celule si de aceea ne se recomanda depasirea acelui curent. Citeodata este suficient sa mai adaugi numai citiva zeci de amperi ca masina sa poata porni si chiar si un acumulator de 7.2Ah poate livra pt scurt timp peste 30A iar daca acumulatorul original mai are ceva in el, poate fi suficient si atit. Daca masina a reusit odata sa pornesca cu un astfel de acumulator, asta nu inseamna ca va mai porni de fiecare data. Cu un redresor mai slab, capabil sa livreze numai un maxim de 10A-30A, nu vei reusi decit ocazional sa pornesti masina si asta daca nu-i foarte descarcat acumulatorul original. Poti totusi sa incarci acumulatorul original timp de citeva minute - zeci de minute si abia apoi sa incerci sa pornesti masina. Pt pornire cred ca ar fi de ajutor folosirea unor super capacitori pusi in paralel pe baterie. Unii producatori auto chiar au inceput sa foloseasca asa ceva pe unele modele sub forma unui modul "stabilizator de tensiune" si in schimb pot echipa masinile cu acumulatori de capacitate mai mica. PS: A pornit-o cu magnetroul........... Editat August 10, 2016 de sesebe Link spre comentariu
anonimus Postat August 11, 2016 Partajează Postat August 11, 2016 (editat) Si de cat era bateria aia de pe mobra,ca m-ai facut curios.As ramane recunoscator daca mi-ai spune si unde era amplasata... Sau îți închipuiai cumva că și farul, poziția, stopul, semnalizarea erau ținute de magnetou? Editat August 11, 2016 de anonimus Link spre comentariu
validae Postat August 11, 2016 Partajează Postat August 11, 2016 Si de cat era bateria aia de pe mobra,ca m-ai facut curios.As ramane recunoscator daca mi-ai spune si unde era amplasata... Confirm şi eu faptul că Mobra 50 avea şi acumulator, prima variantă fabricată la Zărneşti fiind o copie fidelă a unei versiuni de Honda.... chiar tatăl meu a deţinut o astfel de motoretă mai demult. Culmea e că chiar azi de dimineaţă tot despre asta vorbisem cu cineva, mă contrazisesem mai demult cu un şofer profesionist că Mobra a avut la început şi acumulator, a trebuit să-i dau cartea tehnică ca să se convingă atunci, fiindcă nu aveam ca acum telefon cu cameră foto.... Releul de semnalizare era cu bimetal, redresorul fiind cu plăci de seleniu.....ulterior s-a mai simplificat instalaţia electrică. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 11, 2016 Partajează Postat August 11, 2016 Sau îți închipuiai cumva că și farul, poziția, stopul, semnalizarea erau ținute de magnetou? Binenteles ca pe acelasi platou erau si bobina pt scanteie si bobinele pt curent(doua la numar,una pt bec frana si pozitie si una pt far,claxon)...si oricum daca a avut baterie,se vede din poze ca era de 6V deci mai greu de pornit o masina...mie ce mi-a trecut prin mana(mobra super si hoinar) n-au avut nici pe naiba baterie,chiar daca distanta de la mobra la robotul de pornire masina e mare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum