Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Construire robot pornire din UPS


andrei_vasile

Postări Recomandate

Ca să ajuţi o baterie ,,obosită,, sau descărcată parţial ai nevoie de un al doilea acumulator ,,ajutător,, de cel puţin 20Ah, unul de 7Ah nu are şanse.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • andrei_vasile

    5

  • doru3160

    4

  • validae

    4

  • sesebe

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Puteti spune ce baterie suplimentara mai mica ati utilizat? 

Am avut una de 45Ah,pe care o tineam la cald,incarcata pe un redresor automat(nici asta nu era noua,dar mai scapa cate o pornire cand era cazul).Dimineata doar cand era cancer afara(de la minus 25 in jos)o luam si o cuplam cu cabluri peste cea veche,pt ca altfel trebuia sa dau mai mult la cheie si de mai multe ori,si ma cam injura demarorul pt asta.Asta doar in ultimul an de folosire a bateriei originale,care era oricum pe duca.In vara am plecat normal la servici si la terminarea programului cand am vrut sa plec acasa,nici de claxon nu mai aveam,era moarta complet.Dupa 7 ani a picat fara avertisment.Acum am un Bosch de 72Ah(mai mare nu a incaput sub capota)care nu a cerut nimic suplimentar,dar nici iarna adevarata n-a prins pana acum.Ramane de vazut,insa cred ca tot un acumulator e mai practic si mai comod de folosit decat un robot...numai cand te gandesti ca trebuie sa aduci reteaua spre masina pe frig si zapada(in cazul cand n-o ai) si e destul ca sa renunti la solutie si sa te gandesti la baterie.

Link spre comentariu

Alea pentru alarme nu cred ca sunt facute sa dea current de pornire. Eu am o baterie de 130Ah cu care nu cred ca poti porni o masina. Pentru ca nu este baterie de pornire, este de tractiune. O folosesc cu success la rulota, unde am nevoie de un current destul de mic (sa zic max. 10A daca folosesc si invertorul), dar pentru perioade lungi.

Pana la urma, cu 2...300 lei iti iei o baterie si tragi de ea cativa ani. Nu mai e ca pe vremea lu' nea Ceasca, in care nu gaseai acumulatori auto si se foloseau tot felul de artificii (spalare, inlocuire electrolit, etc) ca sa-i mai lungesti viata.

Link spre comentariu

 

eu am pornit masina cu bacteria de pe mobra.

Si de cat era bateria aia de pe mobra,ca m-ai facut curios.As ramane recunoscator daca mi-ai spune si unde era amplasata...

Link spre comentariu

Un electromotor poate trage pina la 350A (cel putin asa era specificat intr-un manual de Dacie) si necesita cel putin vreo 5-6 V ca sa se invirta cum trebuie pt pornire.

Legat de acumulator, este foarte simplu sa cautati in datasheetul bateriei care va intereseaza si sa vedeti curentul maxim de descarcare.

La depasirea acelui curent exista riscul sa se topeasca diferite legaturi interne din celule si de aceea ne se recomanda depasirea acelui curent.

Citeodata este suficient sa mai adaugi numai citiva zeci de amperi ca masina sa poata porni si chiar si un acumulator de 7.2Ah poate livra pt scurt timp peste 30A iar daca acumulatorul original mai are ceva in el, poate fi suficient si atit. Daca masina a reusit odata sa pornesca cu un astfel de acumulator, asta nu inseamna ca va mai porni de fiecare data.

 

Cu un redresor mai slab, capabil sa livreze numai un maxim de 10A-30A, nu vei reusi decit ocazional sa pornesti masina si asta daca nu-i foarte descarcat acumulatorul original.

Poti totusi sa incarci acumulatorul original timp de citeva minute - zeci de minute si abia apoi sa incerci sa pornesti masina.

 

Pt pornire cred ca ar fi de ajutor folosirea unor super capacitori pusi in paralel pe baterie. Unii producatori auto chiar au inceput sa foloseasca asa ceva pe unele modele sub forma unui modul "stabilizator de tensiune" si in schimb pot echipa masinile cu acumulatori de capacitate mai mica.

 

 

PS: A pornit-o cu magnetroul...........

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Si de cat era bateria aia de pe mobra,ca m-ai facut curios.As ramane recunoscator daca mi-ai spune si unde era amplasata...

Sau îți închipuiai cumva că și farul, poziția, stopul, semnalizarea erau ținute de magnetou?

post-258446-0-17587300-1470890173_thumb.jpg

Editat de anonimus
Link spre comentariu

Si de cat era bateria aia de pe mobra,ca m-ai facut curios.As ramane recunoscator daca mi-ai spune si unde era amplasata...

Confirm şi eu faptul că Mobra 50 avea şi acumulator, prima variantă fabricată la Zărneşti fiind o copie fidelă a unei versiuni de Honda....  chiar tatăl meu a deţinut o astfel de motoretă mai demult.

Culmea e că chiar azi de dimineaţă tot despre asta vorbisem cu cineva, mă contrazisesem mai demult cu un şofer profesionist că Mobra a avut la început şi acumulator, a trebuit să-i dau cartea tehnică ca să se convingă atunci, fiindcă nu aveam ca acum telefon cu cameră foto....

Releul de semnalizare era cu bimetal, redresorul fiind cu plăci de seleniu.....ulterior s-a mai simplificat instalaţia electrică.

Link spre comentariu

Sau îți închipuiai cumva că și farul, poziția, stopul, semnalizarea erau ținute de magnetou?

Binenteles ca pe acelasi platou erau si bobina pt scanteie si bobinele pt curent(doua la numar,una pt bec frana si pozitie si una pt far,claxon)...si oricum daca a avut baterie,se vede din poze ca era de 6V deci mai greu de pornit o masina...mie ce mi-a trecut prin mana(mobra super si hoinar) n-au avut nici pe naiba baterie,chiar daca distanta de la mobra la robotul de pornire masina e mare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări