M.Adrian Postat Iulie 31, 2016 Partajează Postat Iulie 31, 2016 Salut, recent, am recuperat un motor de curent alternativ de la un hidrofor braco. I-am inlocuit condensatorul, putin lubrifiant pe unde mai scartaia si merge fara probleme. Motorul are o putere de 780W. Imi poate sugera cineva o schema electrica prin care sa pot regla turatia motorului? Cat mai simpla, cea mai simpla daca se poate. Am gasit cateva pe internet dar sunt destul de complicate si ma cam depasesc. Am facut cam 3 prototipuri de "controllere", dar fara succes, doua dintre ele s-au lasat cu fum, iar celalalt nici nu functiona. Ma poate ajuta cineva? Stiu ca cea mai simpla solutie este sa folosesc un angrenaj de reducere a turatiei, dar as prefera un control electronic. Link spre comentariu
modoran Postat Iulie 31, 2016 Partajează Postat Iulie 31, 2016 Cu angrenaj de redurece a turatiei se pastreaza puterea/cuplul motorul, cu variator electronic cu triac nu. Puteti cumpara variator din magazinele electrice. Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 31, 2016 Partajează Postat Iulie 31, 2016 (editat) Daca avea condensator de pornire este motor asincron(colivie) si nu se poate regla turatia decat prin modificarea frecventei. Daca este cu perii(carbuni) se poate regla cu variatorul propus de d-l modoran. Editat Iulie 31, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
kinderu56 Postat Iulie 31, 2016 Partajează Postat Iulie 31, 2016 daca este motor asincron este mai complicat sa reglezi turatia cu un reostat Link spre comentariu
validae Postat Iulie 31, 2016 Partajează Postat Iulie 31, 2016 Hidrofoarele sunt echipate cu motor asincron, deci reglarea turației lor nu se poate face păstrând cuplul decât cu un convertizor de frecvență.Un simplu variator de tensiune va împiedica pornirea la tensiune mică, un anumit reglaj nu se poate face decât după pornirea motorului la turație maximă, iar forma de undă rezultată nu-i va conveni prea mult.... Link spre comentariu
M.Adrian Postat August 1, 2016 Autor Partajează Postat August 1, 2016 Hidrofoarele sunt echipate cu motor asincron, deci reglarea turației lor nu se poate face păstrând cuplul decât cu un convertizor de frecvență.Un simplu variator de tensiune va împiedica pornirea la tensiune mică, un anumit reglaj nu se poate face decât după pornirea motorului la turație maximă, iar forma de undă rezultată nu-i va conveni prea mult.... Hm, deci raman la solutia mecanica. Link spre comentariu
kinderu56 Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 sau cu un reostat Link spre comentariu
puriu Postat August 2, 2016 Partajează Postat August 2, 2016 Scaderea turatiei reduce mult presiunea (pompa este centrifugala). Reostatul reduce mai mult cuplul decat turatia. Link spre comentariu
M.Adrian Postat August 3, 2016 Autor Partajează Postat August 3, 2016 (editat) Scaderea turatiei reduce mult presiunea (pompa este centrifugala). Reostatul reduce mai mult cuplul decat turatia. Nu il folosesc tot ca pompa de apa, restul hidroforului a ajuns la fier vechi, inclusiv pompa, tot ce a ramas este motorul. Am incercat cu reostat de prima data, dar nu am fost multumit de rezultate, apoi am inceput sa construiesc prototipuri de controllere care nu prea si-au facut treaba. Am gasit pe cineva care mi-a construit un angrenaj de reducere a turatiei. Editat August 3, 2016 de M.Adrian Link spre comentariu
puriu Postat August 4, 2016 Partajează Postat August 4, 2016 Un angrenaj este greu de construit si de montat. Mai usor este cu curea, eventual cu roti de curea cu mai multe trepte pentru mai multe turatii. Link spre comentariu
kinderu56 Postat August 4, 2016 Partajează Postat August 4, 2016 sau asa ceva CVT Link spre comentariu
M.Adrian Postat August 4, 2016 Autor Partajează Postat August 4, 2016 Un angrenaj este greu de construit si de montat. Mai usor este cu curea, eventual cu roti de curea cu mai multe trepte pentru mai multe turatii. Pai nu stiu cat de greu e de construit, dar domnul care mi l-a facut a terminat in cateva ore, si sunt foarte multumit. Link spre comentariu
dan_b11 Postat Septembrie 7, 2016 Partajează Postat Septembrie 7, 2016 Ca sa nu mai deschid alt topic, o problema asemanatoare am si eu. Un motor de la un ministrung. Pe el scrie 25 W, tensiune(apare de doua ori 125 respectiv 230V ) turatie 1480. Din cate mi-am dat seama tot cu condesator de pornire este. O infasurare este legata direct la 230V iar cealalta printr-un condensator de 10 uF. Ce ma nedumereste este faptul ca apare tensiunea scrisa de doua ori si in dreptul celei de 230 apare semnul de stea iar in dreptul celeilalte apare semnul de triunghi. Ati mai intalnit asa ceva? Ar fi vreo sansa de reglare a turatiei, inafara de modificarea frecventei? Motorul nu are perii. Ce e interesant e ca la motorul asta rotorul este fix si se invarte statorul(sau mai exact partea exterioara, parte care la majoritatea motoarelor formeaza statorul). Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 7, 2016 Partajează Postat Septembrie 7, 2016 (editat) 230/125V se refera la tensiunile de alimentare in stea, respectiv conexiune triunghi; e un motor trifazat; turatia se poate regla cu un convertizor de frecventa; unul scalar (obisnuit) ofera reglaj de viteza de aprox. 1:10 cu pastrarea cuplului (sub viteza de baza) si cam de 1:8 pentru viteze peste viteza de baza dar in regim de putere constanta (cuplul scade cu cresterea turatiei). Unul vectorial ofera cuplu maxim la turatie zero... La constructia inversata rotorul este exterior iar statorul interior si evident fix. Editat Septembrie 7, 2016 de iop95 Link spre comentariu
dan_b11 Postat Septembrie 8, 2016 Partajează Postat Septembrie 8, 2016 Vreo schema de convertizor sau vreun model de cumparat care sa se preteze la puterea asta, stiti? Eu din ce am cautat pe google nu am gasit decat de la 250 W in sus iar ca pret .... Oricum in privinta ca e trifazat inca mai trebuie sa l vad o data, pentru ca din cate tin minte are scoase doar 5 fire(teoretic ar trebui sa fie 6 iar trei dintre ele sa fie legate impreuna ca sa formeze legatura in stea). Legate impreuna sunt doar doua fire de culori diferite. Aceleasi doua culori le regasesc si legate la faza si nul care vin de la retea, deci e posibil sa fie doua infasurari(o sa le masor cu multimetru sa vad daca e asa) insa nu mi-am dat seama unde sunt cele doua capete ale infasurarii alimentate prin condensator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum