Vizitator Claudiu Serban Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Buna ziua, La autoturismul meu, in momentul in care pornesc masina, pentru cateva clipe (cat se invarte electromotorul probabil) imi taie alimentarea de la radio-cd. Exista vreo solutie (gen UPS) care poate fi intercalata pe alimentare astfel incat pentru (sa zicem) 5 secunde sa imi asigure continuitate in alimentare? Multumesc! Link spre comentariu
validae Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Asta se întâmplă fiindcă pentru scurt timp tensiunea bateriei scade mult, chiar la 9-10V, iar aparatele nu funcționează la această tensiune.Nu văd însă mare deranj în acest lucru, ca să merite un montaj dedicat.Ar trebui ca pe timpul pornirii alimentarea radioului să fie trecută rapid (printr-un releu) la o altă baterie de capacitate mai mică (gen UPS, de 7Ah) iar după pornire să revină la acumulatorul mașinii. S-ar putea încerca și cu un supercondensator în locul acumulatorului....dar e mai scump ca un acumulator. Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 ..sau are dubla alimentare....cu o tensiune de 12V trecuta prin " butucul cheii " de pornire si a doua conectata permanent...asa functioneaza aparatul nu-i nimic defect....Cred ca va complicati pentru o secunda doua in care "amuteste" aparatul.... Link spre comentariu
Vizitator Claudiu Serban Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Stiu de ce se intampla... Deranjul este ca radio-CD-ul a fost inlocuit cu o unitate multimedia cu sistem de operare care este data peste cap de "socurile" provocate de lipsa de tensiune. Daca puteti fi mai explicit cu ce am nevoie ar fi minunat. P.S. M-am gandit si eu la un acumulator (nu stiu daca releul este suficient de rapid pentru a face trecerea) dar acumulatorul trebuie sa fie si incarcat, chiar daca este un consum mic. Link spre comentariu
dan cod Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Nu prea ai ce face. Link spre comentariu
validae Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Pune un acumulator de 12V/7Ah în paralel cu alimentarea unității media, iar alimentarea cu +12V a unității (de la bateria mașinii) trece-o printr-o diodă care să suporte curentul cerut de unitate.Astfel, în timpul funcționării mașinii acumulatorul de rezervă se încarcă, dar nu va putea debita curent invers (spre bateria mașinii), iar la scăderea tensiunii bateriei auto (la pornire) unitatea media rămâne cu 12V din bateria de rezervă... până la restabilirea tensiunii bateriei auto. Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Pai nu cumva este prost instalat?.. Adica cele doua alimentari sa fie legate impreuna "pe direct" (putin probabil...ca atuncinu se reseta...)...sau amandoua prin cheie?Mai verificați conexiunile sa nu aveti ceva improvizații.... Link spre comentariu
dan cod Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Sunt curios daca va rezolva ceva. Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 (editat) .....pai nuinteleg ceva...aparatul este pentru auto construit de la mama lui?....sau este ceva diy....? Ce vreau sa zic ca daca este pentru automotive sigur trebuie sa functioneze fara sa intre in balarii....mai putin perioada in care "lucreaza" electromotorul...porneste motorulLe: solutiile alternative imi par complicate pentru un autoturism.... Cu riscuri de incendii daca nu stapanesti un pic partea asta.... Editat August 1, 2016 de Eusebiu Angelescu Link spre comentariu
dan cod Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 E un aparat china dupa cum am inteles eu. Link spre comentariu
fratello Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 Poate ar merge un temporizator pe firul ACC (Ignition) care sa intarzie aplicarea acestei tensiuni cu 5-10 secunde ... Link spre comentariu
Vizitator Claudiu Serban Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 Multumesc pentru raspunsuri! Sa le iau in ordine: @dan cod: nu cred ca nu am ce face... mie mi se pare o problema simpla si am si solutie dar scumpa. @validae: imi este putin teama la incarcarea acumulatorului de back-up... Practic am nevoie de un releu de incarcare pentru genul ala de acumulator. Daca o leg direct la alimentarea masinii imi este teama sa nu explodeze bateria de la supraincarcare. @Eusebiu Angelescu: Nu este prost instalat. Este o unitate dedicata, cu mufe identice. Nu s-a realizat nici o modificare. Cu atat mai mult, intreruperea exista si pe unitatea originala a masinii. Cred ca solutia ideala, daca se poate, ar fi un condensator, de genul celor care se folosesc la statiile audio. Ar functiona asa ceva? Link spre comentariu
validae Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 Nu trebuie să-ţi faci probleme cu încărcarea acumulatorului, câtă vreme el nu primeşte mai mult de 14,1 - 14,4V de la bateria maşinii.Această tensiune nu îl supraîncarcă, iar dacă vrei, poţi să înseriezi două diode în serie ca să-i scazi mai mult tensiunea maximă şi gata. Este cea mai simplă şi fiabilă soluţie, acumulatorul nu trebuie să fie neapărat de UPS, ci chiar mai mic, de 4-5Ah, el preluând doar pentru scurt timp consumul unităţii media......totul e să pui o diodă de câţiva Amperi, care să suporte curentul consumat al unităţii şi al acumulatorului tampon (back-up). Prin căderea de tensiune a diodei, acumulatorul tampon nu primeşte mai mult de 13,8V, tensiune la care se încarcă uzual acumulatorii de UPS pentru utilizare în regim de back-up. Poţi pune şi un condensator acolo, dar trebuie un supercondensator (1-2F) şi cred că e mai scump decât un acumulator de UPS, care-i cam 40-50Lei la Miva....rom. Link spre comentariu
Vizitator Claudiu Serban Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 @validae: Multumesc frumos pentru raspunsuri si pentru schema. Intr-adevar un condensator este in jur de 250 lei. Prefer insa o cheltuiala suplimentara daca rezultatul este mai sigur. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 da, si eu cred o sa mearga cum spune validae. cred ca poti pune si o baterie mai mica, pentru 5 secunde tine, si oricum o ai full intotdeauna. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum