yo9gcc Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 Masina un Opel Zafira, cand pun contactul nu se mai aprinde becul martor la baterie. Am pus aparatul de masura pe baterie cu masina pornita si vad ca nu mai incarca alternatorul. Am permanent 12 v si chiar este in scadere. Intrebarea mea este cum as putea sa verific fara a da alernatorul jos daca este el defect(releu de incarcare, carbunii.....) sau conectica pana la el? Stiam ca atunci cand nu mai incarca ramane becul martor aprins, la mine nu se aprinde nici cand pun contactul. Mai este vreo siguranta pe traseul baterie- releu de incarcare sau cablu intrerupt? Link spre comentariu
iod2 Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 alternator defect. becul martor vine din el. Link spre comentariu
yo9gcc Postat August 8, 2016 Autor Partajează Postat August 8, 2016 Multumesc de informatii, vream sa stiu exact daca este el defect sa nu fie altceva mai usor si sa nu il desfac degeaba. Mai citisem pe alt forum ca sunt alternatoare care daca are becul martor ars nu mai incarca. Sa inteleg ca el are releul de incarcare in el si de la el pleaca doar firul catre becul martor!! Link spre comentariu
iod2 Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 da. totul este in el Link spre comentariu
validae Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 Defectul poate fi cauzat de un defect al regulatorului de tensiune integrat, al periilor de cărbune uzate, a unei diode arse (caz în care tensiunea scade pe la 13V) sau chiar a lipsei plusului de excitație de la cheie spre alternator.Eu zic să dați afară alternatorul și în primă instanță verificați starea periilor de cărbune, acestea sunt montate chiar pe regulatorul de tensiune.Apoi testarea e ușor de făcut chiar pe masă, trebuie doar o sursă de 12Vc.c. (redresor, acumulator) o sfoară țeapănă și un bec auto de poziție. Link spre comentariu
yo9gcc Postat August 8, 2016 Autor Partajează Postat August 8, 2016 (editat) [*]Cu destula greutate am desfacut alternatorul (este montat si gaz pe ia si au montat un filtru si plamanul in asa fel incat trebuiesc demontate sa poti scoate alternatorul). La prima vedere carbunii sunt ok , puntea nu am desfacut-o fiindca firele de la alternator sunt sertizate nu cositorite. Ciudat la releul de incarcare - la o masurare cu aparatul de masura am continuitate intre un carbune si plusul care vine conectat la alternator, in rest nici cea mai mica rezistenta in toate combinatiile posibile unde as putea sa pun aparatul de masura. La releul de incarcare are o borna care se duce la becul martor de la bord, masa, plusul de la diode si plusul care se duce la baterie. [*]Prima mea parere este ca ar fi releul de incarcare defect. Incerc sa caut unul la magazin si sa vad cum da la aparatul de masura. [*]Acesta este releul http://www.autoa.ro/images/products/Alternator-Opel-Astra-G-Releu-Incarcare_p1624.jpg Editat August 8, 2016 de yo9gcc Link spre comentariu
validae Postat August 8, 2016 Partajează Postat August 8, 2016 Rotorul alternatorului primește plus continuu printr-o perie, minusul fiind controlat de regulatorul electronic. De aceea nu ai putut măsura nimic față de peria de minus.... Link spre comentariu
yo9gcc Postat August 8, 2016 Autor Partajează Postat August 8, 2016 Asa este, totusi cred ca ar trebuii sa fie ceva rezistenta intre minus si borna care duce la becul martor, fiindca el trebuia sa se aprinda cand este pus contactul. precizez ca rotorul nu este intrerupt. Mai incerc maine si revin cu detalii. Link spre comentariu
yo9gcc Postat August 9, 2016 Autor Partajează Postat August 9, 2016 Am rezolvat, releul de incarcare a fost defect. Am facut comparatie la masuratori cu altul si normal avea ceva rezistenta si inte borna care venea de la becul martor si masa. Totusi am luat alternator de la dezmembrari cu 170 de lei. Releul de incarcare de calitate era destul de scump si nu prea se merita investitia. Link spre comentariu
Postări Recomandate