andrei_vasile Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 salut am un traf de ups, pe traf am o eticheta pe care scrie 3000va. tensiunea pe secundar este 30v, dar voi scoate o priza mediana la cat este nevoie. Sarma pare sa fie ~4mm2. Este destul de puternic traful pentru pornire, am si 2 diode de 250Ah. Cam ce tensiune ar trebui sa am la iesirea din trraf? Multumesc! Link spre comentariu
sesebe Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 De obicei trafurile de ups sint sint cu priza mediana..... Link spre comentariu
andrei_vasile Postat August 8, 2016 Autor Partajează Postat August 8, 2016 asta nu are. dar nu asta e problema, ca sarma este la "vedere". acum, daca intre cele doua invasurari am ~0.4v diferenta conteaza? Link spre comentariu
sesebe Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 Raportat la ce tensiune? 5% diferenta la o functionare de numai 3-5 secunde nu prea conteaza. Ai spus ca nu ai priza mediana. Link spre comentariu
andrei_vasile Postat August 8, 2016 Autor Partajează Postat August 8, 2016 deci, traful nu are priza mediana, are doar o infasurare de 30v, dar pot scoate o mediana, numai ca nu o nimenresc la 1/2, iar de la mediana una are 14.6v ca. iar cealalta are 15.4v ca Link spre comentariu
QQme Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 Poate fi folosit numai in paralel cu acumulatorul,curentul debitat este relativ mic,40-50A citeva minute. Link spre comentariu
marius75 Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 (editat) Verifica sa nu fie infasurarea secundarului din Al lacuit (un lac rosu care coloreaza Al pana aduce a Cu) ...Greu de deosebit de Cu Em, pana nu cureti o bucata mai mare de izolatie. Presupun ca tatonarea tensiunilor s-a facut doar prin inteparea izolatiei. Ideea a fi ca Al nu poate fi cositorit, greu de scos o tensiune intermediara din aceea infasurare. Eu tot faceam socoteli sa scot din traful aparatulului de sudura o tensiune separata pentru redresor, iar cand m-am apucat de treaba, secundarul era bobinat pe Al. Aparatul de sudura nu e made in China, mai stiu si altii sa bobineze pe Al ... Editat August 9, 2016 de marius75 Link spre comentariu
andrei_vasile Postat August 9, 2016 Autor Partajează Postat August 9, 2016 este CU, am verificat. Link spre comentariu
marius75 Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 (editat) Partea de infasurare pe care aveti 15,4V este deasupra? Mai merg scoase o spira /doua pana se ajunge la 14,6V si in felul asta va alegeti cu doua tensiuni egale. . Numai sa fie deasupra... Editat August 9, 2016 de marius75 Link spre comentariu
morarul Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 Robot de pornire auto, cu secundar bobinat cu sarma de 4 mmp. ??? Poate doar cu acumulatorul masinii in paralel! Ai idee cat curent absoarbe electromotorul (demarorul in termeni mai populari) la pornirea motorului, adica sa-l dea peste cap? Intre 150 si 200A pe putin, in functie de tipul motorului si de uzura lui. Mai ne gandim un pic, la ce vrem sa facem cu acest transformator? Robotul de pornire, deja se apropie ca gabarit si putere cu transformatoarele de sudura realizate in regim home made. Link spre comentariu
validae Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 Bineînţeles că ,,robotul,, respectiv va fi folosit doar în tampon cu acumulatorul maşinii, el doar ajută cu câteva zeci de Amperi acumulatorul la greu.... chiar dacă e departe de un adevărat ,,robot de pornire,, care are şi condensatori şi poate porni motorul fără bateria maşinii, tot ajută destul la pornire şi cu acesta din UPS când bateria e ,,obosită,, sau pe ger. Link spre comentariu
morarul Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 Asa mai venim de acasa! Autorul topicului nu a precizat nimic in acest sens, si am considerat de cuvinta sa punctez acest lucru, pentru a nu induce in eroare sau a creea confuzii in randul celor mai putin familiarizati cu acest domeniu. Daca a fost utila interventia mea, este bine. Daca nu se poate neglija! Sa aveti o zi buna! Link spre comentariu
andrei_vasile Postat August 9, 2016 Autor Partajează Postat August 9, 2016 asa, este, il voi folosi in paralel pe acumulatorul masinii, eventual il las 10minute sa puna ceva pe baterie si abia apoi sa actionez demarorul. Multumesc pentru sfaturi!! Link spre comentariu
doru3160 Postat August 9, 2016 Partajează Postat August 9, 2016 Cand o baterie de masina nu mai e in stare sa invarta singura un electromotor(mai ales vara),nici mama robotului n-o va mai ajuta cu mare lucru,in scurta vreme nu va mai fi in stare nici cu robot sa porneasca masina.Inteleg iarna sa fie mai greu,la temperaturi scazute puternic,dar in rest bateria trebuie sa fie in stare sa se descurce singura.Atunci mai e de inteles un robot care sa ajute,dar daca e pt acum ,vara,mai bine se schimba bateria.Pt perioada de iarna,cel mai indicat e un acumulator mai mic decat cel al masinii(mai ieftin),usor de transportat,cu cabluri pus peste cel al masinii,si va ajuta la porniri usoare fara sa suprasolicite demarorul(mai ales la diesel,unde trebuie turatie buna pt pornire usoara).Am patit asa in al 7-lea an de viata al bateriei originale,cand iarna dupa o noapte geroasa invartea motorul dar nu suficient de repede pt a putea porni usor.Facea cel putin 6...8 rotatii motorul pana sa porneasca.Cu bateria suplimentara tinuta la caldura si montata peste cea a masinii,pornea dupa max 2 ture motorul,indiferent cat de teapan era.Daca pt situatii din astea e robotul,atunci va fi ok,mai ales daca exista sursa de curent/retea langa masina.Mie mi s-a parut mai comod doar cu baterie si cabluri,si cred ca si vecinilor pe care i-am ajutat sa porneasca la minus 28 grade.Cu baterie noua n-a mai fost nevoie de nimic,anul asta e a 3-a iarna,deci ramane de vazut. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 10, 2016 Partajează Postat August 10, 2016 (editat) Puteti spune ce baterie suplimentara mai mica ati utilizat? Una de 7Ah ar face ceva peste cea a masinii sau credeti ca e nevoie de altceva mai puternic? Am vazut intr-o iarna o pornire la cineva cu un ajutor de la 2 de 7ah, avea la discretie dar a reusit cu 2. Sigur, depinde de cat de praf e acumulatorul existent, temperatura, etc. Editat August 10, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum