Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Construire robot pornire din UPS


andrei_vasile

Postări Recomandate

salut

am un traf de ups, pe traf am o eticheta pe care scrie 3000va.

tensiunea pe secundar este 30v, dar voi scoate o priza mediana la cat este nevoie.

Sarma pare sa fie ~4mm2.

Este destul de puternic traful pentru pornire, am si 2 diode de 250Ah.

Cam ce tensiune ar trebui sa am la iesirea din trraf?

Multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • andrei_vasile

    5

  • doru3160

    4

  • validae

    4

  • sesebe

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

deci, traful nu are priza mediana,

are doar o infasurare de 30v, dar pot scoate o mediana, numai ca nu o nimenresc la 1/2, iar de la mediana una are 14.6v ca. iar cealalta are 15.4v ca

Link spre comentariu

Verifica sa nu fie infasurarea secundarului din Al lacuit (un lac rosu care coloreaza Al pana aduce a Cu) :84 ...Greu de deosebit de Cu Em, pana nu cureti o bucata mai mare de izolatie. Presupun ca tatonarea tensiunilor s-a facut doar prin inteparea izolatiei. Ideea a fi ca Al nu poate fi cositorit, greu de scos o tensiune intermediara din aceea infasurare. Eu tot faceam socoteli sa scot din traful aparatulului de sudura o tensiune separata pentru redresor, iar cand m-am apucat de treaba, secundarul era bobinat pe Al.

Aparatul de sudura nu e made in China, mai stiu si altii sa bobineze pe Al ... :secret

Editat de marius75
Link spre comentariu

Partea de infasurare pe care aveti 15,4V este deasupra? Mai merg scoase o spira /doua pana se ajunge la 14,6V si in felul asta va alegeti cu doua tensiuni egale. :). Numai sa fie deasupra...

Editat de marius75
Link spre comentariu

Robot de pornire auto, cu secundar bobinat cu sarma de 4 mmp. ???

Poate doar cu acumulatorul masinii in paralel!

Ai idee cat curent absoarbe electromotorul (demarorul in termeni mai populari) la pornirea motorului, adica 

sa-l dea peste cap?

Intre 150 si 200A pe putin, in functie de tipul motorului si de uzura lui.

Mai ne gandim un pic, la ce vrem sa facem cu acest transformator?

Robotul de pornire, deja se apropie ca gabarit si putere cu transformatoarele de sudura realizate in regim home made.

Link spre comentariu

Bineînţeles că ,,robotul,, respectiv va fi folosit doar în tampon cu acumulatorul maşinii, el doar ajută cu câteva zeci de Amperi acumulatorul la greu....  chiar dacă e departe de un adevărat ,,robot de pornire,, care are şi condensatori şi poate porni motorul fără bateria maşinii, tot ajută destul la pornire şi cu acesta din UPS când bateria e ,,obosită,, sau pe ger.

Link spre comentariu

Asa mai venim de acasa!

Autorul topicului nu a precizat nimic in acest sens, si am considerat de cuvinta sa punctez acest lucru,

pentru a nu induce in eroare sau a creea confuzii in randul celor mai putin familiarizati cu acest domeniu.

Daca a fost utila interventia mea, este bine.

Daca nu se poate neglija!

Sa aveti o zi buna!

Link spre comentariu

asa, este, il  voi folosi in paralel pe acumulatorul masinii, eventual il las 10minute sa puna ceva pe baterie si abia apoi sa actionez demarorul.

Multumesc pentru sfaturi!!

Link spre comentariu

Cand o baterie de masina nu mai e in stare sa invarta singura  un electromotor(mai ales vara),nici mama robotului n-o va mai ajuta cu mare lucru,in scurta vreme nu va mai fi in stare nici cu robot sa porneasca masina.Inteleg iarna sa fie mai greu,la temperaturi scazute puternic,dar in rest bateria trebuie sa fie in stare sa se descurce singura.Atunci mai e de inteles un robot care sa ajute,dar daca e pt acum ,vara,mai bine se schimba bateria.Pt perioada de iarna,cel mai indicat e un acumulator mai mic decat cel al masinii(mai ieftin),usor de transportat,cu cabluri pus peste cel al masinii,si va ajuta la porniri usoare fara sa suprasolicite demarorul(mai ales la diesel,unde trebuie turatie buna pt pornire usoara).Am patit asa in al 7-lea an de viata al bateriei originale,cand iarna dupa o noapte geroasa invartea motorul dar nu suficient de repede pt a putea porni usor.Facea cel putin 6...8 rotatii motorul pana sa porneasca.Cu bateria suplimentara tinuta la caldura si montata peste cea a masinii,pornea dupa max 2 ture motorul,indiferent cat de teapan era.Daca pt situatii din astea e robotul,atunci va fi ok,mai ales daca exista sursa de curent/retea langa masina.Mie mi s-a parut mai comod doar cu baterie si cabluri,si cred ca si vecinilor pe care i-am ajutat sa porneasca la minus 28 grade.Cu baterie noua n-a mai fost nevoie de nimic,anul asta e a 3-a iarna,deci ramane de vazut.

Link spre comentariu

Puteti spune ce baterie suplimentara mai mica ati utilizat? Una de 7Ah ar face ceva peste cea a masinii sau credeti ca e nevoie de altceva mai puternic? Am vazut intr-o iarna o pornire la cineva cu un ajutor de la 2 de 7ah, avea la discretie dar a reusit cu 2. Sigur, depinde de cat de praf e acumulatorul existent, temperatura, etc. 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări